Jump to content

Asmodus Zesthia RTA review


Jim

Recommended Posts

Asmodus heeft weer een nieuwe RTA uitgebracht, namelijk deze Zesthia RTA.

Single coil RTA's heb ik een zwak voor, dus kon het niet laten om deze te kopen.

En ook omdat ik weet dat Asmodus altijd kwalitatieve en goede producten maakt.

 

Heb deze niet in China gekocht, daar kon ik die niet direct vinden in mijn vertrouwde shops en dus dan maar in de UK gekocht:

https://www.ecigone.co.uk/new/asmodus-zesthia-rta?limit=100

 

Het is een 25mm single coil RTA met een kleine compacte kamer en hierdoor een respectabele inhoud van 4.5ml.

 

Wat krijg je:

- Zesthia RTA

- Reserve glas

- Reserve build deck schroefjes en o-ringen

- Inbussleutel

- 2 pre-made coils

- Manual

7tndM8l.jpg

 

Uiterlijk is zoals bij de meeste Asmodus atomizers zeer sober gehouden, en gelukkig maar want dat zie ik graag.

XfGgkK8.jpg

AmTYTyF.jpg

 

De driptip is mijn enige klacht bij deze RTA.

Het is een 810 formaat, maar dat type driptip met o-ringen op en dus kan je hier enkel driptips gebruiken zoals bv. bij de Smok TVF8.

Je ziet ook dat het een brede dritip is maar onderaan gewoon een opening zoals een 510 driptip.

Een gepaste after market driptip vinden bij Fasttech zal weer een opgave worden.

BVtUOmL.jpg

 

De topfill is een beetje standaard en net hetzelfde als de meeste andere RTA's.

Een herkenbaar systeem dat perfect werkt dus niks mis mee.

tbZTwtg.jpg

 

De kamer langs binnen is compact gehouden en heeft een mooie conische vorm.

5po4yBY.jpg

 

Dan het build deck.

Hier heeft Asmodus gewoon de posts een beetje afgekeken van de Serpent SMM en ondertussen nog wel enkele RTA's en een beetje aangepast naar hun hand.

Enkel de airflow is helemaal anders, deze komt niet gewoon uit een rond gat onder de coil maar zijdelings aan beide kanten onderaan de posts.

Moeilijk te verwoorden, de pics zullen het wel duidelijk maken.

Er zijn 4 schroeven, dus of je de coil nu links of rechts draait maakt niks uit want je zal ze altijd kunnen plaatsen.

xxrEAwY.jpg

24uVQe7.jpg

Hier zie je de airflow vrij goed op.

UUdcuhg.jpg

cgwkKTQ.jpg

Volgens Asmodus zijn de o-ringen ook gemaakt uit een ander materiaal dan de klassieke zwarte ringen, deze o-ringen zijn volgens hun veel beter en kunnen beter tegen warmte enz.

Of dit ook werkelijk klopt zal de toekomst uitwijzen...

 

Je krijgt ook twee Ni80 fused clapton coils bij de RTA.

Meestal ben ik niet echt tevreden van die standaard coils die je krijgt, maar na even zoeken naar deze ONI coils is gebleken dat de meeste mensen wel tevreden zijn van deze coils.

Dus heb ik die ook gebruikt voor deze review en nu 7 dagen na eerste gebruik zit die coil er nog steeds in, en die is goed bevonden door mezelf.

Het is in ieder geval een betere coil dan wat je bij de meeste andere China merken krijgt.

6CDFIOb.jpg

 

Zo heb ik de coil in het deck zitten:

Bg70wwr.jpg

0.4 ohm kom ik uit na het pulsen.

3GiFJfz.jpg

 

Dan het wicken.

Om te wicken heb ik eens nieuw katoen om te testen, volgens de eigenaar van mijn lokale shop is dit katoen zeer goed en hij gebruikt niks anders.

Deze man is een echte oldskool ervaren damper dus ik vertrouw wel op zijn oordeel.

