Jump to content

Recommended Posts

Posted

Niemand en ik probeer ook niet te overtuigen als alleen vragen te beantwoorden, maar vragen worden vaak niet gesteld maar vooroordelen worden flink uitgedeeld, dampen is volgens de meesten toch veel slechter als roken, ga ik dan maar geen energie in steken.

Guest TokkieB
Posted

Ik heb mijn zwager en twee collega's van het roken afgeholpen. In het rookhok van mijn werk merk ik nu wel dat het wat meer geaccepteerd wordt, maar desalniettemin is er onder de rokers (maar ook niet rokers) het idee dat elektronisch roken vele malen slechter is dan een analoog stickie. Ook de opmerkingen die worden gemaakt in het rookhok over mensen die met een e-sigaret aan de gang zijn soms niet mals en voor vele collega's is dat toch een dingetje om de stap naar een e-sigaret niet te maken.  Vermoeiend en aan het begin wilde ik nog wel eens mijn gelijk halen 'dat het niet goed is, maar in ieder geval beter dan... ', nu heb ik dat maar opgegeven....

In ieder geval laat ik mij niet van de wijs brengen en damp ik heerlijk in het rookhok mijn 'Heisenberg' en geniet ik ervan. Jammere alleen is dat die mensen met die analoge peuk zo vreselijk meuren :-)

Posted
On 3-4-2018 at 08:47, TokkieB said:

Ik heb mijn zwager en twee collega's van het roken afgeholpen. In het rookhok van mijn werk merk ik nu wel dat het wat meer geaccepteerd wordt, maar desalniettemin is er onder de rokers (maar ook niet rokers) het idee dat elektronisch roken vele malen slechter is dan een analoog stickie. Ook de opmerkingen die worden gemaakt in het rookhok over mensen die met een e-sigaret aan de gang zijn soms niet mals en voor vele collega's is dat toch een dingetje om de stap naar een e-sigaret niet te maken.  Vermoeiend en aan het begin wilde ik nog wel eens mijn gelijk halen 'dat het niet goed is, maar in ieder geval beter dan... ', nu heb ik dat maar opgegeven....

In ieder geval laat ik mij niet van de wijs brengen en damp ik heerlijk in het rookhok mijn 'Heisenberg' en geniet ik ervan. Jammere alleen is dat die mensen met die analoge peuk zo vreselijk meuren :-)

Hahaha hier moet ik even om lachen, je hebt helemaal gelijk! Als je eenmaal een tevreden damper ben ruik je pas hoe erg rook eigenlijk stinkt!

Ik krijg het er echt benauwd van als ik in een kamer zit waar gerookt wordt, net alsof je in een kamer zit waar net gewerkt is met allerlei chemische troep. 

Zin om het raam open te gooien en thuis doe ik dat dan ook. Wil niemand verbieden om te roken bij mij thuis of ze het balkon op te jagen, daar kon ik zelf ook héél slecht tegen toen ik nog 'gewoon' rookte maar ben stiekem wel blij dat de zomer eraankomt en het dus niet opvalt als ik raam en aan de andere kant van de kamer de balkondeur openzet. 

Een paar sjekkies en ik word toch wel licht misselijk. Raar maar waar en geen aanstellerij maar goed. 

Het is mij ook niet gelukt om iemand aan het dampen te krijgen, ken wel iemand die zo'n kanon heeft waar je U tegen zegt en toen ik ervanuit ging dat hij nu vast geen zware shag meer rookte: nope.... Alleen voor de lol, die vaper, zo af en toe.

Jammer maar helaas.

Ik ga ook geen damp-dominee worden, alleen maar irritant denk ik. Je kan het eens laten vallen dat het echt lekker is en stukken beter dan jaren geleden of zelfs laten proeven: niet goed, prima.

Vind het alleen jammer dat veel mensen het nog niet eens willen proberen maar dat komt mss ook omdat ik al beginnende COPD heb en dan denk: dat was geen fijne boodschap.. Dan besef je opeens wat 'progressief' en 'onomkeerbaar' precies inhouden..

Ennieweej: ik ben blij dat ik op een hele makkelijke manier van het roken af ben gekomen en vind het oprecht triest voor de oudere man een straatje achter me die ik een keer vroeg of alles ok was (ik dacht dat ik iemand een hartaanval zag krijgen) want hij stond met een blauwig gezicht naar lucht te happen, handen op zijn knieën en kon ieder moment omvallen. 

