Jump to content

8-jarigen roken nepsigaretten op schoolplein


hans

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vind het te gek voor woorden dat dit verkocht word aan jonge kinderen ,,,ten eerste moesten de winkeliers ook wijzer zijn maar ja alles voor de omzet .

Een kleine stap is dit naar de echte peuk en dan heb je weer een nieuwe generatie rokers ,,,wij zetten hier allemaal op het forum omdat we zelf gerookt hebben en op deze manier lukt het om te stoppen  maar we zijn nog steeds verslaafd aan de nicotine ,,we moeten dit niet willen voor onze kinderen en kleinkinderen dus die neppers uit de handel halen en snel ook

Link to comment
Share on other sites

Ongelofelijk...dit is gewoon een 0mg wegwerpsigaret....bevat gewoon PG etc.

Hoort NIET verkocht te worden aan kinderen maar het is totaal gemarket voor jeugd: http://www.shishapen.nl/

Quote:

Hoe oud moet ik zijn om de shishapen aan te schaffen?

Om een shishapen aan te schaffen moet je minimaal 16+ zijn of toestemming hebben van je ouders / verzorgers

Is de pen schadelijk?

Nee, integendeel. De shisha pen is een gezonde variant van een waterpijp. Er zit geen vreemde geur aan, gassen en bevat geen nictotine of dergelijke.

Wat voor ingrediënten bevat de shishapen dan wel?

Propylene glycol glycerin, triacetin water, ethyl alcohol, Maltol methyl cyclopentenolone, Beta-damascone, beta-lonone, 10.2- acetyl pyrrole

Vooral de woordkeuze "integendeel"...alsof het het tegenovergestelde van schadelijk (niet hetzelfde als onschadelijk, maar juist positief, dus gezond...)

Schandalig, en waarschijnlijk wéér iets wat de damp-revolutie schade gaat berokkenen.

Link to comment
Share on other sites

Vind dit echt een hele kwalijke zaak.

Het meest verslavende en moeilijke om vanaf te komen bij het roken, is de handeling.

En nu word hij door die 8jarige kinderen al aangeleerd..

En het is gewoon dampen wat ze doen, en dat is niet een maniet dat ik dampen graag in het nieuws zie

Link to comment
Share on other sites

Dit is verschrikkelijk slechte "reclame" voor het dampen  :nee

Men staat er sowieso negatief tegenover,iedere misstap is dé gelegenheid om er als aasgieren op te vliegen.

Wie verkoopt dat nu g*dverdomme aan kinderen?????

:sip

Link to comment
Share on other sites

Guest Happydamp

Vind dit verschrikkelijk nieuws. Dit haakt exact in op een van de thema's die in de EU worden besproken. Het is een schande dat winkeliers hier aan meedoen en is schadelijk voor alle integere verkopers die welliswaar een behoefte in de markt willen invullen maar niet primair voor winstbejag en het snelle geld gaan! Bah.....

Link to comment
Share on other sites

Guest angie

Ehhhhhhhh, ik wil niet zeuren hoor, maar pas op met hoe je reageert. Dit kan straks wel eens gebruikt worden om een ban te zetten op de electronische sigaret :shock  Zo van: zie je wel, het is hartstikke gevaarlijk, zo'n nepsigaret...........uit de handel nemen die rommel"...................Met als excuus: op deze manier worden kinderen aangezet tot roken........ :sip

Link to comment
Share on other sites

Guest maryen65

Dit is geen goede reclame voor de elektronische sigaret, heel Nederland valt erover heen terwijl de kiosken wijzer zouden moeten zijn om het aan 8/9 jarigen te verkopen

Link to comment
Share on other sites

Guest angie

DAT bedoel ik nou juist! Geen goede reclame, integendeel. Let op mijn woorden, dit wordt straks gebruikt om de e-sig te verbieden!!! :sip

Link to comment
Share on other sites

Guest maryen65

DAT bedoel ik nou juist! Geen goede reclame, integendeel. Let op mijn woorden, dit wordt straks gebruikt om de e-sig te verbieden!!! :sip

Ja ben ik ook bang voor, de tabaksfabrikant lacht in  zijn vuistje

Link to comment
Share on other sites

Guest Huipio

Kon het niet laten....

