Jump to content

Asmodus Zesthia RTA review


Jim

Recommended Posts

1 hour ago, koempel said:

Ook iemand in het bezit van de Zesthia van Asmodus?
Zie ik ook verschillende wickmethodes maar de mijne lekt.

dat probleem had ik ook. Bij mij had te maken met de weinig wick. Het wicken van deze tank luistert heel nauw, als je te strak wickt krijg je dry hits (gisteren eentje gehad, is niet fijn!).

De lengte van de wicks is ook erg belangrijk. Als je ze te lang maakt moet je ze proppen in de juice holes en kan krijg je dus een dry hit. De lengte moet zo zijn dat de uiteinden van de wicks de bodem van de juiceholes raken en niet gaan krullen omdat ze te lang zijn. Gewoon blijven proberen...

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Keob said:

dat probleem had ik ook. Bij mij had te maken met de weinig wick. Het wicken van deze tank luistert heel nauw, als je te strak wickt krijg je dry hits (gisteren eentje gehad, is niet fijn!).

De lengte van de wicks is ook erg belangrijk. Als je ze te lang maakt moet je ze proppen in de juice holes en kan krijg je dus een dry hit. De lengte moet zo zijn dat de uiteinden van de wicks de bodem van de juiceholes raken en niet gaan krullen omdat ze te lang zijn. Gewoon blijven proberen...

Ben blij dat je het door hebt. Ik had enkel soms lekkage bij het vullen. Maar zoals ik al zei het komt nogal precies bij deze tank. Maar als het dan klaar is heb je naar mijn weten de beste rta die ik geprobeerd heb. Denk er wel ff om dat de glaasjes heel fragiel zijn. Ik had eentje stuk omdat ik de ring op de schoorsteen blijkbaar te hard had aangedraaid. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Keob said:

@Jayjay Bij het vullen van de tank zie ik ook wat liquid bij de AFH, maar niet zoveel dat het op me mod komt. Na het vullen van de tank even afnemen met doekje en daarna 'lekt' hij niet meer. Is inderdaad een erg fijn ding, ben er erg blij mee

 

Als ik al een drupje eruit zag lopen dan werd ik al gek. Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd maar wat je zou kunnen proberen bij het bijvullen is. De dop erop draaien (niet volledig dicht). Dan draai je de tank op zijn kopen en dan pas draai jr de airflow open. Hierdoor zuigt de tank lucht naar binnen (vacuüm). Hierna kun je de tank weer rechtop zetten en dan het laatste stukje aandraaien van de dop (weet even niet hoe je het anders noemt want het is ook geen topcap, of toch wel). Je moet dus wel de airflow volledig dicht draaien bij het vullen en deze stappen dus nagaan. Wellicht dat dit helpt ik weet het niet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja hoor, gisteren weet dry hits. Baal ervan, dacht dat ik hem te pakken had. Eerste tank ging ok, tweede tank kon ik alleen korte hits nemen, voelde hem al aankomen. Daarna weer dry hits.

 

vanavond maar weer eens proberen. Als het dan weer niet lukt komt de recurve in huis voor op de SQ en ga ik weer squonken. Alleen mtl op een pennetje geeft me niet voldoende voldoening, voor onderweg is het pennetje prima, maar wil thuis toch lekker DL.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Keob said:

Ja hoor, gisteren weet dry hits. Baal ervan, dacht dat ik hem te pakken had. Eerste tank ging ok, tweede tank kon ik alleen korte hits nemen, voelde hem al aankomen. Daarna weer dry hits.

 

vanavond maar weer eens proberen. Als het dan weer niet lukt komt de recurve in huis voor op de SQ en ga ik weer squonken. Alleen mtl op een pennetje geeft me niet voldoende voldoening, voor onderweg is het pennetje prima, maar wil thuis toch lekker DL.

Misschien ff foto's maken van je wick proces? Ik heb 'm even gehad, maar nooit dryhits gehad. Beetje lekkage, maar dat schreef ik toe aan te weinig wick. Ja, het is een tricky tank, maar het moet goed te doen zijn. En je stookt 'm niet te hoog? Alhoewel, ik kon echt wel dik stoken met dat ding.. 0,2 ohm dikke weetikveel coil op 85w. Dikke, volle, warme damp.. Ik damp dan wel op 60 VG.

Link to comment
Share on other sites

Na ontzettend veel pogingen heb ik nog steeds of lekkage of dry hits met deze RTA. Ik weet dat het niet aan de RTA ligt, maar ik moet er teveel voor doen om er van te genieten en het lukt me maar niet. Daarom de knoop doorgehakt en een Recurve besteld, dit gaat fijn op de SQ en dan ga ik weer lekker squonken.

 

De RTA staat te koop nu, mocht iemand hier interesse in hebben hoor ik het uiteraard graag. Het is de zwarte versie en nog geen week gebruikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Heb nu de Zesthia een paar weken in gebruik en hij bevalt super.

 

Het schroefdraad is een genot, wat loopt dat lekker, de kwaliteit spat er vanaf. Schroefjes idem kwaliteit.

 

Ik gebruikte altijd dual coil spul, maar dit is toch wel lekker simpel, zo'n enkele coil. Zelf plaats ik de coil zo laag mogelijk, het passtangetje past er nog net door en dan gaat er een derde mujipad aan katoen door de 3mm coil (buitenste laagjes gestript). Geen last van lekkages of dry-hits, of ik nu wat meer of minder katoen gebruik (wel in combi met 80% VG sap). Ook de lengte van de wicks komt veel minder nauw dan bij m'n OBS Engine RTA, ik vind het ding echt makkelijk te wicken.

