Jump to content

Foto's coils


ikbat

Recommended Posts

Just now, Wiry said:

Die helix coils zijn opzich niet zo moeilijk maar echt verschrikkelijk om goed op te focussen.

Dat heb ik ook ondervonden, ga me toch maar eens zo'n bril met vergrootglas bestellen, ik zie niet echt wat ik doe zelfs met m'n bril op.:huil

Doe jij dit met het blote oog of gebruik je een loep?

2 minutes ago, Wiry said:

Ik heb Mn twee buitenste draden getwist tot ze braken en tussen elke 40ga tussen de twist 3 open twists gelaten en 4 keer een nieuwe draad er in gezet.

Heb bij de laatste m'n draden ook zo fel getwist, dus daar zit ik al goed. Ga de volgende keer ook eens proberen met 4 draden.

3 minutes ago, Wiry said:

Blijven oefenen, op een gevenmoment moet het lukken, trouwens niet gek opkijken bij mij kwam ie dual uit op 0.08 ohm.

Blijven oefenen zal ik doen, maar ga het toch even laten rusten nu tot ik m'n bril heb. Bij mij komt deze mislukte ook uit op 0,08 dus toch iets dat we gemeen hebben :grins

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Sir Vape A lot said:

Dat heb ik ook ondervonden, ga me toch maar eens zo'n bril met vergrootglas bestellen, ik zie niet echt wat ik doe zelfs met m'n bril op.:huil

Doe jij dit met het blote oog of gebruik je een loep?

Heb bij de laatste m'n draden ook zo fel getwist, dus daar zit ik al goed. Ga de volgende keer ook eens proberen met 4 draden.

Blijven oefenen zal ik doen, maar ga het toch even laten rusten nu tot ik m'n bril heb. Bij mij komt deze mislukte ook uit op 0,08 dus toch iets dat we gemeen hebben :grins

 

Haha inderdaad. 

 

Ik doe het met het blote oog, die brillen doen pijn aan Mn neus en die loepjes die je met je wenkbrauw klemt zie ik geen diepte mee. 

 

Met de tweede draad kan je de eerste volgen dat maakt het al vele malen makkelijker. 

 

Neem maar vast een paracetamolletje, veel scheel kijken veroorzaakt een stevige hoofdpijn. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aangezien mijn DIY fused clapton tool niet meer werkt, moest ik ze zelf maar eens leren maken. Op een of andere manier overlapt hij nu telkens iedere wrap.

Na even een middagje proberen is 't me toch aardig gelukt uit de losse pols hehe.

 

26g N80 x 2  core + 39g Kanthal outerwire

 

hYxDdIm.jpg

Edited by Thommylue
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 26-2-2018 at 13:35, Jayjay said:

Iemand vroeg mij op het forum of ik wat coils zou kunnen maken die veel smaak geven. Nu gebruik ik een beperkt aantal coils die naar mijn mening de beste smaak geven. Maar nogmaals stapple coils of alien coils heb ik nog nooit geprobeerd dus geen idee hoe deze smaken. Ik ben gelijk aan de slag gegaan (hoe eerder klaar hoe beter). Hier voorbeelden van de gemaakte coils met verschillende creaties (en geouweh**r/tijdverdrijf). 

 

Als je mij vraagt de beste clapton coil, dan is dat wel 2x 26ga kanthal (ja je leest het goed) met 1x 40ga ni80 of hoger. Daarnaast gebruik ik sinds kort voor clapton extra draad vaak 24 of 26ga ni80 ertussen. Dit om 1. Meer oppervlakte te creëren. En 2. Omdat deze coils totaal geen "hotspots" hebben. Hier voorbeeld wat ik bedoel.

 

9or4prb.jpg

 

Nu heb ik meerdere coils gemaakt goeie 2 uurtjes bezig geweest. Maar ik had meer moeite met het bedenken van hoe ik de coils heelhuids kon opsturen. Dan het maken ervan. Naja dit is het geworden. Hoop dat degene hoop damp plezier van zal beleven.

sl947iseu.jpg

wkwrytmxg.jpg

 

O ja omdat ik me verveelde heb ik nog een "bullshit" clapton coil gemaakt. Bizar kleine coil met bizar veel wikkelingen. De wikkelingen heb ik zo breed gemaakt zodat degene zelf makkelijk terug kan wikkelen naar gewenste aantal wikkelingen (had draad over). Dit is gemaakt met 3x32ga ni80 en 1x44ga ni80 buitendraad. Pain in the ass als je mij vraagt en ging vaak verkeerd. Heb door @Dr.Smoke geleerd dat hoe dunner de draad hoe meer smaak de coil heeft. En verrekt het is waar ook. Deze bullshit coil heb ik zelf nog nooit geprobeerd dus de nieuwe eigenaar krijgt een primeurtje!

