Jump to content

[Poll] Waar laat jij je lege liquid flesjes ?


Dennis1992

Waar jij laat jij lege liquid flesjes?  

222 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Aangezien ik inmiddels veel 10 ML flesjes liquid heb die leeg zijn wil ik van jullie weten hoe jullie het scheiden. Mensen die mixen mogen wel reageren, maar ik wil vooral de stemmen horen van mensens die fabrieksliquids gebruiken of hebben gebruikt in 10 ML flesjes.

Link to comment
Share on other sites

De meningen zijn dus vrij verdeeld, ik hoor wel vaak terug komen ''bij het plastic' ik denk dat dit idd de beste optie is. Flesjes waar nog wat liquid in zit door de gootsteen gieten en daarna bij het plastic. Niemand had gestemd of gereageerd op het klein chemisch afval :P Ik ben geloof ik vrij apart hahah

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Madman said:

Gewoon bij het plastic zonder uit te spoelen. Lege frisdrankflessen spoel ik ook niet uit, dus waarom dit wel?

Ik zeg ook niet dat ik flesjes liquid uitspoel :) Ik zeg alleen dat flesjes waar nog best wat inzit (omdat je hem niet lekker vind of te oud is leeg kiep van te voren)

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Rosalia said:

Heb gelukkig meeste bewaard toen ik geen DYI deed. En nu herbruik ik ze :) Dus mischien goed idee als je in de toekomst zelf wil mixen is om ze te bewaren. Scheelt ook weer geld.

Hoe krijg je dan die vloeistof in die fabrieksflesjes zegmaar? Ik gebruik gewoon kant en klare flesjes zoals van Fifty Shades of Vape.

Link to comment
Share on other sites

gewoon bij het plastic. Omspoelen hoeft niet, zonde van het schone water.

IS een tijd terug ook hier in de gemeente aangegeven dat dit niet nodif is.

yoghurt pakken, appelmoes potten e.d. maak ik ook niet schoon. Die maak ik leeg maar omspoelen nee.

Dat gaat er in de fabriek wel uit tijdens het (om)melten, of wassen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dennis1992 said:

Hoe krijg je dan die vloeistof in die fabrieksflesjes zegmaar? Ik gebruik gewoon kant en klare flesjes zoals van Fifty Shades of Vape.

Van die flesjes kun je het spuitmondje afhalen, vullen gewoon schenken uit de losse pols of eventueel met een klein (parfum) trechtertje. Soms zitten die spuitmondjes op de fabrieksliquidflesjes (3x woordwaarde) behoorlijk vast maar er af kunnen ze allemaal.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Lessram said:

Ik heb er maanden geleden 50 stuks op AliExpress gekocht voor nog geen 5 Euro.

Die gebruik ik voor inderdaad moeders aanvulling, en mijn eigen "overal en bij iedereen rondslingerende reserve flesjes".

elke keer schone flesjes, ideaal.

Da's wel handiger ja dan die fabrieksliquid flesjes goed uit kunnen spoelen voor je hem weer vult. Ik wist sowieso niet dat die kant en klare liquid flesjes hergebruikt konden worden. Ik dacht dat de fabrikant van die liquid (bijv Millers, Fifty Shades of Vape, Flavourtec etc) hem met een machine automatisch ''gebruiken en weggooien'' maakt. Dus niks demontabel behalve de dop (duh hoe vul je hem anders:P)

Link to comment
Share on other sites

Ik spoel ze om en laat ze een dagje drogen voor hergebruik met eigen mixjes. Doe hetzelfde met grotere eliquid flesjes. Mocht ik een overschot aan gore eliquid hebben (zoals nu) gooi ik dat allemaal bij elkaar in een fles en gooi dat op een later tijdstip weg in een zakje met kattengrit in de zwarte bak. Kan nooit goed voor het milieu zijn om dat zomaar weg te spoelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest UGL200628

Ik probeer mijn DIY flesjes zo veel  mogelijk te hergebruiken, zeker de grotere 100ML flesjes,  de 30 ml flesjes ook, maar soms kom ik ze tegen met wel heel oude juice, dan mieter ik ze weg. Flavour flesjes heb ik lang bewaard, totdat ik er zoveel had dat ik dacht, wat moet ik hiermee. dus ook weggedonderd. Juices welke ik niet lekker vind bewaar ik een tijdje om te ruilen (zie de doos hier ergens op het forum). En daarna gaan ze bij het restafval.

Edited by Darksand
Link to comment
Share on other sites

Guest Toxic71

Sommige bewaar ik, als ze nog bruikbaar zijn.  Meestal komen ze wel ergens van pas.

Andere slechte flesjes, met beschadigd tuitje gooi ik weg bij het plastic.

N.b. soms probeer ik wel eens een oud restje. Soms met verbluffende resultaten

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628
4 hours ago, Toxic71 said:

N.b. soms probeer ik wel eens een oud restje. Soms met verbluffende resultaten

 

Ja, dat doe ik ook wel, maar mijn ADV's zijn niet zo geweldig wanneer ze echt oud zijn. Vooral Heisenberg, gaat van blauw naar zeegroen, naar gifgroen, naar vel geel naar transparant.

Mijn Gold Ducat wordt op den duur echt vreselijk vies. Ik maak regelmatig juices voor veel mensen, een neef van mij kwam nog een oud flesje van mijn Gold Ducat in z'n kledingkast tegen, echt donkerder dan cola. Ik dacht, toch even proeven, en dat was in eerste instantie ook wel verrast, echter na een half tankje was het wel duidelijk, niet echt goed meer.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...