Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

5 minutes ago, Thommylue said:

Nou meerdere dingen geprobeerd. Hoop draad verpest haha. Ik hou het wel mooi bij fused claptons.

Zit er veel verschil tussen een 2 core en 3 core? Ik wilde alleen even een 3 core proberen omdat dan de weerstand perfecr uit komt op mn mech

Vind ik wel. Nog meer met 4 cores. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb gemerkt door ervaring, hoe breder de coil hoe meer smaak. Maar die smaak krijg je bijvoorbeeld ook met parallel coil. Al helemaal op een mech.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Jayjay said:

Vind ik wel. Nog meer met 4 cores. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb gemerkt door ervaring, hoe breder de coil hoe meer smaak. Maar die smaak krijg je bijvoorbeeld ook met parallel coil. Al helemaal op een mech.

Parallel simple round wire? Of bedoel je bijvoorbeeld 2 fused claptons parallel?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Thommylue said:

@Jayjay had jij niet een slecht ervaring met Patino's? Ik zag net een filmpje van OhmBoy Josh waarin hij zei dat je ze even moet 'inwerken' door een half uur met wat draad erdoorheen te schuren. Ik denk dat ik ze ga bestellen.

Klopt! Bleven bij mij hangen. En dat inwerken heeft bij mij niet gewerkt. Je moet er wel om denken dat v2 beter zijn dan v1. Alhoewel ik v1 nooit heb gehad. Ik heb ze uit New York besteld (daar zit hij).

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Jayjay said:

Klopt! Bleven bij mij hangen. En dat inwerken heeft bij mij niet gewerkt. Je moet er wel om denken dat v2 beter zijn dan v1. Alhoewel ik v1 nooit heb gehad. Ik heb ze uit New York besteld (daar zit hij).

Oh sow, wat betaal je dan wel niet aan verzendkosten?

Naja misschien werkt het bij mij al een stuk beter met goeie swivels, heb er nu een van een sleutelhanger, als ik het draad te strak span loopt die swivel veel te stroef daardoor het draad twist.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Thommylue said:

Oh sow, wat betaal je dan wel niet aan verzendkosten?

Naja misschien werkt het bij mij al een stuk beter met goeie swivels, heb er nu een van een sleutelhanger, als ik het draad te strak span loopt die swivel veel te stroef daardoor het draad twist.

Volgens mij was ik rond de 50 euro kwijt voor 28 en 26ga patino's. Dat heb ik ook gehad maar kreeg een tip om wat olie in de swiffel te doen. Dat zou helpen

En het helpt ook?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Jayjay said:

Volgens mij was ik rond de 50 euro kwijt voor 28 en 26ga patino's. Dat heb ik ook gehad maar kreeg een tip om wat olie in de swiffel te doen. Dat zou helpen

En het helpt ook?

50 euro???

Dat ga ik er sowieso niet voor neertikken haha, volgens mij zag ik ze voor veel minder ergens, maatgoed dat komt natuurlijk ook door die verzendkosten. Wel klote dat 't niet werkt dan..

Wat gebruik je nu? Alleen een stukje draad eromheen wikkelen en plat knijpen zoals je laatst zei?

Jij gebruikt de Daedalus toch?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Thommylue said:

50 euro???

Dat ga ik er sowieso niet voor neertikken haha, volgens mij zag ik ze voor veel minder ergens, maatgoed dat komt natuurlijk ook door die verzendkosten. Wel klote dat 't niet werkt dan..

Wat gebruik je nu? Alleen een stukje draad eromheen wikkelen en plat knijpen zoals je laatst zei?

Jij gebruikt de Daedalus toch?

Ja alleen draad omheen en plat drukken. Soms ook de patino's die moet ik ook handmatig verschuiven. Nee de Daedalus is echt ruk!

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Jayjay said:

Ja alleen draad omheen en plat drukken. Soms ook de patino's die moet ik ook handmatig verschuiven. Nee de Daedalus is echt ruk!