 

Nice!

Ik ben zelf nog niet tevreden over m'n mech build. Vrij trage ramp up en de damp is relatief gezien koel.

Heb laatst een keer staged heating geprobeerd, maar ik denk dat als je een dual coil build maakt je veel te laag uitkomt met een staged fused clapton of niet? Waar kom je ongeveer op uit?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Thommylue said:

 

Nice!

Ik ben zelf nog niet tevreden over m'n mech build. Vrij trage ramp up en de damp is relatief gezien koel.

Heb laatst een keer staged heating geprobeerd, maar ik denk dat als je een dual coil build maakt je veel te laag uitkomt met een staged fused clapton of niet? Waar kom je ongeveer op uit?

Je bedoelt de quad core clapton? 4 binnendraden komt ik zo uit mijn hoofd 0.15 ohm als ik mij niet vergis. Die voldoening heb ik met een mech ook niet. Enkel op een lage ohm build maar die ga ik niet zeggen.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jayjay said:

Je bedoelt de quad core clapton? 4 binnendraden komt ik zo uit mijn hoofd 0.15 ohm als ik mij niet vergis. Die voldoening heb ik met een mech ook niet. Enkel op een lage ohm build maar die ga ik niet zeggen.

Nee ik bedoel die fused clapton met daartussen een 24g round wire.

Ik probeerde dat laatst maar kwam met een single coil uit op .14 ohm..

Was wel volledig ss316l, maar als ik kanthal gebruik is de ramp up weer trager

Link to comment
Share on other sites

Aangezien mijn DIY fused clapton tool niet meer werkt, moest ik ze zelf maar eens leren maken. Op een of andere manier overlapt hij nu telkens iedere wrap.

Dat had ik ook in het begin, en nu nog soms. Heeft volgens mij te maken met gebruikte draaddiktes en spanning op de spoel. Buitendraad 40awg lukte nooit goed, 36awg veel beter.
Link to comment
Share on other sites

Hebben jullie je boormachine gefixeerd? Mijn draad begint behoorlijk te wapperen halverwege. Zit nog beetje te oefenen met waarschijnlijk te dikke draden; 26x30, dus dat zal ook niet meehelpen waarschijnlijk..?.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, vliegende.cisse said:

Dikke draden zijn makkelijker.
Niet de machine maar de draad ‘stabiliseren’, aan een swivel ?

 

Heb ik, drie swivels zelfs. Vraag me alleen af of je niet beter die boormachine ook vast zet op 1 of andere manier. Merk dat die verschuift en dat je dan minder druk op je draad houdt

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Steve said:

Heb ik, drie swivels zelfs. Vraag me alleen af of je niet beter die boormachine ook vast zet op 1 of andere manier. Merk dat die verschuift en dat je dan minder druk op je draad houdt

En als je de boormschine kantelt?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Thommylue said:

Nee ik bedoel die fused clapton met daartussen een 24g round wire.

Ik probeerde dat laatst maar kwam met een single coil uit op .14 ohm..

Was wel volledig ss316l, maar als ik kanthal gebruik is de ramp up weer trager

O dat is een flapton. Ribbon wire 0.3x0.8mm ss316l en daar omheen 42ga ni80. En dan een 26ga ni80 tussenin een coil. Weet zo niet op hoeveel ohm je uit komt.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Jayjay said:

O dat is een flapton. Ribbon wire 0.3x0.8mm ss316l en daar omheen 42ga ni80. En dan een 26ga ni80 tussenin een coil. Weet zo niet op hoeveel ohm je uit komt.

Ik kan me voorstellen dat ondanks de koele damp van een flapton, je door die staging 26g toch een warmere damp krijgt. Klopt dat?

Het lastige is dat je zo n staging coil moeilijk kan berekenen. Althans, ik weet zo niet hoe, want de stroom gaat door de coil met de laagste weerstand, maar eigenlijk heb je ook wel weer een soort parallel coil.. dus of de weerstand dan halveert..

