bleekman Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Afgelopen jaar zeker veertien kinderen in ziekenhuis opgenomen door vapen https://www.nu.nl/binnenland/6338686/afgelopen-jaar-zeker-veertien-kinderen-in-ziekenhuis-opgenomen-door-vapen.html 1
heideroosje Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Ik heb het ook gelezen. Er zat ook een peuter bij die e liquid dronk. Ik vind 14 ziekenhuisopnames over een jaar gezien echt helemaal niets. Velen zijn gaan roken terwijl ze al onderliggende luchtweg problemen hadden. Maar goed leg dat de lezers van nu.nl maar eens uit. Die zien alleen maar dit soort hitpieces en vormen hun mening daarmee. Ze gaan echt niet de studies of beter nog de teruggetrokken studies lezen om zo tot een objectieve mening te komen. 1
Steve Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Ook in elk nieuws blokje op radio 1. Met zelfs de staatssecretaris die beweert 'dat het echt duidelijk is dat dampen toch wel veel gevaarlijker dan roken is, ondanks dat anderen wat anders beweren..' 1
KoningWouter Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 @Steve Ik heb het gemist vandaag. Wel het nu.nl stuk gelezen maar niet op Radio 1. Wat zijn de argumenten van de staatssecretaris waarom dampen veel. gevaarlijker zou zijn dan roken. Of greep hij dat gewoon uit de lucht?
Zappa Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd naar hoe roken (of vapen) een klaplong kan opleveren? Van het hoesten of zo? 2
heideroosje Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 @Steve Dat is raar. Iedereen is het toch wel eens dat vapen een beter alternatief is voor het roken van tabak. 2
Steve Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Denk dat ze in Den Haag geen idee hebben @heideroosje Op rtl staat nog een stukje. Lukt alleen niet om te linken
heideroosje Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 @steve Ik wil de cijfers wel eens zien van het aantal kinderen dat in het ziekenhuis belandden door drugs, alcohol of andere verboden middelen voor ze. Ik snap het anti vapen beleid niet. Van alle middelen die slecht voor kinderen zijn, is vapen toch wel echt het minst schadelijk. Ook al vind ik niet dat kinderen moeten vapen laat dat duidelijk zijn . Het zou me niets verbazen dat achter deze hetze hele grote tabacco fabrikanten zitten die niet willen dat mensen overgaan op vapen. 3
Ma Toskah Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Deze 'cijfers' zijn van het afgelopen jaar, toen hier veel werd verboden. Ik ga ervan uit dat het misschien te maken heeft met de vapes die uit China komen, waar geen toezicht op zit. Maar het wordt wel weer lekker opgeblazen allemaal. 1
Zappa Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Als er zo veel kinderen ziek zijn geworden, hoeveel volwassenen zijn er dan ook ziek van geworden? Ben ik wel benieuwd naar. Of is daar geen onderzoek naar gedaan?... 2
Dennis1992 Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 36 minutes ago, Ma Toskah said: Deze 'cijfers' zijn van het afgelopen jaar, toen hier veel werd verboden. Ik ga ervan uit dat het misschien te maken heeft met de vapes die uit China komen, waar geen toezicht op zit. Maar het wordt wel weer lekker opgeblazen allemaal. Ja eens, maar ook de jaren voorheen kwamen regelmatig losse incidenten (al dan niet waar) naar buiten. Je blijft altijd mensen hebben met uitzichzelf al zwakke longen (of beschadigde longen door voorheen roken) of mensen die verkeerde vloeistof gebruikten of bv op veel te hoog wattage in relatie tot de coil etc etc. Maar het lijkt mij zeker dat nu de smaakjes minder makkelijk verkrijgbaar zijn dat er meer gerommeld wordt met spullen die niet op PG of VG basis zijn zegmaar. Ik denk dat het geluk is dat mensen nog in Belgie en Duitsland kunnen halen, en dat er uit china besteld wordt. Nu heb ik in dat laatste wat minder vertrouwen, aan de andere kant is het risico met dingen over het algemeen minder groot dan als mensen zelf cola, ranja, olie of weet ik veel wat in der tank mikken 🤣 Dan krijjg je toestanden zoals in 2019 in de VS. Met thc olie etc Maar ik kan mij niet voorstellen dat die longartsen en politici echt zo oppervlakkig kijken naar dampen. Die zetten dampen en roken op 1 lijn, met een hyperfocus op nicotine🤣 Of zou de tabakslobby te sterk zijn en moet er om de zoveel tijd weer een anti-vape verhaaltje gepusht worden in de media? 20 minutes ago, Zappa said: Als er zo veel kinderen ziek zijn geworden, hoeveel volwassenen zijn er dan ook ziek van geworden? Ben ik wel benieuwd naar. Of is daar geen onderzoek naar gedaan?... Kinderen zijn natuurlijk altijd een makkelijk onderwerp om de emotie aan te spreken. We moeten dit en dit doen, want het gaat om de toekomst van kinderen etc. De bekende afleidingsmanouvre. 1 1