Dan vind ik het heel knap dat je 5 of 6 core wires naast elkaar kan houden hahah. Wordt tijd dat ik dan maar eens een goeie swivel koop, met iets meer core wires kom ik uit op een veel betere single coil wat betreft de weerstand.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Sir Vape A lot said:

Effe m'n verzameling coils tot nog toe showen #trots. Kan nog effe verder vapen...

Edit: niet op de ohmse waarden letten, er zaten vroeger weerstanden in dit doosje.

IMG_0157.jpg

Cool. Heb ook soort gelijk doosje. Ik plak er een stikker in met wat voor draad soorten ik gebruikt heb. Zo kun je altijd nog achterhalen wat erin zat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik dacht: Ik waag mezelf er ook maar weer eens aan! Daarom een dual coil build op de limitless.

Fused clapton met 3x 28awg ss316l en een wrap van 40awg ni80. Id van 3mm en met 10 wraps komt ie op een weerstand van 0.22 ohm op de meter en 0.24 op de mod. Op zich vreemd, want in mn coil wizard zou hij op 0.19 uit moeten komen...

Voordeel van ss vind ik de temp control! Heerlijk gelijkmatige temperatuur van de damp. Ik damp hem nu op mn Lost Vape Therion met een pre heat van 105 watt op 215 graden.

Heerlijk volle warme damp ???be930efe40fd59ee570c17c22b6ec7c4.jpgaaf2fb3d59dba56b1a06fa00d67e4159.jpg65576734e7ff37008e7c13f056226655.jpgadf28e3219cfda9a5ab400f2a41eafae.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[mention=9260]Hies[/mention] dat verbaasd met toch erg dat je op 0.22ohm komt met zulke grote coils + aantal core draden. Misschien moet ik ook eens ss316L core draden gaan gebruiken dan kom ik niet zo laag in de ohm's als ik grote coil wil bouwen.
Ja, 10 wraps spaced is ook niet niks.. mot wel passen in je atty zeg maar. Maar als je in een series mod dampt is het voltage het probleem niet en komt er een dikke smakelijke damp uit ????
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En nu we toch bezig zijn, gelijk even een leuke build gedraaid voor de vandaag gearriveerde Dreamer ??!

 

Dual coil, ss316l flat wire 0.68x0.3 op 3mm id en 7 wraps. Komt uit op 0.15 ohm. Relatief snelle ramp up en goeie hoeveelheid warme damp uit de dead rabbit!

 

Voor het eerst een fijne mech ervaring ??!!583250c2760d1b9409c57fcfa60191dd.jpg&key=b18f185e7457b1bb49ed3d2615c52c5767d1e7cdcbc4e89a23f278cc931825df1dc08e538e39a79a713b5c4d799c11f7.jpg&key=3a4b1e7262c551ced0b56b6862f920b481a790c4034a0cc02a57c72047730ed2d5c85eb6b2922bcbb2de7e7e58203be0.jpg&key=819f667684c6cfb5bf53824e80243271336f01d6d53c694026ec4181eb8dc514

 

8110ae3d7c72859335a36e97ffc45f65.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Dampkring said:


Netjes heur. Maareeeh, wat is't met de Dreamer dat iedereen er massaal aan gaat? 

 

On 1-3-2018 at 20:13, Jayjay said:

Mag ik vragen wat hier zo speciaal aan is? Veel die deze de laatste tijd kopen. 

 

On 1-3-2018 at 20:23, Sub-Ωhm said:

De vormfactor, de button, zo smooth als butter, hij vreet diverse batterijen, en de Floating battery adjustment.

 

Kortom ??? 

 

On 1-3-2018 at 20:32, Jayjay said:

Sorry maar wat is dit? Dat je de schroef vast kunt draaien zodat de batterij vast zit?

 

On 1-3-2018 at 20:36, Sub-Ωhm said:

Nope, een verend systeem wat er voor zorgt dat je batterij altijd perfect en dus zonder ratelen op zijn plaats wordt gedrukt.

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...