Jump to content

Discussie forum: Lage weerstand mechanische mods


Recommended Posts

6 minutes ago, Jim said:

…boards die oververhit raken en beginnen smeulen.

Mods met ingebouwde lipo batterij zijn trouwens de ergste van allemaal.

Daar zijn een paar prachtexemplaren bij hoor!

Is dat dan die gebruikers hun fout? zoja hoe kan dat dan want er zit toch een massa beveiliging in de toestellen?

Je mag niet vergeten dat de meeste van die dingen voor 5€ gemaakt worden in China he.

Bij een mech mag je voor 95% zeker zijn dat het "user error" is, bij een gereguleerd toestel weet je het niet.

 

…ik ben het me je eens (zie mijn reactie een paar Posts boven de jouwe), maar dit is geen excuus voor de problemen die met mechs plaats kunnen vinden.

 

Juist omdat veel problemen met mechs voortkomen uit een verkeerd gebruik van die dingen betekent het dat ze voorkomen kunnen worden. Naar mijn mening vooral door goede informatie te geven :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jayjay said:

Ik weet niet hoe het bij gereguleerde mods werkt hoor ben gewoon geen elektricien. Maar als jij een build van 0.08 ohm in je gereguleerde mod zet dan vraag je toch ook van deze batterij (wat was het ook alweer 35 a 40A) ben te lui om het uit te rekenen. Dan mag er wel honderden beveiligingen in zitten maar je vraagt wel zo'n 40A van het apparaat. Of zit ik hier naast? Heb niet zoveel kennis met elektronica maar het lijkt me het meest logische. 

je hebt helemaal gelijk hoor. 

Dat is wat er bij m’n collega gebeurde. Slechte batterijen + hoog wattage. Je mod weet namelijk niet wat voor batterijen je gebruikt. Alleen zal een gewone mod meestal smelten of de draadjes smelten en er is genoeg plaast om te venten. 

Een tube mech mod (ook met ventholes) word gewoon een klein bommetje omdat de ventholes meestal te klein zijn.

Geld ook voor de luna bv. Dat is ook een stalen tube voor de batterij met een 2 kleine ventholes in het batterijdeurtje.

hij beperkt tot 80w maar als je het max er uit haald met en met cheapo batterij gaat chainvapen x aantal dagen lang gaat het  geheid mis. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sxt said:

je hebt helemaal gelijk hoor. 

Dat is wat er bij m’n collega gebeurde. Slechte batterijen + hoog wattage. Je mod weet namelijk niet wat voor batterijen je gebruikt. Alleen zal een gewone mod meestal smelten of de draadjes smelten en er is genoeg plaast om te venten. 

Een tube mech mod (ook met ventholes) word gewoon een klein bommetje omdat de ventholes meestal te klein zijn.

Geld ook voor de luna bv. Dat is ook een stalen tube voor de batterij met een 2 kleine ventholes in het batterijdeurtje.

hij beperkt tot 80w maar als je het max er uit haald met en met cheapo batterij gaat chainvapen x aantal dagen lang gaat het  geheid mis. 

 

Wat ik mij ook altijd afvraag is. Gaat een batterij altijd eerst venten voordat deze ontploft? Dat hoeft toch niet?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jayjay said:

Wat ik mij ook altijd afvraag is. Gaat een batterij altijd eerst venten voordat deze ontploft? Dat hoeft toch niet?

voor zover als ik het heb gezien, yep altijd venten. De batterijen ontploffen meestal niet. Het is de tube die ontploft door de druk. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

En voor een batterij gaat venten door een te lage build, moet je die batterij eerst zo warm voelen worden dat je die mech tube niet meer in je hand kan houden door de warmte.

Een hard short of kortsluiting is iets heel anders, dat komt dan weer door een kapotte batterij wrap of door geen hybrid safe atomizer te gebruiken of een kortsluiting in je atomizer door je build of kapotte isolator bv.

