Jump to content

RX200 en Avocado 24 geweigerd door de douane


Guest Gedos

Recommended Posts

Guest Noltha

Zelf in de week een brief gehad van de douane, moest de factuur doorsturen om het pakje vrij te geven, had 2 pakjes met dezelfde waarde( onder de 22 euro) en zelfde inhoud en  waren op dezelfde datum bij de douane.  1 pakje houden ze tegen en vragen factuur en ander pakje laten ze gewoon doorgaan. Pakjes komen van Gearbest en met tjech post verzonden. Dus ze pakken willekeurig een pakje, maar ik vermoed wel dat ze de controle wat aan het verhogen zijn hier in België.

Link to comment
Share on other sites

Vreemd allemaal hoor !

Ben benieuwd of mijn nieuwe tank (Mobula) wel aankomt. Heb deze vanaf Fasttech ook laten verzenden per "Registered Airmail via Postnl". :bloos

(had ik dit topic maar eerder gelezen :657)

 

Het was een pre-sale en is vandaag pas verzonden.

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

On 19 augustus 2016 at 6:03 PM, Nescio said:

Ik snap eigenlijk niet waarom die tankfabrikanten geen klein stukje plastic in "te grote" tanks doen die gebruikers er dan vervolgens uit kunnen halen zodat ze een wel grote tank hebben.Winkel doet niets verkeerd want ze verkopen het legaal en ze hebben geen verantwoordelijkheid over wat een gebruiker met hun product doet.

 

 

Quote

Fabrikant maakt het legaal door er iets in te stoppen en gebruiker kiest ervoor het illegaal te maken door er iets uit te halen.Simpel&Everybody happy :ja

 

Nope!
Heb je de TPD gelezen? 

Lang verhaal kort, met een eenvoudig uitneembare restrictor word een tank niet legaal,

en als consument een tank met grotere inhoud hebben dan 2ml is niet illegaal

 

Was het maar zo'n feest...... :sip 

Edited by Redchilly
Link to comment
Share on other sites

Guest Nescio
10 hours ago, Redchilly said:

 

 

Nope!
Heb je de TPD gelezen? 

Lang verhaal kort, met een eenvoudig uitneembare restrictor word een tank niet legaal,

en als consument een tank met grotere inhoud hebben dan 2ml is niet illegaal

 

Was het maar zo'n feest...... :sip 

 

"Artikel 20,Paragraaf drie :

 

(a) nicotine-containing liquid is only placed on the market in dedicated refill containers not exceeding a volume of 10 ml, in disposable electronic cigarettes or in single use cartridges and that the cartridges or tanks do not exceed a volume of 2 ml;

(b) the nicotine-containing liquid does not contain nicotine in excess of 20 mg/ml;

(c) the nicotine-containing liquid does not contain additives listed in Article 7(6);

(d) only ingredients of high purity are used in the manufacture of the nicotine-containing liquid. Substances other than the ingredients referred to in point (b) of the second subparagraph of paragraph 2 of this Article are only present in the nicotine-containing liquid in trace levels, if such traces are technically unavoidable during manufacture;

(e)  except for nicotine, only ingredients are used in the nicotine-containing liquid that do not pose a risk to human health in heated or unheated form;

(f) electronic cigarettes deliver the nicotine doses at consistent levels under normal conditions of use;

(g) electronic cigarettes and refill containers are child- and tamper-proof, are protected against breakage and leakage and have a mechanism that ensures refilling without leakage."

 

Je kunt heiliger zijn dan de paus of gewoon de wet naar eer en geweten toepassen met de informatie die je tot je beschikking hebt.Dit is wat ik,na een verzoek, tot mijn beschikking had en daarmee moest ik het dus doen.

 

Zie hier mijn verzoek,op dit forum, tot nadere informatie met betrekking tot de tabakswet :

 

 

 

Als er nog meer in de TPD staat lees ik dat natuurlijk graag en verzin daar dan wel weer een legaal addertje onder het vapergras op  :wink

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, sabine said:

Mijn kayfun 5 clones (via angelcig) worden ook nog probleemloos afgeleverd (en snel). De mech mod die ik bij gearbest op 21 juli besteld heb (via postnl) is er nog steeds niet.

voor ons niets meer met post nl, maandag ons levering verzonden en is er ook nog niet, gewoon wat liquids en een driptip, kan in de brievenbus.

