wicket Posted December 10, 2023 Posted December 10, 2023 @Moppersmurf aka Dramaqueen Wetgeving verschilt per land. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij die boeteclausule. Wie handhaaft dat en waar in de Franse wet is dat geregeld? Ik vind het persoonlijk gezien een beetje met een papieren tijger dreigen. Niet zo fraai van LPV
Luc rafc Posted December 10, 2023 Posted December 10, 2023 In het verleden is er met België ook zo een gelijkaardige situatie geweest. Toen hadden de grootste Belgische shops een klacht ingediend die als ik het goed heb tot een gerechtelijke vervolging kon leiden met dwangsom.
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 8 hours ago, wicket said: @Moppersmurf aka Dramaqueen Wetgeving verschilt per land. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij die boeteclausule. Wie handhaaft dat en waar in de Franse wet is dat geregeld? Ik vind het persoonlijk gezien een beetje met een papieren tijger dreigen. In welk apenland zou degene die de verzending zonder keuze-opties verzorgt niet verantwoordelijk zijn voor die verzending? De verzender is de enoige die een zakelijke band aan gaat met de bezorgdienst. Jij als klant hebt er totaal maar dan ook echt totaaaaal niks mee te schaften. En ja daar wordt van de klantenkant ook mee gefraudeert door bijv. vals te ontkennen dat iets is ontvangen maar dat heet bedrijfsrisico voor de verkoper.
Raycoupe Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 15 hours ago, wicket said: @Moppersmurf aka Dramaqueen Wetgeving verschilt per land. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij die boeteclausule. Wie handhaaft dat en waar in de Franse wet is dat geregeld? Ik vind het persoonlijk gezien een beetje met een papieren tijger dreigen. Niet zo fraai van LPV Tegenwoordig Europees geregeld: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-europese-regels-beschermen-mij-in-nederland-bij-mijn-online-aankopen Die opmerking van LPV over boetes bij fraude zijn overbodig want dat geldt sowieso al. De kans daarop is idd echter minimaal, de kosten/baten liggen nogal scheef en het aanklagen van een consument kan ook tot negatieve publiciteit leiden.
Claudia84HS Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Vrijdag besteld en vandaag netjes geleverd Wel jammer dat de aansluiting van deze Drag S dus hetzelfde is als de Drag S pro en niet zoals de "oude" Drag S. maargoed, hopen dat deze het beter doet. 2
erwinwessels Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 LPV verzendt via Collissimo. Collissimo heeft afspraken met DPD betreffende de levering in Nederland. Dus eigenlijk heeft LPV niets te maken met DPD, maar wel met Collissimo, die dus weer zaken doet met DPD. Dus als je een zending niet ontvangt, moet je contact opnemen met LPV, LPV neemt dan weer contact op met Collissimo, en Collissimo dan weer met DPD. Eigenlijk wel een beetje omslachtig...
Barry55 Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 @Moppersmurf aka Dramaqueen Jeps lpv heeft dat idd gedaan waarom zou ik hier over liegen ? In de tracking stond dat het geleverd was... dus blabla dpd bellen --> doorverwijzen naar lpv etc. Wat ik vermoed is dat het een luie bezorger was die niet het flatgebouw in wou gaan en het beneden aan de straatzijde het pakketje heeft neergelegd voor de schuifdeuren. Dit fenomeen heeft wel vaker plaatsgevonden met verschillende koeriersdiensten, d'r kwamen flatbewoners met een pakketje aanzetten van dit lag beneden in de centrale hal (dit keer gelukkig wel achter de schuifdeuren). 1
Barry55 Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 (edited) Ik heb ze nog... Het was trouwens 15k en 1 jaar cel 😄 Edited December 11, 2023 by Barry55
wicket Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Wat een onzinnig formulier. Typisch weer Frankrijk! Ik heb zover ik weet zoiets nog nooit gezien hier in Nederland. Wat was eigenlijk de waarde van die zending @Barry55?
Zappa Posted December 13, 2023 Posted December 13, 2023 Op 11/12 een bestelling geplaatst bij LPV en vandaag (13/12) al geleverd. In mijn ervaring is het ontvangen na bestellen altijd wel snel bij LPV, normaliter 3-4 dagen max, maar zo af en toe gaat het nog een stukje sneller. 2
erwinwessels Posted December 13, 2023 Posted December 13, 2023 @Zappa Ik ben gewend dat een bestelling van LPV twee werkdagen na bestelling bezorgd wordt. Alleen de laatste maand duurde het telkens een dagje langer (veel besteld de laatste tijd). DPD had blijkbaar iets meer tijd nodig, want de pakketten komen telkens tijdig aan in Oirschot... Het feit dat jij jouw bestelling van maandag vandaag hebt ontvangen, geeft mij de hoop dat ik de twee bestellingen van gisteren morgen ontvang. 2
erwinwessels Posted December 23, 2023 Posted December 23, 2023 (edited) Tot en met zondagavond 24 december nog even 24% korting pakken met de code NOEL24 Ik hoop maar dat @PowNed niet meeleest, want kan kom ik weer in beeld op TV... 😞 EDIT: Blijkbaar is dit een persoonlijke code en dus alleen geldig voor iedereen die deze via de mail heeft ontvangen. Edited December 24, 2023 by erwinwessels
romana Posted December 23, 2023 Posted December 23, 2023 @erwinwessels Ik gok dat die code pas vannacht/morgen de 24e ingaat? (gok onder vakje 24 vd advent kalender) Aangezien die nu aangeeft niet geldig te zijn...
