Moppersmurf aka Kutsmurf Posted October 13, 2019 Posted October 13, 2019 Die tekenen vast de petities hoor. Een zeer sterke maatregel.
Steve Posted October 13, 2019 Posted October 13, 2019 Kwam deze net tegen, weet niet of hij al geplaatst was. Zat nog wat info tussen wat ik nog niet gehoord had 1 1
plopnl Posted October 13, 2019 Posted October 13, 2019 hier is het raport van mayo clinics. dit raport mag misschien de indruk geven dat vitamine e acetaat niet de boosdoener is, we mogen niet vergeten dat de oplosmiddelen verkocht onder de noemer vitamine e acetaat nooit 100% bestaan uit vitamine e acetaat. er was 1 fabrikant wiens product bijna alleen maar uit vitamine e acetaat bestond, de andere hadden veel lagere hoeveelheden. de vraag is dus wat die andere stoffen in de vitamine e acetaat zijn. en aangezien bij de meeste patienten de ziekte heel snel opdook is de opbouw van olie in de longen niet persee de oorzaak of zelfs nagenoeg onmogelijk. maar de manier waarop het lichaam reageerd komt veelal wel overeen, het lichaam duikt vol in op een stof die het zo snel mogelijk wil verwijderen maar niet lukt. dat kleine beetje olie achtige substanties kan hierbij het imuunsysteem tegenwerken. het blijft dus voorlopig nog een puzzel, maar het tijdstip van introductie van vitamine e acetaat oplosmiddelen in de markt en opdoemen van de ziektes komen overeen. en dat nu zo'n 84-100% (afhankelijk per staat) van de patienten toegeeft THC producten te hebben gedampt vrijwaard de e-liquids. betreffende de verdelgings middelen, er is een gelicenseerde fabrikant opgerolt die een tweede laboratorium bleek te hebben. in die tweede verwerkte ze de weed waarvan ze zeker wisten dat het niet door de keuringen heen zou komen, en was bestemd voor de zwarte markt. over het algemeen zal er binnen de zwarte markt nooit worden getest naar bestrijdings middelen. 2 4
elja Posted October 17, 2019 Posted October 17, 2019 Het Rtrimbos heeft ook weer een stuk weten te verzinnen, met enorm vaak de woorden "zouden" en "kunnen". Dus van alles insinueren ..... Maar nog wel te vertellen dat veel van die klachten vanuit THC komen. Maar daarna weer een negatief zouden en kunnen stuk. En ook weer over bang zijn voor de populariteit voor jongeren, En natuurlijk nergens dat de cijfers aantonen dat dit dus onzin is. https://www.rivm.nl/tabak/nieuwe-producten/e-sigaret/aantrekkelijkheid/onrust-e-sigaretten 1
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted October 17, 2019 Posted October 17, 2019 Eigenlijk schrijven ze vooral veel niks.
Karlie Posted October 17, 2019 Posted October 17, 2019 De Stichting tegen Kanker (België) nuanceert in ieder geval: https://www.tabakstop.be/nieuws/e-sigaret-let-op-met-ongecontroleerde-producten-en-met-mengelingen?fbclid=IwAR0oBiM0CpwFGu-Zjq_4wktmdVsctRHPks-ppyAmlPcuTjFEBNag3SO5U9U 3
Marianna Posted October 26, 2019 Posted October 26, 2019 (edited) On 8-10-2019 at 16:00, barrymossel said: Dit is ook niet echt een best onderzoek om te beoordelen of vapen beter is dan sigaretten roken......... Het onderzoek door PHE van vele jaren geleden, waarvan de conclusie was, dat dampen 95% à 98% minder schadelijk is dan roken: Public Health England insists e-cigarettes are 95% safer than smoking >>>>>>>>> https://www.bmj.com/content/363/bmj.k5429.full Edited October 29, 2019 by Marianna 1
Roken Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 (edited) https://www.gov.uk/government/news/e-cigarettes-around-95-less-harmful-than-tobacco-estimates-landmark-review Edited October 29, 2019 by Sledge FBT: Onnodige quote verwijderd ( https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ) 1
elja Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 (edited) @Roken Jouw link, het UK onderzoek krijgt elk jaar een update. Die jij laat zien is die van 2015. Voor zover ik weet is dit de laatste : https://www.gov.uk/government/publications/e-cigarettes-an-evidence-update En wat volksgezondheid UK nu vindt van de e-sigaret wat korter weergegeven op hun website : https://www.gov.uk/government/publications/e-cigarettes-and-heated-tobacco-products-evidence-review/evidence-review-of-e-cigarettes-and-heated-tobacco-products-2018-executive-summary#health-risks-of-e-cigarettes https://www.gov.uk/government/news/phe-publishes-independent-expert-e-cigarettes-evidence-review Edited October 29, 2019 by elja 3 1
