Fender Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 (edited) Dit weten we (nog niet) over de gevaren van e-sigaretten https://www.nu.nl/weekend/5995848/dit-weten-we-nog-niet-over-de-gevaren-van-e-sigaretten.html (via @NUnl) Edited September 21, 2019 by Sub-Ωhm Link actief gemaakt 1
Fender Posted September 21, 2019 Author Posted September 21, 2019 Onbegrijpelijk. Mijn mails worden compleet genegeerd. Serieuze journalisten zouden meerdere kanten moeten willen belichten, maar weer een artikel vol onzin
Sub-Ωhm Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 De reacties onder het artikel zijn daarentegen best positief na zoveel negatieve berichtgeving... Hoopvol zou ik bijna zeggen. 4
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Ooit leken ze serieuzer te worden https://www.nu.nl/nucheckt/4773537/nucheckt-bevatten-e-sigaretten-tien-keer-meer-kankerverwekkende-stoffen.html
L33ntje Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Wow, hoeveel onzin , onwaarheden en gebrek aan kennis kun je in één klein persberichtje etaleren ? Gelukkig hebben de meeste reageerders hun huiswerk wél gedaan. Nu de ' journalisten' (of liever : schadelijker alternatief voor journalisten) van nu.nl nog.... 1
Dennis1992 Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Ik vind de meeste reacties juist negatief of op zijn minst bedenkelijk. Sommige suggereren dat er nu pas mensen met klachten zijn doordat nu de langertermijn effecten wellicht bloot liggen. In theorie kan het, maar is allemaal wel erg toevallig. Daarnaast lijken mensen in de comments niet te weten of willen weten dat de meeste slachtoffers een link hadden met vitamine e acetaat/olie.
L33ntje Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Ja, paar sukkeltjes blijven er altijd bij, maar de toon is al heel anders en veel meer weerwoord dan we gewend zijn. Mij lukt het ondanks inloggen helaas niet om te reageren, aanklikken werkt niet, want hier en daar jeukt het wel, maar ik heb inmiddels ook al wel genoeg sporen nagelaten. ? 2
The Unknown Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Ik wil het niet meer lezen al die negatieve energie en wat wordt je er wijzer van, geen reet. 3
Dennis1992 Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 @The Unknown Opzich snap ik wat je bedoelt. Toch vind ik goed dat er een aantal van dit forum en elders een tegengeluid (liefst goed onderbouwd) plaatsen. Dit kan zowel de redactie hun wenken laten fronsen, en zelfs van de ''ik roep maar wat''types. Zelf ben ik niet heel goed in dit soort zaken. En het kost ook een berg energie. Maar gelukkig zijn er mensen die het en goed kunnen brengen én de energie hebben er voor.
Roken Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 (edited) Eigenlijk zijn rokers die nu willen overstappen (naar een minder schadelijk alternatief) de dupe door deze berichtgeving. Google heeft pas geleden een update doorgevoerd waardoor nieuwsberichten als eerste zichtbaar zijn bij zoekresultaten. Het gevolg is dat als iemand bijvoorbeeld op 'e sigaret' googled ziet de persoon in kwestie als eerste deze (onvolledige) berichtgevingen. Hiermee ontstaat direct twijfel bij een potentiële overstapper en dat merken wij maar ook andere verkopers enorm de laatste dagen. Edited September 21, 2019 by Roken
Dennis1992 Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 @Roken Ik weet niet hoe het bij de meeste mensen gaat, maar ik ging in eerste instantie naar een winkel om zo'n apparaat te bekijken en uit te proberen. Maar je hebt wel kans dat mensen op zijn minst googlen naar e-sigaret om te kijken wat er qua (negatief) nieuws over te vinden is. Da's treurig inderdaad als dat zou betekenen dat die mensen dan blijven doorroken door overdreven, angst-inzaaiende media.
The Unknown Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Beste @Dennis1992 ik heb op twitter de laatste dagen veel gedaan en gedeeld en op een gegeven moment val je in herhalingen en kost het bergen met energie en je wordt er moe van om telkens die berichten te lezen. 1
Dennis1992 Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 @The Unknown Was ook niet persoonlijk gericht hoor, was meer in het algemeen bedoeld maar ik reageerde op jou op die post specifiek. Ik snap ook heel goed wat je bedoeld. Zelf heb ik niet op alle sites die er toe doen accounts. Maar soms laat ik mijn stem horen in Youtube commentaren, Twitter én in het echte leven.
The Unknown Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Had ik wel begrepen, maar het was een soort van onderbouwing. ? 2
L33ntje Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 25 minutes ago, The Unknown said: Ik wil het niet meer lezen al die negatieve energie en wat wordt je er wijzer van, geen reet. Dan moet je gewoon stoppen met gratis nieuwsberichtjes lezen op social media, en een beetje de meer hoopgevende journalisten die wat dieper graven proberen op te zoeken. Doet wonderen voor je humeur moet ik zeggen. Ik heb ook geen zin meer in dat herhaalde gemekker, dat alleen maar wordt geknipt en geplakt in de hoop dat je op de begeleidende advertenties klikt. Met journalistiek of nieuws heeft dat sowieso geen hol meer te maken. het is niet eens nepnieuws, het is gewoon herhaalde achterhaalde onzin, tig keer herkauwd, uitgekotst en weer opgewarmd en ontberen elke vorm van serieuze journalistiek. 1
Quidam Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Dat viel mij de vorige keer ook al op dat de reacties vrij positief zijn en wat mij ook opviel en nu overigens weer dat de reacties die er dan uitgelicht worden, min of meer aanbevolen worden door het nu.nl team zoals je dus ook kunt lezen als je met je muis over het wolkje "uitgelicht" heen gaat. "Reacties die ons team de moeite waard vindt om te lezen"
The Unknown Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Voor de goede orde heb ik alleen Twitter.
Fender Posted September 21, 2019 Author Posted September 21, 2019 Voor heel veel mensen blijft dampen hetzelfde als roken. Die gedachte wil er maar niet uit. Zie verder de laatste reacties op nu.nl (inmiddels is ongenuanceerd.nl een betere naam)
Dennis1992 Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 @Fender jup van de week was er iemand die zei "helemaal stoppen met roken ist beste" ik zei toen "ik ben al jaren volledig gestopt met ROKEN" Ze doen net alsof cola hetzelfde is als water om maar een vergelijk te maken. 1 1
Recommended Posts