Jump to content

Hulp nodig bij de zoektocht naar iets wat wel werkt :)


Seven

Recommended Posts

Hoi!

 

Hopelijk staat dit op de goede plek, anders hoor ik het wel ?

 

3.5 maand geleden ben ik voor de derde keer in 4 jaar begonnen met dampen/gestopt met roken. Ik heb niet meer gerookt, maar ik loop continu tegen problemen aan met mijn setjes. 

 

Dankzij een door een allergietest bevestigde pg allergie damp ik alleen pg vrij. Voornamelijk Herrlan (80vg 20 water) en Virgin Vapor (zolang het nog te krijgen is in Nederland). 

 

Door de dikte van deze vloeistoffen heb ik telkens problemen met de juiste tankjes coils te vinden. 

 

Ik heb momenteel de pico 75 met de Hastur mtl mini rta. Nadat ik klaar was met de dagelijkse coil wisselingen en enorm veel problemen met de Nautilus 2 en Triton mini. (Met de Triton mini geen problemen trouwens, alleen dat de coils te hard gingen) Maar.. ik krijg de Hastur niet blijvend werkend. 

 

Hij lekt, sist, geeft veel spitback, plopt heel luid, heeft een mega groot condens probleem (heb al andere drip tips geprobeerd, is bekend probleem) en het tankje zegt regelmatig ‘atomizer low’ of ‘atomizer short’. Mijn andere tankjes hebben er geen last van dus het ligt niet aan de mod. Als ik hem dan weer opnieuw op mijn pico draai doet hij het wel weer. Maar ik word echt een beetje gek van al dit gedoe en weet niet wat ik nu weer moet kopen..

 

ik ben overigens ook al 4 keer terug naar de winkel geweest met de Hastur. Daar wichten ze hem opnieuw, dan lijkt hij het goed te doen. Maar dan kom ik thuis en is hij weer leeggelopen in mijn tas.. of ik neem een trekje en krijg een slok e liquid in mijn mond. Dus het lijkt erop dat ze hem in de winkel ook niet echt goed werkend krijgen..

 

oja, de coils die geprobeerd zijn:

vandy vape super fine mtl, 2.5mm id (niet de fused versie)

kanthal A1 coils, +/- 1.6 OHM, 30 awg, 3mm id

 

Kortom; Help! Wat moet ik nu? 

Ik zoek gewoon een fijn setje die dikkere vloeistoffen aan kan, die niet al te grote wolken produceert, niet lekt of als rietje fungeert en waar ik niet elke ochtend en avond een uur mee loop te vechten.. 

 

Alvast bedankt! ?

 

Aanvulling: als iemand tips heeft voor een geschikte pen style vape voor onderweg en dergelijke, hoor ik het graag!

 

 

 

 

Edited by Seven
Aanvulling
Link to comment
Share on other sites

Dat bang zijn om iets nieuws te kopen heb ik ,en vermoedelijk iedereen op het forum al opgegeven.

Ik koop niks omdat ik het nodig heb, maar omdat ik er nieuwsgierig naar ben .

Als je de prijs van roken met vapen vergelijkt is het dan nog altijd goedkoper.

Zeker als je zelf mengt en in grote hoeveelheden koopt.

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt inderdaad, al heb ik de afgelopen 3 maanden al wel heel wat uitgegeven aan tankjes, Nautilus bvc coils (vooral de bvc coils) en accessoires zoals batterijen en een oplader.  Maar inderdaad, roken is vele malen duurder! 

 

Zelf mengen doe ik nog niet. Eerst maar even een werkend dampsetje vinden.. ? 

 

De ammit rta valt af volgens mij. Ik zie hem alleen in 25mm, klopt dat of kijk ik ergens overheen, @Luc rafc? 25mm gaat niet passen op mijn pico 75.

Link to comment
Share on other sites

De keuze is inderdaad wat beperkt als je een pico 75W hebt. Je zou een Kayfun clone kunnen overwegen. Een KF v5 bijvoorbeeld. De nieuwe lite is volgens mij 24 mm dus die gaat niet passen.

 

Uiteraard kan je ook een grotere tank overwegen en er een heat sink tussen zetten. Werkt prima maar ziet er niet uit.

Link to comment
Share on other sites

@Seven kan best lastig zijn om een tankje te vinden die je bevalt. Iedereen heeft wel een miskoop gedaan. 

Zelf heb ik geen ervaring te dampen met max VG. Mijn advies is om veel filmpjes te kijken en veel te lezen over de betreffende tankjes. 