 

Die enorme driptip vind ik wat minder fijn in de mond en is lastig te vervangen, dus laat ik het maar zo.

M'n eerste glaasje is al gesneuveld toen hij een keertje omviel op tafel, tijd om wat reserves te bestellen.

Link to comment
Share on other sites

Just now, TommyDiamond said:

 

Ik deep je mening helemaal (op de driptip na)! Toptank!

 

Al enig idee waar je deze reserveglaasjes gaat bestellen?

 

Nee, ik moet nog op zoek. Verwacht er vaker eentje te breken omdat het glas gelijk ligt met het metaal. Geweldig voor de styling, minder voor de breukvastheid.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Raycoupe said:

Nee, ik moet nog op zoek. Verwacht er vaker eentje te breken omdat het glas gelijk ligt met het metaal. Geweldig voor de styling, minder voor de breukvastheid.

 

I know.. Helaas! 

Ik heb er 2 en gelukkig zit bij beide een reserve glas dus heb er nog één maar die verwacht ik ook nodig te hebben. 

 

Ik had ook al even gezocht, tevergeefs tot dusver dus hoopte dat jouw zoektocht al resultaat had opgeleverd.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, TommyDiamond said:

 

I know.. Helaas! 

Ik heb er 2 en gelukkig zit bij beide een reserve glas dus heb er nog één maar die verwacht ik ook nodig te hebben. 

 

Ik had ook al even gezocht, tevergeefs tot dusver dus hoopte dat jouw zoektocht al resultaat had opgeleverd.

 

Ik zie op Aliexpress diverse opties. Wel even de reviews lezen of ze passen, ik lees wat gedoe en passende nazendingen.

Blijkt ook een buikglas verkrijgbaar.

 

Rechte glaasjes: https://nl.aliexpress.com/item/Furuipeng-Tubing-voor-Asmodus-Zesthia-RTA-Vervanging-Pyrex-Glazen-Buis-PK-van-5-st/32885427088.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gisteren mijn Zesthia ontvangen (aanbieding bij Greyhaze voor 20 pond).

De eerste coil (4 mm rvs 316) was geen succes. Wel veel damp, maar weinig smaak.

De 2e (3mm ni80 f.c. op  0,3 ohm) deed het duidelijk beter, met de coil flink omlaag.

Wel had de wijze van wicken aanvankelijk een enorm geknetter tot gevolg. Of ik nu veel of weinig katoen gebruikte.

Nu heb ik hem zo strak mogelijk door de coil heen en met ca 1 a 1,25 cm aan beide kanten, van onderaf de vezels door de wickgaten geleid, tot ik weerstand begon te voelen.

Daarna de rest gesnoeid. Nu dampt ie perfect.

Wat een heerlijk tankje is dit!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Foggy said:

Gisteren mijn Zesthia ontvangen (aanbieding bij Greyhaze voor 20 pond).

De eerste coil (4 mm rvs 316) was geen succes. Wel veel damp, maar weinig smaak.

De 2e (3mm ni80 f.c. op  0,3 ohm) deed het duidelijk beter, met de coil flink omlaag.

Wel had de wijze van wicken aanvankelijk een enorm geknetter tot gevolg. Of ik nu veel of weinig katoen gebruikte.

Nu heb ik hem zo strak mogelijk door de coil heen en met ca 1 a 1,25 cm aan beide kanten, van onderaf de vezels door de wickgaten geleid, tot ik weerstand begon te voelen.

Daarna de rest gesnoeid. Nu dampt ie perfect.

Wat een heerlijk tankje is dit!

Jup de beste rta die ik ooit gedampt heb. Wel had ik vaak lekkage met dat ding bij het vullen. Het is een pain in the ass rta. Teveel wick is dryhit. En te weinig lekkage. Dus je moet er echt heel goed mee wicken wil je geen lekkage krijgen. Maar de bouw kwaliteit van de rta is echt waanzinnig. Alles draait zo smooth, en de airflow is waanzinnig. De smaak je wel de beste die je uit een rta krijgt. Mooi dat hij je zo goed bevalt. Ik heb er enkel een 3mm coil in gehad. En als de coil er horizontaal in ligt gaf ik de coil altijd een klein tikje naar beneden ongeveer 2mm.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Laatst een zending glaasjes voor de Zesthia die niet pasten:

https://nl.aliexpress.com/item/3-STUKS-Prachtige-Originele-Grootte-Mooie-Clear-Glazen-Buis-Voor-Asmodus-Zesthia-RTA-Normale-Versie-Fatboy/32914890700.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.149c4c4d0MtRQG

 

Gaat om de gewone, niet de Fatboy versie. Leverancier stuurt 25x23mm glaasjes op die toch echt niet passen.

 

De link die ik hier een paar post boven plaatste, blijkt inmiddels weer te leveren (was even met vakantie oid), dus daar maar weer twee setjes besteld.

 

De Zesthia RTA heeft 24x22mm nodig, helaas vermelden ze die maten nooit. Mocht iemand nog verlegen zitten om 25x23mm glaasjes, 'k heb er 9 op voorraad. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Kwa smaakbeleving imo nog steeds één van de allerbeste betaalbare single coil RTA's zoals Jim zegt, tenminste als je dol bent op een "smooth" airflow.

Bubble glass van de Crown 4 past erop al moet je opletten in welke richting je het erop zet want de eigenaardig genoeg lijkt de ene kant wat smaller dan de andere. 

Op de foto zie je hem op een kodama met een heatsink, die gebruik ik niet zozeer om de warmte af te leiden maar omdat ik niet graag de condens aanslag op mijn mods heb die je krijgt bij bottom airflow ☺️ 

asmodus minikin kodama V2 blue zesthia 1 small.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...