Jump to content

[Poll] Reacties op je e-sig


ikbat

Hoe reageerd je omgeving op je dampertje  

742 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

21 hours ago, tsiis said:

Mijn oom en tante van respectabele leeftijd (verstokte niet-rokers itt tot mijn ouders-vroeger) op de koffie gehad op de veranda van mijn vakantiehuisje en de eerste vraag was: wat is dat voor een apparaat op tafel? Na mijn kortste uitleg ooit ("is een verdamper, ipv sigaretten roken") was ik toch verbaasd dat ze het gelijk begrepen (net zoals mijn moeder ooit): "ah, dus je verbrand niks, mooi zo" en hoorde ik -terwijl ik de koffie in de keuken inschonk- mijn oom tegen mijn tante zeggen: "ach ja, en nicotine is het verslavende aspect in sigaretten, maar dat is op zichzelf geen ongezonde stof, krijg je niks van."
Uurtje later neem ik eindelijke eens een teug van m'n damper en mijn tante begint te grinniken "wat grappig, er komt rook uit!", zegt mijn oom: "nee joh, dat is waterdamp ofzo, er verbrand niks".


Heerlijk als je er geen speld tussen hoeft te krijgen en niet in de overtuigstand hoeft, en dat met een ultra summiere uitleg. Kom daar maar eens om, met de jongere generaties....
Verder vonden ze m'n DIY gedoe erg grappig en waren ze erg te spreken over mijn recente regendag-handwerkje (pico-modsok), dus mijn middag kon niet meer stuk! Daarna ging het gesprek nog gezellig over de onvermijdelijke familiekwalen, mijn wonderlijke carrierekeuzes en vreemde vriendjes van vroeger en dat ik uiteindelijk toch maar goed terecht ben gekomen (of zoiets, geloof ik...)

:meisje

 

Familie kan inderdaad een zegening zijn.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is mijn familie ook wel redelijk om. Alhoewel ik laatst de opmerking kreeg (toen er een penguin leeg was en ik een andere maar precies dezelfde tevoorschijn toverde) "Tjeezus, voor het geld kan je beter roken, hoeveel HEB je er eigenlijk". Als ik dan zeg dat ik sinds 2 mnd 150 per maand bespaar ben ik van al het gezeur af. 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Mijn vader (80) moet er niets van weten, maar die man is al op leeftijd en zo goed als lichamelijk op en versleten in letterlijke zin en waarom zou je zo'n man zijn sigaret nog uit zijn vingers willen praten.

Ik hoop dat ik hem nog lang bij mij kan houden maar ik ben er bang voor, hij gaat behoorlijk achteruit maar nog steeds optimistisch.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Op het werk lopen veel dampers rond, het is een fabriek waar veel laswerkzaamheden zijn.

Je krijgt wel eens te horen, man man, komt weer zo'n mistbank. Valt nog mee.

 

als ik ga winkelen en in een winkel rondloop, heb ik wel eens de q16 aan een koordje hangen en merkt dat veel mensen toch al weten wat het is.

Meeste reacties zijn nieuwsgierig en positief.

 

Familie: Mijn moeder van 73 en kids van 19 zijn blij verrast, geen stank meer, kids waren verbaasd dat me dit lukte.

Mijn moeder roept altijd: Ha daar komt hij weer met zijn snoepjes damp.

Mijn vader, hun opa, had ook al eens e-cigs gehad, maar rookte tussendoor flink door, hielp niet genoeg voor hem, jammer, ik wou dat hij dit tijdperk had mogen meemaken.

 

Je komt natuurlijk ook veel mensen tegen die je niet geloven als je zegt dat je dampt i.p.v. roken omdat het minder schadelijk is.

Uitleg dat dampen 95% minder schadelijk is willen ze niet geloven.

Dan eindig het gesprek met: Weet je wel wat in je levensmiddelen zit verwerkt? en loop rustig weg.

