Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

Just now, tsiis said:

Heb je een foto @Raycoupe? Dan is onderstaand topic een leuke:

 

Ik zat juist te twijfelen om daarin te posten, aangezien ik niet snel foto's plaats hier. 't Is zo'n gedoe doordat ik nog wat verouderd spul gebruik. Plaatje schieten met de camera, camera aan PC knopen, foto op PC zetten, foto uploaden naar e.o.a. sharingsite en die code kopiëren en plakken.....

 

Je mag het gerust daaronder schuiven, als het ontbreken van foto's het probleem niet is.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Raycoupe said:

Je mag het gerust daaronder schuiven, als het ontbreken van foto's het probleem niet is.

 

Geen probleem volgens mij, je bent een beeldige schrijver :grins (bij deze verhuisd.)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Raycoupe said:

De trage rampup tijd was wat gortig

 

1 hour ago, Raycoupe said:

26 AWG in gewone A1 Kanthal

 

1 hour ago, Raycoupe said:

dus moest ik creatief worden met 3 x 30 AWG kanthal

Vind je het gek Sherlock? Als kanthal je te traag warm wordt moet je ook ni80 pakken he. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Jayjay said:

 

 

Vind je het gek Sherlock? Als kanthal je te traag warm wordt moet je ook ni80 pakken he. 

De kanthal dikke claptons waren idd zo traag als 't maar kon. Ben nu nog even aan 't spelen met alleen kanthal, de rest komt nog.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Raycoupe said:

De kanthal dikke claptons waren idd zo traag als 't maar kon. Ben nu nog even aan 't spelen met alleen kanthal, de rest komt nog.

Als je kanthal lekker vind om de warmte. Probeer 2x26ga kanthal met daar omheen 36ga ni80. Liefst 40 of hoger maar 38 doet het hem ook. Super coils vraag maar aan @TommyDiamond

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Raycoupe said:

LOL, Geweldig mooi dat je me 'beeldig' vind, maar ik vermoed dat je beeldend bedoeld. ?

 

Nee, dat bedoelde ik niet (maar je mag 'm best zó nemen), ik neem wel eens de vrijheid om iets met een woord te doen, "voorbeeldig" was een optie, maar vond beeldig passender :holy

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Oomkobus said:

Lekker bezig Joop! Flatwire is de shit! Hoe platter hoe beter! Wat voor materiaal heb je gebruikt? Gewoon kanthal?

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

Begin toch wel benieuwd te worden naar die zelf geklopte flatwire. Hoe verhoudt de smaak zich tot bijv fused clapton van dezelfde breedte? Dacht dat het vooral door de clapton komt dat die meer smaak zouden hebben omdat de coil zelf ook 'wickt' door die clapton?

Link to comment
Share on other sites

Het hele grote voordeel van écht zelfgemaakt flatwire, je kan onwijs dik draad, ik gebruik bijvoorbeeld 18awg kanthal, op een lage weerstand gebruiken, maar toch een heel groot raakvlak met je wick.
Je interne diameter kan met 2 mm omhoog, dus je wattage ook, resultaat is een bak meer damp, razendsnelle ramp-up.
Voor smaak doet het weinig en als je losjes wickt verbrand je direct je katoen.

Het alternatief zou 5 of 6x28awg fused clapton zijn, en ik kan best een draadje draaien maar dat is nog nooit gelukt, plus dat dat niet in de meeste postholes past, bij flatwire kun je de uiteinden gewoon rond laten.

Voor mtl en lage wattages is flatwire niet geschikt.

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Jayjay said:

Als je kanthal lekker vind om de warmte. Probeer 2x26ga kanthal met daar omheen 36ga ni80. Liefst 40 of hoger maar 38 doet het hem ook. Super coils vraag maar aan @TommyDiamond

Mijn zelfdraai ervaring is nog beperkt, freubelde er wat bij, maar ben er nu wat serieuzer mee bezig. Vooralsnog heb ik alleen een selectie kanthal in huis, round wire en twee soorten clapton. Komt nog wat tiger, alien en dikker maten roundwire bij volgende week of zo. Vandaar dat ik nu even dunnere draden aan 't twisten ben en de ervaring is dus positief.

 

I.t.t de DIY liquids, heb ik me bijster weinig in de theorie verdiept en ben gewoon aan 't freubelen geslagen. Draadje dikker, draadje dunner, wikkeltje meer, wikkeltje minder en maar prutsen.

 

Ik moet zeker nog eens gaan kijken naar de voor-, en nadelen van NiChrome en SS316, in diverse uitvoeringen. Als er ergens een overzichtje is met de diverse eigenschappen van dergelijk ander materiaal en hun invloed op het eindresultaat, hou ik me aanbevolen.

 

Als ik het zo lees, moet ik dat schoenmakersaambeeldje er eens bij pakken, zodra het dikkere draad is gearriveerd, of twisted draad gaan plat hameren.