Hij zei: 'nee alles ok, dankjewel maar ik heb COPD en heb het erg benauwd, even op adem komen'. Hij rook heel erg naar zware shag.. toen zei ik wel moet ik even meelopen naar je huis dalijk val je om maar nee, dat hoefde niet, ging wel en hij was er bijna. Kon het niet laten om te zeggen: 'Ik heb ook COPD en het gaat stukken beter sinds ik damp, proberen?' 

Nee dat was allemaal niks en daarbij: hij was al geminderd van anderhalf pakje zware shag naar 1 pakje per dag en stoppen ging toch niet meer lukken op zijn leeftijd. (geen idee hoe oud hij is, kan 60 zijn maar ook 80).

Avondmens als ik ben laat ik altijd heel laat mijn hond nog even uit en ik weet nu waar hij woont, op dat adres brandt altijd nog licht en zit iemand half te stikken van het hoesten.

Ik vind het echt triest, soms maak ik een praatje als ik hem zie op straat: dat pakkie shag halen is zijn dagelijkse beweging en pas was hij woest: hadden die sukkels hem halfzware shag meegegeven.. kon hij weer helemaal terug om te ruilen. Dan moet ik wel op mijn tong bijten maar goed hij zegt het zelf al: te laat om nog te stoppen. 

Van hem vind ik het echt erg dat hij het niet wil proberen, dampen want wie weet zou hij zich beter voelen en het moet toch een eenzaam leven zijn zo, een beetje hoesten en roken in je eentje tot je tijd gekomen is. Maar ik hou mijn mond, zijn leven, zijn longen, zijn keus.

Jammer dat veel mensen er niet aan willen al denk ik dat het wel gaat veranderen in de toekomst als je echt nergens meer mag roken bijna.

Kan ik later aan mijn achterkleinkinderen vertellen dat oma nog gerookt heeft, echte tabak! Dat zullen ze hopelijk vreemd en grappig tegelijk vinden als ze zelf een kek dampertje uit hun zak vissen!!  :ja 

• Like 1
  • Sad 1
Posted

Heb al meerdere mensen aan dampen geholpen, vooral collega's. Toch zeker een stuk of 5-6.. maar bijna allemaal vallen ze weer terug op het analoge roken, na een tijdje alleen maar te dampen.

Het zal het gemak zijn wat ze terug doet vallen. Dat is dan weer jammer.. Toch blijven mensen altijd wel nieuwsgierig als ze je zien staan met een damper in het rookhok. Wat ik de laatste tijd wel opmerk is dat veel analoge rokers een damper er bij hebben genomen, althans in mijn werkomgeving.

• Like 2
Guest chanelly
Posted

Vorige week een verjaardag gehad,en er stonden alleen maar dampers op tafel!!

heb de hele mikmak aangestoken ?

Posted (edited)

Een collega van me dampt ondertussen al enkele maanden tevreden met m'n oude pico en aspire cleito. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij het ging volhouden, maar hij is goed bezig! Hij kwakt wel 12 mg/ml liquids in de cleito en geeft aan dat ie soms toch wel een beetje duizelig wordt. Ik heb em al verteld dat ie wat lager moet gaan in nic, maar daar heeft em geen oren naar :regels

Edited by germanaaizer
  • Like 3
Posted

Inmiddels hebben twee collega's een Justfog gekocht, maar beide roken nog wel ook a-tjes...... M'n vader heeft ook een damper (en rookt ook nog a-tjes). Verder 1 buurvrouw helemaal over op de damper en buurvrouw 2 wil ook graag, maar behelpt zich nog met een kapot dampertje. Nu nog een andere buurman en buurvrouw overtuigen :ponpon

• Like 3
  • 3 weeks later...
Posted

Weer een damper erbij!

M'n zwager paste vandaag op m'n kinderen, hij is pas gestopt met roken, vond in de keukenkast m'n noisy cricket en belde me gelijk op, "hoe werkt dat ding" klonk het aan de telefoon en ik heb m telefonisch een crack course gegeven.

Ik ben nu een noisy cricket, een Wasp en een fles red Astaire kwijt verdorie...

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

• Like 5
  • Haha 1
Posted

Gelijk een dual bat mech mod en geen gelul astamblaft haha.

On 8-5-2018 at 00:17, Oomkobus said:

fles red Astaire kwijt verdorie...

Er zijn hulptroepen onderweg!!