Link to comment
Share on other sites

ik heb vorige week nog wel tankjes ontvangen, via postnl verzendoptie ,van FT..... blijft misschien een kleine kans op willekeur (pech) maar is bij mij tot nu toe nog steeds altijd goed gegaan (ff afkloppen) 

Edited by WonderKlaas
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nescio said:

(a) nicotine-containing liquid is only placed on the market in dedicated refill containers not exceeding a volume of 10 ml, in disposable electronic cigarettes or in single use cartridges and that the cartridges or tanks do not exceed a volume of 2 ml;

....vlgs mij gaat dit over de verkoop van liquid, niet over de tankinhoud van een vape toch? .....beetje vaag misschien,..ik zie hier eigenlijk geen letterlijk verbod op grote tanks in.. maar kon ff zo snel het complete artikel niet vinden... maargoed anyway practisch is het verbod op grote tanks wel een realiteit natuurlijk. ook al slaat het helemaal nergens op.

welke partij moeten we eigenlijk stemmen vlgde verkiezingen?> wanneer komt acvodo of iemand met een 'vape-stemwijzer' ? I vape I vote! Ik damp ik stem!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, WonderKlaas said:

....vlgs mij gaat dit over de verkoop van liquid, niet over de tankinhoud van een vape toch? .....beetje vaag misschien,..ik zie hier eigenlijk geen letterlijk verbod op grote tanks in.. maar kon ff zo snel het complete artikel niet vinden... maargoed anyway practisch is het verbod op grote tanks wel een realiteit natuurlijk. ook al slaat het helemaal nergens op.

welke partij moeten we eigenlijk stemmen vlgde verkiezingen?> wanneer komt acvodo of iemand met een 'vape-stemwijzer' ? I vape I vote! Ik damp ik stem!

 

Je moet ook de Nederlandse wettekst erbij pakken. De Engelse is 'slechts' de EU-richtlijn waaraan minimaal voldaan dient te worden. Nederland heeft gewoon een keihard verbod op de verkoop van tanks met een inhoud groter dan 2ml. Overigens mag je ze best in bezit hebben en gebruiken, ze mogen alleen niet verkocht worden (ook niet via grensoverschrijdende verkoop, m.a.w. kopen in China)

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, WonderKlaas said:

welke partij moeten we eigenlijk stemmen vlgde verkiezingen?> wanneer komt acvodo of iemand met een 'vape-stemwijzer' ? I vape I vote! Ik damp ik stem!

 

Gevoelige vraag hier op het forum. Er mag alleen dampgerelateerd over politiek en religie gesproken worden maar na 1 zin zal het dan ontsporen omdat voor een aantal forummers de realiteit te reëel is.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, balling said:

 

Gevoelige vraag hier op het forum. Er mag alleen dampgerelateerd over politiek en religie gesproken worden maar na 1 zin zal het dan ontsporen omdat voor een aantal forummers de realiteit te reëel is.

ok misschien wat off-topic. maar ik kan me er erg goed iets bij voorstellen. maak een lijstje / tabelletje met alle partijen en geef ze plus- en min-punten voor alles wat ze hebben gezegd of gedaan mbt e-sigaretten. puur bekeken vanuit dit single issue...  je houd het bij feiten en ik zie niet waarom de discussie zou kunnen ontsporen... ik heb het voor mijzelf al bijna gedaan...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, WonderKlaas said:

ok misschien wat off-topic. maar ik kan me er erg goed iets bij voorstellen. maak een lijstje / tabelletje met alle partijen en geef ze plus- en min-punten voor alles wat ze hebben gezegd of gedaan mbt e-sigaretten. puur bekeken vanuit dit single issue...  je houd het bij feiten en ik zie niet waarom de discussie zou kunnen ontsporen... ik heb het voor mijzelf al bijna gedaan...

 

Goed idee. Kan iemand zo'n lijstje maken?

Link to comment
Share on other sites

Guest Nescio
19 hours ago, WonderKlaas said:

..ik zie hier eigenlijk geen letterlijk verbod op grote tanks in..

 

Er staat letterlijk max 2ml tanks in :regels

 

20 hours ago, Chasepoes said:

 

Je moet ook de Nederlandse wettekst erbij pakken.

 

Welke dan?Want in de Nederlandse tabakswet van 20-05-2016 uit het staatsblad kon ik helemaal niets vinden,vandaar mijn verzoek in de acvoda sub thread en de daar aangeboden Clive Barker link die ik daarna gebruikte.

