Jump to content

Zweetaanvallen en braakneigingen RDA


Recommended Posts

Ik ben al meer als een jaar bezig met RDAs en vond dit zo geweldig als hobby en om te dampen qua smaak. Heb meer als 6 RDAs liggen nu.

 

Nu, omdat ik 3 weken naar azie ging rondtrekken had ik mij de uwell caliburn aangeschaft voor een kleine pen style vape bij te hebben en het heel simpel te houden. Ik deed hier 12mg nicotine in. Heeft me prima voldaan voor de vakantie.

 

Nu ik terug thuis ben probeer ik mijn RDAs opnieuw maar het is onmogelijk om te dampen. Na 3-4 trekken begin ik enorme zweetaanvallen te krijgen en ben ik heel misselijk alsof ik moet braken en dit duurt gedurende 4 minuten voor alles weer wegtrekt en moet hier echt bij gaan zitten. Ook heb ik last van ademhalingsproblemen na het trekken en kan ik onmogelijk langer als 3 seconden trekken.
 

Eerst dacht ik dat ik het niet meer gewend was en ik alien coils dampte op 90watt. Maar met fused claptons op 70 watt juist hetzelfde.

 

Kan iemand mij in godsnaam zeggen wat er aan de hand is want ik wil terug kunnen genieten??

 

edit: ik damp 3mg nicotine 

Edited by Cocoon992
Link to comment
Share on other sites

Kleine achtergrond info over de topic starter.

 

In de afgelopen 2 jaar lees ik alleen maar problemen, steeds dezelfde vragen, tegenstrijdige berichten, meermalen ademhalingsproblemen gehad, etc..

Is van 3mg nicotine (freebase) naar 20mg nicsalt naar 12mg freebase, en nu klaarblijkelijk weer terug naar 3mg. 

 

Klein voorbeeld: 
 

On 8/22/2018 at 12:36 PM, Cocoon992 said:

Denk dat het de airflow was. Deze stond heel open, heb hem half open gedaan en gaat nu veel beter zonder te hoesten. Wist dit niet ?

 

On 12/15/2018 at 6:09 PM, Cocoon992 said:

Ik vape altijd volledig open ja 

 

 

Ik denk dat het beste advies is om naar een goede shop in de buurt te gaan en eens goed te laten informeren.

Maak gerust aantekening (zodat er niet steeds dezelfde vraag gesteld hoeft te worden), en volg het advies van de shop :duim 


Edit: 

Mijn advies, vergeet die wolken machines even en ga terug naar normale vermogens.

Als je cloud-chasen leuk vind verdiep je daar eerst meer in (met meermalen vragen waarom de coil een honderdste(!) Ohm afwijkt en of de apparatuur dan niet defect is, is die kennis echt nog niet aanwezig), en ga dan stapsgewijs leren cloudchasen, naast een dagelijkse setup als tabakvervanger . 

Edited by Redchilly
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Is het niet normaal dan om als beginner vragen mogen te stellen wanneer ik begin met bouwen? Die berichten wat jij aanhaalt zijn van 2018... we zijn nu 2020 dat zijn 2 jaar waar ik ondertussen al bouw. Ik heb meer kennis en weet dan die onbenullen wat in vape shops staan. 
 

Om te komen op uw nicotineverschillen. Ik heb altijd 3mg in mijn rda’s gedaan. Dat wat jij aanhaalt van 12 naar 20 mg en omgekeerd is omdat ik wou weten wat het beste zou zijn in een kleinere pod waar ik geen ervaring mee had. Het lijkt me verstandig om eerst deftig te lezen wat ik post. 

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
Link to comment
Share on other sites

Ik heb juist heel deftig 2 jaar posts terug gelezen, en ik lees alleen maar klachten, dezelfde vragen, etc. 

Ook de ademhalingsproblemen/hoesten zijn meermalen aan bod geweest.

 

Er van uit gaan dat er in vape-shops alleen maar onbenullen staan die u niets kunnen leren, dan gaat dat hier ook niet lukken. 

U heeft de kennis in pacht, gebruik dat, maar waarom vragen als u het al beter weet? 

(Om later weer dezelfde vraag te stellen, ik denk dat die eigenschap niet plots in 2 jaar verdwenen is ? ).