Marianna Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 Ik vind 't wel zielig voor de longartsen die door die e-sigaretten steeds minder patiënten krijgen. 3
Dennis1992 Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 @Marianna nee hoor, ik denk dat alle longartsen roken liever uitbannen. Dat er dan minder longartsen nodig zijn? Nou en. Die vinden echt wel iets anders, in de medische wereld iets ofzo
Marianna Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 (edited) 9 minutes ago, Dennis1992 said: ik denk dat alle longartsen roken liever uitbannen. Yep, en daarom zeggen ze steeds dat men geen e-sigaretten mag roken. 9 minutes ago, Dennis1992 said: Dat er dan minder longartsen nodig zijn? Nou en. Die vinden echt wel iets anders, in de medische wereld iets ofzo En die longartsen zitten niet reeds in de medische wereld ? Edited October 29, 2019 by Marianna
L33ntje Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 Ik weet niet of je daar echt medelijden mee moet hebben. De laatste jaren is bijvoorbeeld slaapapneu zo ontzettend in opkomst, dat de Longartsen al een tijdje wachtlijsten hebben waar niemand vrolijk van wordt (qua patiënten dan). Een beetje ruimte naar boven zou zelfs wel prettig zijn; gemiddelde wachttijd is tussen de 9 en 12 maanden, en omdat het niet uitmaakt of je een klein thuisonderzoek krijgt of een uitgebreid in het ziekenhuis, zouden ze met wat minder andere patiënten veel vaker de volle pakweg 1200 euro kunnen aftikken. Bovendien maken al sinds de jaren 50 het aantal rokers en het aantal mensen met kanker een paradoxale tegenovergestelde beweging. Vergeet ook niet dat het aantal 'roken-gerelateerde ' ziektes en sterfgevallen een statistisch gegeven is, maar geen keihard rechtstreeks verband (dat ook niet wetenschappelijk te onderzoeken IS), dat eigenlijk niet gecorrigeerd is voor andere sociaal-maatschappelijke (lifestyle) factoren. Beetje zoals ze dat met dampen ook doen. Zelfs als al die rokers, waarvan het merendeel inmiddels in de onderste lagen van de bevolking zit, zouden stoppen, zouden die andere oorzaken (bijvoorbeeld de luchtkwaliteit, buiten, maar ook in woon-en werkomgevingen van juist die rokers) het aantal (long) patiënten vermoedelijk statistisch signifikant OP peil houden. Ook in die onderzoeken is veel gelogen, bedrogen, gegoocheld en gemanipuleerd. 3 1
Dennis1992 Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 @Marianna ik bedoel uiteraard een andere functie in de medische wereld..
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 Of billenwasser. Nou dan wil ik volgende keer wel hachee eten! 1
Marianna Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 On 9-10-2019 at 18:56, balling said: Vertel dat eens aan de gezondheidsorganisaties in Nederland zoals het Longfonds Zit die Joepie-je-weet-wel daar nog steeds aan de top ?
Johannes Koning Posted October 29, 2019 Posted October 29, 2019 Kunnen die longartsen de tekst niet aanpassen: Longartsen willen totaal verbod sigaretten Lijkt mij beter toe. of hebben ze dan helemaal geen werk meer 2
vaper89 Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Collega van die longarts en niemand minder dan Linda Bauld met een reactie ? 2 4 1
Marianna Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 14 hours ago, Johannes Koning said: Kunnen die longartsen de tekst niet aanpassen: Longartsen willen totaal verbod sigaretten Lijkt mij beter toe. of hebben ze dan helemaal geen werk meer Dan gaan velen weer gewoon tabak-zaadjes bestellen bij personaltobacco, eerst zaaien in potten binnenshuis, vervolgens als de kans op nachtvorst is verdwenen, de planten buiten zetten op een lekker warm plekje... Die planten groeien razendsnel.
elja Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Ik heb de reactie van mevrouw Bauld maar even geliked en ondersteund daar 3
Marianna Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 22 hours ago, L33ntje said: Ik weet niet of je daar echt medelijden mee moet hebben. Dat heb ik in de verste verte niet.
Marianna Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 17 hours ago, balling said: Yep, en golven doet ie ook nog steeds. Tja, dat kan hij wel betalen met zijn salaris van jaarlijks € 168.750,--
Recommended Posts