• Like 2
  • 2 months later...
Posted

Mijn vriend twijfelde al een tijdje, ik dampte wel maar rookte daarnaast nog...  mijn vriend kost de q16  op de weg naar frankrijk en na hij de prijzen hoorde van sigaretten daar is het maar gaan proberen, heeft nog 3 sigaretten gerookt en was toen helemaal over... ik dacht toen.. als hij het kan... kan ik het ook.. bleek alleen dat ik een ander apparaat nodig had dan de q16.. 

Mijn zusje de dag nadat ik een nieuwe mod had gekocht (en daardoor zelf ook stopte met roken ? ) heeft ze gelijk dezelfde gehaald..  en is diezelfde dag nog gestopt met roken..  , haar vriendin... en toen  mijn broertje mijn oude q16 gegeven... alle dampen nog steeds vandaag de dag.. we proberen nu mijn zusje haar vriend over te halen... 

• Like 4
Posted

Laatst had een dame op de hondenweide veel interesse in vapen, ze was al zwaar gemindert met roken maar kan het niet laten.

Haar studerende kinderen vinden het ook maar niks en hebben al wat meer besef dat dampen beter is dan roken.

Nu had ik een breeze 2 besteld met de gedachte dat die een auto fire had.

Toen ik die bovenhaalde was ze dadelijk geïnteresseerd.

Ik heb hem dan maar aan haar verkocht aan inkoopprijs.

• Like 6
  • 1 month later...
Guest Samantha
Posted

Damp nog niet zo lang en heb 2 collega's proberen te overtuigen maar ze gingen vooral in de aanval dat dampen nog slechter is en hun opa van 95 ook gezond is na 80 jaar zware shag dus ga niemand proberen over te halen.

Teveel negativiteit.

Posted
33 minutes ago, Samantha said:

Damp nog niet zo lang en heb 2 collega's proberen te overtuigen maar ze gingen vooral in de aanval dat dampen nog slechter is en hun opa van 95 ook gezond is na 80 jaar zware shag dus ga niemand proberen over te halen.

Teveel negativiteit.

heel herkenbaar die verhalen. of deze "wacht maar af over 10 jaar blijkt dat dampen minimaal even slecht is als roken" groot gelijk hoor. als mensen oprecht interesse hebben leg ik ze uit en laat ze indien gewenst proberen. 

Posted

Gisteren idd weer het gezeur naar aanleiding van die onlangs gepubliceerde studie. "Toch niet zo goed he, dat dampen." Ik heb gevraagd wanneer ze het laatste positieve bericht over dampen hebben gelezen. Wisten ze niet. Er merkte nog wel iemand op dat alles beter is dan roken. Ik heb de situatie in Engeland toegelicht en hoe men daar tegenover dampen staat. Er was iemand die dat kon beamen, die had een BBC interview gezien dat positief is. Interview met wie dat wist hij niet meer.

• Like 2
  • 4 weeks later...
Posted

Ik stond altijd bekend als de man met de eeuwige peuk in de bek...

Rokers dachten als die stopt, stopt  de wereld met draaien....

Voor de rokers ben ik nu een afvallige.

Voor de niet rokers, rook ik nog steeds.

ben nu een paria, bevalt me goed ?

Het is ook een kwestie van mentaliteit... een knop omzetten in je hoofd.

Maatje van me begon ook met een just fog... word niks, geld zat, en slap karakter..

Rookt alweer als een tierelier,, maar als er bezoek is lurkt die trots aan zijn jfq16....

Die moeder van me had zware copd... zag mij met die e-smoker... nam een paar halen.. das niks, en rookte vrolijk door pakje Caballero per dag, zonder filter.

De dood was niet mild, het sterven zwaar. Afgelopen 3 maand verloor ik ze beide.

Hun laatste 10 jaren waren niet bepaald leuk te noemen...

Ik zag het voorland, ik dacht wat er ook gebeurd, ik moet zorgen dat ik van die shit af kom!

Blijven bewegen, en lol in het leven

Ik dank de goden dat ik er af ben ?

Soms laat ik iemand mijn pico dampen, en dan geef ik info, vooral wat het ze scheelt aan poen is kennelijk een belangrijkere motivatie dan de gezondheid, daar haal je ze gemakkelijker mee over de streep.

2 maten van me dampen nu een jfq16,,, zijn 2 "oude" van mij.... willen nu aan de pico, denk dat we ze hier binnenkort wel gaan verwelkomen, hoera ?