erwinwessels Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 @romana Je hebt gelijk. Mijn Frans is niet al te best 😉 Bij mij werkte deze code wel, maar blijkbaar heeft niet iedereen deze promotie. Ik heb de tekst van de mail met de code door Google Translate gehaald, en dit is de vertaling van een deel van deze tekst: "Om u te bedanken voor uw loyaliteit, geven wij u vanaf 24 december 48 uur vóór alle anderen toegang tot de promotiecode! 😏" Ik verwacht dus inderdaad dat deze code (of in ieder geval een soortgelijke promotie) komt op de 24e of 25e.
romana Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Code is idd vandaag voor iedereen toegankelijk, alleen gaat er iets mis wanneer ik betaling wil doen.. Voer gewoon de CC gegevens in, druk op betalen & dan stuurt ie me automatisch naar de homepage en gebeurt er niets... 1
Hetty007 Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Met creditcard betalen kan niet meer bij le Petit Vapoteur, wel per bankoverschrijving.
romana Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Stom dat dat zo omslachtig niet aangegeven word dan... Uiteindelijk via overschrijving naar hun bank via mn Revolut gedaan; aangezien ik net daar het geld op gestort had
erwinwessels Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 @romana Inderdaad, de code is alleen vandaag voor iedereen te gebruiken. Ik heb de mail inmiddels ook ontvangen. Je kunt inderdaad niet meer met een creditcard betalen, daar kwam ik eerder ook achter. Je kunt nog betalen via bankoverschrijving, maar ook met PayPal. Met PayPal wordt de betaling direct verwerkt en dezelfde dag verzonden (nu even niet vanwege de feestdagen).
romana Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Paypal moest ik echt ff opduiken , dat gebruik ik al paar jaar niet meer sinds ik Revolut ontdekt had. En ik had dus ook net geld via IDeal op mn Revolut gezet toen ik erachter kwam dat CC niet meer ging. Uiteindelijk maar bankoverschrijving vanaf de Revolut rekening gedaan & hopen dat het nog geen issues geeft wanneer het de 27e op hun rekening staat en het dan nog naar NL moet ... Was allerzins een erggg mooie korting om toch nog een reserve Profile RDTA aan te schaffen 1
erwinwessels Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 @romana Je hebt de bestelling voor 1 januari gedaan, dus dat zou geen problemen moeten geven. Mijn bestelling van gisteren zal ook pas de 27e verzonden worden (ontvangen worden door Colissimo).
wicket Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 (edited) @erwinwessels Weet je zeker dat LPV geen smaakjes meer naar Nederland zal versturen na 1 jan? Edited December 24, 2023 by wicket
erwinwessels Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 @wicket Ik weet het niet. Ik bestel vanaf volgend jaar in ieder geval niet meer (tenzij ik 'in de buurt' ben en het in een winkel kan afhalen). Op 20 december antwoordde Support het volgende op een reactie van mij: Unfortunately, we do not currently have precise information on the new laws that will be applied in your country. Dus het is afwachten wat ze doen, en wanneer ze de informatie hebben. 1
Snip Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Het is heel simpel, als je nu geen voorraad hebt aangelegd, dan ben je waarschijnlijk te laat en te onoplettend geweest. ga er maar vanuit dat je straks gewoon niks meer kan bestellen vanuit het buitenland. tenzij je een ……………
wicket Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 @erwinwessels Als ze na 1 jan nog gewoon blijven versturen naar Nederland waarom zou je er niet meer bestellen? Eigenlijk zou je geen slapende honden wakker moeten maken, want nu gaan ze er misschien juist op letten. Afwachten is gewoon het beste wat je kan doen. @Snip Ook voorraad raakt ooit een keer op. Zeker als iemand geen diy is en het kant en klare spul koopt. Voorraad heb ik hier genoeg, zowel nic als base. Naja misschien kan ik het aroma wat ik nu gebruik niet meer krijgen. Nou dan kijk ik wel voor iets anders. De hoofdingrediënten heb ik hier al. Wat bedoel je trouwens met tenzij je een …………… ? 1
Recommended Posts