Jump to content

Review; Smoktech Groove (mod) >>> LET OP ZIE EDIT!!!


Guest LEvD

Recommended Posts

Guest LEvD

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT;

Beste mededampers... graag jullie aandacht voor de RECALL van de GROOVE door Smoktech  :sip

Zie onderstaande topics;

Bericht Monky vanuit Ecig4U > http://www.elektrisch-roken.nu/index.php/topic,9920.0.html

Terugroepactie vanuit Smoktech > http://www.smoktech.com/article.aspx?ArticleID=10005

Onderstaande reacties op de review zijn meningen en bevindingen van dampers... zowel Ecig4U als Smoktech adviseren ten strengste de Groove niet meer te gebruiken !!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo mededampers,

Na iets meer dan 2 maanden in gebruik hierbij een review van mijn;

Smoktech Groove (mod)

Aankoop datum ; 17-03-2013

Besteld bij ; Ecig4U

Je kent het wel… die 650mah batterijtjes zijn eigenlijk net ff te weinig om de dag door te komen en je hebt ook geen zin om de hele dag op zoek te zijn naar een mogelijkheid van opladen… dus neem je vaak een 2-de batterij mee…Gelukkig bestaan er ook batterijen met een hogere capaciteit en tegenwoordig ook passthrough maar als je even “verder†bent met dampen kijk je ook even verder…  :fluit

Na wat inlezen en bekijken van bestaande reviews van “grotere batterijen†kwam ik ook een aantal MOD’s tegen welke in 1 opzicht afwijken van de grotere dampers namelijk deze met een interne batterij hebben… of eigenlijk dus meer bestaan uit een batterij met meer opties…  :e33

Al hoewel dit natuurlijk een persoonlijke keuze is gaat mijn voorkeur meer uit naar een damper zonder losse batterijen en een die eenvoudig op te laden is met USB (kan bijna overal… wandcontactdoos, computer, auto etc) omdat je anders of meer batterijen mee of een lader mee moet nemen…

Uiteindelijk bleven er 2 MOD’s (Smoktech Groove en de iTaste MPV) over in mijn shortlist en heb ik door de meerdere opties gekozen voor de Groove…

groovyrda.jpg

Pluspunten

• Batterijduur, met de 3800 mah gaat deze erugggg lang mee (2 tot 4 dagen)

• Damper heeft naast variabel Voltage ook variabel Wattage en een ingebouwde weerstandsmeter (Ohms) hetgeen erg handig is als je zelf coils bouwt en deze wil testen

(Mogelijke) Minpunten

• Is toch een vrij groot apparaat en gemaakt van kunststof hetgeen het geheel wellicht wat ‘goedkoop’ uiterlijk geeft

• Ingebouwde batterij (dus stuk is stuk…) en dus niet eenvoudig te vervangen

• Geen passthrough mogelijkheid… is dampen of laden…

• Rest spanning kan je wel aflezen maar leeg is leeg… geen waarschuwingsledje of zo

• Alleen 510 aansluiting (geen Ego-draad) maar heeft wel de mogelijkheid verzonken 510 op aan te sluiten (Ego-tank / Ego-carto)… voor bijvoorbeeld een T2 heb je dus een adapter nodig

Bevindingen

In mijn ogen een kompleet apparaat met alle handigheden (vV / vW / Ohm meter) en een goed werkpaard zeker voor als je langer van huis gaat… enige minpunten die ik kan vinden is dat het geen passthrough apparaat is  :weetnie (heb 1 keer met een lege batterij gehad tijdens het dampen… kwestie van op tijd opladen natuurlijk…) en dat het een “fingerprintmagnet†is hetgeen komt door het gladde plastic.

De minpunten (zie boven, alsmede de genoemde in andere reviews) vallen voor mij in het niet ten opzichte van de pluspunten… een geweldige damper met een megacapaciteiten… echt laten stuiteren heb ik de Groove nog niet maar volgens mij is het een degelijk apparaat wat wel tegen een stootje kan…

Het niet functioneren / blijven hangen van de vuurknop (zoals aangegeven door PBussardo) heb ik niet ervaren en de locatie van de vuurknop is voor mij prettig (gebruik wijsvinger)…

Ik gebruik de Groove voornamelijk met de 510 (U-)DC tanks of de RDA’s (zie foto) welke perfect passen. Door de iets verhoogde aansluiting heb je ook goede airfow met de tanks... verder gebruik ik de Groove voor met meten van weerstanden...