Geachte,

Kun u mij onderzoeks resultaten toesturen waarin bevestigt wordt dat gebruik van uw "pen" gezond is en dus niet schadelijk??

Want uit uw site maak ik uit dat dit dus absoluut niet schadelijk kan zijn...

Citaat: De shishapen is een ware ontspanning en ook nog eens gezond.

Alleen als ik naar de ingrediënten kijk zou ik anders denken.

Propylene glycol glycerin, triacetin water, ethyl alcohol, Maltol methyl cyclopentenolone, Beta-damascone, beta-lonone, 10.2- acetyl pyrrole

Hopelijk begrijpt u mijn sceptische vraag.

Graag hoor ik van u.

Mvg. Huibert van der Sluijs

En we wachten af  :duimen

Link to comment
Share on other sites

De sishapen-site is inderdaad te enthousiast over het product, een zin als "De shisha pen is een gezonde variant van een waterpijp" kan dus echt niet, daar kun je op gepakt worden omdat je een medicinale claim maakt. Ik raad de website dan ook aan deze zin te veranderen in "De shisha pen is een aanzienlijk minder schadelijke vorm van een waterpijp." Want of de esig echt totaal onschadelijk is weten we niet, wel is de wetenschappelijke consensus ondertussen dat ie 95-99% minder schadelijk dan een echte sigaret. Maar dan nog zit je aan de verkeerde kant van de gezondheidsschaal.

Trouwens, in de UK worden op scholen nicotinepleisters voorgeschreven aan kinderen vanaf 12 jaar die roken. Met als gevolg dat de nicotinepleister als statussymbool wordt gezien, dan ben je stoer. Dan ben je met de shishapen toch beter af, daar zit in elk geval geen nicotine in.

http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/9823681/Children-as-young-as-12-given-nicotine-patches-on-the-NHS.html

Link to comment
Share on other sites

Guest PatrickV

Ik vind die reaktie van en Dr. Phil ook wel typisch. Exact hoe er over het algemeen over e-roken wordt gedacht.

Dr. phil

Ben ik nu zo naïef door te geloven dat een 8 jarig kind al over 10 euro beschikt en daarmee zonder toestemming van zijn ouders deze sigaretten gaat kopen. Als de ouders daar toestemming voor geven dan is het toekomst perspectief van zo'n kind zo Wieze uitzichtloos. de ouders nemen nu al het risico dat dit kind tot de kansloze groepering gaat behoren. Het laten roken van deze sigaretten is dan maar een bijzaak.

Hij heeft het over "deze sigaretten" en noemt mensen die roken een "kansloze" groep. Daarna nogmaals "het laten roken van deze sigaretten". Zo komt e-roken ook wel aan een negatieve naam :sip

Link to comment
Share on other sites

Guest BijPrimera

Dom, dom, dom,

Wij zijn vanmiddag op de hoogte gebracht van dit bericht en inderdaad zien wij de bui al hangen. Dit soort berichten zijn niet goed voor de onderhandelingen

die worden gevoerd binnen de EU.

Jongeren mogen niet roken en ook niet aangezet worden tot. De teksten op de website van shishapen zijn inderdaad erg gericht op de jeugd, maar hoe eerlijk

deze site ook mag zijn, waar zijn de KvK gegevens en BTW gegevens die er toch echt moeten zijn.