Mijn laatste zin over kortsluiting is het grootste gevaar bij een mech, daar gebeuren de meeste ongelukken door.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet hoe het bij gereguleerde mods werkt hoor ben gewoon geen elektricien. Maar als jij een build van 0.08 ohm in je gereguleerde mod zet dan vraag je toch ook van deze batterij (wat was het ook alweer 35 a 40A) ben te lui om het uit te rekenen. Dan mag er wel honderden beveiligingen in zitten maar je vraagt wel zo'n 40A van het apparaat. Of zit ik hier naast? Heb niet zoveel kennis met elektronica maar het lijkt me het meest logische. Dus je belast je batterij er wel mee wat uiteindelijk door zwakte of wat dan ook faalt toch?
Niet helemaal, en niet bij elke,
Ik gebruik de gbox meestal op de passthrough modus dus nagenoeg dezelfde waardes als een mechanische box.
Had er laatst een build in van .09, een mech was Dan doorgeschoten naar 45A op 200 watt, de gbox zette daar een stokje voor en stelde het geheel af op 111W en een 25A.
Gewoon veiligheid.

Maar, dat is maar één mod,
Nu heb ik ook problemen met de ijoy capo, dan draai je dat ding open en dayumn, dan gaat er ff een wereld voor je open! Goedkoop gemaakt geperste stukjes koper en dun kunststof en blootliggende draadjes en openingen en kieren en noem maar op! Het bordje ligt gewoon open en bloot in de liquid te badderen en zelfs in de batterijpijp zat liquid, djlsb heeft er nog een mooi filmpje van gemaakt trouwens.

Maar ook als je ziet en leest dat er bij de aleader killer liquid uit de USB poort loopt zou je bijna denken dat mechs veiliger zijn, precies wat Jim zegt: bij een mechanische is het user error, bij een reg weet je t maar nooit.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Jim said:

En voor een batterij gaat venten door een te lage build, moet je die batterij eerst zo warm voelen worden dat je die mech tube niet meer in je hand kan houden door de warmte.

 

Dit kan kloppen, maar verklaart niet altijd waarom gereguleerde mods soms ook uit elkaar kunnen klappen.

 

Wat ik heb begrepen uit de video’s van Mooch over dit onderwerp is dat batterijen niet goed tegen warmte kunnen en beschadigd kunnen raken bij een interne temperatuur die niet één op één aan de buitenkant van de batterij valt waar te nemen.

Het kan dus zijn dat een oudere batterij zo beschadigd is geraakt dat deze niet langer de stroomsterkte kan leveren die het ooit aan kon. Er zijn gevallen bekend waarbij het niet duidelijk is of er sprake was van een hard short en waarbij de gebruiker aangaf dat de batterij niet warm aanvoelde (waarbij het natuurlijk ook altijd mogelijk is dat de gebruiker heeft gelogen). 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, sxt said:

voor zover als ik het heb gezien, yep altijd venten. De batterijen ontploffen meestal niet. Het is de tube die ontploft door de druk. 

Dan zou je bijna zeggen en- of doen. Extra gaten dwars door de mech tube heen boren met een boormachine. Misschien dat ik dat ooit in de toekomst doe. En ja i know je krijgt er bramen door wat de wrap van de batterij kan beschadigen. Dus haal ik er nog even een dremeltje doorheen!

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Jayjay said:

Dan zou je bijna zeggen en- of doen. Extra gaten dwars door de mech tube heen boren met een boormachine. Misschien dat ik dat ooit in de toekomst doe. En ja i know je krijgt er bramen door wat de wrap van de batterij kan beschadigen. Dus haal ik er nog even een dremeltje doorheen!

sonde van je mod toch ?

zoals Jim in een vorige post zei, een hard short is het gevaarlijkst. 

Als je je voorzorgen daar tegen neemt dan beperk je het risico het meest. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oke dus je wilt je niet in lezen maar gelijk beginnen. No problemo.  

Dan kan ik je alleen als info geven. Damp boven de 0.30ohm en zorg ervoor dat je coil geen metaal raakt binnen in je rda. En zorg voor een goede batterij waar de wrap goed van is (bijv sony vtc5a)

 

 

En gebruik je mech eerst voornamelijk thuis, check, check en check nog een x. Kortsluiting is het grootste gevaar, en houd je leeftijd en gebruik van je batterijen goed bij.

