Jump to content

Wotofo profile rdta - 1e indrukken


SCi

Recommended Posts

Omdat m'n geliefde limitless plus aan het eind van z'n leven was ging ik op zoek naar een nieuwe genisys style rdta.

De keuze bleek maar klein maar deze viel uiteindelijk op de profile rdta van wotofo 🙂

Na enkele dagen wachten kwam m'n order van LPV dan binnen.

 

Verpakking

 

Zeer compleet.

Alle essentials zitten er in maar ook qua extra's kom je niets te kort.

Rubber ringetjes , schroefjes , gereedschap , rda base , coils , mesh . katoentjes...  het kan niet op !

Dikke pluim !

 

De mod

 

M'n limitless lijkt toch echt een grotere diameter te hebben maar dat verschil is minimaal.

De zwarte versie die ik heb gekozen is fraai zonder poespas.

De tank heeft een soort kooi om zich heen zitten ; dat zorgt er voor dat je iets meer moet "turen" om te zien hoeveel er nog in zit maar er is goed mee te leven.

Het geheel gaat erg moeizaam uit elkaar maar dat is iets wat meer mod hebben , een drupje liquid op de ringetjes doet vaak wonderen 😉

Het deck is voor m'n gevoel niet echt ruim maar de schroeven zijn normaal philips.

Opmerkelijk punt zijn de wick openingen ; die zijn vrij krap.

Dat zit 'm met name in het unieke mechanisme dat wotofo gebruikt om liquid vanuit de tank naar het deck te krijgen.

Men doet dat middels een viertal rvs draden die je vanuit het deck in de tank laat zakken, heel apart.

De vul opening van de tank zit in het deck ; die leek al redelijk klein en dat klopt ook.

Een flesje moet wel een heel erg kleine hals hebben wil dat er in passen , met een injectie naald gaat het zonder geknoei maar toch...

De bijgeleverde 810 driptip is voor mijn smaak wel heel erg kort , ik had een iets langere besteld en die ging er redelijk soepel in.

Ook de airflow zit super strak maar na 'm los te hebben gekregen deed een drupje liquid wonderen.

 

Eerste gebruik

 

Omdat ik zeer nieuwsgierig was naar het mesh systeem ( nog nooit eerder mee gewerkt )  bouwde ik  het deck op met een mesh strip.

Het is een beetje priegelen maar uiteindelijk zat ie op z'n plek en gaf het voorgloeien een weerstand van 0,25 ohm ; laag maar te doen 😉

Wicken is relatief simpel met zoveel ruimte onder het mesh maar doseren is door het korte 'bakje' aan de uiteinden lastig voor m'n gevoel.

Meerdere reviewers gaven aan dat je vooral niet moet proppen met de wick maar het katoen er echt "in moet leggen" zodat het mechanisme goed kan werken.

De vulopening zit een beetje in de weg als je ruim wickt maar met wat passen en meten gaat het nog.

Probleem ;  " atomizer not found "

De 510 pin zit of mega vast of ik doe iets helemaal fout maar ook na een paar mods proberen zit er nog altijd geen leven in.

Na flink wat aanklooien krijg ik de pin er dan uit ; die zit niet geschroefd maar alleen geklemd ??

Uiteindelijk de mesh setup maar weg gehaald en een gewone coil er in gezet die het meteen deed... 

 

De start was niet de meest soepele maar het geheel werkt nu.

Erg veel vertrouwen geef ik het nog niet maar wie weet.. 

 

Pluspunten

 

- Zeer complete verpakking met nagenoeg alles wat je maar nodig kan hebben.

- Niet te kostbaar

- Compact maar ook weer niet te ielig

 

Minpunten

 

- Wick mechanisme is uniek maar geeft nog niet echt vertrouwen

- Erg krappe liquid opening

- Montage mechanisme mesh coils te fragiel ?

 

Word vervolgt !

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ben benieuwd naar je vervolg ervaring met deze RDTA.
Ikzelf gebruik hem nu al een paar jaar en blijft een smaakbom voor mij.
Heel eerlijk gezegd heb ik geen idee meer hoe het met de 510-pin zit; die heb ik destijds geswitched van RDA naar RTA functie en nadien nooit meer veranderd...
Ff filmpje opgezocht met uitleg, want zou normaliter wél schroevend gaan?
vanaf 2.43 filmpje Youtube

De metalen 'kooi' rond het glas zit er wat 'lomp' uit, maar beschermd het glas perfect; al heb ik daar standaard nog een vape band omheen als extra schokbreker haha 

Zelf gebruik ik er alleen mijn Clapton Mesh 0.20ohm stripjes voor; die geven voor mij persoonlijk beste smaak bij mijn zoete custard/caramel-achtige mix.

Die airflow?
Die is na een paar jaar nog steeds ergggg strak om te verzetten..

Het vul-gat is voor mij ook een irritatie-puntje, al gebruik ik nu meestal gewoon een 50/100ml fles waarvan de opening bovenop het vulgat gezet kan worden zonder dat de liquid overal en nergens heen gaat..

Oude foto met een Drag2 mod die ik toen  net opnieuw gespoten had, en nog zonder de vape-band 😉 

332878951_623607059593674_3630170839541795729_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Een update na een paar dagen gebruik.

 

Het is een beetje hinken op 2 gedachten.

Qua smaak zit het wel goed met dit ding ; zowel lekker luchtig als krap komt de smaak goed door.

Het wick mechanisme is prima ; misschien niet echt geschikt voor chain vapen op hogere vermogens maar als de rare constructie de kans krijgt om het te doen dan gaat het prima.

Groot punt van frustratie is de top cap.

Deze is prima te 'stellen' qua airflow maar moet wel echt op de mm nauwkeurig op de rest van het geheel worden geplaatst.

Na een refill is het soms echt even vechten om het ding weer netjes op z'n plek te krijgen.

 

Het potentieel is er zeker maar er zijn een paar puntjes van frustratie hier...

Ik had toch nog een paar van die limitless clones moeten kopen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...