Jump to content

8-jarigen roken nepsigaretten op schoolplein


hans

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest maryen65

Is niet zo moeilijk voor de kids om eraan te komen, ze vragen een ouder iemand om het voor ze te kopen. Tenminste die praktijken hoorde ik van mijn dochter aangaande alcohol kopen.

Link to comment
Share on other sites

Klopt, ik krijg serieus knulletjes van 14, 15 in de winkel met de buurman (volwassen) die wel even rijd.

Ze kunnen terugkomen met hun ouders zeg ik dan, van mij krijgen ze het niet mee. :nee

Die zie je niet meer terug.

Ik heb een grote sticker op de deur hangen, adults only, niet voor onder de 18.

Het werkt wel, ze zwaaien meteen met hun ID kaart bij binnen komst :lol

Link to comment
Share on other sites

Dat dit verkocht wordt aan kinderen is erg laag.

En de negatieve reclame voor het dampen zitten we niet op te wachten.....

Maar wat als ik dit op mijn dertiende had gehad in plaats van dat verdomde pakje shag????..............

Link to comment
Share on other sites

Voor hetzelfde geld hebben die kinderen het gejat van de ouders  :sip

Als tiener jatte ik gewone sigaretten van m'n ouders  :fluit

En dan ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders en niet bij de verkoper.

Is het hele verhaal gekend?

Link to comment
Share on other sites

Persoonlijk zou ik zeggen dat ik liever heb dat de kinderen hiermee experimenteren dan met echte sigaretten stiekem in het fietsenhok.. of nog erger een joint. Maar de verkoop onder 18 jaar is wel kwalijk.

Heb dit dan ook als reactie willen plaatsen bij de telegraaf, maar komt er niet doorheen. Sowieso raken ze in ieder geval niet verslaafd aan de nicotine.. maar blijf het vreemd vinden hoe dit een rage kan worden onder kinderen. Het product is bedoeld voor mensen boven de 18 jaar en als hulp middel om voor een schoner alternatief te kiezen op de analoge sigaret.

Link to comment
Share on other sites

Guest kampsie

Ik zie het als een gewone tijdelijke rage,net als de flippo. Alleen kan deze rage wel eens grote gevolgen heb voor ons dampers.

Link to comment
Share on other sites

Guest maryen65

Ik ben er bang voor dat dit niet de goede kant op gaat, dit is een inkoppertje voor Schippers om het te gaan verbieden

Zal me niks verbazen als zij ze zelf heeft uitgedeeld op het schoolplein  :grins

Link to comment
Share on other sites

Beste lezers / deelnemers van dit forum,

Ten eerste wil ik u graag bedanken voor de positieve en minder positieve kritische reacties. Het is nooit de bedoeling geweest dit product te verkopen aan jongeren onder de 16 of het hiervoor te vermarkten. De reden dat wij het product kenmerken als "gezond" komt doordat het de stoffen als tabak, nicotine en teer niet bevat. Naar aanleiding van de kritische reacties in dit topic hebben wij dit dan ook direct aangepast.

Wij hebben de teksten op de website  aangepast en zijn momenteel bezig met het invoeren van een ID check bij aankoop van het product, daarnaast proberen wij zo duidelijk mogelijk aan te geven dat het product voor 16 jaar en ouder is.

Onze eerste manier van aanpak is het resultaat geweest van een paar over- enthousiaste studenten met een leuk product, helaas is dit niet de juiste manier geweest. Het is niet de bedoeling geweest men te misleiden of de 'e- sigaret' in een verkeerd daglicht te zetten, hiervoor bieden wij ook onze excuses aan. Hopelijk heeft u hier enigszins begrip voor.

Wij zullen er daadwerkelijk alles aan doen om eventuele misleidende teksten die verkeerd opgevat kunnen worden aan te passen en/of toegang tot de website slechts verlenen aan jongeren van 16 jaar en ouder, uw hulp hierbij is al zeer waardevol geweest, nogmaals bedankt daarvoor.

Indien u nog opmerkingen heeft horen wij dit graag, we willen namelijk slechts een leuk product verkopen op de juiste manier.

Met vriendelijke groet,

het shishapen.nl team

Link to comment
Share on other sites

Goed gedaan jongens. De markt zit gevoelig in elkaar op dit moment, je moet verdomde goed opletten wat je zegt, zeker nu de regelneven in Brussel de botte bijlen aan het slijpen zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest maryen65

Leuk dat jullie hier reageren shishapen en ik vind het een positief bericht van jullie kant. Hopen dat het een storm in een glas water blijft

Link to comment
Share on other sites

Guest Karlo

Beste lezers / deelnemers van dit forum,

De reden dat wij het product kenmerken als "gezond" komt doordat het de stoffen als tabak, nicotine en teer niet bevat. Naar aanleiding van de kritische reacties in dit topic hebben wij dit dan ook direct aangepast.