Mijn favoriet is de beserker. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Seven said:

 

Dankzij een door een allergietest bevestigde pg allergie damp ik alleen pg vrij.

 

PG-allergie heb ik ook en daarom damp ik maxVG-basis + VG-aroma's en gebruik ik alleen tankjes met een RBA-deck, zodat iedere ochtend de zwart-geblakerde lont er uit getrokken kan worden, vervolgens de spiraal even schoon branden, en er dan een nieuw lontje doorheen trekken.

 

 

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

@Mar1De Berserker heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen. Die gaat ook op mijn overwegingen lijstje ? 

 

@Marianna bij jou is dus je wick ook dagelijks aan vervanging toe? Ik dacht al dat dat aan mij lag haha Ik gebruik overigens sinds 3 of 4 weken een rta. Maar die bevalt niet. Ik heb er elke dag ruzie mee..

 

En @Moppersmurfwellicht moet ik dan aan een andere mod gaan denken. Waar de ammit op past ? Ik heb 2.5mm id coils, van Vandy Vape, die passen er dus goed in? Niet kunnen lekken klinkt goed namelijk! 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Seven said:

En @Moppersmurfwellicht moet ik dan aan een andere mod gaan denken. Waar de ammit op past ? Ik heb 2.5mm id coils, van Vandy Vape, die passen er dus goed in? Niet kunnen lekken klinkt goed namelijk! 

Geen idee wat voor coils dat zijn maar dr kan iig geen dikke draad in. Maarrehhh  Je wikkelt toch zeker lekker zelf?  

Link to comment
Share on other sites

Nee nog niet eigenlijk.. 

Ik zet wel zelf de pre built coil erin en vervang het katoen ? Daar was ik al heel trots op haha

Ik dacht dat wikkelen heel moeilijk zou zijn. Maar volgens mij is wicken moeilijker..! Maar ben dus nog niet zo ver dat ik zelf coils maak. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Tamara said:

@Marianna deze dus

Yep, en dan weet ik nog steeds niet hoe iemand daar ruzie mee kan krijgen.

 

Een coiltje draaien, is trouwens ook geen kunst, als je maar wel de verschillen kent tussen de soorten metaaldraad, 

en na het draaien van de coil even het Ohmage checkt. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Seven said:

Hij lekt, sist, geeft veel spitback, plopt heel luid, heeft een mega groot condens probleem (heb al andere drip tips geprobeerd, is bekend probleem) en het tankje zegt regelmatig ‘atomizer low’ of ‘atomizer short’. Mijn andere tankjes hebben er geen last van dus het ligt niet aan de mod. Als ik hem dan weer opnieuw op mijn pico draai doet hij het wel weer. Maar ik word echt een beetje gek van al dit gedoe en weet niet wat ik nu weer moet kopen..

@Marianna

Link to comment
Share on other sites

@TamaraDankje voor de tip, ik zal me eens gaan verdiepen in coils draaien, ik geloof dat dat er toch ooit van zal gaan komen ? 

 

@MoppersmurfJa, ik dacht ook dat het aan mijn wicken lag (is waarschijnlijk ook). Maar ik heb ook telkens problemen als ze hem in de winkel in elkaar hebben gezet. De allereerste keer, toen ik ermee thuis kwam nadat ik hem gekocht had en hij in de winkel een coil en wick heeft gekregen, is hij helemaal leeggelopen uit zichzelf. Toen was ik niet meer zo blij met mijn aankoop haha De laatste keer is dit ook weer gebeurt. En andere keren als ze ben in de winkel in elkaar hadden gezet borrelde hij, sputterde, spitback, dry hits, mega veel condens etc Vandaar dat ik nu denk; als zij hem niet goed in elkaar gezet krijgen, hoe moet ik dat dan kunnen (zonder ervaring ? ) 

 

@Marianna Dankjewel voor de tip, ik wist niet dat er mogelijkheden waren om er grotere tanks op te krijgen ? 

 

Heeft iemand nog een idee waar de ‘atomizer low’ meldingen vandaan zouden kunnen komen? Als ik het tankje eraf en er weer opdraai is de melding weer weg en geeft hij weer het juiste Ohmage aan.. Dit komt zo’n 3 a 4 keer per week voor. 

 

dankjewel iedereen! Ik ga er eens een nachtje over slapen en tot ik een ander tankje heb houd ik de keukenrollen paraat ? 

 

oh er schiet me nog iets te binnen! Zou het geborrel, de spitback en het gelek aan mijn meestgebruikte e liquid kunnen liggen? Deze is 80vg en 20% h20, ..best veel water?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...