In onze tabaksspeciaalzaak verkopen wij geen tabak, e-shishas of e-sigaretten aan personen onder de zestien jaar. Online doen wij al een ID-Check bij de verkoop

van tabak en hebben naar aanleiding van dit bericht besloten dit ook in te voeren voor alle e-sigaretten, e-shishas en e-liquids. Eenmalig iets meer werk maar zo

kunnen wij zeker zijn dat er via onze kanalen geen kinderen aan die e-shishas kunnen komen.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat artikel van De Gelderlander nogal pretentieus en suggestief. Tabakswinkeliers die elektronische sigaretten aan 8- of 9-jarigen verkopen, geloof je het zelf? Tabakswinkeliers die de elektronische sigaret uit hun assortiment halen omdat een kind ernaar vraagt? Geloof je het zelf? Je zegt toch gewoon nee? Dan zou je als tabakswinkelier ook je sigaretten uit je assortiment moeten nemen omdat een minderjarige een pakje wil kopen? Laat me niet lachen.

Ik schrijf morgen een brief aan de redactie. Dit artikel is regelrechte stemmingmakerij.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qh2sWSVRrmo

Link to comment
Share on other sites

Guest Rookfontein

ik vind het eigenlijk wel stiekem cool. Vroeger gingen kinderen stiekem roken, sommige al op 8 jarige leeftijd. Nu de 8 jarige met dampers, stiekem heel erg leuk.

Niet ok, dat begrijp ik, maarja wie heeft niet in zijn jeugd stomme dingen gedaan. Stoer dat de toekomstige generatie, al is het een kleine groep, liever dampt dan a-rookt. lol

liever geen van beiden, maar toch hahahahaha

Link to comment
Share on other sites

Artikel van de Gelderlander is inmiddels overgenomen door de site van de Telegraaf.

Nu het uitgebreid in het landelijk nieuws staat zal den Haag ook wel gaan reageren!

Walgelijke aktie om dit aan minderjarigen te verkopen!

Link to comment
Share on other sites

ik vind het eigenlijk wel stiekem cool.

Ik heb naar aanleiding van het bericht eens op twitter gezocht op #shisha, de kids van tegenwoordig vinden het cool om ook foto's te plaatsen dat ze in de klas aan het "roken" zijn, of op andere plaatsen waar het niet mag, ze lachen omdat een klasgenoot is gepakt met "roken" in de klas..

Ze zien het dus als roken en niet als dampen en dat is fout en zeker niet cool. Roken is per definitie niet cool.

Probleem is alleen dat als je het verbied dan wordt het interessant, ik rookte niet voor niets mijn eerste a'tje toen ik 11 was. Hoe je het oplost? Geen idee.

De actie van primera kan op mijn steun rekenen. Van mensen vanaf 16 jaar mag je enig verstand verwachten..

Groetend,

Hans

Link to comment
Share on other sites

Guest BijPrimera

...winkeliers die elektronische sigaretten aan 8- of 9-jarigen verkopen, geloof je het zelf?

Er wordt wel snel gesproken over tabakswinkeliers aangaande dit onderwerp, de link met e-sigaretten en tabaksverkopers is voor de meeste al snel gemaakt maar ik zie de e-sigaretten ook bij de "grote goedkope alles en nog wat winkels" liggen. Maar het zou helaas zomaar kunnen gebeuren.

Ook las ik iets over iemand die denkt dat kinderen niet met een tientje over straat lopen, je moet eens een tijdje in een winkel staan om te zien waar kinderen mee lopen. Een I-Tunes kaart van €50,- kopen als jochie van 10 is ook raar. Ik kreeg toen ik 10 was ook geen 100 gulden mee om speelgoed in mijn eentje te kopen.

Waar leg je als winkelier de grens als deze grens niet vast staat! Dan heb ik het niet eens over een jochie van 11 of 12 die geen Ukash kaart meekrijgt van €100. Later komt z'n moeder de kaart zelf halen en vindt het vreemd dat wij zo moeilijk doen. Nog een voorbeeld dat een jongen van ongeveer 15 doodleuk een 3v bon koopt om online toto te spelen. Iets waar je in de winkel 18 voor moet zijn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...