Jump to content

[Poll] De geur van sigaretten


Thomas west

De geur van sigaretten   

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ik ben al even gestopt met roken en volledig overgestapt op dampen,

Vooral s.morgens na het ontbijt denk ik Toch nog vaak aan sigaretten,

als er op straat iemand rookt ruik ik dat van een kilometer afstand,

Ik vind dat nog altijd heerlijk ruiken. Ik vraag mij af bij hoeveel van jullie dat ook nog is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nee vind het niet lekker meer ruiken. Als er daadwerkelijk word gerookt triggert het me nog wel is. Maar met name als iemand heeft gerookt binnen komt vind ik het vies. Mn moeder rookt nog binnen in haar huis. Als ik daar kom... blegh. Kleren van de kinderen stinken meteen. Bah

Link to comment
Share on other sites

In de tijd dat ik nog rookte heb ik meerdere stoppogingen gedaan. Als ik dan weer eens gestopt was vond ik het altijd nog lekker ruiken als er gerookt werd. Sinds ik damp vind ik het echter ronduit smerig, zelfs buiten en ruik ik een roker van een kilometer afstand. Een pakje verse zware shag vind ik nog wel lekker ruiken. Kennelijk doet dampen iets met mijn reukvermogen waardoor ik er nu niet meer aan moet denken om er een op te steken of mijn hersenen houden me voor de gek om te voorkomen dat ik weer ga roken. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, cleootje pio said:

of mijn hersenen houden me voor de gek om te voorkomen dat ik weer ga roken.

 

Ik denk dat dat voor een deel meespeelt. Tabak heeft een zeer indringende geur, net zoals koffie dat je ook tot in je bed kan ruiken als iemand in de keuken een bakje brouwt. Als kind kon ik die koffiegeur niet uitstaan, maar als volwassene heb ik de smaak aangeleerd en dus nu vind ik die ook overheerlijk ruiken. Roken was voor mij een genot en passief roken was reeds als kind met de sigaretten van mijn vader, de sigaartjes van mijn ene opa, de pijp van de andere opa,... ook een genot en dat blijft het nu nog steeds. Maar als ik nu rokende vrienden over de vloer krijg zorg ik er wel voor om voor het slapen gaan de asbakken leeg te maken, want volle asbakken ruiken toch niet zo best de volgende dag. De geur van koffie in de morgen met nog een vleugje rook van de avond voordien, het perfecte huwelijk, da's pas genieten.

Edited by The Modder
Link to comment
Share on other sites

Ik vind de geur van een net opgestoken shaggie nog steeds heerlijk ruiken, en ik kan er nog steeds wel eens trek van krijgen.

 

Een ruimte waarin gerookt is daarentegen vind ik echt gewoon te goor. Wij rookten altijd binnen, maar doordat alle kantoren en openbare ruimtes waarin je toch het grootste deel van je dag vertoeft inmiddels helemaal rookvrij waren, vond ik mijn eigen huis steeds viezer ruiken. Zelfs ondanks dat ik zelf nog rookte had ik het gevoel dat ik een asbak binnen liep als ik thuis kwam.

Blij dat ik daar nu vanaf ben ? 

Link to comment
Share on other sites

De stank beneemt me echt de adem.
In den beginne kon ik nog wel eens aan pakje peuken of shag ruiken en vond het lekker.
Dat verdween snel en veranderde in afkeer.
Het zal me worst wezen of ik het mezelf opgedrongen heb, of een natuurlijke afkeer is.
Het voorkomt minimaal terugval naar het roken.

En kom ik er onverhoopt niet onderuit, mag ik 3 dagen schrapen en rochelen.
Feestjes waar gerookt mag worden, blijf ik weg, of loop ik weg.
Slechts 1 uitzondering maak ik bij een terminaal ziek nichtje, als we op bezoek zijn.
Dan maar een paar dagen schrapen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat het je de adem beneemt, daar heb ik ook last van soms. Een paar vrienden van ons roken zo gruwelijk veel dat als ik er binnen kom echt even de ademhaling stokt. Als we er weg zijn gaan ook gelijk de kleren in de was, zo erg stinken we dan ? Als vroeger mensen zoiets tegen me zeiden snapte ik niet waar ze het over hadden en vond ik het maar aanstellerij.... daar ben ik nu wel van terug gekomen.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het smerig.

Op het werk moet ik verplicht in het rookhok staan met m'n damper. Als het druk is ga ik gewoon maar niet. Wanneer iemand naast me staat te roken gebeurt het wel eens dat zijn/haar rook mijn kant op komt. Van een shaggie kan ik het vaak verdragen, maar van sigaretten komt echt een hele vieze, penetrante lucht. Een vanille sigaartje op afstand kan ik wel waarderen.

Andersom vinden bijna alle rokers de damp die ik produceer wél lekker ruiken. Vooral Red astaire doet het goed op dat punt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op mijn werk worden we gedwongen om in zo'n glazen accubak te dampen, 

of in ieder geval binnen een straal van 5 meter.
Op 50 meter afstand komt die meur me al tegemoet.
Huub begeeft zich maar in de illegaliteit, want ik blijf bij die stinkzooi uit de buurt.

Link to comment
Share on other sites

De geur van tabak zelf doet me niet zoveel (gelukkig maar want ik woon letterlijk tegenover een tabaksfabriek (Niemeyer/BAT) en als de wind richting mijn gebouw staat en ik ga de deur uit, is t net alsof ik mn neus in een vers pakje shag duw ?), krijg ik geen trek van en de geur van rook (en rokers zelf) vind ik gewoon vies. 

Waar ik nog wel zin in een sigaret van krijg is als ik iemand in een film/serie zie genieten van een peuk... 

Link to comment
Share on other sites

"verse" rook kan op zich wel lekker ruiken , ik maak sinds een tijd een beetje de link tussen tabaksrook en de rook van een "smoker" voor vlees / vis.

"oude" rook is iets super ranzigs , vooral smeulende asbakken vind ik té smerig...

Link to comment
Share on other sites

Ik vond het de eerste periode nadat ik gestopt ben met roken nog steeds heel lekker ruiken.

Naarmate ik steeds langer gestopt was ging het me steeds meer en meer tegenstaan.

Zelfs zo erg dat ik het nu echt ronduit vies vind ruiken. Kom ook steeds meer tot de conclusie dat ik mezelf niet begrijp waarom ik zeker 20 jaar gerookt heb en dan meer 

zo van dat ik niet snap wat ik er lekker aan gevonden heb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...