Jump to content

[Poll] Welke kant draaien jullie de coil?


Professor X

Welke richting (legs) gebruiken jullie de coils het meest?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

1 hour ago, MissFog said:

Godallemachtig, ik snapte er met elke post die er bij kwam, minder van. Nou is mijn ruimtelijk inzicht sowieso al ver beneden peil, maar plaatjes en foto's maakte het zelfs verwarrender ipv duidelijker.

Ik zou -zonder de rest gelezen te hebben- zeggen dat ik 'linkerpootje boven' draai. Maar dat matcht niet met de rest van wat jullie zeggen, en met de plaatjes :gek

 

Nu ineens in de pauze op mijn werk nog eens aan het denken, en ik besef dat jullie links en rechts gezien vanuit een reeds geplaatste coil bedoelen (dus met de pootjes van je af), en ik ging uit van pootjes naar je toe (zoals hij tijdens het draaien om het staafje heen zit dus). Pffff, dit is echt ingewikkelde materie voor mij, haha.

 

Om nog even een indicatie te geven van mijn 'niveau': ik moest er echt een coil bij pakken om te zien dat je optie 1 en 2 (links of juist rechts naar beneden) dan niet simpel 'gewoon' kan omwisselen door de coil om te flippen zeg maar.. Nee dus, verrek!

*verstopt zich in een hoekje*

Ik had natuurlijk ook de termen kunnen gebruiken met de klok mee of tegen de klok in, maar dan had je reacties gekregen van. Dat de ene met de klok mee dat rechts om vindt en de andere links om. Want het is maar net van welke hoek je het bekijkt. Maar ben blij dat je het nu snapt!

1 hour ago, MissFog said:

Godallemachtig, ik snapte er met elke post die er bij kwam, minder van. Nou is mijn ruimtelijk inzicht sowieso al ver beneden peil, maar plaatjes en foto's maakte het zelfs verwarrender ipv duidelijker.

Ik zou -zonder de rest gelezen te hebben- zeggen dat ik 'linkerpootje boven' draai. Maar dat matcht niet met de rest van wat jullie zeggen, en met de plaatjes :gek

 

Nu ineens in de pauze op mijn werk nog eens aan het denken, en ik besef dat jullie links en rechts gezien vanuit een reeds geplaatste coil bedoelen (dus met de pootjes van je af), en ik ging uit van pootjes naar je toe (zoals hij tijdens het draaien om het staafje heen zit dus). Pffff, dit is echt ingewikkelde materie voor mij, haha.

 

Om nog even een indicatie te geven van mijn 'niveau': ik moest er echt een coil bij pakken om te zien dat je optie 1 en 2 (links of juist rechts naar beneden) dan niet simpel 'gewoon' kan omwisselen door de coil om te flippen zeg maar.. Nee dus, verrek!

*verstopt zich in een hoekje*

Ik had natuurlijk ook de termen kunnen gebruiken met de klok mee of tegen de klok in, maar dan had je reacties gekregen van. Dat de ene met de klok mee dat rechts om vindt en de andere links om. Want het is maar net van welke hoek je het bekijkt. Maar ben blij dat je het nu snapt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Marianna said:

 

Dus Joyetech zit gewoon te liegen?

 

Cubis coil.jpg

 

Zie je op dat katoentje het buisje liggen?

Dát moet je gebruiken bij een horizontale opbouw.

Is in feite een verlengde schoorsteen.

Bij de mini (en de D19) heb je simpelweg de ruimte in de lengte niet om dit erin te zetten.

Bij de pro wel.

 

Dus, nee, noch Joyetech, noch ik liegen.

Link to comment
Share on other sites

Goeiemorgen [mention=6752]Patje1992[/mention], je quote [mention=204]Marianna[/mention], maar waar heeft zij dit gezegd ?
Jah er ging iets fout met de qoute.. zij had gezegd dat het bij haar hadaly geen snars uit maakt. En daarop antwoorde ik dat jayjay en ik graag de bolle kant naar beneden willen hebben en dat het dan wel uitmaakt hoe de legs zitten
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On ‎30‎-‎11‎-‎2017 at 11:46, Patje1992 said:

 zij had gezegd dat het bij haar hadaly geen snars uit maakt. En daarop antwoorde ik dat jayjay en ik graag de bolle kant naar beneden willen hebben en dat het dan wel uitmaakt hoe de legs zitten

Welke is eigenlijk de linker en welke is de rechter bij mijn  Hadaly? 

 

Hadaly 2.jpg

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

Welke is eigenlijk de linker en welke is de rechter bij mijn  Hadaly? 
 