 

Mijn eerste twee dampjaren waren na de aanvankelijke starter kit en daarna mijn vamo met kanger pro tank, uitsluitend mechs. Toen was sub-ohm (denk 0,7) al heel wat en genoeg reden om een forum te doen exploderen met waarschuwingen?. Wolken blazen gaat gereguleerd al goed sinds de DNA 30, al moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat ongereguleerd dampen een andere beleving geeft. En ontlaad je batterijen niet te diep dat is mij, met name door de ohm waardes van toen, nog nooit overkomen.

 

J

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Jayjay said:

Maar als jij een build van 0.08 ohm in je gereguleerde mod zet dan vraag je toch ook van deze batterij (wat was het ook alweer 35 a 40A) ben te lui om het uit te rekenen.

Nee.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jayjay said:

Ik weet niet hoe het bij gereguleerde mods werkt hoor ben gewoon geen elektricien. Maar als jij een build van 0.08 ohm in je gereguleerde mod zet dan vraag je toch ook van deze batterij (wat was het ook alweer 35 a 40A) ben te lui om het uit te rekenen. Dan mag er wel honderden beveiligingen in zitten maar je vraagt wel zo'n 40A van het apparaat. Of zit ik hier naast? Heb niet zoveel kennis met elektronica maar het lijkt me het meest logische. Dus je belast je batterij er wel mee wat uiteindelijk door zwakte of wat dan ook faalt toch?

 

Nee. Je mod interesseert de weerstand van je coil in het andere circuit niet, die kijkt alleen naar het wattage dat je instelt en houdt zich alleen bezig met het circuit van de batterij/regulator. 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Leo Bak said:

 

Nee. Je mod interesseert de weerstand van je coil in het andere circuit niet, die kijkt alleen naar het wattage dat je instelt en houdt zich alleen bezig met het circuit van de batterij/regulator. 

 Maar dat will niet zeggen dat je je mod niet kan instellen op een te hoog wattage voor de batterij, toch?

Dat is wat ik bedoelde. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tjemig wat een discussie !!  Kan iemand mij vertellen waarom een mechmod met een goede laag ohmige setting gevaarlijker is dan een  gereguleerde mod met

een zeer beroerde, gevaarlijke, setting ? En waarom zouden discussie's hierover achter gesloten deuren moeten plaats vinden ? 

We leven in 2018 en verfoeien allemaal dat achterkamertjes gedoe, dus laten we even naar ons zelf kijken, hoe wij begonnen zijn ? Hadden wij, toen we begonnen,

al voldoende kennis van zaken ? Nee dus, wij zijn "groot" en ervaren geworden, door schade en schande, wat geeft ons het recht om huidige beginners dit te ontnemen ?

Mogen zij niet zelf ervaring opdoen en hun kennis vergroten, omdat er nu een grote groep zeer ervaren gebruikers is, die zichzelf en hun kennis af willen schermen,

omdat zij vinden dat dit niet geschikt is voor onervaren beginnelingen ?  Wie denken we wel wat we zijn ? Sorry, maar ik vind dit een walgelijk arrogante instelling.

Ik ben heel blij met de opmerking van @Oomkobus, dat hij als beginneling, juist door onze uitleg, voorzichtig/huiverig was voor mechmods. Het veiligheidsbesef

was volop aanwezig. Als die informatie bij hem goed binnen komt, zegt dat iets over ons forum, iets waar we, met z'n allen, zeer trots op mogen zijn.

 

Nee, laten we liever al onze vergaarde kennis delen met iedereen, volkomen eerlijk, zonder bangmakerij en overtrokken gevaar verwijzingen. Geef beginners een gedegen

uitleg, zodat zij zich bewust zijn van hetgeen ze gaan doen. Gebeuren er dan geen ongelukken ? Ben bang van wel, maar dat kunnen wij helaas niet uitbannen. 

We kunnen wel, naar eer en geweten, vertellen dat ongelukken niet aan de door ons verstrekte informatie komt.

Dit is een "open source" forum, waar een ieder die dat wilt, alle kennis kan opdoen, die hij/zij nodig heeft om verantwoord te kunnen dampen. 

Laten we a.u.b. ophouden met voorstellen tot heimelijke, niet voor iedereen toegankelijke, forum gedeeltes, dat is zo sneu...........

