Jump to content

Dampforum Dankgeving Donderdag 2022


Message added by Sledge,
Meer info? Of direct doneren?
DFN_HPB_Doneer.png.3515b78903e7fb304f7d2

image.png

 

Donaties zijn en blijven anoniem, tenzij je je bekend maakt in de omschrijving.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Dag mededampers,

 

Ik zat net even te kijken in de begroting voor het doneren, en er valt mij iets op wat ik niet kan plaatsten. Waarom is er een domeinnaam .nl en .nu? En daar doel ik niet op geld, maar meer om de functie ervan? Ik wist namelijk niet dat .nl ook bestond. Als ik .nl gebruik wordt deze doorgelinkt naar .nu. Nu neem ik aan dat dampforum eerst.nl was en nu .nu? Nogmaals ben gewoon nieuwsgierig. 

Link to comment
Share on other sites

Dat stamt nog uit de oudheid. We hadden er zelfs nog een paar, maar die hebben we afgestoten. 

Ooit ergens is er voor punt-nu gekozen als hoofddomein en punt-nl hebben we wel aangehouden, om kapers/copycats zich niet te laten voordoen als ons dampforum. 

 

Zo heeft dampforum.com ook een tijd bestaan door een wannabe (net gekeken, maar nu is het niets tastbaars meer). 

 

Onderhand lastig voor te stellen, maar tijdens de booming tijden (en de bijbehorende onderlinge twist gevallen) was het leden stelen best wel een dingetje. Een ieder is natuurlijk vrij om te gaan en doen, maar liever niet onder valse voorwendselen en met onze naam/logo eraan. 

 

Tot zover de historie, maar eea mag best per discussie hoor, zoals met alles waar we gedoneerde centen aan uitgeven. 

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

@Sledgedankje voor je helder uitleg. En moet zeggen erg slim gespeeld. Vooral gezien de klap die vapen in het verleden heeft gemaakt. En geld is het natuurlijk niks, het is maar een 10tje. Ik dacht meer dat het gebruikt werd als doorschuifluik ivm SEO. Als .NL al een gigantische Google ranking heeft kan ik mij goed voorstellen dat je dit doorlinkt wat de SEO van .nu ten goede doet. Maar zat er helemaal naast😆

Link to comment
Share on other sites

De SEO is een bijkomstigheid. Die truuk kent Google al jaren (met name voor hen die het op veel grotere schaal spelen dan wij) en de extra punten toekenning is niet veel meer. Vroegâh wel. Maar dat is een doorlopend kat en muis spel tussen het proberen te manipuleren van de Google zoekresultaten. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...