Juicy wix katoen, dit katoen ziet er niet spierwit uit zoals het meeste katoen maar is wel het zachtste katoen dat ik al getest heb.

Niet het goedkoopste en of het mijn vertrouwde Native wicks katoen van de troon kan stoten zal de tijd uitwijzen.

i5TeL1W.jpg

Deze RTA wicken stelt weinig voor en is dus heel simpel.

14soDj5.jpg

Aan de vele bubbels bovenin de tank zie je wel dat de wicking goed is.

YdN0W8s.jpg

 

RTA bovenop de GTRS Vboy.

DgAPyie.jpg

 

Mijn bevindingen:

- Zoals je hier tussen de RTA reviews lijst kan zien heb ik er al een heleboel getest en ook veel single coil RTA's.

De Kayfun v5.2 is mijn absolute favoriet, maar door de omvang van die RTA stak die me erg tegen ook al was dit een geweldige RTA.

Maar op de tweede plaats zet ik zonder twijfel deze Zesthia RTA, heel tevreden van omdat ik bijna identiek dezelfde vape krijg als de Kayfun v5.2 met airflow volledig open.

- De airflow bij deze Zesthia is echt "smooth", heel stil en geeft me de restricted DL airflow die ik graag heb.

- Ook gebied van smaak staat deze zo goed als op dezelfde hoogte als de Kayfun v5.2.

- Makkelijk build deck, heel simpel om je coils te plaatsen.

- Degelijke schroefjes.

- Ook de o-ringen en schroefdraad van de andere delen is niks verkeerd mee.

- Build deck is compact gehouden, dit komt de airflow en smaak ten goede.

En hierdoor heb je dan toch een 4.5ml inhoud.

- De meegeleverde coils zijn van degelijke kwaliteit, beter dan de coils die je bij andere merken krijgt.

- Deze RTA geeft me veel meer voldoening dan bv. een soortgelijke Serpent SMM of OBS Crius II RTA, ik kan deze iedereen aanraden die graag een restricted DL vape heeft!

- Enige persoonlijke minpunt is de driptip, deze past niet bij dit soort tank, had liever een gewone 510 driptip gezien.

 

 

 

Edited by Jim
  • Like 10
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

Thanks @Jim dit is één van de beter rta review in tijden. Ik gebruik geruime tijd de serpent smm voor het werk. Altijd lek vrij. Soms ligt de rta op zijn kant in mijn tas en dus belangrijk dat het dan niet lekt. Wat ik bij de serpent mis is de airflow, die vind ik persoonlijk wat turbulent en niet mijn ding. Toen ik deze review vanmorgen las dacht ik gelijk deze moet ik hebben. Ben gek op restrict dl zoals bijvoorbeeld kayfun v5. Echter vertrouw ik dit tankje niet om mee te nemen naar mijn werk. Deze Asmodus heeft zelfde builddeck als de serpent en dus kan ik wel op aan dat deze lek vrij blijft. Ik ben gelijk gaan kijken in de link die je hebt geplaatst. Ik zal hem straks gelijk bestellen. Hopelijk is hij voor het weekend nog binnen. Thanks voor de goede review!

Link to comment
Share on other sites

Nee nog geen lekkage opgemerkt, maar het is bij mij wel uiterst zeldzaam dat een RTA plat komt te liggen.

Zowel in mijn tas voor het werk als mijn jas staat de mod altijd rechtop, ik heb kleine zakjes/compartiment in mijn rugzak waar de mod rechtop kan blijven staan.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Jim said:

Nee nog geen lekkage opgemerkt, maar het is bij mij wel uiterst zeldzaam dat een RTA plat komt te liggen.

Zowel in mijn tas voor het werk als mijn jas staat de mod altijd rechtop, ik heb kleine zakjes/compartiment in mijn rugzak waar de mod rechtop kan blijven staan.

