Jump to content

[Poll] Smaakblok: Regelmatig, soms of nooit ?


Guest UGL211211a

Smaakblock. Regelmatig, soms of nooit?  

101 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest UGL211211a
30 minutes ago, Barry55 said:

Ik denk dat het juist door de miller en liqua is gekomen had 2 ( minder prettige) smaken die ik als een schoorsteen erdoorheen heb gejaagd.

 

Ik heb er een allergie voor ontwikkeld. Van de ene dag op de andere werd ik onpasselijk van de lucht (van een stuk of zes verschillende smaakjes van voornoemd merk). Maar da's niet helemaal hetzelfde als een smaakblock.

 

Blijft toch raar dat die andere sapjes dan ook niet meer doorkomen. Ik hoop dat de menthol heilzaam werkt. En anders zijn er inderdaad nog paardemiddelen, zoals sambal, maar dat lijkt me meer shocktherapie. (kaneel zou ik niet doen. dat is veel te lekker als subtiele toevoeging in sommige sapjes :)

Link to comment
Share on other sites

Tussen niet lekker vinden en niet proeven, zit toch nog een wereld van verschil. Als ik n flinke block heb, kan ik alles eten wat ik normaal gesproken niet wegkrijg.....proef t toch niet

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu een mega smaakblock, al 8 dagen :huiltIk damp MTL met een simpele Ego AIO en een Ego-C twist batterij met een Justfog C14. Heb al een flesje menthol weggedampt en een paar loeisterkte fruit liquids (damp normaal bakery smaken) maar ik proef nog steeds helemaal niks. Heb al van alles geprobeerd, van tong schrapen, veel drinken, loeisterke koffie drinken, me suf eten aan Fisherman's Friends, nieuwe coils in de AIO en de C14 maar niks helpt. Hoop zo dat m'n smaak snel terugkomt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Geen idee, mijn smaak en reuk zijn sterk verminder na een schedelbasis, soms heb ik een goede smaak en dat kan zo in no-time weer veranderen in geen of weinig smaak, ik af en toe een sterkere smaak ernaast gebruiken om je smaak een oppepper te geven.

Wat ook helpt is een groot deel van de dag niet te dampen, na een paar uren niet dampen heb je weer veel smaak .

Edited by The Unknown
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
11 hours ago, madman72 said:

Tussen niet lekker vinden en niet proeven, zit toch nog een wereld van verschil. Als ik n flinke block heb, kan ik alles eten wat ik normaal gesproken niet wegkrijg.....proef t toch niet

 

Dat lijkt me toch vrij heftig. In feite ligt je smaak tijdelijk in coma. En als je pech hebt beklijft het effect voor een bepaald smaakje. Kweenie. Ik ben wel blij dat ik in de 'nooit' groep zit. Die trouwens een stuk groter is dan ik op basis van postjes in deze en andere draden had verwacht. Dat is dan weer positief.

Link to comment
Share on other sites

Guest MadOnionSix

Ik heb een ander probleem, sinds vandaag heb ik tandprothesen ( boven én onder ) en nu proef ik mijn damp niet  meer ! 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, madman72 said:

Blijkbaar zitten er ook smaakpapillen in tandvlees.....waar nu je prothese overheen zit

Ik denk het verhemelte waar de smaakpapillen zitten.

4 minutes ago, Moppersmurf said:

Raar, ik heb 2 heupprotheses maar nooit smaakprobleem gehad. Oke oke, deze waren links en rechts, niet boven en onder geloof ik

LOLsmurf het zijn grapjas en lolbroek even aan gedaan:haas

 

 

Link to comment
Share on other sites

Liquids met hoog vg >50% proef ik al heel snel niet meer. En sommige tandpasta's en mondwaters verstoren mijn smaak ook de hele verdere dag. Sterke koffie idem. Ik wissel veel af gedurende de dag, want mijn smaakpapillen raken snel verveeld...Ik kreeg ook smaakblocks toen ik nog mtl dampte en met DL is dat dus nog steeds zo. Gelukkig kan ik dan nog wel mijn eten en drinken proeven.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Muru said:

 

. En sommige tandpasta's en mondwaters verstoren mijn smaak ook de hele verdere dag.

Dit probleem heb ik opgelost door over te stappen (en nu even niet :grins) op peutertandpasta

voor de geïnteresseerden dentalux for kids van de Lidl in de smaak PIRATE FRUITS .     

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Barry55 said:

Het lijkt erop dat de smaak blok langzamerhand aan het verwijnen is, ik begin weer heel lichtjes smaakjes te proeven :bliss.
Dus waarschijnlijk  nog een aantal dagen doorbijten.

 

Na ongeveer 14 dagen zijn alle smaakpapillen op je tong vervangen door nieuwe. Kan dus best zijn dat je er gewoon een zooitje de das omgedraaid hebt en dat nu ze langzaam vervangen worden je smaak ook weer terug keert.

