Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

Ahzo, ja een kleine handleiding kon er niet af natuurlijk bij de chinezen...

En ik ken helaas geen hol van fotografie :gek, heb niet eens een fototoestel thuis.

Zal morgenvroeg als ik thuis ben zelfde foto eens opnieuw nemen en dan hier posten, zien of er dan verschil is.

Edited by Jim
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Jim said:

Ahzo, ja een kleine handleiding kon er niet af natuurlijk bij de chinezen...

 

Geloof mij maar. Ik heb dit enkele maanden geleden ook gehad. Ik had wel een handleiding. Kaartje van 5 bij 4 cm met erop 3 foto's. En nog moest ik het zelf uitvogelen ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Jayjay said:

Die onderste foto alien is compleet verkeerd. En weet je hoe dat komt? Als jij de buitenste draad draait om een enkele draad om vervolgens dus een core wire te maken, die je uitelkaar trekt en om een 3 draad heen wikkelt. Als je dus dit eerste met de klok mee draait. Dan moet je de core wire om de 3 draden tegen de klok in draaien. Anders krijg je zo'n vorm dat jij nu hebt. Niet verkeerd hoor leuk om dit zo te zien. Maar dat was bij mijn alien in het begin wat ik verkeerd deed. Verder lukt het je al aardig goed moet ik zeggen. 

Hey @Jayjay bedankt voor uw antwoord, maar dat is niet wat ik mis doe. Draai zeker in de juiste richting. Het probleem is dat m'n binnenste draden niet mooi naast mekaar blijven liggen. Deze vormen steeds een driehoek, vandaar de rare vorm. Dit is toch een moeilijke coil om te wikkelen, maar ik geef niet op, ooit zal er wel een perfecte alien uitkomen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Sir Vape A lot said:

Heb hem bijna door. Net niet genoeg om een coil van te draaien.

IMG_0134.jpg

Super! Wat ik altijd doe ik maar voor een lengte altijd een paar geleiders met dun draad. Draai gewoon maar keer een 40ga draad om de draden heen. En daarna aandrukken met een tang totdat dit plat zit. Dit doe ik aan het begin, in het midden en aan het eind. Nooit probleem dat de draad niet naast elkaar blijft liggen. Dit werkt voor mij uitstekend. Enige minpuntje is dat je deze steeds handmatig moet verschuiven. Maar ja dat moet je ook met de patino's 3d geprinte geleiders doen. 

Link to comment
Share on other sites

@Sir Vape A lot super mooi man!!! Echt klasse! Er zou een methode zijn van als ik me niet vergeet m.terk. die zou de core wire niet uitelkaar trekken. Maar hij trekt alleen 10cm van dit draad uit. Zet het vast en door de core op spanning te zetten wrapt het core draad er zelf omheen. Ik snap hier de balle niet van want mij lukt het niet. Ik denk dat je 36ga dat niet op red wellicht met 42ga omdat dit dunner is en dus van zelf uitelkaar trekt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sir Vape A lot said:

@Jayjay Bedankt voor de tips! Ik draai het begin aan m'n schroefmachientje nu vast met een stuk draad. Dan om de 10 cm een paperclip.

Bij deze m'n eerste aliencoil, wel nog een lusje fout maar goed genoeg om een coil van te maken :bliss

IMG_0135.jpg

 

Wat moet/kan je met zo'n uitstekend stukje doen? Geeft een behoorlijke hotspot lijkt me?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Steve said:

Wat moet/kan je met zo'n uitstekend stukje doen? Geeft een behoorlijke hotspot lijkt me?

Kan goed zijn. Ga hem dan ook niet gebruiken. Ik oefen gewoon verder tot ik de perfecte ailien coil kan maken. Op dat een lusje na was ik er, het leek me wel leuk om er een coil van te maken. Eindelijk had ik iets dat aardig in de buurt komt.

Link to comment
Share on other sites

Zeker, ziet er top uit verder! Met een beetje mazzel kan je net een paar stukjes van 15cm knippen zonder lusje.

 

Gebruiken jullie toevallig zo'n bril ook? Zit er aan te denken om er 1 te kopen, lijkt me best handig

 

9200000085032373_1.jpg

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Vandaag was er een workshop in mijn lokale shop met als doel om aliens te maken.

Gewoon de drie core draden in de boorkop en achteraan een stukje plakband om ze samen te houden, twee coils per stuk afgewerkte draad.

Heb nog wat oefenwerk nodig maar komt wel goed, heb veel mohawk aliens gemaakt en gezien (foute aliens dus :gek)

Zie het mezelf wel niet alle dagen doen, heb weinig geduld.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Voor de dead rabbit ben ik vanmorgen vroeg al bezig geweest met een tripple core clapton oftewel flapton. 3x28ga ni80 en 40ga ni80. Ik weet niet hoe het komt. Maar ik heb meer moeite met 3 draden mooi naast elkaar te houden dan 4 of 5. Anyway:

 

1omdf3.jpg

7mwulpg4g.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Voor de dead rabbit ben ik vanmorgen vroeg al bezig geweest met een tripple core clapton oftewel flapton. 3x28ga ni80 en 40ga ni80. Ik weet niet hoe het komt. Maar ik heb meer moeite met 3 draden mooi naast elkaar te houden dan 4 of 5. Anyway:
 
1omdf3.jpg&key=19639a1688c50a984723fb0adacc66ca84724076caf58d81a6ec245053fe4866
7mwulpg4g.jpg&key=d5992bd0f75148e6368e6a63f6bc154616e262a1db9c4eacb9454da9201e8301

Ik heb voor mn drop gisteren 6x 30ga core en 40ga Outer wire gemaakt, dat was echt om te janken. Om de cm moest ie plat geknepen worden.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Wiry said:


Ik heb voor mn drop gisteren 6x 30ga core en 40ga Outer wire gemaakt, dat was echt om te janken. Om de cm moest ie plat geknepen worden.

Poeh. Dan kom je ook ergens rond de 0.07ohm uit? Heb je foto misschien ben wel benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Sir Vape A lot said:

Heb net nog 2 coils gemaakt. Heb de truc te pakken. Heerlijk :bliss

Dusssss, wanneer kunnen we versgebakken Vlaamse coils kopen? :e33

Ik heb eindeloos geduld, maar ik heb ook een motoriek waar een Hitachi vibrator jaloers op zou zijn. 
En met 2 linker handen, zonder accutol word dit toch wel lastig.
 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Resultaat van een avondje aliens maken, heb gekozen voor een goede mech build.

De ohmwaarde ga ik niet zeggen, weet dat sommige hier gevoelig voor zijn en anders moord en brand gaan roepen :f45

Coils zijn volledig uit stainless steel draad, build is meer dan warm genoeg voor mij en meer damp dan mijn longen kunnen hebben.

BWV0GOd.jpg

sjUaEce.jpg

u6leEGB.jpg

 

En nog een crappy video als bewijs dat ze degelijk werken.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Jim said:

En nog een crappy video als bewijs dat ze degelijk werken.

 

Zoals m'n vader zou zeggen: ZODEKNETTERS! :e33
 

48 minutes ago, Jim said:

De ohmwaarde ga ik niet zeggen, weet dat sommige hier gevoelig voor zijn en anders moord en brand gaan roepen :f45

Voor welke batterij wordt tegenwoordig voor dit soort ongein gekozen door mecherts? Nog steeds LG?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...