Jump to content

[Poll] e-dampen en gewicht


junkiexl

dampen en gewicht.  

64 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ik ben niet aangekomen nadat ik deze keer stopte met roken, ws omdat ik daadwerkelijk veel minder snoep dan voorheen. Ik zie dit dampen tevens als een soort vervanging van zoetigheid, continue op zoek naar lekker zoete aroma’s.

En als ik ergens van aankom is het van de lekkere zomerdrankjes momenteel, de pina colada is niet aan te slepen,  dus als ik die nog kan vervangen is het helemaal top!

Link to comment
Share on other sites

On 20-7-2018 at 19:59, Steamboy said:

Mensen laten we even ons rationeel denkvermogen activeren.

Van dampen wordt je absoluut niet dik !!

 

Is niet helemaal waar....

Er zijn mensen die kijken naar een pot suiker en al een kilo aankomen, er zijn ook heel veel mensen die 12 scheppen suiker in hun koffie gooien en er vervolgens geen gram

van aankomen. Er zit een hoop waarheid in, van wat @L33ntje probeert uit te leggen.

 

Ik heb in de begin tijden toen ik met dampen begon heel veel gelezen over de vloeistoffen die we dampen en in alle gedegen onderzoeken waren de test dieren die zich

in oa een PG zone bevonden procentueel dikker (vetter) en gezonder,  dan de dieren die zich niet in een PG omgeving bevonden... 

in de Wiki over PG staat het volgende. - https://en.wikipedia.org/wiki/Propylene_glycol

 

The acute oral toxicity of propylene glycol is very low, and large quantities are required to cause perceptible health damage in humans; propylene glycol is metabolized

in the human body into pyruvic acid (a normal part of the glucose-metabolism process, readily converted to energy).

 

over VG wordt het volgende beschreven in de Wiki : https://en.wikipedia.org/wiki/Glycerol

 

In food and beverages, glycerol serves as a humectant, solvent, and sweetener, and may help preserve foods. It is also used as filler in commercially prepared low-fat foods

(e.g., cookies), and as a thickening agent in liqueurs. Glycerol and water are used to preserve certain types of plant leaves.

 

As a sugar substitute, it has approximately 27 kilocalories per teaspoon (sugar has 20) and is 60% as sweet as sucrose.

It does not feed the bacteria that form plaques and cause dental cavities.[citation needed]

As a food additive, glycerol is labeled as E number E422. It is added to icing (frosting) to prevent it from setting too hard.

 

As used in foods, glycerol is categorized by the Academy of Nutrition and Dietetics as a carbohydrate.

The U.S. Food and Drug Administration (FDA) carbohydrate designation includes all caloric macronutrients excluding protein and fat.

Glycerol has a caloric density similar to table sugar, but a lower glycemic index and different metabolic pathway within the body, so some dietary advocates[who?] accept

glycerol as a sweetener compatible with low-carbohydrate diets.

It is also recommended as an additive when using polyol sweeteners such as erythritol and xylitol which have a cooling effect, due to its heating effect in the mouth,

if the cooling effect is not wanted.

 

Dus het gebruik van zowel PG als VG maakt wel iets dikker en je hoeft t niet eens te eten, maar niet zo overdreven, dat men er een Obesident van wordt...

daar spelen de HTM factoren veel meer aan mee. (HTM - Hand to Mouth).

Want ook in ons (Fabrieks) eten wordt heel veel PG en VG gebruikt, denk aan ijsjes, Limonades, bier, taarten, gebakjes, soepen, ready-to-eat maaltijden en ga zo maar door,

Maar wat denk je dat veel mensen dagelijks op hun gezicht en huid smeren... gelukkig smeer je dat alleen maar op je huid en wordt het niet opgenomen in je lichaam...

of juist wel ? Je huid is het grootste orgaan wat alles opneemt in je lichaam, zaljes, scheerschuim, lotions..etc... ook allemaal voorzien van PG en VG.....

Dus die hoeveelheden die daar in gebruikt worden tellen ook mee in je dagelijkse consumptie van wat wij dagelijks verbruiken in onze verdampers.

En je inhaleert het, een groot gedeelte beland in je mond, ook al doe je alleen maar DL dampen - in je mond zitten heel recptoren die gelijk al aan de slag gaan en

een behoorlijk groot gedeelte van de PG en VG opnemen in je lichaam.... en daar wordt het verwerkt en omgezet in vooral suikers...