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, sxt said:

 Maar dat will niet zeggen dat je je mod niet kan instellen op een te hoog wattage voor de batterij, toch?

Dat is wat ik bedoelde. 

 

Ja dat kan maar dan treedt bij een goede mod mogelijk de beveiliging in werking, als die beveiliging goed werkt. Ikzelf zou er nooit blind op vertrouwen en kies liever de juiste cdr bij de juiste wattages. (Aangezien ik momenteel gemiddeld op 16 W damp met mijn reg mods, trek ik max 5A plus wat verlies, dus ga ik voor veel mAh en niet hoge cdr).

Link to comment
Share on other sites

 

7 hours ago, Steamboy said:

Tjemig wat een discussie !!  Kan iemand mij vertellen waarom een mechmod met een goede laag ohmige setting gevaarlijker is dan een  gereguleerde mod met

een zeer beroerde, gevaarlijke, setting ? En waarom zouden discussie's hierover achter gesloten deuren moeten plaats vinden ? 

We leven in 2018 en verfoeien allemaal dat achterkamertjes gedoe, dus laten we even naar ons zelf kijken, hoe wij begonnen zijn ? Hadden wij, toen we begonnen,

al voldoende kennis van zaken ? Nee dus, wij zijn "groot" en ervaren geworden, door schade en schande, wat geeft ons het recht om huidige beginners dit te ontnemen ?

 

Je weet net zo goed als mij dat je 'vroeger' ook zo'n beetje afgebrand werd als je het over 'extreme' builds had, sterker nog, zelfs 'vroeger' werden zulke topics afgekapt en waren die niet gewenst op het forum en werden deze dan ook met regelmaat verwijderd. En ik kan het mij tot op de dag van vandaag nog herinneren, tijdens de eerste dampmeeting in het zaaltje achter bij die kroeg op de Bokstraat, toen ik met jou een kort gesprek had over het Subohmen, waar jij toen totaal (nog) niet achter stond ! Zelfs op het forum sprak je daar openbaar je afkeer wel eens over uit en was je het volledig ermee eens dat zulke onderwerpen in 'de ban' gingen. Daar is verder ook niks mis mee hoor, gaandeweg de jaren kan men zijn of haar mening over bepaalde zaken gerust bijstellen. Je krijgt tenslotte in de loop der tijd andere inzichten en/of opvattingen over een bepaald iets. Ook ík heb dat hoor ! :wink

Indien men mijn oude berichten zou doorspitten dan vind men, denk ik, geen grotere tegenstander van hoog geconcentreerde nicotine dan mij (o.a. gebaseerd op, het ontbreken van, de veiligheid voor vervoerders). En nu, zo'n 4 jaar later... Ik denk dat we met 'ons' groepje het hele forum levenslang van nicotine zouden kunnen voorzien, en zoals velen op dit forum met mij, dit groeit nog maandelijks...

Ook díe onderwerpen staan achter een gesloten gedeelte en dat gaat werkelijk prima. Men wordt tóch gewaarschuwd, maar óók geholpen.

 

En je zegt het precies goed; "Wij zijn "groot" en ervaren geworden, door schade en schande,"  

Idd, door je o.a. in te lezen, door met zeer kleine stapjes (voorzichtig) te proberen, door naar goede raad te luisteren etc. etc. zijn wij met z'n allen tot dit tijdperk gekomen, 'wij' kregen nauwelijks iets voorgekauwd. Ook waren er nauwelijks shops waar gedegen kennis aanwezig was om geholpen te kunnen worden. Veel te vaak kom je echter tegen dat men totaal niet bereid is om zich ook maar érgens in te verdiepen, zelfs de basiskennis leren is vaak nog teveel gevraagd. En sterker nog, men wil (vaak) gewoon alles voorgekauwd hebben (lijkt het). Het topic waar deze discussie van afgesplitst is is daar een zéér goed voorbeeld van, ondanks de vele verwijzingen naar de Wiki zodat de TS daar eerst eens kan beginnen met ervaring opdoen is deze daar totaal niet toe bereid, hoe in hemelsnaam kan zo iemand dan nog ervaring opdoen !? :weetnie

 

 

 

Quote

Mogen zij niet zelf ervaring opdoen en hun kennis vergroten, omdat er nu een grote groep zeer ervaren gebruikers is, die zichzelf en hun kennis af willen schermen,

omdat zij vinden dat dit niet geschikt is voor onervaren beginnelingen ?  Wie denken we wel wat we zijn ? Sorry, maar ik vind dit een walgelijk arrogante instelling.

