Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

3 minutes ago, timmermc said:

Zondagvoormiddag... regen... prima moment om een nieuw coiltje te brouwen.

Niet helemaal een perfecte beauty om te zien, maar de damp is goed.

- 3,5 mm / 0.14ohms

Untitled.thumb.png.f36f1a26744541bdb35a2d868c09a3f2.png

Misschien leuk voor de kijkers thuis wat voor draad dit is? Is het van flatwire of is het ribbon?

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jayjay said:

Misschien leuk voor de kijkers thuis wat voor draad dit is? Is het van flatwire of is het ribbon?

 

22gaSS316L flat met een 26gaNI80

Zeer snelle ramp-up time en damp als een fabrieksschoorsteen. Klein wondertje die Wasp nano.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, timmermc said:

 

22gaSS316L flat met een 26gaNI80

Zeer snelle ramp-up time en damp als een fabrieksschoorsteen. Klein wondertje die Wasp nano.

Waar heb je deze flatwire gekocht als ik vragen mag? Ja de nano is een heerlijk apparaat!

Link to comment
Share on other sites

On 8/3/2018 at 08:51, Dampkring said:

Heeft iemand hier trouwens al de spaced/staggered knoop of spoelhouder truuk geprobeerd?

Ik heb al een aantal keren een draad gemaakt met de spoelhouder truc, met deze kan je niet zo snel draaien maar het lukt wel. Vandaag wou ik de truc met de knoop eens proberen maar heb geen knoop gevonden. Daarom maar terug een Mac Gyver truc uitgehaald en me zelf iets gemaakt dat op een knoop lijkt. Een stukje plastic waar ik met een duimspijker 2 gaatjes heb ingeprikt:

IMG_0174.jpg

Deze gaat wel lekker zoals je kan zien op de foto, maar je moet wel een constante snelheid aanhouden heb ik ondervonden. Met deze coil als resultaat:

IMG_0176.jpg

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Gezien ik nog steeds errug gecharmeerd ben van de Ambrose Vape coils, en dan speciaal de Multi-Strands Fused Clapton in Ni80

maar ook graag op TC damp voelde ik mij genoodzaakt om de Deadalus weer eens in te zetten teneinde een MSFC in SS 316L te fröbelen :yeah

 

Dat werd dus 2x26ga / 15-38 / in SS 316L met een 36ga wrapje in Ni80   6 wikkelingen ID 3.3mm 0.20 ohm.

2 van deze devils in de Drop gedropt, de Drop op de goeie ouwe Cuboid gepletterd en gaan met 150 Watt preheat 0.4s. en 120 Watt cruze 240 C. :fight

 

Enig nadeel : je moet wel een halve Ltr. sap & 6 Vtc6jes in de nabijheid hebben, want het gaat alle Jezus hard :trilt

Was een leuk tijdverdrijf voor een zondagmiddag :ja 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Heeft er iemand interesse om wat fused clapton coils aan mij te verkopen? Heb wat verschillende coils bij de Chinees besteld maar die zijn tot nu toe redelijk teleurstellend. En voor ik weer met 10 spoelen draad blijf zitten waar ik niks mee doe wil ik wat verschillende uitvoeringen proberen voor ik bestel. Vandaar.

 

PM maar voor afwikkeling, tnx

Link to comment
Share on other sites

On 3/11/2018 at 9:56 AM, timmermc said:

Zondagvoormiddag... regen... prima moment om een nieuw coiltje te brouwen.

Niet helemaal een perfecte beauty om te zien, maar de damp is goed.

- 3,5 mm / 0.14ohms

Kijk, dit lijkt me een prima buildje voor wanneer ik een squonker heb. Hoef ik niet gelijk 3 vlechtcursussen te doen. :lol 
Alhoewel ik misschien wat dunner draad zou moeten uitkiezen om hem op 0,2 uit te laten komen. 

Zit nog een beetje te twijfelen tussen de Tobinho of de Wasp Nano, maar de Wasp ziet er wel chill uit om op te bouwen.
Wel uitkijken met over squonken natuurlijk. 

Edited by Dampkring
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Dampkring said:

Kijk, dit lijkt me een prima buildje voor wanneer ik een squonker heb. Hoef ik niet gelijk 3 vlechtcursussen te doen. :lol 

Zit nog een beetje te twijfelen tussen de Tobinho of de Wasp Nano, maar de Wasp ziet er wel chill uit om op te bouwen.
Wel uitkijken met over squonken natuurlijk. 

Als je makkelijk wilt coilen of wicken zeker de nano nemen. De tobinho is een pain in the ass als je niet veel ervaring hebt. En nano geeft ook betere smaak. Maar omdat de tobinho zo klein is is het wel een favoriet van mij.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jayjay said:

Als je makkelijk wilt coilen of wicken zeker de nano nemen. De tobinho is een pain in the ass als je niet veel ervaring hebt. En nano geeft ook betere smaak. Maar omdat de tobinho zo klein is is het wel een favoriet van mij.

Ik heb wel ervaring met mechs, maar alleen met (pleuris dikke) roundwire, niet met exotische builds (noch zelf vlechten, noch pre-made). 
En zag sowieso al dat de Tobinho zich niet (of in ieder geval een stuk slechter) leent voor roundwire. 