• Like 5
  • 2 weeks later...
Posted

Mijn vriend probeert het wel uit, hij vind het tof dat ik damp en daarmee stop met roken, en hij was wel een beetje aangestoken door mijn enthousiasme over dampen. Heeft mijn oude pico maar dat is niet echt wat voor hem. Geeft hem geen voldoening. Hij hijst rustig 5 volle seconden aan dat ding maar denk dat het DL icm de lage nicotine gewoon “wel leuk” is maar het houdt hem niet van de shag af. 

Hij heeft (met wat aanmoediging van mij) in de planning staan om eens naar een stenen winkel te gaan en advies te vragen. Misschien is MTL op hoger nicotine wel meer iets voor hem. Maar ik push hem maar verder niet teveel. Komt vanzelf. 

Mijn familieleden hebben weleens een trek van mijn pico genomen, waarop een enorme hoestbui volgde met de woorden “dit kan niet gezond zijn joh” 

Dus die roken lekker verder ??

Posted

Mijn dochter (hoop ik)

Welbekende verhaal: pleisters, cold turkey, acupunctuur ... you name it

Toen ik vertelde dat ik (toentertijd) 6 maanden al niet had gerookt door het dampen, werd haar nieuwsgierigheid gewekt en wilde zij het ook wel een kans geven.

Vooral geen advies aan je vader vragen ? Ze kocht, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zo'n AIO penlike gevalletje via het internet.

Dat zoiets niets voor haar was, had ik haar kunnen vertellen, maar ja 

Afijn, toch af en toe een sigaret en dat werden er steeds meer. Toen heb ik zei de gek 2 justfogs voor haar gekocht en gevuld met 18 mg nicotine in de sapjes

Sindsdien heeft ze geen sigaret meer gerookt (zegt ze)

Niets zo wispelturig als de vrouw, deed ook zij haar geslacht eer aan door al snel verveeld te zijn met de beperkte sapjes die ik in mijn arsenaal heb. (Ik ben een vrij simpele damper met 2 tabakssmaakjes en een fruitmengsel)

Dus wat eppies besteld en wat 10ml flesjes voor haar gemaakt. Pinkman, chocolade en yoghurt smaakjes waren meteen een hit, met evenzoveel afvallers. Pa kon dus aan de slag met grotere volumes

Van de week de "opdracht" gekregen toch ook maar een tabakssmaakje voor haar te maken, want da's wel lekker bij de borrel. Ik doe het graag als haar dat van het roken af houd, dan is geen rivier te diep en geen berg te hoog

• Like 5
Posted
1 hour ago, Robyn said:

Mijn familieleden hebben weleens een trek van mijn pico genomen, waarop een enorme hoestbui volgde met de woorden “dit kan niet gezond zijn joh” 

Dus die roken lekker verder ??

haha en toch snap ik die reaktie wel. Als ik snel even iets wil vertellen terwijl ik damp gaat het ook wel eens mis ?, dan hoest ik me te pletter terwijl ik dat bij sigaretten nooit had. 

En dan zeggen mensen ook wel eens: jemig dat kan toch niet goed zijn. Ik zeg dan dat het aan mijn lompigheid ligt en niet aan de damper haha

Posted

Als mensen een trekje willen nemen van m'n damper dan zeg ik er altijd bij dat ze een heeeeel klein ietsiepietsie trekje moeten nemen.

Maar eerst vertellen dat ze op het knopje moeten drukken. Dat wil ook wel eens helpen.

• Haha 1
  • 1 month later...
Posted

M'n eigen nichtje! 18 jaar en rookt al twee jaar, ik heb haar een van m'n dampers gegeven en nu hopen dat ze t volhoudt!

Dat is dus een van m'n oomzeggers, ik vertelde haar dat ze voor wat uitleg m'n YouTube kanaal moest checken, vraagt ze: "hoe heet je?" Ik zeg oom Kobus,
"Ja, maar hoe heet je op YouTube? Ik zeg oom Kobus!

Hahah, de hele familie lag dubbel!!

• Like 2
  • Haha 6
  • 2 months later...
Posted

Twee collega's (eentje omdat ik een verkeerde (roze) Q16 had gekocht en ik die aan haar kado heb gegeven). Zij was eerst wat huiverig over vapen, maar een andere collega werd verliefd op haar Q16 en heeft er toen zelf eentje gekocht. Nu zijn ze beide verliefd op hun vape. En inmiddels is een derde collega aan het kijken wat voor een vape hij wilt. Dus ik denk dat ik drie mensen heb geconvert.

• Like 1