Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts


Netjes heur. Maareeeh, wat is't met de Dreamer dat iedereen er massaal aan gaat? 
Het is een lust voor het oog, ligt lekker in de hand, reageert als een malle en geeft een goeie dot stroom af! Dat is iig mijn mening ?
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Jup, wanneer je nu een mech tube wilt voor ADV, is dit je mech, ik kan echt geen enkel minpunt vinden ?? 


Ik heb nog een Fogmonsterz Little Ox / Pollux combinatie liggen waar ik ook niets mee doe. :gek
Ga hem binnenkort maar 'ns verkopen. Maar door dat stomme gesquonk raak ik langzaamaan wel weer geinteresseerd in mechs. :mmm
En dat bloed dan weer over naar dat 'ie er wel heel vet uit ziet en je gewoon een 21700 erin kan proppen met een comfortabele amp ceiling. 

*zucht* :stom

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Dampkring said:

gewoon een 21700 erin kan proppen met een comfortabele amp ceiling. 

Dat is voor mij de enige in prenciepe waarom ik de dreamer zou willen hebben. Heb nog niet in de lijst gekeken van aantal max ampere en welke de beste 21700 batterij is. Maar ik weet zeker dat deze meer Ampere aankan dan mijn vtc5a. En ik hou nou eenmaal van lage builds op mech's. Dus voor mij misschien ook wel erg interessant. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Sub-Ωhm het ligt niet aan de kwaliteit, prijs of wat dan ook. Geloof me heb mijn kop al zovaak gek gemaakt om deze of een andere mech tube te kopen. Het enige wat me elke keer weerhoudt is. Ga ik het zovaak gebruiken? Ik hou absoluut niet van drippen in de rda. Nou moet ik zeggen dat ik dat wel steeds vaker doe (alleen savonds) als mijn capaciteit in de squonkers op is, en ik te lui ben om het flesje te vullen. Maar zo'n mech zou ik al niet mee nemen naar het werk. Heeft geen safety switch en niet echt ideaal omdat ik in pauzes damp en dan loop ik vaak. Dus ja dan vraag ik mij af alleen voor thuis en elke keer drippen. Dus dan haak ik weer af. Koop liever voor dat geld een leuke squonker eventueel mech. Dus ik weet niet na het kijken van dit filmpje twijfel ik nog steeds?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[mention=9882]Wiry[/mention] PFFFFF, ik geef het op! 2 uur werk gehad om een deftige draad te maken, dan verpruts ik het door het draaien van een coil. 
IMG_0159.jpg&key=6ca15621b586baeae8ffdfe4e9c62db76af78c794ff811574a973e914feef969

IMG_0162.jpg&key=20a1736af7ffb82b84998b39468b0646fbfc5549eb15e8491426731e6cf1504c

IMG_0163.jpg&key=f0746218950e36f9f3edb71ad181814fb3934bf9bbfe90827c7bd78d29c0222f
 


Ziet er uit alsof 1 van je ribbons van het stapeltje af is gegaan, dan kan je je draad niet recht houden bij het draaien.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jayjay said:

wat me elke keer weerhoudt is. Ga ik het zovaak gebruiken? Ik hou absoluut niet van drippen in de rda

Dan kan je er toch een rdta of rta op zetten

 

Edited by K&H
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Moest het toch een keer proberen...

Smaak is meh

Ramp-up is een half uur

Wickt als een tiet

Zero spitback

En dikke dikke dikke mist!

 

Kijken of ik er morgen de dag mee doorkom, neem voor de zekerheid een backup mee

1a1573c90d98e4071ccb720ec71a203f.jpg&key=97d67efd964ed9f3060c9dfb9aa0eab973d34ade6af7b859d703e2d8b9494fd3dd219411b24644266ab90e80fb2ec7d9.jpg&key=ad2c8a51b3e895e3866309ddebc09bbb7a215dfd9f5177949d466caaf3b472ba8395bea252d943d8d3e8a284b0c469ea.jpg&key=cca33a3ff8db8329300395a34f193b63644ae1c70a6bfc0cab2f645629e8f4f3

 

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

 

 

 

Edit: coils zijn premade claptons, geen idee of t ss of kanthal is, sws 0.3 ohm en serieus ramp-up is bijna 3 seconden...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Oomkobus said:

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Blijft een heerlijk drippertje die Icon, gebruik hem als ADV werkdripper op mijn antieke RX200

 

Zit jij nou smurfenzeik te dampen ?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@Oomkobus heb je er aan gedacht wick om de coil te wikkelen? Dan blijft de binnenzijde van je coil open waardoor de damp doorheen komt. Ik vind verticale coils het meeste smaak geven maar dan wel de wick aan de buitenkant. Heb nog nooit wick in de coil gezien. Maar als het werkt dan is dat mooi mee genomen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Oomkobus said:

Dat zou alleen werken met Bottom airflow, Zo heb ik m'n obs ace wel eens opgebouwd maar met side airflow zoals hier moet je lucht op het metaal hebben.

