Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

@Orb

 

een hoop dingen zijn of worden illegaal kijk alleen maar naar het roken zelf je mag bijna nergens meer roken...

 

laat je niet gek maken er is van alles te koop in en buiten Nederland.. ook ik dacht er aan dat het moeilijker zou gaan worden dus ben ik vandaag begonnen met het zelf maken van mijn liquids. en het is verbazend simpel om te doen en nog leuk ook. en als straks de shake en vape uit de handel word genomen gaat ik gewoon verder met mijn eigen fabrikaat van

(30pg 70vg en 3Mg) voor het DL tankje en 50/50 12 mg voor de mtl tank...dus niet getreurd we gaan gewoon door, jij dus ook ? 

Edited by Oomkobus
Mention gefikst
Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

Ik ben Ivo, 27 jaar oud en laatste jaars student hbo chemie. Ik damp nu al 1.5 jaar en ik vind het geweldig, ben zo blij met deze uitvinding. Voor mij kost het 0,0 moeite om die vieze stinkstokken achter me te laten.

 

Heb al eerder gebruik gemaakt van dit forum, maar kies ervoor om nu ook actief deel te nemen.

 

Ik houd van mijn eigen liquids maken en coils, ben de laatste tijd fan van RTA's.

 

Ik ben benieuwd, ben blij dat ik hier mee kan doen :)!!!

  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

Hallo Allen,

 

Ik ben Erwin.

 

Ik ben net begonnen met dampen, dus vanzelfsprekend heb ik een heel aantal vragen (hopelijk val ik jullie niet te veel lastig).

 

Ik heb voorheen al redelijk wat "onderzoek" gedaan. Vooral veel kijken op youtube, en reviews lezen over verschillende apparaten. Wat ik merk is dat het DIY gedeelte me erg aanspreekt, dus Ejuice zelfmaken, RDA, RTA, RDTA's  trekken me heel erg aan, ook omdat dit prijstechnisch aantrekkelijk is. Ja ik weet het, ik hou mezelf vooral voor de gek door dat te zeggen omdat het uiteindelijk in een verzamelwoede gaat eindigen :P.

 

Nouja dat was het voor nu wel in iedergeval, tot lezens op het forum.

  • Like 18
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Xanka

Hallo,
Ik ben Frank en damp nu ongeveer een 3 jaar.
Ben begonnen met een Smok pen. Maar dit gaf meer ergernis dan plezier. Of wel dry hits ofwel lekte de boel. Twee jaar geleden ben ik dan gaan drippen en daar heb ik tot op heden nog geen spijt van. De Surric blijft mijn favoriete mod gevolgd door de asmodus.
Gr.
Frank

Link to comment
Share on other sites

Thanks @Sledge,dat is erg fijn te horen.Er is zo te zien een heleboel veranderd in de dampwereld,en je reactie doet me dan ook erg goed.

(moet nog even uitzoeken hoe ik je naam kan 'taggen' ,en hoe te reageren/antwoorden op berichtjes.Heb begrepen dat quoten zo 2017 is;)..Groet!

PS nog even snel wat liquid bestellen,en dan m'n bed in..Inmiddels ruim drie weken rookvrij..Goh,wat een heerlijk gevoel..

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

On 3/9/2019 at 10:41 PM, seccondbest said:

@Orb

 

een hoop dingen zijn of worden illegaal kijk alleen maar naar het roken zelf je mag bijna nergens meer roken...

 

laat je niet gek maken er is van alles te koop in en buiten Nederland.. ook ik dacht er aan dat het moeilijker zou gaan worden dus ben ik vandaag begonnen met het zelf maken van mijn liquids. en het is verbazend simpel om te doen en nog leuk ook. en als straks de shake en vape uit de handel word genomen gaat ik gewoon verder met mijn eigen fabrikaat van

(30pg 70vg en 3Mg) voor het DL tankje en 50/50 12 mg voor de mtl tank...dus niet getreurd we gaan gewoon door, jij dus ook ? 

Hoi , dankje voor de positiviteit.

mag dat nog wel dan straks gewoon dat zelf maken ?

want en ga ik dat ook doen!

Link to comment
Share on other sites

In België mag er niks meer online verkocht worden, maar ik bestel al jaren en het blijft gewoon aankomen.

De Chinezen zijn creatieve mensen.

En goedkoop is het óók nog eens.

Je moet enkel zien in welk land je wat koopt.

Hier op het forum vind je de nodige adressen (webshop's) makelijk.

Link to comment
Share on other sites

Hoi iedereen,

Ik ben Karine, al sinds een 2-tal jaar lid van dit forum. 2 jaar geleden beginnen dampen en dit is anderhalf jaar goed gegaan.

Daarna terug beginnen roken ... en rook nu terug als een turk.

Ik wil graag terug dampen en kom me hier alvast inlezen ... voorbereiden ... of hoe je het ook mag noemen.

Moet en zal terug dampen, want krijg terug veel last van mijn astma ...

Groetjes

  • Like 17
Link to comment
Share on other sites

Hallo, 

 

Ik ben Ruud. Sinds een maand of drie gestopt met roken en overgestapt op dampen. Ik moet zeggen dat het me enorm bevalt. Lekkere smaak, geen vieze luchtjes en vooralsnog ga ik ervan uit dat het gezonder is. Ik damp eigenlijk evenveel als ik vroeger rookte. Laten we zeggen iedere 1 a 2 uur. 

 

Ik damp sinds dag 1 met een justfog q16 op het laagste wattage en met 1.2 ohm coils een zelfgemengde 6mg liquid van 70vg/30pg (honey tobacco/custard). Dit beviel me tot een week of wat geleden prima. Toen bedacht ik me inneens hoeveel geld ik al had uitgespaard ten opzichte van tabaksroken en ging ik actief op zoek naar een upgrade. 

