Jump to content

Hulp nodig bij de zoektocht naar iets wat wel werkt :)


Seven

Recommended Posts

En hier zit ook altijd heel veel eliquid. Dit tankje heeft geen schroefsysteem om bij te vullen. Maar een druk en draai systeem, weet niet hoe het heet, het is zonder schroefdraad in ieder geval. 

 

Misschien is het normaal dat daar liquid ligt?

 

in het ‘buisje’ in het midden en onder en in de driptip zit het ook telkens vol condens (bekend probleem bij dit tankje).  

 

 

 

 

3AD53F2E-783C-4C07-8FBB-7967A87785A4.jpeg

 

Gedeelte onder driptip: 

B6F1359A-BB9D-4BCD-A1B3-CFC3D789A9EF.jpeg

Edited by Seven
Bericht was samengevoegd dus iets beter leesbaar gemaakt
Link to comment
Share on other sites

Ja dat doe ik al.. de eerste dag, toen ik terug kwam van de winkel, was hij ook leeggelopen (ik vroeg nog voor ik afrekende of het een lekvrij tankje was haha). Toen zeiden ze dat ik flinke hijsen moest nemen na het vullen. Maar dat helpt niet ? Als ik nog harder hijs komt er e liquid mee ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg de indruk dat de coil te laag zit, minimaal 2mm. boven het luchtgat is wel vereist :ja

Als de coil te dicht op het luchtgat zit gaat ie onherroepelijk via de wick liquid hevelen met lekken via de airflow gaatjes tot gevolg :ja

 

In de Hastur Mini is een coiltje met een ID van 2.5mm wel de max :ja

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel ?  @Dr.Smoke

heb hem hoger gedaan, atomizer short. Ietsje lager, weer lekken. 

 

Ik had eerder 2.6mm id coiltjes, maar die waren nog rampzaliger. Toen heb ik 3mm gehaald, omdat een YouTube reviewer dat aanraad in zijn review ? (deze: http://www.djlsbvapes.com/tag/hastur-mtl-rta-mini/ )   

 

Ik zal de inimini Vandy vape coil er weer inzetten om te proberen. Of raadt je die af, het zijn deze: 

superfine mtl clapton coil 30ga+38ga id 2.6, 6 wraps, kanthal A1.

 

Deze gaf de winkel mij mee, maar daarna liep hij meteen leeg via de juice holes (in elkaar gezet door winkel). 

 

Wat een werk zo, ik ben al weken aan het prutsen hiermee.. meer katoen, minder katoen, katoen heel veel uitkammen, minder uitkammen en niet kammen, coiltje samen knijpen, niet samen knijpen, coiltje hoger, coiltje lager etc ? Alle tips op internet geprobeerd. Misschien ben ik niet geschikt voor rta’s haha 

Edited by Seven
Link toegevoegd
Link to comment
Share on other sites

Deze RTA is wellicht wat te hoog gegrepen voor een beginner. De Ammit mtl is misschien wat beter geschikt.. Top airflow, dus lekken door de airflow is al bijna uitgesloten. En wat makkelijker op te bouwen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Dr.Smoke, ik heb de coil eerst te hoog gedaan en toen steeds een pietsje lager tot hij geen short gaf. Nu lekte hij niet na het vullen.. maar heb ik meer condens/natte damp (te veel smaak zeg maar, maar geen liquid in mijn mond, het is echt condens volgens mij). En hij plopt en spettert. Komt dat doordat de coil 3mm id is? Of moet ik het wattage hoger/lager zetten? Hij staat nu op 9.1 watt met 1.48ohm coil. 

 

De afgelopen weken ook verschillende wattages geprobeerd tussen de 7 (bijna geen damp) en 16 watt (wick verbrand na 3 hijsjes). 

 

Er komen wel telkens twee vrolijke bubbeltjes na het dampen, dus het wickje wickt goed volgens mij ?

 

Ooit kom ik er wel hopelijk, in ieder geval alvast super bedankt voor alle hulp iedereen!! ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

@MoppersmurfDat lijkt denk ik, foto is niet zo scherp en er zit (vette) vg liquid op. Hij komt iig niet tegen iets aan ?  Maar het is allemaal heel erg klein.. er zit maar een paar millimeter tussen de coil en de zijkanten en de onderkant. 

 

steam engine zegt dat ik de coil op 8.4 watt moet gebruiken. Maar zit het langzaam op te schroeven nu. 

Link to comment
Share on other sites

De twee rubbertjes bovenaan rond de vulopening zien er vrij plat uit.

Heb je er daar nieuwe voor ? ik zou die eens vervangen,als er langs daar lucht in kan mag je nog zo strak wikken als je wil dat gaat dan altijd lekken.

Link to comment
Share on other sites

Die heb ik nog. Krijg ze er alleen niet uit.. kan niet goed zien hoe ze zitten. Het lijkt of ze er verzonken in liggen? Ik ga het morgen nog eens proberen als het weer goed licht is en ik weer moed heb verzameld. 

 

Net weer opnieuw een wick erin gedaan, had hem verbrand ? 11.5 watt was toch te veel! Maar hij spettert en condenseert weer vrolijk verder.. 

Edited by Seven
Spelvout
Link to comment
Share on other sites

Niet superstrak. Als ik mijn pincet pak (zo’n keramische) en het katoen vastpak kan ik het nog goed op en neer bewegen. 

 

Hiermee ook al geëxperimenteerd.. ook met de lengte, dacht namelijk dat ik het te kort had afgeknipt ? Dus heb alle you tube tutorials gekeken die ik kon vinden en nog op Engelstalige fora gelezen en foto’s bekeken en alles na ge-aapt.. behalve zelf coils draaien.. 

 

Hij plopt nu zo hard soms dat ik de druk in het tankje vol.. ik voel en hoor hem dan  heel hard ploppen (hoe leg ik dat nu uit) en soms schiet hij dan heel hard hete liquid via de drip tip naar buiten ?  Niet fijn. Hij lekt nu al uren niet meer trouwens (afkloppen). 

 

Morgen weer een dag.. 

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad, zeker als je een superfine mtl clapton coil er in hebt zitten, ik gebruik deze zelf ook in de KF Lite maar merk dat ik bij dit draad moet zorgen dat het katoen echt strak in de coil zit. Als ik dat niet doe krijg ik knalletjes en borrelen.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Ik ga het straks proberen!

Nu ‘draai’ ik het erdoor, zodat er meer in past, maar dan kam ik de staartjes wel heel goed uit, omdat ik dacht dat de juice holes niet te vol moesten. Dus zal straks minder uitkammen.

 

Moet het katoen nog makkelijk te bewegen zijn of moet het bijna niet heen en weer gaan of.. moet het echt heel strak in de coil zitten? 

Hoe krijgen jullie dan het katoen er uit zonder het coiltje uit elkaar te trekken? Ik mol ze telkens als ik het katoen er strak in doe ? Die coiltjes zijn echt super klein!

 

Op het moment zit er nog steeds het ronde draad in trouwens ? Dus niet de claptons maar de gewone A1.

 

Jullie horen wel hoe het is gegaan!

Dankjewel! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...