Jump to content

[Poll] Gedetineerden en dampen


Guest Schoorsteen78

Dampen & Detentie  

100 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3585747/2014/01/29/Duizenden-gewone-mensen-gegijzeld-door-CJIB.dhtml

Foutjes, hele slordige, komen overal voor (helaas)

Het zou dus zomaar kunnen dat jij of ik ook door een 'foutje' heel lang vast komt te zitten..

Dit is wel heel extreem en daar gaat het verder niet om toch. Ik neem aan dat we het toch hebben over mensen die terecht in de bak zitten en niet over uitzonderingen die regels bevestigen oid. :-)

Link to comment
Share on other sites

Weet jij dan of iemand terecht in de bak zit ? Ik hoor nog veel te veel over mensen die jaren voor niets gezeten hebben, en al zouden ze er terecht zitten, moeten ze nog een 2e of 3e kans krijgen wat ze ook gedaan hebben, we zijn allemaal mensen en kunnen allemaal fouten maken.

Link to comment
Share on other sites

Guest dekok

Als dampen of roken zo belangrijk voor ze is, hadden ze moeten zorgen uit de bak te blijven. Nou ja, moet men sowieso al voor zorgen toch.(het uit de bak blijven)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3585747/2014/01/29/Duizenden-gewone-mensen-gegijzeld-door-CJIB.dhtml

Foutjes, hele slordige, komen overal voor (helaas)

Het zou dus zomaar kunnen dat jij of ik ook door een 'foutje' heel lang vast komt te zitten..

Dit is wel heel extreem en daar gaat het verder niet om toch. Ik neem aan dat we het toch hebben over mensen die terecht in de bak zitten en niet over uitzonderingen die regels bevestigen oid. :-)

Het gaat hier niet over terecht of onterecht maar over "gedetineerden en dampen".....

Link to comment
Share on other sites

ik ben voor een totaalverbod in de gevangenis...

dwz geen tabak, geen alcohol, geen drugs, geen dampen, geen playstation, geen pc, geen internet, ...

sommige gedetineerden worden naar mijn mening teveel verwend...

crap, stel je bent iemand die het niet zo breed heeft, en je moet op het straat leven, doe wat mis en je krijgt kost en inwoon...

een gevangenisstraf zie ik als een tijd waarin je je moet bezinnen over wat je hebt misgedaan, en niet een verderzetting van je leven buiten de gevangenis, met enige verschil dat je niet kan vertrekken wanneer je wil...

wie in de gevangenis geraakt heeft wat mispeuterd, door hem/haar daar alles te geven waar je "buiten" ook aan geraakt, is geen straf vind ik.

ik weet niet hoe het er in NL aan toegaat, maar als ik zie hier in belgie... playstation op de kamer? geen probleem! internettoegang op je pc? geen probleem! al zal dit allemaal wel onder controle gebeuren, maarja... neem dat allemaal weg!

ik weet van verschillende mensen (niet persoonlijk, maar in de krant & andere media) dat er hier in belgie gedetineerden zijn die een playstation 3 kochten, een tv op hun kamer & zitten gamen, terwijl ze nog steeds een schadevergoeding moeten betalen aan (nabestaanden van) slachtoffers...

dit vind ik pas schandalig, en niet "ow nee, we kunnen niet dampen".

verder denk ik ook dan dat een flesje liquid even dodelijk is dan gelijk welk ander artikel... als je een lepel inslikt kan je ook sterven he...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest dekok

ik ben voor een totaalverbod in de gevangenis...

dwz geen tabak, geen alcohol, geen drugs, geen dampen, geen playstation, geen pc, geen internet, ...

sommige gedetineerden worden naar mijn mening teveel verwend...

crap, stel je bent iemand die het niet zo breed heeft, en je moet op het straat leven, doe wat mis en je krijgt kost en inwoon...

een gevangenisstraf zie ik als een tijd waarin je je moet bezinnen over wat je hebt misgedaan, en niet een verderzetting van je leven buiten de gevangenis, met enige verschil dat je niet kan vertrekken wanneer je wil...

wie in de gevangenis geraakt heeft wat mispeuterd, door hem/haar daar alles te geven waar je "buiten" ook aan geraakt, is geen straf vind ik.

ik weet niet hoe het er in NL aan toegaat, maar als ik zie hier in belgie... playstation op de kamer? geen probleem! internettoegang op je pc? geen probleem! al zal dit allemaal wel onder controle gebeuren, maarja... neem dat allemaal weg!

ik weet van verschillende mensen (niet persoonlijk, maar in de krant & andere media) dat er hier in belgie gedetineerden zijn die een playstation 3 kochten, een tv op hun kamer & zitten gamen, terwijl ze nog steeds een schadevergoeding moeten betalen aan (nabestaanden van) slachtoffers...

dit vind ik pas schandalig, en niet "ow nee, we kunnen niet dampen".

verder denk ik ook dan dat een flesje liquid even dodelijk is dan gelijk welk ander artikel... als je een lepel inslikt kan je ook sterven he...