Ik ben heel blij met de opmerking van @Oomkobus, dat hij als beginneling, juist door onze uitleg, voorzichtig/huiverig was voor mechmods. Het veiligheidsbesef

was volop aanwezig. Als die informatie bij hem goed binnen komt, zegt dat iets over ons forum, iets waar we, met z'n allen, zeer trots op mogen zijn.

 

Werkelijk voor de aller, aller, allerlaatste keer, lees nu eens niet zo selectief:

Ook ík ben van mening dat gebruikers gewoon geïnformeerd moeten blijven worden (openbaar), hints en/of uitleg moeten krijgen (openbaar), dat men hierover van gedachten kan wisselen (openbaar)  etc. etc. etc. en nogmaals: álles dus gewoon openbaar en voor iedereen te lezen !

Echter, zodra het over 'extreem' lage ohmages gaat (bijv. onder de 0.2 of 0.15 ohm) dan zou men doorverwezen kunnen worden naar het afgesloten gedeelte. En juist ook in dat afgesloten gedeelte kan iedereen naar hartelust alles bespreken, zelfs hoe men nog enigszins veilig op bijv. 0.01 ohm kan dampen.

Realiseer je dat het niet alleen volwassenen zijn die hier meelezen maar ook jeugdigen en juist ook dat zou al een goede reden kunnen zijn. (Nu kun je tieners sowieso niet altijd weren maar de drempel iets ophogen zou niet verkeerd zijn.)

 

 

 

Quote

 

Nee, laten we liever al onze vergaarde kennis delen met iedereen, volkomen eerlijk, zonder bangmakerij en overtrokken gevaar verwijzingen. Geef beginners een gedegen

uitleg, zodat zij zich bewust zijn van hetgeen ze gaan doen. Gebeuren er dan geen ongelukken ? Ben bang van wel, maar dat kunnen wij helaas niet uitbannen. 

We kunnen wel, naar eer en geweten, vertellen dat ongelukken niet aan de door ons verstrekte informatie komt.

Dit is een "open source" forum, waar een ieder die dat wilt, alle kennis kan opdoen, die hij/zij nodig heeft om verantwoord te kunnen dampen. 

Laten we a.u.b. ophouden met voorstellen tot heimelijke, niet voor iedereen toegankelijke, forum gedeeltes, dat is zo sneu...........

 

De quote ging ietsie mis maar eigenlijk hoort hierboven nog een stukje van voorgaande quote bij...

Beste @Steamboy, dan heb je het ook nog erover dat je iets 'walgelijk' en 'arrogant' vind omdat we anderen informatie zouden onthouden met, of eigenlijk door de gedachte die ik eens de revue laat passeren om daar bijv. eens over te discussiëren.

Weet je wat ik dan 'walgelijk en arrogant' vind, dat is dat men, of ík in dit geval,  schijnbaar niet eens zulke gedachten zou mogen hebben !?

En zoals ik het lees, en opvat: waarschijnlijk ben je dus een groot voorstander voor het beperken van 'de vrijheid van meningsuiting'!? :mmm

 

Het is al een paar keer voorbij gekomen, de opmerkingen dat men liever niet in de een of andere krant wil lezen dat er iemand (bijv. !) voor het leven verminkt is geraakt omdat deze door het dampforum van bepaalde informatie werd ontzien...

Draai dit nu eens om; Of je leest in de krant dat er iemand (bijv. !) voor het leven verminkt is geraakt omdat deze op het dampforum heeft gelezen dat het 'allemaal wel reuze meevalt'.

Btw, jou interpreteren van een 'open source' forum dat klopt mijn inziens dus niet, men móet hier lid worden, veel staat áchter een wachtwoord, en niet alles wordt meteen vrijgeschakeld voor nieuwe leden, dus hoezo 'Open Source' !?

