Jump to content

[Poll] Gedetineerden en dampen


Guest Schoorsteen78

Dampen & Detentie  

100 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Schoorsteen78

Dit heb ik me ook enige tijd zitten bedenken zoals je soms meerdere dingen tegenkomt in de maatschappij.

Dampen en detentie?

Is dit al mogelijk? Zoniet waarom kan een gedetineerde die nieuw, van deze tijd, of al voor de damptijd maar wil overstappen niet ook gebruik maken van gezonder roken. Er zijn ook mensen die onterecht in een detentiecentrum verblijven in afwachting van een zaak. Dit kan soms zelfs 90 dagen zijn.

Die tijd ben je dus afhankelijk van een interne winkel verzorging waar je tabak kan kopen.

Moet het voor deze mensen dan niet ook mogelijk zijn.

Tevens nog de dagen op een politiebureau waar men wel 2x per dag een sigaret mag roken maar geen e-sigaret is toegestaan.

Te weten dat er ook mensen zijn die buiten dampen en vervolgens een drie weken binnen zitten omdat ze nog boetes hebben, noem maar een voorbeeld.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet wat je met die pol wil. Ik denk dat iedereen vind dat het in detentie mogelijk moet zijn. Ik heb geen idee hoe het daar binnen werkt. Mogen ze geen pakjes bestellen? De inhoud zal wel nagekeken worden maar dat is op zich een optie natuurlijk.

Verder geen ervaring mee en ook geen mensen waar ik het aan kan vragen (houden zo lijkt me haha).

Link to comment
Share on other sites

Guest Schoorsteen78

Ik weet niet wat je met die pol wil. Ik denk dat iedereen vind dat het in detentie mogelijk moet zijn. Ik heb geen idee hoe het daar binnen werkt. Mogen ze geen pakjes bestellen? De inhoud zal wel nagekeken worden maar dat is op zich een optie natuurlijk.

Verder geen ervaring mee en ook geen mensen waar ik het aan kan vragen (houden zo lijkt me haha).

Mijn ex een bewaarster in die tijd, jaren geleden, vertelde me dat ze er bestellingen kunnen doen via een lijst met 'vooraf vaststaande' producten , die je dient in te leveren en die bestelling werd dan 1x per week geleverd in een soort van plastic box. Dus ook extra eten, etenswaren en drinken, verzorgingsproducten en tabak. Was er ook nog een soort van 'buitenwinkel' - methode waar je in overleg overige 'toegestane' artikelen kon bestellen bij b.v. de Hema, dixons enz. Gelde er ook nog een regel dat je een elektrisch apparaat moest laten verzegelen ( laten voorzien van een 'one-way' sticker ) zodat ze niet bij elke cel controle een draagbare radio open hoeven te maken ivm mogelijke drugs verstop-plek. Daar betaalt men gedwongen geld voor anders krijgen ze dit apparaat niet binnen.  Zover ik dus weet mag je niet op eigen initiatief een pakket laten aankomen lijkt me ook vrij logisch op zich omdat ze dan nog meer mensen moeten aannemen om alles te checken.

Dus misschien had ik mijn eerste ingeving anders moeten formuleren.

Zou het dan mogelijk moeten zijn om een e-cig te kunnen bestellen als men daar een beperkt aangepast assortiment voor hebben samengesteld via de al bestaande bestellijst.

Zal idd de meerderheid dus ja op antwoorden, wat een democratie  :zoef

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Lijkt me wel weer een mooi voorbeeld van het lastige van flesjes vloeistof. Ik heb hier nog wel een doos lege flesjes, daar kan ik van alles inproppen en ze re-sealen.

Link to comment
Share on other sites

Ah nu je het zo uitlegt besef ik me dat me nooit heb gerealiseerd dat het wel eens onmogelijk zou kunnen zijn voor gedetineerden om te dampen. Ships... vind ik erg ongewenst. Ik begon meteen met brainstormen hoe dat dan wel mogelijk zou kunnen worden maar zolang er geen breed draagvlak voor is vrees ik dat het ontoegankelijk blijft (dat is het nu begrijp ik eigenlijk uit je berichtje).