Demonaz, stel (utopie) dat ik je stelling zou volgen: totaal verbod van alles in de gevangenis. Want ze hebben een fout gemaakt en zullen zwaar boeten.

Primo: de enige straf die een rechter en de wet oplegt is "vrijheidsberoving" en verder niets, maar dan ook totaal niets meer of minder.

Secundo: sluit iemand enkele jaren op zonder ook maar iets van lichamelijke of geestelijke ontspanning, en ik verzeker je dat ja de invrijheidstelling een wandelende bom de straat op stuurt, geheid zeker.

Tertio: ik hoop (hoop dat het je nooit overkomt) dat als een van je geliefden ooit in deze situatie terecht komt, je dan tot bezinning komt.

Link to comment
Share on other sites

Guest dekok

quartio: ik hoop dat niemand slachtoffer wordt van iemand die uiteindelijk een gedetineerde wordt; een gedetineerde krijgt een paar jaar, een slachtoffer levenslang.

En daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens. En dan nu terug on topic ....

Link to comment
Share on other sites

maar ik ben het volledig met demonaz eens

en àls ze dan weer terug de maatschappij in zouden moeten; dan doen ze dat maar in een of andere gewenningsperiode.

Tja, maar daar is geen geld voor....

Overigens, een flesje eliquid drinken, daar ga je dus niet dood aan. Een vrouw probeerde zelfmoord te plegen op die manier (ben even kwijt hoeveel eliquid ze gedronken had, maar het was véél), kwam in het ziekenhuis terecht waar haar maag werd leeggepompt en ze norit-tabletten kreeg toegediend. Waarna ze weer naar huis mocht. Enige tijd later probeerde ze het opnieuw met een hoger nic-gehalte en een grotere hoeveelheid; zelfde resultaat. Geloof dat dit één van de favoriete voorbeelden van dr. Farsalinos is over de (on)schadelijkheid van eliquids....

Link to comment
Share on other sites

ik ben voor een totaalverbod in de gevangenis...

dwz geen tabak, geen alcohol, geen drugs, geen dampen, geen playstation, geen pc, geen internet, ...

sommige gedetineerden worden naar mijn mening teveel verwend...

Heb je het wel eens geprobeerd, in de gevangenis zitten, ontdaan van al je rechten en al je privacy?

Ik ken een paar mensen die hebben vastgezeten -- niet omdat ze waren veroordeeld, maar omdat ze -ten onrechte- verdacht waren. Je wilt niet weten wat dat doet met een mens. Spreken over 'verwend worden' is bepaald ongepast.

Link to comment
Share on other sites

het lijkt me goed om nu eens niet alle gedetineerden over één kam te scheren;

zoals Karin aangeeft zijn er mensen (die bijv. voor hun veroordeling) die onterecht vast zitten, er zijn mensen die vast zitten om een jaartje hun lesje te leren èn er zijn (ff een heleboel overslaand) mensen die (wat mij betreft) nóóit de maatschappij weer in zouden mogen.

Er zijn al gradaties in straffen, gradaties in strafinstellingen, dan lijkt me ook dat er gradaties mogen zijn in vormen van detentie.

edit: door die laatste groep zou er een bezuiniging kunnen ontstaan  :grins . Maar nee, nederland beslist dat de níeuwste gevangenis, voldoend aan alle nieuwste normen (huh?? normen en detentie??) nu leeg staat.

Link to comment
Share on other sites

verder denk ik ook dan dat een flesje liquid even dodelijk is dan gelijk welk ander artikel... als je een lepel inslikt kan je ook sterven he...

Een flesje liquid leeg drinken is niet dodelijk, 3 flesjes liquid ook niet, en zelfs het inslikken van bestek is niet dodelijk.

Link to comment
Share on other sites

Tussen de 50 en 60mg per kg levend weefsel is dodelijk afhankelijk van of je roker bent of niet, dit volgens de LD50 lijst

Als je 80 kg weegt zou je dus tussen de 4000 en 4800 mg in 1 keer naar binnen moeten gieten, afhankelijk van of je roken bent gewend of niet

Verzonden vanaf mijn Vamo v5 met behulp van Aspire Nautilus BDC

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker

Gedetineerden zijn ook mensen. Die een fout hebben gemaakt en daarvoor gestraft worden.