Dr.Smoke Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 5 hours ago, Zappa said: Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd naar hoe roken (of vapen) een klaplong kan opleveren? Van het hoesten of zo? Is simpel uit te leggen @Zappa er zijn 2 soorten klaplong : de klaplong zonder aanleiding en de klaplong door ribschade. Zoals je weet zijn de huidige tabaksprijzen zo hoog dat dat voor de rokers een rib uit het lijf is, en krijg je spontaan een klaplong 2 6
Steve Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Ze zijn wel op zoek naar iemand die ziek is geworden. Wellicht een paar honderd mails sturen waarbij het juist beter ging na het overstappen van roken naar dampen 4
Ma Toskah Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Ik heb een mailtje gestuurd naar rtl. Zal wel niets uithalen maar niet geschoten... 2
bibi Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Vroeger rookte we al vanaf ons 14e Was normaal en er werd niemand ziek van . Teminste daar hoorde je nooit iets van 1 1
bleekman Posted December 11, 2024 Author Posted December 11, 2024 Daar gaan we weer. Mijn dochter heeft dit ook gelezen over het kind van 2 jaar. Uitgelegd dat de flesjes kinderbeveiliging hebben. Ze heeft een een kind van 17 maanden. En natuurlijk waarom ik nog damp, daar gaan we weer. Dat word weer onderzoeken die wel kloppen laten lezen. Die heb ik voldoende, die onderzoeken. 2
Dennis1992 Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 1 hour ago, bibi said: Vroeger rookte we al vanaf ons 14e Was normaal en er werd niemand ziek van . Teminste daar hoorde je nooit iets van Nja kleine nuance: roken geeft dikwijls na langere tijd schade, bij dampen kan je in theorie na een paar hijsjes ziek worden ALS je rommel gebruikt zoals in de VS met die olie. Olie laat de longblaasjes verstoppen en dus kan er daar geen zuurstof meer komen. Maar bij normale vloeistof en bij normaal gebruik is en blijft dampen vele malen minder schadelijk dan roken. 1
richard-V Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Aan de andere kant zijn e-sigaretten volgens het RIVM waarschijnlijk wel minder schadelijk voor de gezondheid dan normale sigaretten.Staat er toch bij?En wat is het trouwens toch stil over die vetbikes. 1
Josje22 Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Ja ben ook met 14 begonnen met roken, (samson shag) en ben er naar mijn weten toen nooit ziek van geweest. Naat staan naar het ziejenhuis. Gelukkig zijn mijn longen na stoppen met roken en 10 jaar dampen zo goed als schoon, en hoop ik de longkanker te ontlopen. gr, josje22 2
erwinwessels Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 3 hours ago, Dennis1992 said: Kinderen zijn natuurlijk altijd een makkelijk onderwerp om de emotie aan te spreken. We moeten dit en dit doen, want het gaat om de toekomst van kinderen etc. De bekende afleidingsmanouvre. De geldgraaiers (de Staat en Big Pharma) hebben niets (nou ja, de illegale vapes dan, maar als je die benoemt, zeg je eigenlijk dat de legale vapes wel veel beter zijn), dus gooien ze het maar op de kinderen om hun zin te krijgen. 3
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 12, 2024 Posted December 12, 2024 Maa over het grotere aantal zieken en doden in Velsen/IJmuiden zwijgt men graag. Zelfs de GGD was hierbij behulpzaam https://nos.nl/artikel/2387741-ggd-directeur-liet-tata-steel-uit-rapport-over-longkanker-schrappen 2
Cyber_Huub Posted December 12, 2024 Posted December 12, 2024 Belasting/accijns is het beste medicijn tegen klaplongen en andere aandoeningen. 1 3
Redchilly Posted December 12, 2024 Posted December 12, 2024 (edited) Nou Huub, dan worden we op ons wenken bediend 😉 Toevallig dat de aanloop van slechte berichtgeving omtrent vapen afgelopen week nu wordt afgesloten met een accijns wat nodig is om de begroting te dichten 🤷♂️ Edited December 12, 2024 by Redchilly 3
Piet Kanarie Posted December 12, 2024 Posted December 12, 2024 Ach Wanda, je bent eigenlijk mede schuldig, door alles te willen verbieden, experiment de jeugd er op los of koopt illegale troep 🤨 Ze hadden alles legaal moeten houden, en ik persoonlijk heb liever dat mijn zoon of dochter dampt dan tabak rookt. 5
Recommended Posts