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0004302/2016-05-20

 

Nogmaals als iemand een betere tekst heeft houd ik me warm aanbevolen :holy

 

 

Ben trouwens af gestapt van het tankverkleinende stukje plastic,omdat het nogal saai is en mensen graag alles gebruiken wat ze kopen.

 

Richt me nu op de tank secties.Verkocht worden Aromisers met tanksecties met enorm dikke wandjes(inhoud 2ml) en apart verkocht(voor andere doeleinden dus,namelijk e-liquid travel-containers) " dus absoluut geen-tanksecties" met normale wandjes(inhoud 6 tot 10ml) :

 

"De legaliser"

 

Aromiser die geheel in overeenstemming met 20-05'16 tabakswet een maximale tankinhoud heeft van 2ml.Gemaakt van extra sterk polycarbonaat van Nederlands fabrikaat(uit Bergen op Zoom,dus kaneel,menthol en banaan laten je tankje met rust!).

 

"De Frataniser"

 

Aangezien de tabakswet van 20-05'16 ons niet genoeg tankinhoud laat om een dagje te vapen hier onze spiksplinter nieuwe travel-container voor je e-liquid!In 3 maten en 4 kleuren.


 

Spoiler


Uiteraard laten we gebruikers zelf ondervinden dat als je het bodempje en dekseltje van de Frataniser af schroeft je deze als tanksectie voor de Legaliser kunt gebruiken waardoor je tankinhoud met 300% vergroot.Dit is dus nergens duidelijk op de verkopende website,maar je kunt kopers natuurlijk altijd naar een dampforum sturen en wie weet wat voor informatie hij daar op de kop tikt.

 

 

P.S. Je mag dit idee geheel gratis gebruiken en commercieel ten gelde maken .Zolang ik maar een Legaliser en Frataniser krijg.:clap

 

P.S 2. Als je er miljoenen mee maakt moeten we nog maar eens praten.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Nescio said:

Er staat letterlijk max 2ml tanks in

 

De 2 ml uit de TPD slaat enkel op voorgevulde tanks/cartridges, niet op lege tanks.

 

2 hours ago, Nescio said:

Welke dan?Want in de Nederlandse tabakswet van 20-05-2016 uit het staatsblad kon ik helemaal niets vinden

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0037958/ artikel 2.8 lid 3

Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes

Je zou ook een tank met een dubbele glas aanbieden. Een kleinere 2ml inhoud aan de binnenkant en een 2de aan de buitenkant als "bescherming". Je kan de binnenste glas dan weglaten voor...idk 3.5 ml inhoud met de buitenste glaasje.

Jij als fabrikant verkoopt het als 2ml tank en zo word ie ook geleverd zonder instructies om het binnenste glaasje te verwijderen voor meer inhoud.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

On 21-8-2016 at 13:28, WonderKlaas said:

welke partij moeten we eigenlijk stemmen vlgde verkiezingen?

Voor zover ik weet, is alleen de VVD een groot voorstander van onze persoonlijke vrijheid en vindt ook dat er momenteel letterlijk  een heksenjacht op rokers aan de gang is. 

D66 zegt dat er teer en koolmonoxide in een e-sigaret zit...dus op een club van dergelijke domme types zou ik nooit stemmen.

Link to comment
Share on other sites

Ik had ook een pakje met enkele eleaf basic dat rejected was na xray sinds 27 juli,vandaag ticket aangemaakt voor een refund.

vanavond het volledige bedrag terug gekregen.

ik mag niet klagen van de service van ft.

had deze bestelling ondertussen al opnieuw besteld,maar wel niet meer door PostNL ,is ondertussen al thuis aangekomen zonder problemen,dus niet te snel zorgen maken.

gr

Link to comment
Share on other sites

Ik had kennis gevraagd die achter een X-ray ding werkt, die zei dat enige wat hij kan verzinnen was dat een Mod op een Taser kan lijken. Verder dat pakketten geweigerd worden als er geen sticker op zit dat er een accu in zit (die er toch al niet in die mods zit)

Link to comment
Share on other sites

Guest NetNiet
On 17-8-2016 at 10:14, Richu said:

 

Via Tunesië ook een optie?

 

@NetNiet, handeltje opzetten? :)

 

hahaha ja hoor geen probleem, is helaas nu een beetje kort dag omdat we 20 september naar Nederland komen, maar volgende keer kan ik voor mensen meenemen, geen probleem :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...