 

6 hours ago, madman72 said:

Blijkbaar zitten er ook smaakpapillen in tandvlees.....waar nu je prothese overheen zit

 

Nope, die zitten echt alleen op je tong. Het probleem met tandprotheses is dat deze ook zelf een smaak hebben. Vooral de gedeeltelijke protheses met een metalen frame hebben een relatief gezien sterke eigen smaak. Die smaak mengt zich met de smaken die je in je mond stopt en zorgt ervoor dat je smaken anders beleefd.

Voordeel is wel dat je op een gegeven moment een block krijgt voor de smaak van je prothese. Je lichaam filtert die min of meer uit, waardoor zaken weer meer gaan smaken zoals je gewend bent.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dr.Smoke said:

Dit probleem heb ik opgelost door over te stappen (en nu even niet :grins) op peutertandpasta

voor de geïnteresseerden dentalux for kids van de Lidl in de smaak PIRATE FRUITS .     


Hoor ik daar nu een Rip Tripperz 2.0 :grins

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eigenlijk nu heel regelmatig, damp alleen menthol in m'n A16 met de batterij tussen 4.0 V en 4.8 V. Had gisteren ander smaakje genomen om deze reden (RY4) maar gatver... Ik werd er gewoon misselijk van! Dus toch maar terug naar de menthol, al proef ik er niet veel van. Weet niet of meer mensen dat hebben maar ik merk de block eigenlijk veel erger op het midden op m'n tong. Zijkanten proef ik nog wel wat menthol?

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
3 hours ago, AngelEyes said:

Eigenlijk nu heel regelmatig, damp alleen menthol in m'n A16 met de batterij tussen 4.0 V en 4.8 V. Had gisteren ander smaakje genomen om deze reden (RY4) maar gatver... Ik werd er gewoon misselijk van! Dus toch maar terug naar de menthol, al proef ik er niet veel van. Weet niet of meer mensen dat hebben maar ik merk de block eigenlijk veel erger op het midden op m'n tong. Zijkanten proef ik nog wel wat menthol?

 

Misschien toch nog even door zoeken naar een ander smaakje dat wel bevalt? Dat kan een frustrerende en geldverslindende bezigheid zijn, maar afwisseling is wel goed.

 

Dat de zijkanten van je tong gevoeliger zijn voor menthol zou trouwens zomaar kunnen kloppen. Ik heb daar nog nooit op gelet. (en ik damp het alleen in combinatie met andere smaakjes).

tong2.jpg

 

EDIT: ik dacht voor het gemak dat menthol wel iets tussen zuur en zout zou zijn, maar het ligt uiteraard weer een stuk ingewikkelder :)

Volgens deze wiki werkt menthol op de thermoreceptoren in de mond en neusholte.

Edited by Ad nogwat
Link to comment
Share on other sites

Had al wat eppies mee besteld laatst maar ook al zijn ze maar 0,85 dan nog loopt het idd aardig op, heb helaas nog geen loterij gewonnen dus die het heel rustig aan daarmee ?. Ik heb nu een tabaksmaakje met vleugje kers waarop ongeduldig gewacht wordt, staat nu 2 weekjes in de kast. Net een gekke ingeving, ik had een warmtematje uit een terrarium verleden in de kast liggen, heb er zo'n plastic planten-kweekkasje op gezet en nu staat de liquid erin. Temperatuur wordt ongeveer 37C°... Wie weet, straks met een scheutje menthol eventueel ?

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
1 hour ago, AngelEyes said:

Ik heb nu een tabaksmaakje met vleugje kers waarop ongeduldig gewacht wordt, staat nu 2 weekjes in de kast.

 

De hoogste tijd voor een proefsessie :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AngelEyes said:

 Net een gekke ingeving, ik had een warmtematje uit een terrarium verleden in de kast liggen, heb er zo'n plastic planten-kweekkasje op gezet en nu staat de liquid erin. Temperatuur wordt ongeveer 37C°...

Dat lijkt mij een prima idee. Voor mijn liquids is een kwartiertje in de heteluchtoven op 40C° al voldoende. Daarna kan er geproefd worden en indien akkoord bevonden, houd ik er rekening mee dat de smaak na verloop van tijd vanzelf intenser wordt.

Eventjes 20 seconden in de magnetron op vol vermogen vind ik trouwens nog handiger.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Damphoofd

regelmatig...maar even rustig aan (nicotine verhogen), tanden poetsen, tong schrapen, koffie en water drinken helpt me wel.

 

damp de hele dag door tussen de 50 en 80 watt

Link to comment
Share on other sites

On ‎7‎-‎12‎-‎2016 at 01:17, Chasepoes said:

 

Nope, die zitten echt alleen op je tong.

Citaat:

"De meeste smaakorgaantjes bevinden zich op de tong, gegroepeerd in de verschillende smaakpapillen. Daarnaast bevinden zich losliggende smaakorgaantjes in het slijmvlies van het gehemelte en de keelholte."

 

http://www.kno.nl/index.php/patienten-informatie/keel/smaak/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...