 

Tenslotte, het is heel erg mooi hoe 'gedramatiseerd' je jou bericht geschreven hebt, maar laat anderen ook gewoon toe om daar een andere mening over te hebben zonder meteen zo overdreven te lopen doen.

Teruglezend vind ik juist dat er heel respectvol met elkaar over deze (míjn) gedachten wordt gediscussieerd, laten we dat vooral zo houden. :duim

 

Just my 2 cents...

Edited by Tony
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Leo Bak said:

 

Ja dat kan maar dan treedt bij een goede mod mogelijk de beveiliging in werking, als die beveiliging goed werkt. Ikzelf zou er nooit blind op vertrouwen en kies liever de juiste cdr bij de juiste wattages. (Aangezien ik momenteel gemiddeld op 16 W damp met mijn reg mods, trek ik max 5A plus wat verlies, dus ga ik voor veel mAh en niet hoge cdr).

Dat is het em net. Hoe weet een mod wat voor batterij je er in hebt zitten. 

Stell je dampt op 60w, wat niet zo gruwlijk hoog is voor DL. En je gebruikt een single batt. mod met een 10a batt. 

Dan trek je toch 15a.

De enige beveiliging die je dan hebt is een temperature stop van de mod.

Dat zal wel een tijdje goed gaan meer je beschadigt die batterij behoorlijk door er zo veel van te vragen.... 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, sxt said:

je beschadigt die batterij behoorlijk door er zo veel van te vragen.... 

 

Ernstig de totale levensduur verkorten bedoel je waarschijnlijk. Maar of dit nu vandaag nog echt van groot belang is?

Als ik merk dat een VTC6 batterij minder dan een pakje a-tjes kost tegenwoordig, vind ik zelfs het verkorten van de levensduur niet zo belangrijk meer.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sxt said:

Dat is het em net. Hoe weet een mod wat voor batterij je er in hebt zitten. 

Stell je dampt op 60w, wat niet zo gruwlijk hoog is voor DL. En je gebruikt een single batt. mod met een 10a batt. 

Dan trek je toch 15a.

De enige beveiliging die je dan hebt is een temperature stop van de mod.

Dat zal wel een tijdje goed gaan meer je beschadigt die batterij behoorlijk door er zo veel van te vragen.... 

 

 

 

Dan trek je max ~ 21A (60W/3,2V cutoff/0,9 efficiency) terwijl zo'n 10A batterij als ie wat ouder is mischien nog maar 6A is. Je hebt naast de temp protection wel ook nog de overvoltage protection en de tijdlimiet maar ik zou zelf inderdaad bij 60W minimaal een 25A batterij gebruiken. Maar je mod heeft inderdaad geen idee hoe het met je batterij is en wat zijn Amperage is.

 

Maar net als mech gebruikers die beneden de 0,2 Ohm zitten kun je als reg gebruiker ook de limieten opzoeken, en dan slijten je batterijen wel veel harder, maar zo duur zijn ze nu ook weer niet. Mijn bezorgdheid is dat het heel vaak goed kan gaan maar juist die ene keer dat het wel fout kan gaan maak ik liever niet mee.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Eelco said:

Ik vind wel dat het duidelijker moet worden gemaakt dat een mech een apparaat is wat inmiddels een beetje verouderd is:

 

Niet met je eens. Mechs komen om de zoveel tijd bovendrijven als "de nieuwe trend". Toevallig zitten we nu in de mech sqounk fase. Ik zie op dit moment weer een paar mechs verschijnen van de iets grotere fabrikanten. Zolang mech mods geproduceerd worden (ook in kleine getallen) kan ik niet spreken over een verouderd concept. Het feit dat ze bestaan, en dat waarschijnlijk nog een hele tijd blijven, betekend dat ze als actueel item moeten worden gezien en besproken.

 

15 hours ago, Eelco said:

leuk voor de hobbyist of estheet maar zeker geen noodzakelijk instrument voor de wolkenjager

 

Ben ik het met je eens. Wil iemand met super subohm beginnen is het beter iets aan te raden waarbij een transistor (mosfet, hexfet, etc) explodeert dan een batterij rare dingen gaat doen ... geeft vaak minder lichamelijke schade.