 

Leuk hoor, dat gepruts. Helemaal nu het ook in de OBS Engine RTA gaat die net binnen is (met dank aan @aNtii), want dat gemiereneuk op de Smok RBA's is toch wat irritant, al lukt dat inmiddels heel aardig. Heb ook nog wel twee drippers, maar dat geknoei met plaksap vind ik zo ellendig.

 

Die 3 x 30 AWG twisted kanthal die nu heel verdienstelijk is in de dual core RBA ga ik eens in de triple core RBA prutsen (wicken is een ramp bij dat ding) nu ik nog zit te wachten op meer draadjes ût sjiena.

 

Een heel leuke verdieping van de hobby en ik kan nog zat tips gebruiken.  :lootje

 

Zo en nu eerst even naar PostNL om het stoffelijk overschot van m'n Alien naar @Bobby te sturen ter recyclage.

Edited by Raycoupe
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Oomkobus said:

Lekker bezig Joop! Flatwire is de shit! Hoe platter hoe beter! Wat voor materiaal heb je gebruikt? Gewoon kanthal?

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

Dank je @Oomkobus, Kanthal ja, Flatwire echt wel, hoezo heerlijke dampwolken draaien en goeie flavor hoor,  @Steve  Ik ben nog een rookie op dampgebied maar heb wel verschillende (clapton)coils gebruikt en tis ook een beetje welke verdamper je gebruikt....nix mis mee vergeleken met een Clapton...ah,beetje dan! Ik ga me ook is beetje verdiepen, welk materiaal en vooral de exotische coil die mr.smoke laat zien in z,n afbeelding. Nu ga ik zoeken naar een heel goedkoop adres voor coildraad en zag op amazon com klossen van 100ft of meer...

Link to comment
Share on other sites

Crazywire, is in Engeland, assortiment is groot, duur is het zeker niet en het is kwaliteit spul, ik heb ook nog wel draad liggen uit China maar nadeel daarbij zijn de rollen van max 5 meter, bij crazywire draaien ze de hoeveelheid meters op een spoel voor je, zo heb ik rolletjes van 90 meter liggen

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Oomkobus said:

Het hele grote voordeel van écht zelfgemaakt flatwire, je kan onwijs dik draad, ik gebruik bijvoorbeeld 18awg kanthal, op een lage weerstand gebruiken, maar toch een heel groot raakvlak met je wick.
Je interne diameter kan met 2 mm omhoog, dus je wattage ook, resultaat is een bak meer damp, razendsnelle ramp-up.
Voor smaak doet het weinig en als je losjes wickt verbrand je direct je katoen.

Het alternatief zou 5 of 6x28awg fused clapton zijn, en ik kan best een draadje draaien maar dat is nog nooit gelukt, plus dat dat niet in de meeste postholes past, bij flatwire kun je de uiteinden gewoon rond laten.

Voor mtl en lage wattages is flatwire niet geschikt.

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

Postholes iets uitboren, over Post gesproken.....komt  een topic aan maar moet ff kijken waar ik um moet plaatsen, tsiis heeft het wel gezegd, moet ff kijken....

Link to comment
Share on other sites

Vandaag de 4 x 30 AWG kanthal in elkaar gedraaid (nu wel eens met accuboormachientje) en daar twee coiltjes voor de nieuwe OBS Engine RTA van gedraaid. 6 wikkelingen op 3 mm geeft dan (dual coil) 0,28 ohm doet het ook lekker op 80 watt en sputtert niet. Wel iets minder smaak dan met de meegeleverde coils (ook e.o.a twisted draad), maar die moest naar de 120 watt en werd me wat te gortig voor de hele dag.

 

Dit moet nog wel beter kunnen qua smaak, sowieso straks de wick nog even aanpassen, hij moet nog ietjse losser, anders overleeft hij het chainvapen niet.....

 

Moet wel oppassen wat ik zo door de telefoon lul, want als ik zegt dat ik aan het 'fluffen' bent, snapt niet iedereen meteen dat dit niets met produceren van 'natuurfilms' te maken heeft. :e33

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Oomkobus said:

Vandaag is old-school.
24 ss316
5 (toch?) Wikkelingen
0.46ohm
ff3e809283c1fd7d3ec8cd151a93ccbe.jpg

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png
 

wat is dat een glory hole coil?

 

Nee serieus, dampt het fijn op die manier? 

En dan bedoel ik. Heb je er enige voordelen mee tov een gewoon gewikkelde coil? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hahah gloryhole, zo heet ie vanaf nu.

Voordeel is onwijs makkelijk wicken
Smaak is ok, beetje muted
Nog een voordeel, als je dat fijn vind, ik heb m pal tegen de wand gezet en daardoor is de airflow veel meer restricted Dan normaal in single coil.

En het ziet er wel geinig uit65568ac2b6c67c6f339c9ce0c84ec0b0.jpg

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Steve said:

Weet iemand hoe je staged (fused clapton) coils kan uitrekenen? Zie ze niet bij de wire wizzard staan en kan er verder ook weinig over vinden op Reddit etc

App: Coil Calculator. Kan je zoveel kerndraden toevoegen als je wilt. Heatflux is alleen niet beschikbaar in de gratis versie

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...