Sledge Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 Net als @erwinwessels, heeft het mij ook een week of drie gekost voor ik mijn ochtendsigaret wist te vervangen door dampen. Net als Erwin is dat ruim 10 jaar geleden. Mogelijk anders dan Erwin was ik op dat moment niet bezig om te stoppen met roken. De winter was aangetreden en, zoals bijna elk jaar, hadden we weer afgesproken om buiten te roken. Dampen was alleen maar een middel om niet buiten te hoeven klappertanden. Na een week of drie bemerkte ik de lichamelijke voordelen en was ik zat om met m'n eerste bak koffie nog steeds buiten te klappertanden. Ik weet nog dat die laatste sigaret nog wel even een mentaal dingetje was voor een paar dagen. Tot ik accepteerde dat "de hit" bij dampen na een paar minuten kwam en niet direct (zoals bij een trekje van een sigaret). Toen ik dat doorzag, kon ik die vijf minuten wel wachten op m'n hit. Daarna was het gedaan. Klaar. Over. Na een maand of drie nog eens hijsje geprobeerd om te proeven, daarna nooit meer aangeraakt. Dampen is zoveel meer genieten. 2
Cyber_Huub Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 Nooit gerookt met vapen samen. Geen last van gewenning aan vapen. Mijn inziens gaat samen nooit lukken.
heideroosje Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 @bibi Ik ben zelf direct gestopt met roken van een pakje shag per dag door de Caliburn G3 te gebruiken. Eenmaal hieraan begonnen nooit teruggekeken. Is een heel fijn pennetje.
bibi Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 Halootjes Ik weet niet of ik het hier kan vragen Maar krijgen jullie ook steeds negatieve reacties in jullie omgeving over vapen? Ik heb het steeds, heb het gevoel dat ik me steeds moet verdedigen, Vandaag weer ik word er zo mismoedig van ,dat denk voor maar weer te roken, Ik ga het daarlijk ook nog geloven dat vapen slechter is , pfff Iemand ook ervaring hiermee? 2
erwinwessels Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 @bibi Toevallig kreeg ik vandaag ook (weer) zo'n reactie, dat dampen net zo slecht was. Ik heb hem keurig uitgelegd dat dampen inderdaad heel slecht is, namelijk voor de Big Pharma, Big Tobacco en de Staat. Dat het dus puur om de financiële gezondheid gaat van genoemde instanties, en niet over de gezondheid van de mens. 2 3
bibi Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 3 minutes ago, erwinwessels said: @bibi Toevallig kreeg ik vandaag ook (weer) zo'n reactie, dat dampen net zo slecht was. Ik heb hem keurig uitgelegd dat dampen inderdaad heel slecht is, namelijk voor de Big Pharma, Big Tobacco en de Staat. Dat het dus puur om de financiële gezondheid gaat van genoemde instanties, en niet over de gezondheid van de mens. Ja vreselijk dat steeds moet uitleggen en verdedigen Bij mij zei die , dat de vloeistof heel slecht was bij inademen 1
erwinwessels Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 (edited) @bibi Het enige is dat we nog niet veel weten over de lange termijn. Dit omdat de e-sigaret nog niet zo heel erg lang bestaat. Maar als het zo slecht zou zijn, zouden er nu al bepaalde verschijnselen moeten zijn, en die zijn er nog niet. Dus het zal allemaal heel erg meevallen. Om het FBT voor te zijn 😊: als je op de post erboven reageert, liever niet quoten. Constant quoten maakt het topic onoverzichtelijk. Je kunt gewoon het bewuste lid taggen, zoals ik ook doe (als je een @ typt met daarachter de eerste letters van de naam van het lid, kan je deze selecteren). Hierdoor is het bij deze reactie ook duidelijk dat ik het tegen jou heb 😉 Edited March 28, 2025 by erwinwessels 1