Ja en dat is dus bij mij niet het geval waardoor deze vaak horizontaal ligt in mijn tas. Vandaar dat ik het vraag. Maar met de serpent heb ik nog nooit lekkage gehad. Enkel begint hij wat te druppen bij de topcap. Als de tank rrg warm wordt zie je een druppel van boven naar beneden glijden. Maar we zullen zien hij is inmiddels vanmiddag al verstuurd. Denk bijna wel zeker dat dit een favoriete van mij wordt. Ik ben net als jij gek op restrict dl tankjes met een single coil!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het tankje vandaag binnen en gelijk gewickt. Ik wilde eerst wachten met reageren maar ik ben zo positief dat ik hier toch wat over kwijt wil. Aller eerst 

On 16-1-2018 at 00:00, Jim said:

- De airflow bij deze Zesthia is echt "smooth", heel stil en geeft me de restricted DL airflow die ik graag heb

Ik weet niet wat jij verstaat onder restrict DL. Je vergelijkt deze rta met de kayfun v5.2 die ook restrict DL zou zijn. Restrict dl vind ik persoonlijk de kayfun v5. Als ik deze rta vergelijk met mijn andere rta's zoals bijvoorbeeld serpent smm, geeft deze rta mij aanzienlijk meer lucht/vape dan de SMM. Dit is persoonlijk hoor en niet als aanvallen bedoelt. Hij is voor mij net goed genoeg als ik hem half open heb. 

 

Verder viel mij als eerste de kwaliteit op. Ik heb zonder overdrijven nog nooit een rta gehad die zo gemakkelijk zonder enige tegenstribbeling inelkaar gezet wordt als deze rta. En het voelt gewoon kwalitatief goed aan. Dit merk heeft mij echt versteld doen staan.

 

De smaak. Ja, dat is in één woord: geweldig! Ik heb zaterdag de mothersmilk clone gemixt en heb toch maar getest met deze rta en die is waanzinnig. En de manier van vape/airflow is next level experience. 

 

Al met al mijn nummer 1 rta. Geen moment spijt en eigenlijk wil ik er nog eentje bij. Daar wacht ik mee totdat ik een nieuwe mod heb gevonden ivm kleur.

 

Ik wil jou heel erg bedanken @Jim dat je deze review hebt gedaan en dat je deze rta hebt aangeschaft. Ik had er anders waarschijnlijk niet van gehoord en een geweldige rta mis gelopen. Keep up the good work???

Link to comment
Share on other sites

Zelf heb ik de airflow bij de Zesthia maar een kwartje open, dan is die perfect zoals ik damp.

De kwaliteit en smaak zijn inderdaad hoogwaardig, deze RTA bevalt me helemaal.

Toch 4.5ml inhoud en gelukkig zonder gebruik te maken van een bubble glas wat nu momenteel de nieuwe trend is bij RTA's.

 

ps: een Vboy zoals in de review of een Asmodus minikin v2 zijn trouwens echte toppers als je een kwalitatief goede mod zoekt, en hun prijs is nog aanvaardbaar.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nog even iets @Jim. Ik weet niet wat voor coils dit zijn althans welke draad soorten zijn gebruikt. Het is overduidelijk ni80. Maar aangezien de breedte lijkt het wel op flatwire of ribbon met een dunne buitendraad (40ga???). Ik sta er versteld van dat ik met deze coil uitkom op 0.12ohm. Ik dacht eerder aan 0.3 of 0.4ohm zo de coil gezien te hebben. Waar kom jij op uit? Ik was in eerste instantie bang dat hij hoog zou zijn maar hij is niet heel veel groter dan de serpent. Ik heb er nu al paar keer mee gedampt afgelopen 3 uur. En ik sta keer op keer versteld hoe smooth alles werkt. Van vullen, tot builden, tot aan damp ervaring. Ik ben het met je eens dat die driptip over de top breed is. Gelukkig heb ik meer driptips die erop passen. Maar tegelijkertijd vindt ik het toch wel erg lekker dampen?. O btw bij het pulsen van de coil rook ik een sterke olie a la petroleum. De coil voelde ook vettig aan toen ik hem beet had (olie spoor op mijn vingers). Voor de zekerheid heb ik hem bij het pulsen afgespoeld. Toch blijf ik die 0.12 ohm maar vreemd vinden. Ik heb hem even op mijn aspire nx75. Wellicht dat het daar aan ligt. Die heb ik al in geen tijden gebruikt. Zal straks op een andere mod proberen.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ondertussen helemaal gewend aan de driptip en vind hem geweldig in tegenstelling in begin. De driptip heeft een perfecte ronde afwerking waardoor deze erg lekker dampt. Ik ben zo onwijs blij met dit tankje. Elke keer als ik ermee damp sta ik versteld van de kwaliteit en damp ervaring van deze rta. Voor mij de beste rta die ik geprobeerd heb. Ik ben aan het kijken voor een nieuwe mod. Als ik deze heb uitgezocht zal ik er waarschijnlijk een zwarte rta bij moeten kopen ivm matching. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er nu een nieuwe build in, na twee weken had ik het wel gehad met die standaard ONI coil.