De reden dat het Kenniscentrum E-roken hier zo op hamert om GEEN gezondheidclaims te gebruiken, is het proberen te voorkomen dat VWS hier opnieuw een issue van gaat maken. Een E-sigaret kan slechts minder ongezond zijn, omdat een gewone sigaret ook al niet gezond was. Er zitten geen stoffen in die een e-sigaret gezond maken. indien de drager van de smaakstoffen en geurstoffen ook nog PG is, dan is die drager ook nog licht toxisch. Ook niet gezond. Het is qua termen balanceren op randjes, maar nodig om de e-sigaret uit de medicinale hoek te houden.

dan de uitstoot van de e-sigaret: let erop dat de uitstoot van e-sigaretten, geen waterdamp is alleen. het bevat genoeg residu van PG/VG, geur en smaakstoffen en nicotine om het geen waterdamp meer te mogen noemen. Een vergelijk met een waterpijp gaat helaas mank, zijn twee echt totaal verschillende systemen.

het is goed te zien dat u zelf maatregelen neemt, was nodig ook. Duidelijk is dat de media als het mogelijk is om de e-sigaret in een kwaad daglicht te stellen, dit zal doen. het KCER onderneemt regelmatig acties om hiervoor een anti reactie te maken. het zou dan ook heel fijn zijn als de verkopende partijen zich laten informeren over hoe informatie tentoon te stellen op hun site.

het siert u dat u hier op dit platform een reactie plaatst, daarvoor onze complimenten. :duim

mvg

Karlo

CEO KCER

Link to comment
Share on other sites

Keurige reactie van Shishapen. Helaas is het kwaad al geschied. Het staat al in diverse kranten zoals ik hier lees. Jammer.

Zoals een Chinees gezegde luidt: Gemorst water kun je moeilijk oprapen.

Alsof wij vroeger zulke heilige boontjes waren. Dat hou je toch niet tegen. Kun je nog zo'n goeie ouder zijn. Je kunt ze simpelweg niet de hele dag volgen.

Link to comment
Share on other sites

Vanmiddag vond ik iets waarbij mijn haren echt overeind gingen staan, zeker omdat de marketing van sishapennen zo op jeugd gericht is.

Op http://www.shishapenwinkel.nl/veel-gestelde-vragen-e-shisha wordt verwezen naar KCER.

Het kenniscentrum E-roken heeft 01 februari 2013 een onderzoek gepresenteerd over de esigaret. De conclusie is dat het enige stofje dat schadelijk zou kunnen zijn in een shisha pen of een e-sigaret Propyleenglycol heet. Dit stofje kan bij overmatige gebruik leiden tot onttrekking van vocht. Dit is simpel te verhelpen doormiddel van een extra glas water te drinken. Iets wat wij zeker aanraden.

Wel een hele simpele voorstelling van zaken  :mmm

Link to comment
Share on other sites

O mijn God, daar gaan we weer:

Een uur lang Shisha waterpijp roken staat namelijk gelijk aan 100 normale sigaretten!

Honderd keer wat? Honderd keer zoveel nicotine? Honderd keer zoveel koolmonoxide? Honderd keer zoveel rook? Honderd normale sigaretten, dat is vijf pakjes in één uur. Knappe jongen die dat voor elkaar krijgt.

Bullshit. Als je honderd sigaretten in een uur rookt, nou, dan voel je je best wel onpasselijk hoor.

Link to comment
Share on other sites

Trouwens, ik heb dat een keer uitgezocht. Van tevoren mijn bloeddruk opgenomen, toen een uur lang waterpijp gerookt. Toen nog een keer mijn bloeddruk gemeten. Geen verschil. Ik had toch werkelijk verwacht dat de nicotine uit 100 sigaretten enig effect op mijn bloeddruk zou hebben. Maar nee, helaas.

Link to comment
Share on other sites

Guest BijPrimera

Beste lezers / deelnemers van dit forum,

.... Wij hebben de teksten op de website  aangepast en zijn momenteel bezig met het invoeren van een ID check bij aankoop van het product, daarnaast proberen wij zo duidelijk mogelijk aan te geven dat het product voor 16 jaar en ouder is.

Met vriendelijke groet,

het shishapen.nl team

Helemaal top, snel vergeten en doorgaan. Als jullie eens willen meedenken over de ID Check horen wij het graag, want hier is nog veel werk te doen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...