Link to comment
Share on other sites

Hebben jullie je boormachine gefixeerd? Mijn draad begint behoorlijk te wapperen halverwege. Zit nog beetje te oefenen met waarschijnlijk te dikke draden; 26x30, dus dat zal ook niet meehelpen waarschijnlijk..?.

Ik doe altijd om hey begin van de draad een stukje tape draaien, dan kan je hem mooi in het midden van de boorkop plaatsen en draait ie netjes in het midden van je boorkop, dan zwabbert ie bij mij in ieder geval niet meer.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ga me vanavond ook maar eens op Alien's richten. Wil echt eens een keer een coil proberen met 3 cores, alleen een triple core fused Clapton kan ik maar niet plat houden. Paperclips vallen eraan, en van die ringetjes van een sleutelhanger zit veel te strak..

Link to comment
Share on other sites

The Flave RDA, met hand made Nichrome 80 Framed Staple coil (van e-wolk)

 

Op het coil-flesje waar deze in zat staat: een weerstand van 0.1 Ohm

 

Maar mijn Boxmod geeft een weerstand van 0.2 Ohm aan? 

 

Deze gorgelt wel heel erg maar dat maakt niets uit,

want deze dampt wel héél goed en zuigt erg goed liquid op

 

flave-rda

 

Edited by Morice
Link to comment
Share on other sites

The Flave RDA, met hand made Nichrome 80 Framed Staple coil (van e-wolk)
 
Op het coil-flesje waar deze in zat staat: een weerstand van 0.1 Ohm
 
Maar mijn Boxmod geeft een weerstand van 0.2 Ohm aan? 
 
Deze gorgelt wel heel erg maar dat maakt niets uit,
want deze dampt wel héél goed en zuigt erg goed liquid op
 
39924948804_ac69335b6b_b.jpg&key=ebba6bd55d59f15863995b845f3b84c5cf2aa31cefbc370741e5dfd7f8529800
 
Die 0.1 hoort waarschijnlijk bij de dual coil setup ??
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Thommylue said:

Poging nummer 1 haha. ik krijg de 3 draden maar niet vlak langs elkaar. als ik er een paperclip op doe, valt de paperclip er tijdens het draaien af

r3Y0Vzc.jpg

Deze gast heeft er foamblokjes oid om zitten, wellicht is dat wat

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Thommylue said:

Poging nummer 1 haha. ik krijg de 3 draden maar niet vlak langs elkaar. als ik er een paperclip op doe, valt de paperclip er tijdens het draaien af

r3Y0Vzc.jpg

Ik gebruikte altijd sleutel ringen waar je sleutels in hangen. Of ronde lego blokjes werkt ook perfect. Paperclip is niet zo sterk voor deze dingen. Maar zie ik het goed dat je 2 binnendraden gebruikt? Of zit de 3de verstopt?

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Jayjay said:

Ik gebruikte altijd sleutel ringen waar je sleutels in hangen. Of ronde lego blokjes werkt ook perfect. Paperclip is niet zo sterk voor deze dingen. Maar zie ik het goed dat je 2 binnendraden gebruikt? Of zit de 3de verstopt?

De derde zit verstopt ja.

 

Lego blokjes is een goed idee, welke bedoel je precies?

 

Sleutelringen zitten zo strak over het draad en als ik ze moet verschuiven moet ik het claptonnen pauzeren en dan krijg ik niet mooi 1 geheel even strak achter elkaar gewrapped als je snapt wat ik bedoel..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Thommylue said:

De derde zit verstopt ja.

 

Lego blokjes is een goed idee, welke bedoel je precies?

 

Sleutelringen zitten zo strak over het draad en als ik ze moet verschuiven moet ik het claptonnen pauzeren en dan krijg ik niet mooi 1 geheel even strak achter elkaar gewrapped als je snapt wat ik bedoel..

Deze heb ik toen gekocht. Mooi klein en rond. Dus dan heb je ook geen uitstekende stukken waardoor je het alleen maar "verzwaard". Want dan gaat je draad teveel wieberen. 

plaatjes rond  2 x 2 
€ 2,00
http://link.marktplaats.nl/m1258663551?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Link to comment
Share on other sites

Nou meerdere dingen geprobeerd. Hoop draad verpest haha. Ik hou het wel mooi bij fused claptons.

Zit er veel verschil tussen een 2 core en 3 core? Ik wilde alleen even een 3 core proberen omdat dan de weerstand perfecr uit komt op mn mech

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...