Jump to content

[Poll] Smaakblok: Regelmatig, soms of nooit ?


Guest UGL211211a

Smaakblock. Regelmatig, soms of nooit?  

101 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest UGL211211a

Laat hieronder svp weten wat je gestemd hebt EN op hoeveel vermogen je dampt. Ik gok dat dat laatste van invloed is.


(hoeveel je dampt en het percentage aroma waarschijnlijk ook, maar dan wordt het wat ingewikkeld).

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

ik heb geregeld een smaakblok maar heb dit nog nooit als iets negatief ervaren. Op ene bepaald ogenblik gewoon geen zin meer in bepaalde smaak.... Dan leg je tankje gewoon weg en neem je ander tankje met nieuwe smaak. Wat ik wel ervaar is dat de smaakblock meestal voorkomt met zoete smaken... Hoe frisser, hoe minder snel ik dat heb. Vandaar dat ik altijd een "pure" menthol tank bijheb. Deze word ik nooit beu, maar ik heb ook geen zin om daar een ganse dag mee te dampen... Mijn menthol sapjes neem ik ook met hoog nicotine gehalte en damp ik op laag wattage. 

Edited by Philippe VB
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
1 hour ago, Eelco said:

Ik heb soms een smaakblock, maar ik denk dat het percentage aroma meer een rol speelt dan het vermogen waarop je dampt.

Waarom? Omdat je ook bij eten ongevoeliger wordt voor smaken als je die vaker eet.

 

Dat zou zomaar kunnen. Mijn theorie is dat de smaakzintuigen dichtklappen omdat ze overvoerd zijn geraakt. Door bijvoorbeeld te veel van hetzelfde in een te grote dosis. Wattage leek me wel een eenvoudige indicator, maar ik was even vergeten dat TC ook dat wat ingewikkeld heeft gemaakt :)

 

Anyhoe, ik ben heel nieuwsgierig wat de poll op zich gaat opleveren. Maar het loopt nog geen storm. Wat zou kunnen betekenen dat het onderwerp toch niet zo leeft.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
5 hours ago, OvergeefDave said:

Hele weekend op 80 - 100W op een Limitless rdta aan het dampen geweest.

 

Kijk, dat is tenminste een plausibele oorzaak :)

 

Alleen jammer dat de smaakblocks van @Eelco zich niet aan mijn theorie houden. Ik hoop dat nog wat meer mensen reageren want nu is er eigenlijk nog geen chocola van te maken.

 

Zelf heb ik in twee jaar dampen nog nooit een smaakblock gehad. Juist daarom fascineert het verschijnsel mij hogelijk. Ik damp op 8 -12 watt met matige hoeveelheden aroma en 8 a 10 verschillende dampers binnen handbereik voor de afwisseling ( het grote voordeel van thuis werken :)

Edited by Ad nogwat
Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee

Ah dat heeft iedereen valt me inderdaad op dat tabak,menthol of wat zuurdere je hier minder last van hebt.

Daarom wissel ik zelf continu af om dit te voorkomen.

Heeft weinig met welke wattage of percentage aroma te maken imo.

Link to comment
Share on other sites

Soms een smaakblock op een bepaalde smaak en een permanente op 1 bepaalde smaak (tenminste, nu al ruim 2 jaar).

 

Het ligt bij mij voornamelijk aan de 'sterkte' van de smaak. Gebruik ik een liquid die echt heel sterk van smaak is (veel smaakstoffen?) dan proef ik hem al vrij snel niet meer. Liquids die meer subtiel van smaak zijn, kan ik erg lang dampen voordat de smaakblock optreedt. En met sterk en subtiel doel ik dan meer op de intensiteit van een smaak. Dus een liquid die heel sterk naar zeg sinasappel smaakt, proef ik na een dag of 2 niet meer. Neem ik dezelfde smaak, maar is hij minder sterk/minder intens, dan kan ik hem weken dampen alvorens de smaakblock zijn intrede doet.

 

Maar inmiddels heb ik voor mijzelf geleerd dat ik nooit 1 smaak per dag damp, maar minimaal 2 verschillende smaken afwisselend damp op een dag. En die 2 smaken varieer ik dan ook nog eens om de zoveel tijd. Daardoor heb ik al tijden geen echte smaakblock meer gehad. Ik damp overigens nagenoeg exclusief MTL op vermogens niet veel hoger dan 15 Watt (een echte Toodle-puffer dus :e33)

 

Ik heb 1 smaak die ik toen ik begon met dampen dag in dag uit heb gedampt. Na een maand of 5 á 6 kon ik de smaak van die liquid nagenoeg opeens niet meer proeven. De smaak was verworden tot een licht zoetige weeïge smaak, een beetje gelijkend aan pure VG dampen. Zelf nu, bijna 3 jaar later, kan ik die originele smaak die ik toen dampte niet meer proeven. Hij is gewoon simpelweg weg.(helaas)

 

 

9 hours ago, Philippe VB said:

ik heb geregeld een smaakblok maar heb dit nog nooit als iets negatief ervaren. Op ene bepaald ogenblik gewoon geen zin meer in bepaalde smaak.... Dan leg je tankje gewoon weg en neem je ander tankje met nieuwe smaak. Wat ik wel ervaar is dat de smaakblock meestal voorkomt met zoete smaken... Hoe frisser, hoe minder snel ik dat heb. Vandaar dat ik altijd een "pure" menthol tank bijheb. Deze word ik nooit beu, maar ik heb ook geen zin om daar een ganse dag mee te dampen... Mijn menthol sapjes neem ik ook met hoog nicotine gehalte en damp ik op laag wattage. 