Voor dagelijks gebruik buiten de deur (naar het werk) vertrouw ik nog op de Kanger S1… maar dit komt met name omdat deze toch "iets" compacter is (past is de borstzak of schrijfmap)… voor in en om het huis en het testen / tasten van liquids of als ik langer van huis ben is de Groove mijn main-damper… eenvoudig instellen op het gewenste Wattage en dampen maar…  :ratje

Overall

:duim out of 10...

Inmiddels heb ik van op de site van Smoktech gezien dat de Groove ook leverbaar komt in een aantal andere kleuren… het lijkt er overigens op dat deze behuizingen van een soort metaal zijn gemaakt in plaats van het zwarte kunststof…

Tot zover mijn review... hopelijk draagt het wat bij…

Laterz...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest LEvD

Dank Rav  :duim... alhoewel... jammers want ik vind het wel een erg handig ding... maar ja om nou met een "potential safety hazard" te blijven rondlopen...  :sip

Ga er vanuit dat Monky (daar heb ik hem gekocht) met een passende oplossing komt... aangezien Smoktech met een recall komt lijkt het een vrij ernstige zaak...  :huilt

Link to comment
Share on other sites

Ga er vanuit dat Monky (daar heb ik hem gekocht) met een passende oplossing komt... aangezien Smoktech met een recall komt lijkt het een vrij ernstige zaak...  :huilt

dat komt bij Monk altijd goed !!

Link to comment
Share on other sites

Oeps... zo'n lekkere damper en dan al deze ellende...

Wat mij overigens opvalt...

De nieuwe Groove heeft een metalen behuizing en deze zit geschroefd... de oude (zoals die van mij) heeft een kunststof behuizing zonder schroeven... het lijkt dus op een ontwerp-foutje (bedankt..)... welke zich dus niet voor hoeft te doen bij het oudere type...

Ben geen expert in dit soort dingen maar wellicht zal Smoktech nog met aanvullende info komen... leg hem wel ff aan de kant maar wacht ff met terugsturen tot er meer info is...

Link to comment
Share on other sites

Alleen onbeschadigde producten in ongeopende verpakking mogen geretourneerd :grins

966635_10200950698557104_454031973_o.jpg

@ LEvD

Heeft de oude aan de achterkant vent-holes?

Ik las dat ze die bij de nieuwe "vergeten" zijn, wat wellicht een van de oorzaken van het probleem is.

Niet om mee te expirimenteren hoor :nee maar ben nieuwsgierig of die in de oude kunststof uitvoering wel zitten.

Daar ben ik nog geen slechte verhalen over tegengekomen.

Link to comment
Share on other sites

Yep... klopt...

Alleen van de nieuwe uitvoering met metalen behuizing kom je de rampverhalen tegen... vandaar ook mijn vorige post.

@Red; En ja in de Plastic Groove zitten 2 vent-holes... lijken een beetje op "speakers" en hebben een diameter van ongeveer 2cm... dus genoeg ventilatie lijkt mij... bij de Metal Groove zitten er geen vent-holes in... voor zover ik heb kunnen achterhalen...

Dus mogelijke "tekortkomingen" zijn dan;

- doorboren van de batterij door behuizing schroeven

- geen ventilatie

- ... (next???)

Link to comment
Share on other sites

Wat ik graag zou willen weten of het nou echt om de nieuwe modellen gaat of ook om de oude modellen ?????

En ik maar tegen mijn gezin zeggen dat ik die graag als verjaardag cadeau wou  :sip :sip :sip

Ik was helemaal weg van de groove.

Monk had toch die met die lucht gaten op de site staan?

Ik hoop dat het alleen maar om die nieuwe modellen gaat, dan kan ik toch nog een ode model groove nemen die Monk op de site had.

Link to comment
Share on other sites

Die van mij zijn van hard plastic, en hebben twee luchtgaten.

Ik hoor donderdag meer van Smok, die hebben nu nog vakantie.

Vandaag een kort berichtje gehad van Smok dat verdere instructies nog volgen.

Ben bang dat het om alle Grooves gaat. :sip

Heb er zelf 1 gehad die spontaan begon te roken, snel buiten gemikt en daarna was hij dood.

Verder op een knopje wat bleef hangen na bij 1 geen problemen gehoord van klanten. :weetnie

Zo zien de mijne er aan de binnenkant uit:

20130212193856.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...