Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb het snel even doorgenomen.

Ik vind het schokkend te moeten constateren dat het 'lesmateriaal' geen enkele bronvermelding bevat. Men moet dus maar aannemen dat alle genoemde 'feiten' op waarheid berusten (wat duidelijk niet het geval is als ik sommige 'feiten' bekijk).

Geen enkele serieuze docent of leraar zou dit lesmateriaal moeten gebruiken in de les, simpelweg omdat je niet weet of datgene dat je doceert op feiten gebaseerd is of niet. Alleen dat al zou genoeg reden moeten zijn dit 'lesmateriaal' links te laten liggen.

Ik heb meteen maar even gereageerd via hun feedback formulier. Ik zal er wel geen antwoord op krijgen denk ik, want ik sta natuurlijk aan de verkeerde kant van dit verhaal...

Edited by Zappa
  • Like 3
  • Thanks 1
Posted

Daar was ik al bang voor @Zappa

In dat stukje van de nos staan ook al een paar foute aannames. Benieuwd of deze trein nog te stoppen is. Nu wachten op de eerste vervuilde liquids die slachtoffers gaan maken. Dan zal het totaalverbod uit de kast getrokken worden

Posted (edited)

Afgezien van de negatieve lading van dit nieuws ben ik toch van mening dat kinderen en jongeren niet horen te vapen roken of zuipen.

Voor te beginnen zit er in die vapes veel teveel nicotine (20mg). Ter vergelijking ik zit op 4mg.

Verder is onbekend wat voor troep er nog meer in die wegwerpvapes zit. Wat mij betreft mogen ze die wegwerpvapes gewoon verbieden.

Die wegwerpvapes hebben het dampen een heel slecht imago gegeven, waarbij wij als serieuze dampers de dupe van zijn geworden.

Maar ja de jeugd verpest eigenlijk alles. Kijk maar naar die opgevoerde fatbikes en opgevoerde snorscooters.

Ik vraag mij af of de huidige jeugd nog wel een toekomst hebben met alles wat ze verpesten.

Edited by wicket
  • Like 1
Posted
4 hours ago, Steve said:

Daar was ik al bang voor @Zappa

In dat stukje van de nos staan ook al een paar foute aannames. Benieuwd of deze trein nog te stoppen is. Nu wachten op de eerste vervuilde liquids die slachtoffers gaan maken. Dan zal het totaalverbod uit de kast getrokken worden

Dit is ook mijn grote vrees. Misschien valt het mee qua aantal ongelukken, maar als mensen gaan experimenteren met "smaken" die NIET op basis van PG en/of VG zijn, dan vrees ik het ergste. 

Posted

@Dennis1992 Daar ben ik niet zo bang voor. De jeugd wil gemak en die gaan echt niet zitten mengen.

Ik zie ze eerder weer teruggaan naar het roken. Nou dan is het balletje weer rond

• Like 2
Posted
3 minutes ago, wicket said:

@Dennis1992 Daar ben ik niet zo bang voor. De jeugd wil gemak en die gaan echt niet zitten mengen.

Ik zie ze eerder weer teruggaan naar het roken. Nou dan is het balletje weer rond

Voor een deel zal men switchen naar roken ja. Maar denk je niet (dat denk ik) dat er een aantal "dealers" zijn die wel rommel gaan mengen en dan verhandelen?

Posted

@Dennis1992 Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Vind het alleen jammer dat die wegwerp-vapes in Nederland niet helemaal verboden worden

Die met tabaksmaak mogen wel nog gewoon verkocht worden. Terwijl de Belgen en de Duitsers per 1-1-2024 ze wel helemaal gaan verbieden.

• Like 2
Posted

@Stevehoorde een arts op radio verkondigen over het lespakket :ze laten de kinderen zwarte longen zien en zeggen dat je van dampen kanker kreeg....  best bijzonder dat ze dat dan lespakket noemen. Dit was op radio 1... 

Posted

De eerste e-sigaretten waren bedoeld als alternatief voor sigaretten, memoreert De Kanter: een manier om nicotine binnen te krijgen zonder tabaksrook in te hoeven ademen. Zo zouden verstokte rokers op een veilige manier toch hun verslaving kunnen onderhouden. Sinds grote tabaksbedrijven het product omarmen, is er een heel andere dynamiek ontstaan.

Dit is werkelijk de eerste keer dat ik tante Wanda het dampen op zich veilig zie noemen! 

Op zich niet raar dat de tabaksindustrie ook in de vapers duikt. Ze hebben tenslotte wel nicotine waar ze graag een stuiver aan verdienen. Maar die zullen zich vast niet willen afremmen door leeftijdsgrenzen. Trouwens, waar haalt Big Pharma zn nicotine vandaan om de pleisters mee te doordrenken?

Of zie ik het helemaal verkeerd en zijn er andere manieren om aan nicotine te komen?

• Like 2
Posted (edited)
On 3-11-2023 at 13:59, erwinwessels said:

@vaper89 Er staat me wat van bij dat dat altijd op radio 2 was... 😁

Dan  kan het ook dom toeval geweest zijn er was een item op radio 1 van dezelfde strekking vandaar dat ik het benoemde..  @erwinwessels

Edited by vaper89