En diegene die denken dat die geen rechten hebben, dat is nu juist wat de EU over ons, dampers, denkt, dan zijn we net zo slecht als de beleidmakers.

Dus ja, zonder twijfel moeten gedetineerden kunnen dampen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Schoorsteen78

verder denk ik ook dan dat een flesje liquid even dodelijk is dan gelijk welk ander artikel... als je een lepel inslikt kan je ook sterven he...

Een flesje liquid leeg drinken is niet dodelijk, 3 flesjes liquid ook niet, en zelfs het inslikken van bestek is niet dodelijk.

Tenzij je een katana inslikt en gaat zitten  :lol

Link to comment
Share on other sites

ik ben voor een totaalverbod in de gevangenis...

dwz geen tabak, geen alcohol, geen drugs, geen dampen, geen playstation, geen pc, geen internet, ...

sommige gedetineerden worden naar mijn mening teveel verwend...

Heb je het wel eens geprobeerd, in de gevangenis zitten, ontdaan van al je rechten en al je privacy?

Ik ken een paar mensen die hebben vastgezeten -- niet omdat ze waren veroordeeld, maar omdat ze -ten onrechte- verdacht waren. Je wilt niet weten wat dat doet met een mens. Spreken over 'verwend worden' is bepaald ongepast.

Mensen die niet veroordeeld worden zojn geen gedetineerden he, mijn mening is over mensen wiens schuld is bewezen en er voor veroordeeld zijn. En ja, ik weet waarover ik spreek, ik heb een maand in voorhechtenis gezeten voor ze doorhadden dat ik niets had misdaan en vrij mocht gaan. Zonder enige excuses van wie dan ook. Als ik in die maand tijd 10 sigaretten heb gerookt zal het veel zijn, en ik zat toen aan n 30-tal sigaretten per dag...

Als dit allemaal wegvalt, kunnen ze misschien wel in de plaats daarvan een soort van heropvoedingscursus volgen hoe ze terug kunnen gaan in de normale wereld. Maar zoals ik al zei, het is mijn mening, en daarom niet die van jullie he...

Sommige gedetineerden worden in mijn ogen te erg verwend, we mogen niet vergeten waarom ze er zijn beland he! N jongen waarmee ik 10 jaar geleden uitging in n groepje heeft zn eigen vriendin op n dag vastgebonden en doodgeslagen, om die dan een PS3 te geven en gta5 laten spelen vind ik nu toch te ver gaan... Hij mag wel "maar" 90minuten per dag gamen... Fking hell, waar gaat de wereld naartoe??

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker

Dit leidt naar niets. De vraag zou dus nu moeten zijn:

Moeten mensen die echt een misdrijf hebben gepleegd en daarvoor terecht vastzitten het dampen ontnomen worden?

Maar mijn antwoord blijft: uiteraard moeten die de mogelijkheid hebben te dampen.

Hoe wij tegenover gedetineerden staan, slachtoffers, allemaal  irrelevant, de rechter bepaalt de straf, en zelfs die maken soms fouten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Schoorsteen78

Het gaat eigenlijk over het feit dat je zelf, en in combinatie met anderen, een gezondere levensstijl hebt aangenomen en dat je, schuld of niet, een lange tijd dus gedwongen wordt weer terug te vallen op klassiek tabak roken omdat de alternatieven worden weggenomen met uitzondering stoppen met het gebruik van nicotine. Iedereen kan potentieel in een situatie belanden, doordacht of niet, terecht of niet, dat je met justitie in aanraking komt. Ik heb de vraag zo verkort omdat het niet alle opties hoeft te bevatten om echt schuldigen uit te sluiten. Dan nog het feit dat schuldigen ook spijt kunnen hebben en in situaties ook vergeving een rol speelt. Dan heb je nog dat gedetineerden ook kunnen kiezen tussen paprika, naturel, cheese union, bolognese chips nog niet te spreken over de oploskoffie, poeders koffie enzovoort. Ook justitie loopt soms achter en voordat dingen door de moeizame zeef zijn hebben dus gebruikers het in die tijd moeten laten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dit leidt naar niets. De vraag zou dus nu moeten zijn:

Moeten mensen die echt een misdrijf hebben gepleegd en daarvoor terecht vastzitten het dampen ontnomen worden?

Maar mijn antwoord blijft: uiteraard moeten die de mogelijkheid hebben te dampen.

Hoe wij tegenover gedetineerden staan, slachtoffers, allemaal  irrelevant, de rechter bepaalt de straf, en zelfs die maken soms fouten.

Dit antwoord is zeker ook met "voorbedachte rade" gegeven...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...