Jump to content

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2014


Guest TrendSmoke

Hoeveel mg nicotine heeft de liquid die jij doorgaans dampt? Kies het mg dat er het dichtst bij komt.  

628 members have voted

  1. 1. Hoeveel mg nicotine heeft de liquid die jij doorgaans dampt? Kies het mg dat er het dichtst bij komt.

    • boven 18 mg
      11
    • max 18 mg
      98
    • max 12 mg
      209
    • max 6 mg
      268
    • 0 mg - geen nicotine
      38

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Als zeer lichte roker (3-7 sigaretten per dag) toch begonnen op 18. Dat doe ik nog steeds na 3 maanden. Ook in mijn drippers en RTA's. Ik heb geen last van misselijkheid of duizeligheid, in tegenstelling tot anderen.

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest damperizer

11mg, 12 mg en 18 mg en soms mix ik het tot 15mg. En dat dan afhankelijk van de een single coil en dual coil tussen de 5-10 ml per/dag.

Beneden de 11mg vind ik persoonlijk te weinig Throathit hebben.

Maar misschien dat ik in de toekomst ooit wel is liquid met een lager nic-gehalte ga proberen.

Link to comment
Share on other sites

Wat ik een beetje mis in de toelichtingen is het dagelijkse verbruik van liquid.

Iemand die 10 ml liquid met 3mg opdampt verbruikt net zo veel als iemand die 5 ml van 6 mg erdoor jast  of 2,5 ml van 12mg.

En ook die waarden zijn relatief, want de ene damper neemt meer nicotine op als een andere, de ene verdamper is ook dorstiger dan de ander.

Wat ik begrijp uit de ervaringen is dat drippers/RBA's een stuk efficiënter zijn dan de standaard clearo's. Of neemt het liquidverbruik dan juist nog meer toe?

Link to comment
Share on other sites

Helemaal gelijk. Met mijn Evod en Nautilus haalde ik 1,5 tot maximaal 2ml per dag (18mg). Nu met mijn Magma 5 tot 7ml(6mg). Met RTA's 3ml max (18 of 12mg).

Edit: Die 6 en 12mg eigenlijk pas een paar dagen. :bloos

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Netto schiet ik dus niks op hahaa XD.

hum... als je voorheen een roker was zou ik zeker niet zeggen dat je netto niets opgeschoten bent. Dat je nu nog nicotine nuttigt is bijzaak...

Althans, dat is mijn visie.

(wat een fijne alliteraties in mijn post... Ik moet vaker een nachtje doorhalen)

Link to comment
Share on other sites

Wat ik begrijp uit de ervaringen is dat drippers/RBA's een stuk efficiënter zijn dan de standaard clearo's. Of neemt het liquidverbruik dan juist nog meer toe?

Het liquidverbruik met drippers neemt toe, omdat met de drippers gigantische dampwolken worden geproduceerd. Maar ook bij drippers kan de damp smakeloos zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Begonnen op 18, vrij snel daarna naar 12, toen een tijdje 9 en sinds een week of twee 6.

Inmiddels naar 4,5 gegaan. Zo nu en dan een trekje van 6.

Link to comment
Share on other sites

Guest damperizer

@maussie

Ik lees van heel veel mensen hier dat ze met een laag nicotine gehalte voldoening hebben.

Damp je die 6mg in een dripper?

zo ja, Wat is een goede dripper om mee te beginnen?. Ik wil wel een beetje kunnen cloudchasen maar het hoeft niet extreem ofzo. subohmen ga ik niet aan beginnen.

Ikzelf zit altijd te schommelen tussen 12mg, 15mg en 18mg in justfog 1453 en 2043 clearomizers en een kangerprotank 3.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben een jaar geleden gestopt met roken.

Zware Van Nelle Export.

Ben toen gaan dampen op 18mg wat voldoening gaf.

Sinds 3 maanden ben ik naar 12mg gegaan maar toch heb ik het idee dat toch de liquids allemaal minder smaak hebben.

Dus denk weer om toch weer terug te gaan naar 18mg.

Hebben meer mensen dit ook?