Plus ik bouw op Kayfuns, dus voel me sowieso een klokkenmaker af en toe. :lol 

Edited by Dampkring
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Dampkring said:

Ik heb wel ervaring met mechs, maar alleen met (pleuris dikke) roundwire, niet met exotische builds (noch zelf vlechten, noch pre-made). 
En zag sowieso al dat de Tobinho zich niet (of in ieder geval een stuk slechter) leent voor roundwire. 

Plus ik bouw op Kayfuns, dus voel me sowieso een klokkenmaker af en toe. :lol 

Voor de tobinho gaat roundwire sowieso niet. Moet echt platte brede coils worden. Anders draai je het draad eruit bij het vast schroeven. Daarentegen is de nano meer dan geschikt voor alle soorten. Naja behalve echt brede coils zoals quad core claptons. Maar denk niet dat je die gebruikt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest bedrankt

iemand een idee wat ik moet bouwen. heb wat ideetjes nodig.

 

ik heb alles van round wire. flat wire en ribbon wire zijn onderweg.

Link to comment
Share on other sites

Jeej! Swivels binnen!
Le Wasp voorzien van een fused clapton 2x28x36
En de combo triangle heeft er een met 4x28x36, die viel nog niet mee en nu snap ik patinas, die ook maar eens proberen.

Alles ss316L BTW.

Ze dampen beiden trouwens heerlijk, waarschijnlijk vanwege de onbewuste voldoening van het zelf draaien.

Kwam er trouwens halverwege ineens een partij rook uit m'n ouwe black en Decker, werd er gelijk depressief van, gelukig was t maar een beetje stof in t motortje, pffff3e448ea6c67b4c1c3edcbc351f7f3e49.jpgf1d1651bdbd96e240ac43df113536750.jpgbb8b030f5cc8ebb3d6f142bf4e5dd62c.jpg

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@Oomkobus dat is geen quad core clapton in de combo triangel toch? Anyway dat het beter smaakt komt omdat je het met je eigen handen hebt gemaakt en geen fabricage coils hebt gebruikt. Valt me wel op dat de zelfgemaakte coil (als je het goed doet uiteraard), bijna toch geen hotspots hebben. Ik ben er nog niet over uit waar dat aan ligt. Wel merkte ik al op hoe strakker je de core wire aantrekt, des te beter deze gloeit en minder hotspots krijgt. Die swiffel is echt ideaal, en ook goed dat je er meerdere op hebt. Als eentje het begeeft draaien de andere twee nog!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Jayjay said:

@Oomkobus dat is geen quad core clapton in de combo triangel toch? Anyway dat het beter smaakt komt omdat je het met je eigen handen hebt gemaakt en geen fabricage coils hebt gebruikt. Valt me wel op dat de zelfgemaakte coil (als je het goed doet uiteraard), bijna toch geen hotspots hebben. Ik ben er nog niet over uit waar dat aan ligt. Wel merkte ik al op hoe strakker je de core wire aantrekt, des te beter deze gloeit en minder hotspots krijgt. Die swiffel is echt ideaal, en ook goed dat je er meerdere op hebt. Als eentje het begeeft draaien de andere twee nog!

Er zullen ongetwijfeld 4 kerndraden in zitten :ja alleen liggen ze in 2 stapelbedjes, maar het blijft mooi wel een quad-core :holy  

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Dr.Smoke said:

Er zullen ongetwijfeld 4 kerndraden in zitten :ja alleen liggen ze in 2 stapelbedjes, maar het blijft mooi wel een quad-core :holy  

Dat is de kunst van die dingen. Als ik er net twee coils mee kan draaien van het stukje waar ik bijna twee uur over doe. Dan ben ik al tevreden. Echt een pain in the ass. Maar voor mij toch deze beste coils die er zijn.

Link to comment
Share on other sites

[mention=9467]Oomkobus[/mention] dat is geen quad core clapton in de combo triangel toch? Anyway dat het beter smaakt komt omdat je het met je eigen handen hebt gemaakt en geen fabricage coils hebt gebruikt. Valt me wel op dat de zelfgemaakte coil (als je het goed doet uiteraard), bijna toch geen hotspots hebben. Ik ben er nog niet over uit waar dat aan ligt. Wel merkte ik al op hoe strakker je de core wire aantrekt, des te beter deze gloeit en minder hotspots krijgt. Die swiffel is echt ideaal, en ook goed dat je er meerdere op hebt. Als eentje het begeeft draaien de andere twee nog!
Haha de tering ja de dokter heeft gelijk hahaha stapelbedcoil!

Zaten trouwens wel hotspots in, net zoveel als de ni80 die ik gewend ben

Dit is trouwens een 2x24x38, stuk makkelijker ook maar wel hotspotse95dbf462b12e1ccdc4d9ccbd52b6fe6.jpg

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Twee uur draaien voor twee coils! Dude maar jij gebruikt die patinas toch?

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Jayjay said:

Dat is de kunst van die dingen. Als ik er net twee coils mee kan draaien van het stukje waar ik bijna twee uur over doe. Dan ben ik al tevreden. Echt een pain in the ass. Maar voor mij toch deze beste coils die er zijn.

Ik hou het voorlopig op de Multi Strands Fused Claptons :ja

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...