bibi Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 10 minutes ago, erwinwessels said: @bibi Het enige is dat we nog niet veel weten over de lange termijn. Dit omdat de e-sigaret nog niet zo heel erg lang bestaat. Maar als het zo slecht zou zijn, zouden er nu al bepaalde verschijnselen moeten zijn, en die zijn er nog niet. Dus het zal allemaal heel erg meevallen. Om het FBT voor te zijn 😊: als je op de post erboven reageert, liever niet quoten. Constant quoten maakt het topic onoverzichtelijk. Je kunt gewoon het bewuste lid taggen, zoals ik ook doe (als je een @ typt met daarachter de eerste letters van de naam van het lid, kan je deze selecteren). Hierdoor is het bij deze reactie ook duidelijk dat ik het tegen jou heb 😉 10 minutes ago, erwinwessels said: @bibi Het enige is dat we nog niet veel weten over de lange termijn. Dit omdat de e-sigaret nog niet zo heel erg lang bestaat. Maar als het zo slecht zou zijn, zouden er nu al bepaalde verschijnselen moeten zijn, en die zijn er nog niet. Dus het zal allemaal heel erg meevallen. Om het FBT voor te zijn 😊: als je op de post erboven reageert, liever niet quoten. Constant quoten maakt het topic onoverzichtelijk. Je kunt gewoon het bewuste lid taggen, zoals ik ook doe (als je een @ typt met daarachter de eerste letters van de naam van het lid, kan je deze selecteren). Hierdoor is het bij deze reactie ook duidelijk dat ik het tegen jou heb 😉 Ow okey zal er aan denken 2
richard-V Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 Ik heb lak aan die betweters.En waar halen ze hun wijsheid dan wel vandaan? Laatst een vriend weer,een arts notabene die het verschil tussen rook en damp niet begrijpt,en geen enkel idee heeft wat ik nou eigenlijk in zo´n tankje stop.Laat maar lullen.Maar zuipen en vet vreten doet hij goed.En ook nog statines slikken om dat hoge cholesterol (hoe komt dat nou toch?) dan weer te compenseren.Gooi maar in m´n petje.Luister er nou gewoon niet naar.Ik haal mijn schouders ervoor op. 1 1
Cyber_Huub Posted March 28, 2025 Posted March 28, 2025 Ik bijt altijd. Als domme schapen alleen maar naar de media luisteren, doe ik wel een wolf na. 2 2
Vapenation Posted August 7, 2025 Posted August 7, 2025 Heel herkenbaar @bibi. Ik heb zojuist van @richard-V een heel handig document ontvangen met genoeg leesvoer voor alle betweters: https://docs.google.com/spreadsheets/d/19ZoFbnWQhRwIU3IzUMLfQUXsZD92JXP6xpnZAauxMV4/htmlview#gid=0 Als ze het graag beter willen weten, willen ze vast ook dit lezen om het daadwerkelijk beter te weten.
Zappa Posted August 8, 2025 Posted August 8, 2025 Mensen die hun mening baseren op het lezen van louter de krantenkoppen gaan echt niet honderden pagina's doornemen om overtuigd te raken van de voordelen van dampen. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik ben zelf jaren geleden gestopt met het 'overtuigen' van mensen van de voordelen van dampen t.o.v. roken of überhaupt te discussiëren over dampen. In 95% van de gevallen discussieer je dan met een niet-roker die sowieso geen interesse heeft in een eerlijk verhaal. Voor de 5% mensen die oprecht geïnteresseerd zijn of overwegen over te stappen wil ik nog wel moeite doen. Voor de rest boeit 't mij echt niet wat anderen vinden van mijn damphobby en -gewoonten. 2
richard-V Posted August 8, 2025 Posted August 8, 2025 En zo gaat dat met alle nieuwsberichten die we voor de kiezen krijgen.Je moet steeds langer zoeken om een andere nieuwsbron te vinden.Hier zijn alle kranten en zenders van één (Belgisch) bedrijf die uitmaakt wat we te zien,te horen en te lezen krijgen.
erwinwessels Posted August 8, 2025 Posted August 8, 2025 @richard-V Twee bedrijven, namelijk DPG Media en Mediahuis 1
richard-V Posted August 8, 2025 Posted August 8, 2025 (edited) Mediahuis heeft nog; De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken Dumpert, Metro, Manners, NSMBL, Famme, Bedrock, WANT, Culy, J/M Ouders, GroupDeal en Speurders.DPG de rest;https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/over-dpg-media/merken RTL en NRC staan er nog niet bij. Edited August 8, 2025 by richard-V 1
Recommended Posts