Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

1 minute ago, Jayjay said:

Ik zie op Facebook steeds vaker deze ni90 voorbij komen lijkt een hot item. Wat ik begrepen heb is dat de ni90 nog lager in de weerstand komt dan ni80. Maar is dit echt de moeite waard?

Het is inderdaad behoorlijk lager in weerstand...was eigenlijk gewoon op zoek naar 22ga Ni80 maar die hadden ze niet meer in de lokale dampshop, enkel de Ni90. Deze dan maar meegenomen en behoorlijk happy ermee.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 15-4-2018 at 20:53, Jayjay said:

Ik zie op Facebook steeds vaker deze ni90 voorbij komen lijkt een hot item. Wat ik begrepen heb is dat de ni90 nog lager in de weerstand komt dan ni80. Maar is dit echt de moeite waard?

Als ik het goed heb dan had ik je laatste pakje een rolletje Ni90 draad van 23awg gestopt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest bedrankt

 

framed staple maar mijn wrap wire brak na 10cm dus genozg voor een single coil

Edited by bedrankt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2de parallel. Die ik ooit gemaakt heb ;)
Komt uit op 0.29ohm
Zit wel lekkerder verdeeld over de wasp nano maar single spaced dampt me toch lekkerder. Zo blijven we bezig ;)9c0d4b8babfd5e3b21a73d6fb08c1800.jpgc4037ad317183338f0a537e415ba04d6.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

En weer terug naar de coil die ik gewend ben ;)
Bevalt me vooralsnog het best.
Geen spitback. Snelle ramp up. Veel damp,veel voldoening!
Ss316l. 24awg, 2.5mm, 0.25ohm(soms 0.26)
c8a977f3337293be37fa0a3b65ccbd85.jpg
d2cec00986db605ce9a9cab9fb7f2363.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En dan kijkt die combo rda me aan zo van....bouw mij nou ook even....
Nou vooruit dan maar.
Alles uit het doosje en opbouwen met de spullen die erbij kwamen.
Komt uit op 0.18ohm
Damp hem op 47watt(wat ongeveer goed moet zijn op de capo. Het is 2.9v dus ruim onder de cutoff van minimaal 3.4)
Moet zeggen. Niet heel verkeerd.
Smaak is misschien wel beter als de wasp(met de build die ik had).
Ramp up tijd is wel vrij lang,maar al aan gewend. Eerst even wachten met hijsen ;)
Alleen vind ik de mod vrij warm worden...
Heel verhaal,maar squonken is Mn nieuwe dampen [emoji106]f50f1b025de3a93226bac892c0fc5323.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Sebas dat je mod vrij warm word is omdat de ramp-up zo lang is. Aan de kleur van de coil te zien is het kanthal? Als je daar ni80 in doet is dat probleem ook verholpen. Hit bij mij extreem snel en zo hijs je niet lang aan de mod waardoor deze ook niet warm wordt. 

Edited by Jayjay
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jayjay said:

@Sebas dat je mod vrij warm komt is omdat de ramp-up zo lang is. Aan de kleur van de coil te zien is het kanthal? Als je daar ni80 in doet is dat probleem ook verholpen. Hit bij mij extreem snel en zo hijs je niet lang aan de mod waardoor deze ook niet warm wordt. 

Thanks!

dit waren de standaard coils die erbij zaten en dacht. Kijken wat ze doen. 

Ik ben nog maar “net” coils aan het bouwen dus moet me echt verdiepen in de draadsoorten. 

Heb nu alleen 3316l-24 en 26 awg

1 rolletje kanthal 26awg

hij word warm aan de batterijkant....paniek! Batterij eruit en die was gewoon “koud” twijfel ook of de mod warm word of dat Mn handen warm zijn ?

 

maar die ramp up is zowiezo een probleem?

3 minutes ago, Jayjay said:

Hmm nu ik de linker coil goed bekijk lijkt deze op een ni80 coil. 