 

Maar verder wil ik niet in discussie, ik wilde serieus een goed advies geven. 
Dat is precies de reden dat ik voordat ik antwoord altijd eerst iemand zijn history terug lees.

Ik begrijp heel goed dat het niet het antwoord is wat u wilde horen, maar dat doet niets af aan het welgemeende advies. 

Maar dat er iets niet goed is aan de handelingen blijkt uit het gegeven dat bijna alle gestarte topics over problemen of klachten gaan, zo ook deze. 

Als er in tussentijd een veelfout aan successen geweest zijn hadden we dat ook graag gelezen, dan hadden we eveneens een beter antwoord kunnen geven,

toegespitst op uw vape-style die wel functioneerde, maar dat hebben we niet kunnen lezen. 

Edited by Redchilly
  • Like 9
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Klinkt als te hoge nicotine, Probeer is hetzelfde maar dan zonder nic. Blijft het probleem zich voordoen dan is het wat anders, maar ik denk dat je dan niet meer deze problemen hebt.

Kun je misschien wat meer info geven?

 

Hoe lang damp je al, ben je misschien een tijdje gestopt?

welke apparatuur gebruik je

wattage (dat zie ik al staan)

ohm van je coils

dual of single

 

En als het niet te veel is gevraagd kun je een foto maken van je e-liquid

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik onderschrijf ook de nicotine kick theorie.. zelf damp ik normaliter MTL op 6mg. Recent zo'n monster tank gekocht (Kriemhild) en damp daarmee op 0.16 ohm en 50W.

Wel met dezelfde vloeistof op 6mg en na slechts een paar hijsjes begin ik buiten adem te raken :P.

Dus zodra de tank leeg is probeer ik eens 0mg vloeistof.. ik ben er vrijwel van overtuigd dat ik per hijs veel meer nicotine verorber..

 

Dus tja, ik vermoed dat je vloeistof een te hoge concentratie nicotine bevat. En dan dampen op 90W is heftig lijkt me :)

Edited by MrSmiley
Link to comment
Share on other sites

On 2/28/2020 at 8:20 PM, Kurmit said:

heb je per ongeluk niet toch 12 mg nic

 

On 2/28/2020 at 8:52 PM, Chika said:

Klinkt als een overdosis nicotine?

 

On 2/29/2020 at 5:25 PM, Damuku said:

Klinkt als te hoge nicotine,

 

On 2/29/2020 at 7:52 PM, vaper89 said:

Klinkt als een teveel aan nicotine

 

On 3/1/2020 at 7:16 AM, Sledge said:

zit je per ongeluk op 30 ipv 3 mg ...

 

On 3/1/2020 at 9:11 AM, Moppersmurf said:

miss procenten ipv milligrammen gerekend.

 

On 3/1/2020 at 11:59 AM, The Unknown said:

Klinkt voor mij ook als overdosis nicotine,

 

On 3/1/2020 at 10:19 PM, Cyber_Huub said:

Iets met hoge nicsalt

 

On 3/1/2020 at 11:29 PM, GerardR said:

nicotine stunt!!!!!!!

 

40 minutes ago, MrSmiley said:

Ik onderschrijf ook de nicotine kick theorie.

 

Zelden zijn we zo unaniem op het forum. Denk dat het mysterie wel 'debunked' is. Het volgende raadsel is alleen of de OP daar al van overtuigd is en eventueel wil laten waar het dan precies mis is gegaan.

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Dan zal ik toch wat minder unaniem proberen te zijn....TS zegt zelf dat ie op 3 mg/ml dampt

 

image.png.6f989d2d87e01a42ab3879456ebe1dea.png

 

Als ie daar zeker van is, zal er wellicht toch wat anders spelen?

 

 

Probeer anders eens zonder nicotine te dampen en kijk of je dan dezelfde verschijnselen krijgt @Cocoon992 ??

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sledge said:

Zelden zijn we zo unaniem op het forum. Denk dat het mysterie wel 'debunked' is. Het volgende raadsel is alleen of de OP daar al van overtuigd is en eventueel wil laten waar het dan precies mis is gegaan.

Zie het als een ontwikkelings proces.

Hij is iig al slimmer dan de domme verkopers, dat scheelt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...