Jump to content

[Poll] Waar laat jij je lege liquid flesjes ?


Dennis1992

Waar jij laat jij lege liquid flesjes?  

222 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Sinds ik nu zelf liquids maak sinds vorige week ben ik vanaf toen alle flesjes gaan bewaren waar ik nu nog aan bezig ben, die spoel ik uit en ga daar testliquids in maken. Behalve flesjes waar iets heel sterks in heeft gezeten als menthol. Dan helpt dreft niet, en ik ga daar geen dure middelen voor gebruiken voor een fabrieksflesje wat 2.50 gekost heeft. Maar ideaal zijn die flesjes wel voor kleine hoeveelheden testliquids.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest UGL180708

Zo vaak heb ik geen lege 10ml flesjes meer, alleen als ik testertjes met aroma bestel eigenlijk. Zodra die dan leeg zijn, doen ze een rondje ultrasoon zodat ze goed schoon zijn en dan gaan ze naar mensen die ze kunnen gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben inmiddels wle gestopt met batches maken in kant en klate flesjes. Want toen ik las dat het vaak PET is en dat er weekmakers kunnen oplossen in liquid schrok ik me rot. Zeker toen ik ff later het flesje blueberry paktte en het flesje kraaktte gewoon als ik er in kneep.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL180708

Glas is gewoon het beste om je testliquids in te maken. Mocht je dat niet voor handen hebben, neem dan minimaal HDPE of LDPE, maar zeker geen PET. 

Voor het opslaan van aroma's en liquids geldt exact hetzelfde.....glas en dan het liefst de amberkleurige versie. Dat laat minder licht door.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Lt. Cmdr. Jadzia Dax said:

Glas is gewoon het beste om je testliquids in te maken. Mocht je dat niet voor handen hebben, neem dan minimaal HDPE of LDPE, maar zeker geen PET. 

Voor het opslaan van aroma's en liquids geldt exact hetzelfde.....glas en dan het liefst de amberkleurige versie. Dat laat minder licht door.

Doe ik ook tegenwoordig. Maar toen dacht ik, das handig voor hergebruik. Niet dus.. Overigens zeg je aroma's ook in LDPE, HDPE of glas. Veel aromaflesjes die ik gekocht heb zijn van plastic. Ik weet niet of dat PET, LDPE is. Maar die hergebruik ik niet en die gaan toch wel op binnen niet al te lange tijd.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL180708
11 minutes ago, Dennis1992 said:

Doe ik ook tegenwoordig. Maar toen dacht ik, das handig voor hergebruik. Niet dus.. Overigens zeg je aroma's ook in LDPE, HDPE of glas. Veel aromaflesjes die ik gekocht heb zijn van plastic. Ik weet niet of dat PET, LDPE is. Maar die hergebruik ik niet en die gaan toch wel op binnen niet al te lange tijd.

Glas is zeker handig voor hergebruik, daarom doe ik ook alles in glas. Aroma's doe ik juist niet in HDPE of LDPE, daar haal ik het juist uit, testbatches doe ik het liefst in glas, maar als die mogelijkheid er niet is, dan in HDPE of LDPE. Aroma's en liquids (na de testbatch dus), doe ik ook in glas, omdat ik met grotere hoeveelheden werk. Dat jij met 10ml flesjes aroma werkt, is aan jou. Heb je al eens via de mail uitgelegd dat ik met grotere hoeveelheden werk. Aroma's koop ik bv. per 100, 250, 500 of zelfs per 1000ml, al gebeurt die laatste niet zoveel.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest UGL211211

De flesjes gaan (met de resten die nog aan de wand kleven) in de "plastic heroes" zak (arme hero ;) ). Gaat waarschijnlijk toch gewoon de oven in maar geeft toch het gevoel dat je een bijdrage levert aan het milieu. Ik denk wel dat de het ontbreken van peuken en aanstekers een grotere bijdrage levert maar toch... alle beetjes helpen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ik maak mijn ADV tegenwoordig per sessie in 5 flessen van 100ML (de bruin glazen flessen waar ooit de nicotine in zat), voldoende voor zo'n 6 weken

Daarnaast gebruik ik een 50ml plastic spuit/druppel flesje, welke is steeds weer bijvul vanuit zo'n glazen fles. Daarmee vul ik 1x per dag mijn 9ml tank van de Penguin.


Easy does it.

De 10ml flesjes, druppelaars, pipetjes, trechtertjes, etc.... liggen hier allemaal te verstoffen.

 

Edited by Lessram
Link to comment
Share on other sites

In de plastic vuilniszak met alle andere plastic verpakkingen.Ik heb heimwee naar de tijd van de schillenboer met zijn paard en wagen door de stad,en de vodduuhh!-boer,De lompen en metaleéén-boer en de heeft u nog oude kranten jongens en meisjes van de speeltuin enz.Melk en limonade in glas,kortom de pré plastic tijd.Geen plastic in omloop brengen is mijn idee het best.

Link to comment
Share on other sites

In de container met oranje deksel (Kunststof, plastic en metalen) ik spoel ze niet uit. Eerst bewaarde ik al die kleine flesje, maar toen leek mijn buro zelf wel een plastic-vuilnisbelt te worden. Dus in de grote opruimaanval waar ik nu mee bezig ben (heb heeel veel spullen in de aanbieding ....of gaan allemaal naar de kringloop) heb ik ook de kleine pipetflesjes weggegooit. Eerst dacht ik nog dat ik die nog wel zou kunnen gebruiken als ik zelf zou gaan mengen en heksen, maar ik heks al zoveel in de keuken ....

Link to comment
Share on other sites

Guest Suomynona

Anders

Ik heb geen 10ml flesjes meer (30-120ml). Alles is hier is DIY dus wordt gewassen en herbruikt. Wat niet meer te herbruiken is gaat bij de normale recyclage.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
34 minutes ago, Stratus said:

spoel ik ze door de gootsteen

Dat vind ik nou zo zonde. Iedereen heeft wel eens wat dat té zoet, té zwaar, té scherp, té fruitig of iets wat té licht van smaak is. Als je die sapjes dan mengt krijg je meestal toch nog wel iets wat heel lekker kan zijn. Een té zware tabak met een beetje fruit kan heel lekker zijn bv. Niet dat ik nooit iets weggegooid heb hoor, maar ik probeer er altijd nog wel wat van te maken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...