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️
 

Oeps. Ik dacht dat zwarte gedeelte in je deck een aiflow gat was. Nooit gezien dat het puur schaduw was. Ja dan gaat het niet lukken inderdaad ?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jayjay said:

@Sub-Ωhm het ligt niet aan de kwaliteit, prijs of wat dan ook. Geloof me heb mijn kop al zovaak gek gemaakt om deze of een andere mech tube te kopen. Het enige wat me elke keer weerhoudt is. Ga ik het zovaak gebruiken? Ik hou absoluut niet van drippen in de rda. Nou moet ik zeggen dat ik dat wel steeds vaker doe (alleen savonds) als mijn capaciteit in de squonkers op is, en ik te lui ben om het flesje te vullen. Maar zo'n mech zou ik al niet mee nemen naar het werk. Heeft geen safety switch en niet echt ideaal omdat ik in pauzes damp en dan loop ik vaak. Dus ja dan vraag ik mij af alleen voor thuis en elke keer drippen. Dus dan haak ik weer af. Koop liever voor dat geld een leuke squonker eventueel mech. Dus ik weet niet na het kijken van dit filmpje twijfel ik nog steeds?

Ik gebruik thuis bijna enkel nog mijn tube mechs met een mooie lage build van 0.0... tot 0.12ohm.

Het terug naar het oldskool drippen gaan was een paar dagen aanpassen omdat ik niks dan squonkers gebruikte.

Maar ik merk wel dat sinds ik terug moet drippen dat ik iets minder vaak mijn "damper" gebruik en ook meer liquid uitspaar.

En met een mooie lage dual coil build ben ik sneller voldaan en blijf ik niet constant dampen.

Maar ik gebruik de tube mechs wel enkel thuis, of als ik eens de vapeshop bezoek.

 

7 hours ago, Jayjay said:

@Hies dat verbaasd met toch erg dat je op 0.22ohm komt met zulke grote coils + aantal core draden. Misschien moet ik ook eens ss316L core draden gaan gebruiken dan kom ik niet zo laag in de ohm's als ik grote coil wil bouwen.

Dat klopt wel niet altijd, zijn build is 0.22ohm omdat hij dan ook 10 wraps per coil heeft.

De meeste coils in SS die ik zelf maak ofwel de Coilology/Ambrose coils, met dezelfde draaddiktes dan de Ni80 variant kom ik bij SS altijd iets lager uit dan Ni80.

 

6 hours ago, Dampkring said:


Netjes heur. Maareeeh, wat is't met de Dreamer dat iedereen er massaal aan gaat? 

De Dreamer is de beste tube op de markt voor die prijs, kan geen minpuntje bedenken.

De tubes van Complyfe of Purge van 300€ tot ......€ die ze hier in de lokale shops verkopen presteren echt niet beter of hebben geen betere vuurknop of afwerking.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jim said:

De tubes van Complyfe of Purge van 300€ tot ......€ die ze hier in de lokale shops verkopen presteren echt niet beter of hebben geen betere vuurknop of afwerking.

Ik ben sowieso niet zo van de hype machines. :e33

 

Heeft iemand hier trouwens al de spaced/staggered knoop of spoelhouder truuk geprobeerd?

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Jayjay said:

@Hies dat verbaasd met toch erg dat je op 0.22ohm komt met zulke grote coils + aantal core draden. Misschien moet ik ook eens ss316L core draden gaan gebruiken dan kom ik niet zo laag in de ohm's als ik grote coil wil bouwen.

Ss316L heeft een veel lagere weerstand dan n80 he.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Sub-Ωhm said:

Jup, wanneer je nu een mech tube wilt voor ADV, is dit je mech, ik kan echt geen enkel minpunt vinden ?? 

Voor mij dat hij geen locking meganisme heeft.. dat is voor mij een van de belangrijkste factor, zeker voor een ADV.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...