Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

2 hours ago, Jayjay said:

. Dit is de o-atty rda. Beste rda die ik ooit geprobeerd heb. 

@Jayjay , al weken bezorg je me kopzorgen ?

De o-atty ook nog kopen of niet (22?of25?)

want je blijft en blijft er lyrisch over doen.

Dilemma dilemma .......

Edited by patje
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jayjay said:

Ik heb geen idee wat een vangnet is. Dit is de o-atty rda. Beste rda die ik ooit geprobeerd heb. 

Fijnmazige mesh leek het zo,gezichtsbedrog...voor mij dan he, bedankt trouwens, zoek nog een fijne 22mm!

 

 

Edited by joop wasink
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, patje said:

@Jayjay , al weken bezorg je me kopzorgen ?

De o-atty ook nog kopen of niet (22?of25?)

want je blijft en blijft er lyrisch over doen.

Dilemma dilemma .......

Ik zou voor de 24mm gaan. De 22mm zorgt voor wat veel condens en damp lang niet zo fijn als de 24mm. Maar goed dat is persoonlijk. En nogmaals dat ik deze rda goed vind is ook persoonlijk. Maar ding kost tussen de 8 en 14 euro. Ik merk wel dat ze vaak uitverkocht zijn dus weet niet of ze nog terug komen. Heb inmiddels 4 van deze o-atty's en damp niks anders meer. Zelfs de recurve rda kan hier niet tegen op. Wat ik buiten de smaak ook helemaal geweldig vind is dat deze zo goed als geen liquid reservoir heeft. Daarnaast is deze ook in een trechter vorm. Dus zodra je de squonk flesje loslaat zuigt hij al het liquid op. Ik hou daar wel van. Vind het maar niks dat je een reservoir hebt in je rda. Hierdoor heb je geen macht over je rda waardoor je al snel kunt over squonken. Ik denk dat ik nog één voor reserve binnenkort bestel. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Jayjay said:

Ik zou voor de 24mm gaan. De 22mm zorgt voor wat veel condens en damp lang niet zo fijn als de 24mm. Maar goed dat is persoonlijk. En nogmaals dat ik deze rda goed vind is ook persoonlijk. Maar ding kost tussen de 8 en 14 euro. Ik merk wel dat ze vaak uitverkocht zijn dus weet niet of ze nog terug komen. Heb inmiddels 4 van deze o-atty's en damp niks anders meer. Zelfs de recurve rda kan hier niet tegen op. Wat ik buiten de smaak ook helemaal geweldig vind is dat deze zo goed als geen liquid reservoir heeft. Daarnaast is deze ook in een trechter vorm. Dus zodra je de squonk flesje loslaat zuigt hij al het liquid op. Ik hou daar wel van. Vind het maar niks dat je een reservoir hebt in je rda. Hierdoor heb je geen macht over je rda waardoor je al snel kunt over squonken. Ik denk dat ik nog één voor reserve binnenkort bestel. 

Waar daaaan, bestel je ze....nu je het over goedkoop heb, ik gebruik zo,n Maze V2 je weet wel die bij Hcigar squonk zit, daar ben ik nou mee getrouwd ik gebruik hem op m,n Ehpro101, heb 5 rda/rdta,s in gebruik maar kom telkens bij deze uit, ik weet niet waar het in zit omdat ik een rookie ben maar het ding heeft top smaak en zal me nooit in de mond spugen!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, joop wasink said:

Waar daaaan, bestel je ze....nu je het over goedkoop heb, ik gebruik zo,n Maze V2 je weet wel die bij Hcigar squonk zit, daar ben ik nou mee getrouwd ik gebruik hem op m,n Ehpro101, heb 5 rda/rdta,s in gebruik maar kom telkens bij deze uit, ik weet niet waar het in zit omdat ik een rookie ben maar het ding heeft top smaak en zal me nooit in de mond spugen!

