Jump to content

American blend - vapebase.de ( tabak )


SCi

Recommended Posts

M'n eerste diy aroma review ! :) 

 

Gemaakt met 50/40/10 ( pg/vg/h2o ) base ( ook van vapebase.de ) op 12mg  , heeft een weekje kunnen steepen.

5% aroma ( volgens aanwijzing op de site ) 

 

Lekker volle damp , ook op relatief laag wattage 20-22w bij 0,5 ohm.

Geen overduidelijke tabaks smaak te bemerken.

Smaak als geheel wat vaag , geen duidelijke smaak die er uit springt.

Op het einde een vaag licht zoetig bijsmaakje met nog iets wat ik niet plaatsen kan ; licht bittertje lijkt het wel.

 

Zou 'm niet aanraden aan de tabaksliefhebber om heel eerlijk te zijn.

Ik ben erg groot fan van een lichte smaak ( moet niet super overheerstend zijn ) maar dit komt eerder in de

buurt van three strikes out van millers ( ook een vage smaak zonder een duidelijke tabak maar met een duidelijke zoete toon ) 

 

Ik heb setje met aroma's van vapebase.de dus ik ga over een tijdje een volgende review doen :) 

Opmerkingen en feedback zeker welkom :) 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SCi said:

Geen overduidelijke tabaks smaak te bemerken.

Smaak als geheel wat vaag , geen duidelijke smaak die er uit springt.

 

Als ik het zo lees klinkt het alsof je een beetje hoger percentage met dit aroma zou kunnen proberen.

 

Kijk uit naar je volgende aroma review's. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, TheVapingRaven said:

 

Als ik het zo lees klinkt het alsof je een beetje hoger percentage met dit aroma zou kunnen proberen.

 

Kijk uit naar je volgende aroma review's. 

 

Ik heb eppies dus in dit geval word het lastig maar als er een goeie in de collectie zit gaat dat wel gebeuren in de toekomst.

 

Dank voor je reactie :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dr.Smoke said:

@SCiIk zou na 3 weken nog even proeven.

Groetjes, Dr.Smoke.

 

Gezien m'n hoeveelheid aroma is dat lastig maar m'n 2e flesje krijgt in elk geval een paar dagen meer ;)

Ben benieuwd of de smaak echt anders word.

 

Wel een interessant punt aangezien vapebase geen melding maakt over steepen.

Link to comment
Share on other sites

Kleine update : 

 

Damp 'm nu op 2 ohm bij 13w .

 

Smaak word wat subtieler , meen ergens in de verte een licht chesterfield / kent achtig smaakje te herkennen al is het nog

altijd erg vaag.

Het vage bittertje is nu weg , er is nu een duidelijk zoetje te bemerken al is het zeker niet overheersend.

 

Wellicht dat dit aroma bij deze base op meer dan 20w 'raar' gaat doen ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Bert1978

Vandaag begonnen met mijn eerste liquidatie te maken.

Mijn base is 50/50 6mg/ml

Eliquid France 

Aroma tobacco American blend

Eliquid France. 

Mijn eerste probeersel 

Heb 18ml base gebruikt en 2ml aroma.

Deze heb ik verdeeld in 2 potjes van 10ml.

Nu staan ze donker en ga er 1 7dagen laten staan en het ander een 12 dagen ofzo. Om het verschil eens te proeven.

Wat ze mij zeggen is dat je het elke dag 1 keer moet schudden en 15min laten openstaan?? Dit zal ik maar doen zeker.

ik rook al 1.5 jaar de usa mix en die wil ik ongeveer gaan na maken alle proberen het. 

 

Iemand tips voor de mix ZEKER LATEN WETEN. Groetjes bert

Link to comment
Share on other sites

Guest Bert1978

Vandaag begonnen met mijn eerste liquid te maken.

Mijn base is 50/50 6mg/ml

Eliquid France 

Aroma tobacco American blend

Eliquid France. 

Mijn eerste probeersel 

Heb 18ml base gebruikt en 2ml aroma.

Deze heb ik verdeeld in 2 potjes van 10ml.

Nu staan ze donker en ga er 1 7dagen laten staan en het ander een 12 dagen ofzo. Om het verschil eens te proeven.

Wat ze mij zeggen is dat je het elke dag 1 keer moet schudden en 15min laten openstaan?? Dit zal ik maar doen zeker.

ik rook al 1.5 jaar de usa mix en die wil ik ongeveer gaan na maken alle proberen het. 

 

Iemand tips voor de mix ZEKER LATEN WETEN. Groetjes bert

Link to comment
Share on other sites

Mijn tip (wat ik zelf doe); tabakssmaken gewoon min. 1 maand, als kan gewoon 2 maand laten staan.

Tussendoor, ééns per twee weken, dopje eraf voor verse lucht erbij te laten komen en dan goed schudden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Bert1978 said:

Nu staan ze donker en ga er 1 7dagen laten staan en het ander een 12 dagen ofzo. Om het verschil eens te proeven.

Wat ze mij zeggen is dat je het elke dag 1 keer moet schudden en 15min laten openstaan?? Dit zal ik maar doen zeker.

ik rook al 1.5 jaar de usa mix en die wil ik ongeveer gaan na maken alle proberen het. 

tabak heeft toch een 3 a 4 weekjes nodig om te steepen, ieder heeft zijn eigen methode

Ik mix, schud, en zet ze zolang weg, als ik er eens zin in heb dan schud ik ze nog even. dit alles zonder ze te laten luchten.

 

Edited by K&H
Link to comment
Share on other sites

Guest Bert1978

A goed dat te horen!! Het is nog maar mijn eerste mengsel. Maar is het normaal dat het doorzichtig is?? Heb je toevallig een idee om de smaak naar usa mix te laten smaken? Thx alvast 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Bert1978 said:

 

ik rook al 1.5 jaar de usa mix en die wil ik ongeveer gaan na maken alle proberen het. 

Ik zou proberen om je liquids te vapen/dampen dat komt de smaak zeker ten goede.

20 minutes ago, Bert1978 said:

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Bert1978 said:

Heb je toevallig een idee om de smaak naar usa mix te laten smaken? Thx alvast 

Deze is wel van inawera, http://www.inaweraflavours.com/en/193-aroma-us-red-mix-10-ml.html

En deze zijn al de ander tabak smaken van inawera http://www.inaweraflavours.com/en/16-tabacco-e-flavours

 

Edited by K&H
Link to comment
Share on other sites

Guest Bert1978

Hoe krijgen ze die iets donkere kleur?? Alleen kleurstof of zit dat ook in een aantal aroma's??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...