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Op mijn werk is het verschillend de ene heeft interesse de ander zegt 'dat ziet er toch niet uit'....weer een andere zegt 'je mag hier niet roken hoor'...en dan weer 'zoo jij blaast grote wolken..'je lijkt wel een stoomtrein' en heel veel mensen zeggen dat is nog ongezonder dan roken!

 

Maar 1 ding is zeker toen ik rookte had ik nooit opmerkingen en nu ik damp krijg ik tig tal opmerkingen

Dus nu zeg ik ook elke keer als ik bepaalde mensen zie roken 'dat ziet er toch niet uit, en weet jij wel hoe slecht dat is!!:gek

 

 

 

Edited by valon
  • Like 5
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Gisteren hadden we een verjaardag en het kwam natuurlijk ter sprake, ze hadden allemaal een mening dat er iets in moet zitten dat ongezond voor de mens is, dan wil je ze laten lezen dat er niets schadelijks aanwezig is en de rapporten die daarvan zijn, maar dat willen ze dan weer niet.

Wel een mening hebben maar kom je met tegenbewijs dan pleuren ze maar gauw de deur dicht, inwendig lach ik daar dan maar weer om die rare spastische reacties, lekker blijven roken dan damp ik lekker verder met wel een lekker smaakje die niet als stank aan je blijft kleven.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Bij rokers vaak de reactie ohw ook zo´n waardeloos ding?

Ik had een collega en die had er ook 1 en dan komt een broodje aap verhaal van die nitwit...:)

Bij niet rokers.... je rookt nog ?

 

5 rokers waren nieuwsgierig,,, we kochten allemaal de starter van justfog q 16

Ben nu een dag of 10 verder, 2 roken nog 2 peuken per dag... rest rookt niks meer...

 

Ze denken maar wat ze willen... de mensheid is over het algemeen niet zo goed in denken, wel in na-apen ?

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik had van de week een verjaardag en daar zat een knaap mij te vertellen, dat zijn vrouw die naast m zat dampte, maar dat het geen verschil maakte met sigaretten omdat ze minstens evenveel dampt en er alsnog nicotine in zit. Daarop vertelde ik m, dat dampen inderdaad ook een verslavende werking heeft, waarop hij vroeg hoeveel nicotine ik erin had zitten op dat moment. Toevallig had ik op dat moment een 0-mg sapje erin zitten. Nadat ik m dat had verteld, wist ie t allemaal niet meer en heeft ie niet meer gemekkerd.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Mamboteur said:

News flash

 

ik heb vandaag vernomen van de bezorgers op 't werk dat "al die dampers" subaru rijden... 

 

Doe er mee wat u wilt ?

 

Tokkie-Alert.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb vernomen dat alle bezorgers in witte busjes rijden [emoji33]

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

Maar ontopic, de meeste reacties zijn nog steeds: "zeau hee!", Dat, en wijzende kinderen.

[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️[emoji946]️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zit ik voor de deur op 't bankje aan de waterkant,komt er een wildvreemde naast me zitten.Goedenmiddag zeg ik dan,en ja hoor daar komt ie al...; weet je niet dat dat veel slechter dan roken is!? En wat zo'n ding (damper) niet duur is.Want dat had ie gelezen en dan is het ook de waarheid.Ik vraag dan maar of het in de Story of de telegraaf stond.Een vegan etende boomknuffelende coke (bah) snuivende buurman begon ook al dat hij dat had gelezen.Ik vraag dan of coke ook glutenvrij verkrijgbaar is.Het irriteert mij dat commentaar op wat ik doe.Ik rookte hash/wiet sinds 1970 ofzo,het commentaar dat we destijds daarop kregen....nu ligt de wietolie in de winkel.En de dokter kan het geven.Het is de Haarlemmerolie van deze tijd.Ik denk dat je binnenkort geadviseerd wordt je fiets te smeren met CBD olie.

Edited by richard-V
  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vaak na een optreden doe ik even flink wat damp blazen.

Mensen die een praatje willen maken vinden het vaak geweldig en kijken hun ogen uit.

ook 1malig een gast gehad die wilde proeven.

had hem half gezet en hij wilde toch full.

dus dat heeft die gemerkt?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...