Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben bang dat ons forum zich in de toekomst niet langer kan handhaven. De activiteiten hollen achteruit , het ledenbestand kwijnt weg.

Het enige wat mij nog bezig houdt is dat stomme spelletje ''wat past er in een schoenendoos'' ja toch @Moppersmurf aka Kutsmurf en @richard-V

Is er nog bestaansrecht, moet het forum zich aanmelden in een verzorgingshuis, of vrijwillige euthanasie plegen. 

• Thanks 6
Posted

Herkenbaar @Dr.Smoke. Ik plaatste laatst  nog iets in het topic "wat heb je vandaag gemixt", eigenlijk ook meer om nog wat verkeer te genereren op het forum.

Ik denk dat dit het gevolg is van het antivape beleid in NL. De echte hobbyisten weten het nu wel allemaal en nieuwelingen op het vape gebied zijn er nauwelijks meer, laat staan nieuwelingen die enthousiast aan de slag gaan met het draaien van coiltjes of mixen van smaakjes. 

• Thanks 5
Posted

Vaak gaat het bezoek aan het forum en aanmelding van nieuwe leden met een sterk golvende beweging. Ja het wordt allemaal een stuk minder dan wat we vroeger kenden maar zonder dit forum heeft de beginnende damper alleen nog de faceboekwijsheden. En die laatste vind ik nogal twijfelachtig.
Doorgaan tot de laatste snik denk ik.

• Like 7
  • Thanks 3
Posted (edited)

Straks zijn de nieuwe dampers,of dampers die iets willen weten zoals @Moppersmurf aka Kutsmurf al zegt op facebook of tic-tok aangewezen.Maar Wanda trekt al bij voorbaat de alcoholvrije Champagne al open en eet een slof chocoladesigaretten op.En er staat hier ook een hoop te lezen over het dampen. Iets wat je nergens anders kan vinden.

Edited by richard-V
  • Like 5
  • Thanks 1
Posted (edited)

Ik vind het de laatste tijd ook veel te rustig helaas... Er wordt bijna niets meer geplaatst en ik maak me er ook zorgen over. Dit mooie forum moet echt behouden blijven, omdat hier zoveel informatie te vinden is. En vooral ook eerlijke informatie.

Het nadeel van minder bezoekers en minder leden is ook dat het moeilijker wordt voor de beheerders om voldoende donaties te krijgen om dit mooie forum de lucht te houden. Ik zie dat er voor de serverkosten nu nog maar 0 euro is binnengehaald van de 400 euro die nodig is. Echter hebben de doorlopende donaties al wel 125 euro opgeleverd, maar dat betekent wel dat er nog 275 euro nodig is (als er nog niets van de doorlopende donaties is gebruikt). Misschien kan @Sledge het doneren toch weer extra onder de aandacht brengen.

https://dampforum.nu/doneren

Edited by erwinwessels
  • Like 1
Posted

Heel erg jammer, ik kom hier niet meer dagelijks. Toch blijft het een bron van nodige kennis als je iets wil opzoeken. Het lot van vele fora helaas. Als je bewust niet wil deelnemen aan sociale media val je overal uit de boot.😒

• Like 2
Posted

Ik vind het ook heel jammer dat het forum een beetje leeg aan het lopen is. 
of er echt veel minder mensen dampen weet ik ook niet, het is tegenwoordig bijna allemaal pods en daarbij heb je aan 0% kennis al genoeg.

dampen doe ik zelf ook al een jaar of 3 niet meer, maar dat er een forum zoals dit bestaat is wel belangrijk. Hopelijk blijft het nog lang in de lucht. 

• Like 5
Posted

Prima idee van @erwinwessels, om het doneren weer even onder de aandacht te brengen. 

Er is hier inderdaad een hoop info te vinden op het forum.

Ik vraag mij wel eens af hoe het komt dat er hier minder activiteit is. Is het puur het formaat, omdat het een forum is en geen andere sociale media? Of andere interesses of aandachtvragers voor leden? Of voorzichtigheid gezien de algemene houding t.o.v. dampen?

Wat zou er nodig zijn op het forum, om het weer wat aantrekkelijker te maken hier rond te hangen en te posten, wat meer activiteit zoals @Dr.Smoke aangeeft?

Ik ben nog steeds met mijn hobby bezig en DIY er lekker op los! Ik gebruik het forum nog regelmatig als informatiebron, voor percentages van flavours of info over hardware. Maar het 'leven in de brouwerij' mis ik wel een beetje, al is het maar om mee te lezen.

• Like 4
Posted

Ik denk dat de meeste van ons ''oudgediende'' dampers van het eerste uur in ons enthousiasme zijn meegesleurd om alle ontwikkelingen op de voet te volgen.

Ik zelf heb ooit nog in het verleden gebruik gemaakt van de Supersmoker, waarbij de toenmalige vloeistof tot over je elle boog droop, 100% PG was toentertijd

heel normaal. En waarschijnlijk zijn wij dampers van de Old school ook nog eens Babyboomers, die nu blijven rondhangen in een dampverleden.