 

Geen zin meer hebben is iets anders als een smaakblock in mijn ogen. Een smaakblock wil voor mij zeggen dat ik de smaak van een liquid gewoon niet meer kan proeven. Dat gebeurt mij bij elke smaak die ik te lang en teveel damp. De smaak vervalt dan tot een heel licht zoete weeïge smaak die in niets lijkt op de smaak die de liquid zou moeten hebben.

Dat is in mijn ogen iets anders dan een smaak die ik nog wel kan proeven, maar mij gewoon is tegen gaan staan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kunnen we misschien stellen dat je bij mtl minder snel een smaakblock oploopt, dan bij mtl? Ik heb in de 1e 2 maanden toen ik nog mtl dampte, niet 1x een smaakblock gehad. Nu ik DL damp heb ik t om de haverklap. (spreekwoordelijk he...ik ga geen haverklap dampen :) )

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook regelmatig een smaakblok .ik damp op 65watt en 10ml per dag.

Mijn adv is RedAstair wat een heel intense smaak is . hiermee heb ik het nog niet gehad maar met zachtere smaken wel .

Yssenberg is ook een felle smaak.

Als het mij overkomt hou ik me enkele dagen aan die twee tot het over is.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu ook een smaakblok op alle liquids die ik nu thuis heb ( 5 stuks )
Het rare is dat als ik MTL probeer te roken ik wel alles proef allen ga ik hierbij kappot van het hoesten.
Terwijl ik met de stinkstokken altijd een mtl roker ben geweest.

Morgen maar is een menthol smaakje halen bij de primera.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
33 minutes ago, Chasepoes said:

Ik ben wel benieuwd hoe haverklap zou smaken eigenlijk @madman72

 

Als plaatjes van "oat hit" een indicatie zijn (altijd in het engels googelen) dan zou ik zeggen: heerlijk!

 

5 minutes ago, Barry55 said:

Ik heb nu ook een smaakblok op alle liquids die ik nu thuis heb ( 5 stuks )

 

Damn.... :(

Link to comment
Share on other sites

Durf ik zo niet te zeggen op internet zeggen ze dat als je menthol zou roken wat ik eik niet leker vind  dat dat miss je
smaakblok zou kunnen verhelpen.
Een thee lepel koffie werkt in ieder geval niet maar is wel lekker :D

Edited by Barry55
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Barry55 said:

Durf ik zo niet te zeggen op internet zeggen ze dat als je menthol zou roken wat ik eik niet leker vind  dat dat miss je
smaakblok zou kunnen opheffen/verwijderen.

 

Mwahh, dat werkt maar heel beperkt en lang niet bij iedereen. Maar je zou het kunnen proberen. Veel en goed poetsen en spoelen met mondwater wordt ook vaak als remedie beneoemt. Bij mij heeft het echter nooit effect kunnen sorteren,

Meestal gaat een smaakblock vanzelf weer over als je op een andere smaak overstapt.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Chasepoes said:

 

Mwahh, dat werkt maar heel beperkt en lang niet bij iedereen. Maar je zou het kunnen proberen. Veel en goed poetsen en spoelen met mondwater wordt ook vaak als remedie beneoemt. Bij mij heeft het echter nooit effect kunnen sorteren,

Meestal gaat een smaakblock vanzelf weer over als je op een andere smaak overstapt.


hoe dan als mijn 5 liquids al niet smaken die in de kast staan.
Morgen of overmorgen krijg een sample pack van e-wolk miss dat daar iets inzit wat ik proef.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb t dan ook op alle smaken hoor.....zelfs mijn favoriete eten smaakt me dan niet meer en ook koffie is dan redelijk smakeloos.

In de ochtend is t dan vaak ff weg, maar is daarna weer heel vlug terug

Link to comment
Share on other sites

Just now, Barry55 said:


hoe dan als mijn 5 liquids al niet smaken die in de kast staan.
Morgen of overmorgen krijg een sample pack van e-wolk miss dat daar iets inzit wat ik proef.

 

Tschjaa. Dat is ook een nieuwe voor mij en ik heb daar ook geen antwoord op. Het is voor het eerst dat ik hoor van een smaakblock op meerdere smaken tegelijk (tenzij ze natuurlijk allemaal erg op elkaar lijken, of eenzelfde basis-smaakstof bezitten). Ik zou dan eerder denken aan iets van verkoudheid o.i.d. waardoor je smaak in zijn algeheel ff de weg kwijt is.

Link to comment
Share on other sites

Dat valt wel mee   mothers milk van suicide bunny, cosmic frog - sonrise  drrrildo - pinkfury  milkman van Karin  en  en  en 
vampire vape - vamp toes  die was ik vergeten omdat ik em nogal zoet vond.  ff snel testen :)

Maar bij eten en drinken heb ik daar helemaal geen last van  @madman72

Edited by Barry55
Link to comment
Share on other sites

@Ad nogwat
Ik denk dat het juist door de miller en liqua is gekomen had 2 ( minder prettige) smaken die ik als een schoorsteen erdoorheen heb gejaagd.

Neen helaas vamp toes ook geen succes, ik dacht ff daar is ie dan maar het was de geur als ik me neus dichtknijp proef ik hem nog niet.
Morgen maar is menthol proberen met tegenzin.

Zou een eetlepel kaneel helpen ? :gek

Edited by Barry55
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...