 

On 12-3-2018 at 08:01, Daniel Smit said:

Eerder had een mech misschien een voordeel vanwege handzaamheid tegenover een mod maar dat is nu toch al lang niet meer?

 

Voor mij persoonlijk heeft een gereguleerde mod veelal geen voordeel in de meeste gevallen.

 

- Niet wat betreft veiligheid (ik koop goede en betrouwbare batterijen). Bij een gereguleerde mod leg ik mijn veiligheid in handen van de eerste de beste elektro enginerd  die ik niet ken.

- Niet wat betreft gebruikersgemak. Ik vind een enkele knop indrukken stukken comfortabelere dan eerst te moeten uitvogelen over het hoe en wat met een of ander menu. En dat is er met de tijd ook niet makkelijker op geworden (temperatuur regulatie, etc). Is een coil bouwen, waarvan ik weet dat het een bevredigend resultaat oplevert, en dat in een Atty schroeven een stuk makkelijker.

- Niet wat betreft duurzaamheid. Mijn la ligt vol gereguleerde mods die de geest hebben gegeven. Mech mods die ik jaren geleden gekocht heb zitten nog in de dagelijks roulatie (soms met een kleine reparatie en/of verbetering).

- Betrouwbaarheid. Een goede mech mod doet het, of doet het niet. Als hij het niet doet kan ik er vaak wat aan doen (contacten schoonmaken bijvoorbeeld).

 

Ander voordeel voor mij is dat ik vaak veel beter kan bepalen aan de hand van informatie op websites of een mech goed gebouwd is, en werkt voor mijn manier van dampen. Ik ben nu al maanden opzoek naar een gereguleerde mod waarbij ik ellenlange reviews moet gaan zitten bekijken of iets bij mijn manier van dampen past. En dan kom ik er vaak achter dat hetgeen het best bij mij past gereguleerde mods zijn die jaren geleden al uitverkocht zijn. Nieuwerwetse gereguleerde mods spreken mij gewoon niet aan, hebben 100 mogelijkheden waar ik er maar 2 nodig heb. Volt, of als ik echt lui ben Watt kunnen instellen, en een vuurknop. En ik vind die nieuwerwetse mods niet echt dingen waar ik qua uiterlijk graag mee gezien wordt.

 

Ik gebruik gereguleerde mods vooral voor mijn Genesis (SS mesh lont) verdampers. Bij Genesis verdampers moet ik soms meerdere pogingen doen om het perfect te krijgen op een mech (wat Ohms (dus vermogen) aangaat). 

 

Handzaamheid is voor mij nooit een argument geweest om een mech mod aan te schaffen. Betrouwbaarheid en duurzaamheid zijn mijn argumenten om mechs te gebruiken.

Edited by TheVapingRaven
  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Tony ik had het niet beter kunnen verwoorden!

@Steamboy heb je dan ook het stukje gelezen dat deze newbie onze mening wil hebben over welke build. Vervolgens wil hij zich totaal niet inlezen en ook geen YT bekijken. Als iemand al zoiets zegt dan trek ik mij terug. Hij wil van een fiat panda, gelijk in een Ferrari stappen?. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beetje nuance is ook wel op z'n plek, Engels spreekt ie niet dus YT is geen optie en wat inlezen betreft, dat ie dat niet wil zegt ie nergens, hij heeft alleen geen zin om alle info door te spitten en hoopt dat wij het gewoon kunnen voorkauwen.

Buiten deze jongen, zullen er steeds vaker van dit soort topics/vragen komen en ik denk dat het wijs is om daar op een standaard manier mee om te gaan.

Het zou me niets verbazen als deze jongen het forum nu laat voor wat het is, zeker als er iemand schrijft
"hoe dom kun je zijn",
wat de fuck probeer je met zo'n reactie te bereiken? Een nieuw lid wegjagen?



☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Oomkobus said:

geen zin om alle info door te spitten en hoopt dat wij het gewoon kunnen voorkauwen.

 

9 minutes ago, Oomkobus said:

enk dat het wijs is om daar op een standaard manier mee om te gaan.

 

Als je niet bereid bent je te verdiepen in mech mods lijkt mij het beste advies GEEN mech mods te gebruiken.  

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...