In een politiecel, 2 sigaretjes per dag... OMG... in zo'n stress situatie en dan maar 2 sigaretjes pfff

Een eye opener voor mij dus, ik heb hier nooit bij stil gestaan ook omdat het voor mij een ver van mijn bed show is.

Link to comment
Share on other sites

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

Als dat nu geen goede reden is ! ik hoor die moordenaar in spé al denken "ha nee, dat mag ik niet doen, want als ze me pakken, in de bak mag ik niet dampen !  :shock  "

:blij

Link to comment
Share on other sites

Als ik dit zo lees, is er maar één mogelijkheid voor gedetineerden, en dat is een wegwerp e-sigaret. Dan heb je geen problemen met liquids waar van alles in gedaan zou kunnen worden. En als ze goed geseald verpakt binnenkomen, kan er niets raars mee gebeuren, lijkt me.

Link to comment
Share on other sites

Guest datida

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

nou ja als je het zo bekijkt, ga ik terug roken riskeer ook gevangenisstraf bij de volgende inbeslagname van nicotine houdende pg-vg :fluit

wat ik bedoel is gewoon niet iedereen hoort daar te zitten :wink

Link to comment
Share on other sites

Guest dekok

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

Dit is wel héél kortzichtig denken, en slaat nergens op, af en toe bij stilstaan dat ook heiligen kinderen hebben die misschien niet zo heilig zijn......

Link to comment
Share on other sites

Guest Schoorsteen78

Als ik dit zo lees, is er maar één mogelijkheid voor gedetineerden, en dat is een wegwerp e-sigaret. Dan heb je geen problemen met liquids waar van alles in gedaan zou kunnen worden. En als ze goed geseald verpakt binnenkomen, kan er niets raars mee gebeuren, lijkt me.

Een wegwerp sigaret is idd wel een praktische oplossing alleen is de levensduur van zo'n wegwerpsigaret dermate treurig dat je er zelfs geen volle dag mee kan maken. Als je zo'n wegwerp sigaretje dampt dan neemt de damp gelijkmatig af naarmate de batterij leegraakt. Ik heb met zo'n sigaret net een halve dag kunnen maken. Dus dat zou dan uitkomen op ( 6 euro - Bruna ) ( 9,95 Primera ) op 12 - 18 euro per dag. Dat is bijna 100 euro per week.

Als ik zelf de regels zou mogen bepalen zou ik de wegwerpers wel aanbieden op een dergelijke lijst en dan een paar duurdere setjes die gescreend zijn op veiligheid. Zoals bijvoorbeeld een Joyetech eCab waar ik momenteel een goede ervaring mee heb en dan zo'n ego-t setje. Met de bij te bestellen onderdelen erbij.

Verzegelen lijkt me dan overbodig omdat een dergelijk apparaat niet echt een oncontroleerbare verstop-plek is voor illegaal binnengekomen drugs. Vooral zo'n eCab is dan geheel te openen.

Link to comment
Share on other sites

Guest draakje

Ik denk meer dat het niet mag omdat ze de nicotine houdende stof op zouden kunnen drinken of iets dergelijks

Link to comment
Share on other sites

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

Dit is wel héél kortzichtig denken, en slaat nergens op, af en toe bij stilstaan dat ook heiligen kinderen hebben die misschien niet zo heilig zijn......

Dit vind ik geen kortzichtig denken, maar zeer logisch denken. Het slaat ook wel degelijk ergens op zowel voor dampen als in het algemeen, nl dat gewoon niemand wat moet flikken waardoor ie in de gevangenis belandt.

En kom je daar wel terecht (omdat je niet *heilig* bent) dan moet je ook maar opdraaien voor de consequenties. PUNT.

Ik begreep dat roken daar blijkbaar wel mag - wat wel onder toezicht zal zijn (en terecht)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dampy

Ik denk meer dat het niet mag omdat ze de nicotine houdende stof op zouden kunnen drinken of iets dergelijks

Stel je toch eens voor dat een inmate zichzelf van kant maakt met een flesje liquid!  :shock  dan krijgen alle dampers een slechte naam, en reken maar op een direct totaalverbod. Met gevangenisstraf als je toch betrapt wordt...