Het is iets van een alien Coil. Weet niet waarvan

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En dan kijkt die combo rda me aan zo van....bouw mij nou ook even....
Nou vooruit dan maar.
Alles uit het doosje en opbouwen met de spullen die erbij kwamen.
Komt uit op 0.18ohm
Damp hem op 47watt(wat ongeveer goed moet zijn op de capo. Het is 2.9v dus ruim onder de cutoff van minimaal 3.4)
Moet zeggen. Niet heel verkeerd.
Smaak is misschien wel beter als de wasp(met de build die ik had).
Ramp up tijd is wel vrij lang,maar al aan gewend. Eerst even wachten met hijsen ;)
Alleen vind ik de mod vrij warm worden...
Heel verhaal,maar squonken is Mn nieuwe dampen [emoji106]f50f1b025de3a93226bac892c0fc5323.jpg&key=fd4eb4d3855672f71d79b78916a53fa474b7a02737893e26d5e2e704ab11390e


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Combo heeft mij ook verrast al heb ik er wel wat mee lopen kutten, zo steek ik de coils er precies verkeerom in, kun je veel grotere coils kwijt en zitten ze niet scheef,
En de airflow uitgevijld zodat ie gelijk staat met de schuine kantjes van t deck.
Coils een meter de lucht in en het is een van m'n favoriete drippers!

Dit is trouwens een parallel flatwire uk van 24awg, fijn spul.65cdae5ac773bd96632503b2aadbb5fe.jpg710cac68f15dc7df5baf6fadb7c797af.jpg

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Oomkobus  

netjes. En hij lacht nu naar je. Ook gezellig ?

gelijk een vraagje aan een squonker ? 

die Aurora van hcigar. Is die goed?

die capo is leuk om bekend met squonken te raken maar heb toch een gevoel van....tsja....

hoger dan 50w durf ik niet echt(en heeft ook weinig zin) en ik vind hem vrij warm worden aan de batterij kant(hoewel de batterij zelf wel “koud” blijft)

ik ben dus een beetje in twijfel of ik hem wil blijven gebruiken. 

Zit steeds rond de 0.2ohm wat meestal rond de 15amp zit. Zou goed moeten zijn met de ijoy batterij maar toch....

en alles is ineens weer nieuw(squonken,zelfbouw,losse batterijen)

Link to comment
Share on other sites

Ik zou eerder de Pulse BF kiezen voor die Hcigar.

Heb die Aurora in mijn handen gehad en dat is een grote (beetje lompe) mod, typisch Hcigar squonker probleem met zwakke magneetjes in de deurtjes en met een 20700 batterij heb je wat gerammel van de batterij.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Aurora weet ik nog niet, maatje heeft m gepre-ordered maar de datum verschuift steeds.
Had jij dan een review versie@jim?

Met de capo kun je rustig onder de 0.2 gaan, ik bouwde op t laatst met 3.5 wikkelingen flatwire 0.17 ohm en daarmee haal je denk ik het meest uit je batterij, zal zo'n 85 watt zijn of zo als je voltage drop meerekent, had m altijd op 100 watt staan, had de 20700 van ijoy er in en dat ging goed, de batterij werd niet warm maar de rda en het gebied daaromheen wel.

Gekke is wel dat ie nu standaard met een dripper achtig fabrieks dual coil ding wordt geleverd met een weerstand van 0.13, en dat dampt niet slecht kan ik je vertellen.

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Moet er wel bij zeggen dat ik meer voor de grote wolken ga dan voor smaak, daarom ook dat uitfrezen en lage weerstand gedoe.

Als de capo trouwens bevalt )met zn beperkingen) is de overstap naar een mechanische squonker ook niet zo groot meer, mijn opvolger voor de capo was een Hugo Vapor squeezer en die gaat overal mee naartoe tegenwoordig, lekker simpel, kan ook weinig aan kapot, alleen soms ff de contactjes schoonmaken.

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Oomkobus said:

Aurora weet ik nog niet, maatje heeft m gepre-ordered maar de datum verschuift steeds.
Had jij dan een review versie@jim?

Pre-order in china?

De Aurora is hier al verkrijgbaar.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayjay said:

Ni90 van @Jim dat ik gekregen heb. 23ga en gespaced coil, moet zeggen dat het me heel goed bevalt

cqp33a9.jpg

Deze wil ik deze week ook is gaan proberen! Trouwens offtopic...wat een fraai deck is dat, met dat...hoe heet het ook alweer, het vangnet onder de coil?! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, joop wasink said:

Deze wil ik deze week ook is gaan proberen! Trouwens offtopic...wat een fraai deck is dat, met dat...hoe heet het ook alweer, het vangnet onder de coil?! 

Ik heb geen idee wat een vangnet is. Dit is de o-atty rda. Beste rda die ik ooit geprobeerd heb. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Keob Squonkalot said:

Recurve. Goed ding he? Ben zo tevreden met deze rda!

 

waar heb je die coil vandaan? Wat is weerstand?

Ik vind hem vooral goed voor fruit en koolada dingen. ik heb er 2 ?

is een zelfgemaakte coil. 3*28/36ga ni80,

komt uit op 0.28

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...