 
 
 
 
 
 
Hadaly.thumb.jpg.2ff3a2a42433bc0a5174883a78de1bbe.jpg
Als je hem zo bekijkt en je heb je coil voor je dan zou het rechter pootje boven zitten en het linker pootje onder (als dat pootje de zelfde kant op wijst dan) hierdoor komt dus de bolle kant van je coil naar beneden gericht. Hoop dat het duidelijk is. Anders maak ik vanavond ff een foto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[mention=6752]Patje1992[/mention]
Even een verse hangende coil gemaakt, dus beide pootjes zitten boven:
 
 
5a20605f1916f_Hadaly2.thumb.jpg.a14a9aadb23fbf747ba60c34c94c9986.jpg
Ja klopt. En als je nu dus een pootje door draait zodat ze de zelfde kant op wijzen. En hem dan met de pootjes van je af bekijkt zul je zien dat het rechter pootje boven zit en de linker onder. En dit zou bijvoorbeeld bij een OBS Engine nano niet werken omdat de linker post hole boven zit en de rechter beneden. Wat dus inhoud dat je hem andersom moet draaien zodat het linker pootje boven komt. Zou je die coil in de hadaly doen, dan staat de bolle kant omhoog.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Patje1992 said:
13 minutes ago, Marianna said:
[mention=6752]Patje1992[/mention]
Even een verse hangende coil gemaakt, dus beide pootjes zitten boven:
 
 
5a20605f1916f_Hadaly2.thumb.jpg.a14a9aadb23fbf747ba60c34c94c9986.jpg

Ja klopt. En als je nu dus een pootje door draait zodat ze de zelfde kant op wijzen. 

 

Huh?   Als de pootjes dezelfde kant op wijzen.... zou ik ze allebei onder dezelfde schroef moeten klemmen. conf.gif

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Marianna said:

 

Huh?   Als de pootjes dezelfde kant op wijzen.... zou ik ze allebei onder dezelfde schroef moeten klemmen. 

conf.gif

Ik bedoel dan niet specifiek bij de hadaly. maar meer wat er bedoeld word in het topic. ik zal zo even een foto maken over de hadaly wat ik bedoel met de pootjes.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marianna said:

O jemig, zijn er verschillende soorten pootjes?

 

Als nieuwkomers deze 3 pagina's lezen, beginnen ze er niet eens meer aan.     :lol

hier komt het...

5a2068a33750c_rechtsbovenrda.thumb.jpeg.ec87ca06bf559193f8c623eb589196f1.jpeg

Dit is dus Pootje rechts boven in de rda. waardoor dus de bolle kant van de coil naar beneden gericht staat.

5a2068d18b818_rechtsboven.thumb.jpeg.ddfd06a9f89fc7e09fd5741c000e25e0.jpeg

Dit is dezelfde coil met het pootje rechtsboven als je de coil dus doordraait en de pootjes van je af wijzen (deze werkt niet in een Obs Engine Nano omdat je linker post het gat boven zit en de rechter onder.)

5a206917963ab_linkerbovenrda.thumb.jpeg.9ec87961d9b71e2d54f08d0c950dec57.jpeg

Dit is dus het pootje linksboven, zoals je ziet staat nu de bolle kant van de coil naar boven gericht in de hadaly (wat ik dus persoonlijk onhandig vind)

5a20694dc504a_linkerboven.thumb.jpeg.438d98f967b4521ca4a7272437384b07.jpeg

En dit is dan dezelfde coil met pootje linksboven (waarbij deze dus wel geschikt is voor een OBS Engine Nano omdat dus het linker pootje nu wel boven zit)

 

 

Ik hoop dat dit dan voor meerder mensen wat duidelijk maakt mbt de pootjes.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Patje1992 said:

hier komt het...

5a2068a33750c_rechtsbovenrda.thumb.jpeg.ec87ca06bf559193f8c623eb589196f1.jpeg

 

 

Ik zie geen verschil in ophanging bij de mijne, heb ook nooit een verschil gemerkt tussen een linker of een rechter pootje.

 

En als ik een coil in een velocity-rba wil hangen, knijp ik een kronkel in een pootje; is niet zo mooi, maar werkt prima.

 

Mooie foto's !

 

Link to comment
Share on other sites

En als je m nou andersom zou draaien, zou je minder moeite hebben met vastschroeven omdat dan het pootje met de draairichting mee gaat. Dan heb je geen kans dat het pootje onder het schroefje uitschiet tijdens het vastdraaien 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...