Hier https://m.fasttech.com/shoppingcart

 

Ik heb er 14 dollar voor betaald nu is hij nog goedkoper. De maze v2 heb ik ook nog te koop staan in de verkoop hoek. Als die maze je zo goed bevalt dan moet je gewoon deze mooi houden. Ik hou alleen maar van single coil rda's dus vandaar deze. Lekker restrict dl en een super smaak. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Jayjay said:

Hier https://m.fasttech.com/shoppingcart

 

Ik heb er 14 dollar voor betaald nu is hij nog goedkoper. De maze v2 heb ik ook nog te koop staan in de verkoop hoek. Als die maze je zo goed bevalt dan moet je gewoon deze mooi houden. Ik hou alleen maar van single coil rda's dus vandaar deze. Lekker restrict dl en een super smaak. 

Rainbow en goud, mhug...de polijst machine erover! Ja,..ik heb hem zien staan die maze..hij kijkt me wel aan, lekker voor m,n medicinale anti zenuwpijn, ik wil eigenlijk zo,n bewerkte erbij, vind ik wel verantwoorde kitsch eigelijk....maar je hebt tum nog met alle goodies,...toch geen zoete sh*t in gedampt,...eerlijk? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Weer een bout foto maar het idee is duidelijk, staple ni80 coil gedraaid om 2 boortjes van 3mm en daarna nog wat samengeknepen en gekleid zodat het nog wat platter en breder wordt, weerstand van 0.17 in de dead rabbit SQ, strak gewickt, héél strak.

 

Dampt als een tiet! Cloud competition materiaal dit! Smaak is ook nog eens fantastisch omdat de coil meer in het pad van de airflow zit!

 

Één klein nadeel, hij knettert zo luid dat je denkt dat er een diesel naast je staat te draaien!6a6f0b761473907af1d861d1fac43a9c.jpg&key=b4d4fe062915017ff8d21ff9765ba55787fd9020d8171a1be33efef9cfe9fa3bff0d7519a4e7998a14c3eb54525a2579.jpg&key=57ac5e0dc8705304d45798543596bb099b8f0b0750b4be4b22a589811a4a3e14

 

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

 

 

 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

oBWi870.jpgEp4FC8V.jpg

 

Zo dan ?

 

 

@Oomkobus afbeeldingen via tapatalk uploaden/hosten/deeplinken werkt blijkbaar niet

49 minutes ago, sxt said:

Dampt als een tiet?? Ik heb er 4 ter beschikking maar dampen ehm nee...?

Spijtig dat we de foto’s niet kunnen zien. 

Van alle 4?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Thanks@madman, kon de foto's gisteren zelf ook niet zien na uploaden, nu trouwens wel weer.

En@sxt, als een trein dan verdorie, dampt als een trein, zo'n ouwe weetjewel, met zo'n dikke pijp!
Chugga chugga chugga Chuggington

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 26-5-2018 at 22:45, Oomkobus said:

Hij zal m inderdaad bij AliExpress of fasttech hebben besteld, sprak m van de week en het was nog niet eens verzonden

 

emoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.pngemoji946.png

 

 

 

 

Jij hamert je draad wel eens plat toch? Morten Oen doet dat ook maar verwarmt het ook verschillende malen wegens kleine fragmenten wat loskomt tijdens het hameren. 

 

Edited by DutchMrD
Link to comment
Share on other sites

Komt bij het hameren niks los, dat verhitten doe je pas na het Platslaan, als je dat niet doet breekt het af zodra je begint met wikkelen

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zie dit draad al heel vaak voorbij komen en weet nog steeds niet wat het is. Het gaat om het verchroomde stuk. In eerste instantie zou je zeggen flatwire maar als je goed kijkt is het draad vierkant

yo8mmgzoee.jpg

 

Dus al tijdje opzoek naar vierkant draad. En kwam uit bij crazy wire "square wire" echter zijn deze draad soorten in 0,4x0,4, 0,5x0,5 of 0,6x0,6 te krijgen. Lijkt me niet bepaald draad dat je op hoge vermogen zou kunnen dampen. Kan iemand me nou eindelijk een keer verlossen van al dat gezoek en mij vertellen wat voor draadsoort dit is? 