 

Omdat ik voorlopig nog graag MTL blijf dampen kwam ik na veel goede reacties gelezen te hebben bij een Innokin Zenith clearomizer uit. Ook zag ik via dit forum dat dampspullen bij Franse verkopers nogal in prijs verschillen met Nederland en dat ze daar niet lullig doen over 4ml tankjes. 

 

Uiteindelijk ben ik voor een Eleaf Ikuu i80 box icm de Zenith Innokin gegaan (kit). 

 

Gisteren in huis en natuurlijk gelijk gaan dampen. Nu liep ik direct tegen een aantal 'problemen' aan. 

 

Zowel bij de meegeleverde 1.6 als 0.8 coil heb ik erg veel last van liquid in mijn mond (te omschrijven als mierzoetzure spetters op mijn tong). Daarnaast leek het nicotinegehalte van mijn liquid (6mg) te hoog voor de 0.8 coil en te 'laag' voor de 1.6 coil. Daarnaast leek de damp uit de q16 een heel stuk 'vetter' (of romiger) en meer om 'normale' rook. Dat vind ik eigenlijk lekkerder. Ook was de smaak via de q16 een stuk minder zoet. 

 

Ik heb gistermiddag meteen een flesje nicotinevrije 70vg/30pg base besteld om met mijn eigen liquid in de Zenith te vergelijken. Daar kan ik vanmiddag een update over geven. 

 

Wat ik me nu afvraag: 

 

- Waar ligt het gespetter van deze clearomizer  precies aan? Zijn er anderen die dezelfde ervaring hebben? 

 

- Waar ligt het verschil in smaak precies aan? (de topics die ik las voordat ik mijn keuze maakte spraken allemaal over een betere smaak. Is zoeter in dit geval beter?)

 

Mocht dit niet de juiste plek zijn om vragen te stellen, dan stel ik ze graag nogmaals in het vraaggedeelte. Ik hoor het wel!

 

Groeten!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dag iedereen, hoewel ik al bijna een jaar lid ben van het forum besef ik net dat ik me nooit heb voorgesteld. 

 

Ik ben dus Ruben, een 21-jarige student geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen. Helaas op (veel te) vroege leeftijd, ik denk dat ik 13-14 was, in contact gekomen met sigaretten en het was meteen prijs. Ik ben, gelukkig, nooit in die mate gaan roken dat ik aan een pakje per dag kwam, eerder iets van 5 à 10 sigaretten per dag afhankelijk van hoeveel zin en tijd ik had (behalve wanneer er wat later anderhalf pakje doorging op zaterdagavonden). Hoewel mijn ouders absoluut geen fan waren en mij aanvankelijk meermaals hebben doen proberen stoppen heb ik toch redelijk lange tijd 'zonder problemen' gerookt.

 

Een dikke twee jaar geleden liet mijn vriendin mij echter weten dat ze het absoluut niet fijn vond dat ik rookte (stinkende kleren & kussen met iemand die net gerookt heeft is niet alles ?), daarbovenop liep/loop ik graag en relatief veel ook maar merkte ik dat mijn conditie steeds meer begon te lijden onder mijn rookgedrag. Dan via een vriend kennis gemaakt met het dampen, eerste anderhalfjaar vnl. een joyetech aio gebruikt om dan over te schakelen naar DL. Toen in een sneltempo de stap gemaakt naar rebuildables en ondertussen afgebouwd in nicotine, hoewel de stap van 3mg naar 0mg toch nog te groot lijkt voorlopig. Inmiddels moet ik me proberen in te houden telkens wanneer er een interessante rda of mod op de markt verschijnt aangezien er al meer dan genoeg op mijn bureau staan ? 

 

Zo, voelt alsof ik net mijn halve levensverhaal heb getypt maar soit, heb ik me uiteindelijk toch maar voorgesteld ? 

Edited by Ruben97
  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

FBT edit, onnodige quote verwijderd  

 

Leuk verhaal hoor en een mooie progressie, Ruben.

En waar leren ze je nog dat lijden met een lange ij wordt geschreven? Prachtig!

De gemiddelde Nederlander zegt bij verwarring altijd: "Je weet wel wat ik bedoeldtdt!"

Zoiets als geen richting aangeven als je afslaat: "Je ziet toch waar ik naar toe gaaaaat, toch?"

Edited by Sub-Ωhm
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erin, 20 jaar oud en wil graag opnieuw stoppen met roken. Dus maar een e-sigaret gekocht en hier op zoek gegaan naar informatie. Was zoveel energieker zonder die k-stokjes en afhankelijker in mijn doen en laten. Ik mis het niet-roken ontzettend.

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

Guest Annelies0110

Hallo , Annelies hier .. heb net een nieuwe innokin itatze kroma-a

en heb hulp nodig bij alle functies .. bv verschil van Tc ni ti ss w 

kan iemand mij daarmee helpen ? 

Dankjewel 

Link to comment
Share on other sites

Welkom @Annelies0110

voorlopig gebruik je alleen maar W mode , staat voor wattage mode.

de andere zijn allenaal bedoeld voor temperature controle , iets voor gevorderde dampers en met speciaal daarvoor geschikte coils.

zolang je niet precies weet wat andere modus doet dus alleen in wattage modus dampen.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Annelies0110

@KurmitDankjewel .. met de bijgeleverde coil is de variatie tussen de 35/6o watt .. is een temperatuur van 150 dan oké of zal ik dat aanpassen dan.. werkijkbgexeht wist ik niet dat het zoveel functies had haha anders had ui werst een cursus genomen ervoor .. heb hiervoor aspire en justfog 1 gehad maar dien hadden dit allemaal niet .. wilde iets anders een keer 

Edited by Annelies0110
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...