Met al die waarschuwingen erop moet 1 flesje liquid wel levensgevaarlijk zijn! En niet vergeten: kleren direct uitwassen als je een druppeltje knoeit!

Ik heb trouwens in Hong Kong gezien dat er echt gevangenisstraf staat op BUITEN ROKEN OP DE BOULEVARD. Wist niet wat ik zag. Compleet van de pot gerukt zijn ze, allemaal.

Link to comment
Share on other sites

Guest Schoorsteen78

Moet jij binnenkort soms brommen schoorsteen?  :lol

Nee want ik ben niet tot antwoorden verplicht  :fluit

Link to comment
Share on other sites

Guest Schoorsteen78

Ik denk meer dat het niet mag omdat ze de nicotine houdende stof op zouden kunnen drinken of iets dergelijks

Stel je toch eens voor dat een inmate zichzelf van kant maakt met een flesje liquid!  :shock  dan krijgen alle dampers een slechte naam, en reken maar op een direct totaalverbod. Met gevangenisstraf als je toch betrapt wordt...

Met al die waarschuwingen erop moet 1 flesje liquid wel levensgevaarlijk zijn! En niet vergeten: kleren direct uitwassen als je een druppeltje knoeit!

Ik heb trouwens in Hong Kong gezien dat er echt gevangenisstraf staat op BUITEN ROKEN OP DE BOULEVARD. Wist niet wat ik zag. Compleet van de pot gerukt zijn ze, allemaal.

JA klopt maar als je twee eetlepels zout oplost ben je er ook geweest en dat hebben ze ook.

Denk niet dat de meerderheid het dan maar moet laten, welke al in de minderheid zijn want de meerderheid wil zelf blijven roken. Tevens zijn scheermesjes ook toegestaan al lijkt me idd een liquid denkbeeldig een geschiktere manier, misschien, voor een onstabieler iemand in deze toestand. Maar om het om die reden te verbieden  :weetnie

Link to comment
Share on other sites

Het slaat ook wel degelijk ergens op zowel voor dampen als in het algemeen, nl dat gewoon niemand wat moet flikken waardoor ie in de gevangenis belandt.

Er zouden binnen afzienbare tijd heel veel dampers in de gevangenis terecht kunnen komen.

Als ik 't goed begrepen heb, hoef je binnenkort alleen maar het lef te hebben om een hoger gehalte dan 20mg/ml te importeren.

En wat gebeurt er als je reeds 3 keer een bekeuring hebt gehad voor dampen waar dampen verboden is?

Ga je dan ook de gevangenis in?

Of pakken ze alleen je dampertje af?

Link to comment
Share on other sites

Het slaat ook wel degelijk ergens op zowel voor dampen als in het algemeen, nl dat gewoon niemand wat moet flikken waardoor ie in de gevangenis belandt.

Er zouden binnen afzienbare tijd heel veel dampers in de gevangenis terecht kunnen komen.

Als ik 't goed begrepen heb, hoef je binnenkort alleen maar het lef te hebben om een hoger gehalte dan 20mg/ml te importeren.

En wat gebeurt er als je reeds 3 keer een bekeuring hebt gehad voor dampen waar dampen verboden is?

Ga je dan ook de gevangenis in?

Of pakken ze alleen je dampertje af?

Je belandt hier niet zomaar in de gevangenis hoor, als je ziet/hoort welke rascriminelen gewoon maar  vrij lopen :-(

To the poiint vwb jouw opmerking/vraag - tja, als je al 2x in overtreding bent met dampen waar het niet mag.... is het dan niet een beetje het verhaal van de ezel en die steen?  :haas

Link to comment
Share on other sites

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3585747/2014/01/29/Duizenden-gewone-mensen-gegijzeld-door-CJIB.dhtml

Foutjes, hele slordige, komen overal voor (helaas)

Het zou dus zomaar kunnen dat jij of ik ook door een 'foutje' heel lang vast komt te zitten..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...