Hier square draad van crazy wire. 

https://www.wireandstuff.co.uk/cgi-bin/sh000003.pl?WD=square&PN=0.6mm-X-0.6mm-Square-Wire----Ni80---Nickel-Chrome-80-20--NiCr8020--Wire---10m-Spool-1189.html#SID=168

Edited by Jayjay
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Ik zie dit draad al heel vaak voorbij komen en weet nog steeds niet wat het is. Het gaat om het verchroomde stuk. In eerste instantie zou je zeggen flatwire maar als je goed kijkt is het draad vierkant

yo8mmgzoee.jpg

 

Dus al tijdje opzoek naar vierkant draad. En kwam uit bij crazy wire "square wire" echter zijn deze draad soorten in 0,4x0,4, 0,5x0,5 of 0,6x0,6 te krijgen. Lijkt me niet bepaald draad dat je op hoge vermogen zou kunnen dampen. Kan iemand me nou eindelijk een keer verlossen van al dat gezoek en mij vertellen wat voor draadsoort dit is? 

Hier square draad van crazy wire. 

https://www.wireandstuff.co.uk/cgi-bin/sh000003.pl?WD=square&PN=0.6mm-X-0.6mm-Square-Wire----Ni80---Nickel-Chrome-80-20--NiCr8020--Wire---10m-Spool-1189.html#SID=168

Dit soort draad moet je zelf maken :ja  is gewoon afgeslepen roundwire en daarna gepolijst. Ze worden wel verkocht als zijnde Mirror Finish Coils, maar zijn peperduur :roddel

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dr.Smoke said:

Dit soort draad moet je zelf maken :ja  is gewoon afgeslepen roundwire en daarna gepolijst. Ze worden wel verkocht als zijnde Mirror Finish Coils, maar zijn peperduur :roddel

Nee dat snap ik dat ze gepolijst zijn. Weet ook hoe dat moet. Maar kijk eens goed nar dat draad. Dat is recht en niet rond. Mijn vraag dus is het flatwire dat daarna gepolijst is (wat dat polijsten me niet boeit). Of is het vierkant draad square wire. Dat bedoel ik 

Link to comment
Share on other sites

Soort van infinity coil in de dead rabbit SQ. Dampt verrassend goed met 21awg kanthal flatwire.

Wat betreft die mirror finish, daar zijn wel filmpjes van te vinden van gasten die de boel oppoetsen met schuurpapier
Vraag me af of de glans nut heeft wat betreft dampen, mooi staat het wel.a6f2afa0a1954fa19a9cdc4561ddd2ff.jpg4e3f0c56e190d1f29e0039d87a85af2e.jpg

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

O laat maar ik las het stukje geslepen niet. Weet je hoe je dat dan zo recht geslepen krijgt? 

Zo uit de losse pols: Coil draaien en om een staaf laten zitten.. Als je echt link bent, met een draaibank(je), anders met een stationaire bandschuurmasjien. Plat schuren, daarna polijsten met steeds fijner grit. Het draad is niet bijzonder hard, lukt met de hand plat schuren ook nog wel, denk ik.. Alleen de SS niet, dat gaat je niet met de hand lukken, of vergt wat meer geduld.

 

Ik kan nog wel meer manieren bedenken, maar een draaibankje lijkt me het meest zuiver..

Edited by TheRich
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Na heel wat clapton gepruts in de dual coil RBA voor de Smok TFV4 (originele 24 AWG 2mm 6 windingen) was ik nog steeds niet zo blij. De trage rampup tijd was wat gortig, waardoor pas het tweede hijsje echt lekker was. Helaas had ik zelf niets dikkers liggen dan 26 AWG in gewone A1 Kanthal, dus moest ik creatief worden met 3 x 30 AWG kanthal.

 

Een lengte draad in drieën gevouwen, een kant vast gezet met een klemmetje en het andere uiteinde met de hand (en pennetje) in elkaar gedraaid totdat het ging kinken. Daarna met een gasbrandertje de draad rood laten opgloeien (spanning eruit halen), als je hem nu los laat blijft hij keurig recht.

 

't Was even prutsen op dat rottige builddeck, maar er zitten nu twee van die 3 x 30 AWG twisted kanthal coils in, weer op 2mm, vijf windingen, komt ie in totaal op 0,26 ohm (geeft m'n mod aan). Smaakt goed, geen spitback of andere gepruttel op 60 watt.

 

Ik denk dat ik de volgende keer 3 x 28  of 26 AWG kanthal ga gebruiken hiervoor, zodat er nog een wikkeling bij kan en een halve mm op de diameter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...