Jump to content

[Poll] De grote SS (RVS) poll


Vaperhenk

De grote Stainless Steel poll  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stainless steel is een redelijk nieuw type draad binnen de dampgemeenschap en als beginneling kom ik op diverse websites vaak verschillende, soms elkaar tegensprekende of achterhaalde informatie tegen. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie hier coils bouwen met SS, hoe je SS coils gebruikt en wat je ervaringen daarmee zijn.

 

De vragen gaan dus uitsluitend over coils waarbij je gebruikt maakt van SS draad.

 

Mochten er antwoorden ontbreken of heb je een goede vraag die je graag toegevoegd ziet, laat het dan gerust weten. Ook andere fouten of onvolledigheden verneem ik graag!

 

In deze poll worden complexere builds, zoals twisted, clapton, fused, alien, etc. buiten beschouwing gelaten.

 

Het invullen van de poll zal denk ik niet meer tijd kosten dan het draaien van 1 coil :).

 

Bedankt alvast!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zojuist mijn eerste SS coil ooit gemaakt voor mijn Griffin 25. Een dual setup, SS316L, 3,5mm, 8 wicks, komt uit op 0,2 ohm (0,4 per coil dus), touching. Nu voor het eerst op TC aan het dampen, 50w/230 graden C. 

 

De smaak vind ik zeker wel beter dan kanthal. En het TC dampen lijkt in eerste instantie ook erg prettig.

 

De volgende setup wordt een spaced coil, verder hetzelfde en dan zonder dryburnen voor hotspots (en vooraf de draad reinigen met alcohol). Sommigen zeggen namelijk dat dat tot een betere smaak leidt. Eind volgende week verwacht ik de resultaten van deze vergelijking. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...