Hierin moet ik de opmerking van @Maurice1974 beamen. Wij hebben voor de huidige dampers het vuile werk opgeknapt, en daar beleef ik nog ieder dag plezier aan.

• Like 10
  • Thanks 2
Posted

Heb vandaag iets geplaatst, ben benieuwd. Ik denk dat er te véél op AI wordt gekeken of mensen gaan niet vapen omdat er verkeerde informatie wordt gegeven.

• Like 2
Posted

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het grootste deel van de informatie over dampen van YouTube heb gehaald. En ik heb bij andere forums waar ik lid van ben/was ook gezien dat het aantal posts terug loopt cq dat ze doodbloeden. Veel gaat nu via YouTube, Reddit, Facebook etc. Ondanks dat ik FB verschrikkelijk vind, kan je veel van de "speciale" dampspullen (als in mods of RTA/RDA etc.) alleen maar via dat kopen/bestellen. Ik denk dat het (helaas.) de natuurlijke werking van het internet is. 20 jaar geleden waren forums de enige plek voor informatie, nu kan je het op andere plekken vinden. 

• Confused 1
  • Sledge pinned this topic
Posted

@Sledge en @Sub-Ωhm langs deze weg wil ik jullie hartelijk danken voor jullie inzet en fantastische forum. En uiteraard veel sterkte wensen met de privé perikelen, het klinkt erg heftig.

Dank zij dit forum en de die- hard dampers is het mij gelukt om te stoppen met roken na 35 jaar en ben ik inmiddels ook al 9 maanden dampvrij.

Nogmaals dank en veel sterkte.

• Like 2
  • Thanks 2
Posted

😔 Toevallig kom ik juist na jaren weer kijken en lees dit…

Alle begrip en als het goed voelt, is het goed 💐

Waanzinnig bedankt voor jullie inzet en alle goeds gewenst!

• Like 1
  • Thanks 2
Posted

Hopelijk gaat dit forum kunnen blijven, zijn er al die zich geroepen voelen om dit verder te doen?

• Like 1
Posted

Waaw, wat een heftige gebeurtenissen voor jullie beiden. Ik wens jullie heel veel sterkte toe, @Sub-Ωhm en @Sledge.

Alle begrip dat jullie er voor kiezen om met pensioen te gaan.

Ik wil jullie heel, heel erg bedanken voor wat jullie al die jaren voor dit forum betekend hebben. Voor het forum, en daarmee ook voor mij. :bedankt

Maar wat zou ik het K*T vinden als jullie pensioen ook het eind van dit geweldig mooie forum zou betekenen. Ook ik hoop dat er mensen zijn die jullie rollen zouden kunnen overnemen.

Ik zou willen dat ik de kennis, kunde, tijd en energie had om te ondersteunen. Helaas aan alle vier ontbreekt het.

• Thanks 2
Posted

@Sledge en @Sub-Ωhm veel sterkte  en kracht toegewenst. 
Best moedig om dit verhaal te delen. 

bedankt voor al al die jaren. 

Ook ik voel mij niet geroepen om dit voort te zetten, gebrek aan zelf discipline. 

• Thanks 2
Posted (edited)

Dat is idd spijtig voor dit te lezen, maar ik wens jullie  @Sledge @Sub-Ωhm het beste toe, ikzelf ben ook Icter en zou het forum wel eventueel met nog andere kunnen verder zetten @Kurt, ik ben heel de dag meestal thuis dus kwa tijd is die er wel en zit meestal constant achter mijn laptop of deze staat toch de gehele dag aan....

Edited by Rudi Timmermans
  • Like 6
  • Thanks 3
Posted

Ik vind het forum zeker een bron van kennis, en heb er veel baat bij gehad.
Ook mensen kunnen helpen, is al reden om er mee door te gaan.
Iedereen die we van het roken krijgen, is al een enorme winst.
Ik wens Sub en Sledge alle kracht toe.

• Like 4
  • Thanks 1
Posted

Bedankt voor alles @Sub-Ωhm en @Sledge ! 

Heb met plezier het laatste jaar dit forum dagelijks bezocht. Maar ook ik doe dit inmiddels wekelijks en soms helemaal niet meer. Maar jullie en dit forum hebben mij in het begin erg op weg geholpen en ben ik erg dankbaar voor. Inmiddels aan jaar rookvrij en nog steeds lekker aan het dampen. Success met jullie toekomstige endevours!

• Like 2
  • Thanks 2
Posted (edited)

Jammer!! Heftige tijden @Sledge...  Wellicht post openen waar mensen zich kenbaar kunnen maken of direct berichten die het over willen nemen?  Ik wens Sub en jij sledge beiden alle goeds toe. 

Edited by vaper89
  • Thanks 1