Link to comment
Share on other sites

@maussie

Ik lees van heel veel mensen hier dat ze met een laag nicotine gehalte voldoening hebben.

Damp je die 6mg in een dripper?

zo ja, Wat is een goede dripper om mee te beginnen?. Ik wil wel een beetje kunnen cloudchasen maar het hoeft niet extreem ofzo. subohmen ga ik niet aan beginnen.

Ikzelf zit altijd te schommelen tussen 12mg, 15mg en 18mg in justfog 1453 en 2043 clearomizers en een kangerprotank 3.

Ik doe die 6mg inderdaad in een dripper. Toen ik begon met drippen ging ik in één klap van 18 naar 6mg. Voor smaak en makkelijk opbouwen kan ik de Magma aanraden, maar die heeft te weinig airflow om echt te subohmen. Ik zit bij de Magma tussen de 0.3 en 0.8 Ohm. Voor cloudchasen kan ik juist de Zenith en de Stillare aanraden. Vooral de Zenith is makkelijk op te bouwen. Bovendien heeft de Zenith een delrin stukje voor de driptip, waardoor de hitte niet in de driptip trekt. Als je een beetje wilt cloudchasen ontkom je niet aan subohmen ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest damperizer

@ koempel

Ja dat herken ik wel want telkens als ik probeer af te bouwen naar 12mg lukt het me niet en gooi ik wat 18 mg bij. of ik bewaar 1 tank met 12 mg en met de rest damp ik 18 en enkel als mn nicotinebehoefte minimaal is damp ik de 12mg erbij.

De lagere nicotine gehaltes lijken ook vreemd genoeg sneller te verdampen:S Dit merk ik ook bij een gelijk aantal hijsjes.

@maussie.

Met welke weerstand kun je nog veilig/verantwoord subohmen?

In het geval dat subohmen niet zonder risico mogelijk is dan ga ik me wel voor de Magma orienteren.

Link to comment
Share on other sites

@maussie.

Met welke weerstand kun je nog veilig/verantwoord subohmen?

In het geval dat subohmen niet zonder risico mogelijk is dan ga ik me wel voor de Magma orienteren.

Subohmen is zeker niet zonder risico. Inlezen over de wet van Ohm is een must. Je hebt goede batterijen (Sony VTC4/5) en een goede oplader nodig. Tot 0.5 Ohm is Subohmen zo goed als risicovrij, daaronder is het opletten geblazen. De Magma is mijn standaard dripper die ik overal meeneem, er passen vrij veel druppels in zodat je niet na elke drie trekjes hoeft bij te vullen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest edelman

8 maanden geleden begonnen met dampen, na 15 jaar pijp gerookt te hebben. Ik ben gestart met 15mg zit nu op 6 mg, en het bevalt prima

Link to comment
Share on other sites

Guest katrin63

Deze week van 12 naar 10 mg gegaan.

Ik ben wel benieuwd of er met het minderen van nicotine ook de behoefte om te dampen afneemt.

Of blijft dit door oa lekkere smaakjes, iets in je handen etc. hetzelfde?

Link to comment
Share on other sites

Tot 0.5 Ohm is Subohmen zo goed als risicovrij, daaronder is het opletten geblazen.

Ten dele waar, met 0.5 Ohm trek je 8.4 Ampère.

Met een goede accu (b.v. 30Amp) is dat in principe geen probleem, maar niet veiliger dan b.v. 0.15 Ohm (wat 28 Amp trekt).

Het woord "risicovrij" schept een verkeerde verwachting en verwarring, zeker in relatie met de genoemde accu die juist veel meer aan zou kunnen.

De uitleg over kennis van wet van Ohm en niet zonder risico zijn beter op zijn plaats ;)

On topic:

Met een zelfwikkelaar, ongeacht dripper of tank, zakt bijna iedereen vrijwel direct in nicotine niveau.

Het gemis aan throat-hit door de nicotine wordt gecompenseerd door de doorgaans betere prestaties van de verdamper (afhankelijk van de build natuurlijk)

Zelf kom ik van 35 tot 40 filtersigaretten per dag en gebruik maximaal 6mg nicotine (doorgaans 3mg als dagelijks gebruik)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...