Nu zit er terug een coil ik die ik echt graag heb, een framed staple van Coilology.

 

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

O die site kende ik nog niet. Ik had hem de volgende dag al binnen. Heel bizar hoe snel zoiets binnen is. Maar dat zal ongetwijfeld bij die site ook zo zijn. Ik ben aan het kijken voor een nieuwe mod bij ecigone. Dan gaat de rta ook mee in het mandje?. Maar serieus die rta is echt wel the sh*t. Alleen al om de bouw kwaliteit zou ik hem nemen. Denk er wel om dat de schroefdraad vlijm scherp is. Ik heb mijn duim al open gehaald en is nu ontstoken (denk door de liquid). Ieder geval hij is blauw en dik?. Maar o wat hou ik van dit tankje ze is het allemaal waard.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ik durf gerust stellen dat dit de beste single coil RTA op de markt is in de betaalbare klasse.

En er is geen hype rond want er zijn maar een handvol bekende Youtube reviewers die de Zesthia hebben en er zelfs nog een review over moeten maken.

Ik heb Mark Todd er mee zien dampen in een vlog, hij zal er eerdaags wel een review van maken.

Denk wel dat dit niet echt zijn ding zal zijn, veel te goedkoop waarschijnlijk voor zijn smaak.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hoeveel pech kan iemand op een dag mee maken. Al eerder de avond liet ik het glas van deze rta al vallen, glas stuk. Net kwam ik eracht dat de rda lekte dit viel me laatst ook al op. Niet veel maar toch wat. En het kwam tussen de ring waar je de airflow mee regelt. Hierop rust de schoorsteen met het glas. Net alsof er een o-ring zou missen. Want de eerste keer dat ik de rta opbouwde was er geen lekkage. Heb nog gekeken maar o-ringen zitten er allemaal nog geloof ik. Alles schoongemaakt en aangedraaid. Knapt niet het glas. Nu dus even geen Zesthia voor mij. Zal ecigone straks mailen of ze die glazen ook hebben. Moet er vandaag of morgen toch een mod bestellen. Wat is dit balen zeg. Kan wel janken.

  • Sad 4
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, K&H said:

Jup dat viel mij ook al op. Meende ooit hier ergens gelezen te hebben dat je bij een Nederlands bedrijf glaasjes kon krijgen. Zelfs op maat als ik me niet vergis. Kan er niks over terug vinden. Goh dit is echt balen. Het glas is net zo dun als bij de eerste Serpent (breekbaar dus).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb dus nog een tweede Zesthia aangekocht, een SS versie.

Deze RTA is perfect voor mij en ik denk niet dat er snel een betere op de markt zal zijn die aan al mijn eisen voldoet.

Dus voorlopig ga ik dan ook niet meer zoeken naar een andere single coil RTA, heb nu iets gevonden wat goed is dus staak ik de zoektocht naar beter.

Ook van FT een kleine stapel 810 driptips met o-ringen en 810 naar 510 adapters aangekregen.

Vooral die SS adapter met witte driptip vind ik erg mooi staan.

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...