 

Onderstaand onderzoek is geschreven in september 1947 en gaat over de vloeistof PG

http://jpet.aspetjournals.org/content/91/1/52

http://jpet.aspetjournals.org/content/91/1/15

 

Er zijn veel meer echte onderzoeken te vinden, maar helaas heb ik veeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeel linkjes in mijn browser database staan en ik zou op dit moment

niet weten waar ik de linkjes naar de gedegen onderzoeken moet vinden in mijn browsers. Ik heb al diverse malen en op diverse fora linkjes gegeven naar gedegen onderzoeken,

omtrend de vloeistoffen die we dampen.

 

Goed zoeken op het internet levert je veel goede resultaten en de echte onderzoeken op, omtrendt de vloeistoffen die we dampen.

De studies gaan terug tot 1947 toen PG bij toeval werd (uit)gevonden... hetzelfde geldt voor VG - echter een paar decennia later meen ik....

onderaan de Wiki pagina's staan in de meeste Referenties naar de (een hoop) onderzoeken die zijn gedaan omtrend onze Base vloeistoffen.

 

En ff goed zoeken op het internet levert je alle resultaten en de echte onderzoeken op omtrendt de vloeistoffen die we dampen. Google is your Friend

een paar ervan vindt je hier.

Index by author - http://jpet.aspetjournals.org/content/91/1.index-by-author

https://www.atsdr.cdc.gov/PHS/PHS.asp?id=1120&tid=240

https://www.atsdr.cdc.gov/toxprofiles/TP.asp?id=1122&tid=240

 

Ik heb ooit eens een heel stuk geschreven op dit forum over : Mythe's en waarheden in Dampland (Liquids) door Camikease in het Liquids subforum,

waarin ik veel onderzoeken omtrendt onze vloeistoffen had opgenomen... misschien staat ie nog ergens in een prullebak of ergens in het archief...

via het bewaarde linkje kan ik em in elk geval niet terug vinden. misschien weet t FBT daar meer raad mee @tsiis misschien ?

 

 

 

Edited by Camikease
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Camikease said:

Overigens @junkiexl heb ik je Poll niet ingevuld.. want ik mis een 3e optie....

de zwart/wit opstelling zoals je die nu gesteld hebt, is niet helemaal reeel....

een 3e optie had kunnen heten - Anders... of.....  ik weet t niet...

 

Klopt, ik heb hem ook nooit ingevuld. Kan ook niet meer want ik wou de uitslag zien :lol: 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Camikease said:

om op @L33ntje  haar uitleg terug te komen - onderstaand een Patent die aangevraagd werd voor een PG solid - als aanvulling in dierenvoeding...

 Misschien om de dieren sneller te laten groeien in lengte en breedte  (dus vetter te maken) ???? 

https://patents.google.com/patent/US3434846

Ik ken t uit de paardenwereld, waar het gebruikt wordt voor paarden met koliek of zoiets, waardoor ze minder last van maag/darmen zouden hebben. Wordt met grote hoeveelheden door het voer gemengd. Zal wel laxerend werken ? 

 

En dit vind ik als eerste google resultaat, dus er zullen er veel meer zijn

Quote

Propyleenglycol USP

Propyleenglycol (monopropyleen USP kwaliteit, brand niet in de slokdarm) voor orale toediening aan runderenen schapen. Propyleenglycol wordt gebruikt tegen slepende melkziekte bij hoogproductieve dieren Het gebruik van propyleenglycol in de droogstand en het eerste deel van de lactatie bevordert de gezondheid en de melkproductie van de koe. Aanvullend diervoeder.

Gebruiksaanwijzing Propyleenglycol USP

  • Runderen 2x daags 250ml per dier, gedurende maximaal 4 dagen.
  • Schapen 2x daags 50ml per dier, gedurende maximaal 4 dagen.

 

Dat zijn geen flauwe hoeveelheden, dus pg zal wel makkelijk in grootverpakkingen verkrijgbaar blijven he ?

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 20-7-2018 at 19:59, Steamboy said:

Mensen laten we even ons rationeel denkvermogen activeren.

Van dampen wordt je absoluut niet dik !!

 

Om het rationeel denkvermogen te activeren en ook maar te rationaliseren....

 

Eet je onder geen voorwaarde Fabrieks voer,  ga je nooit naar een Mac Donalds of elders uit eten - geen ijsjes eten, tenzij je het zelf gemaakt hebt van

zelfgemaakte siroop en water, geen gebruik van cosmetica, zalfjes, cremepjes, scheerzeep, parfums, after shave....en noem ze maar op

je slikt / gebruikt ook geen Pharma-troep: - pillen - Poedertjes - cremepjes - COPD-troep - drankjes - etc....

 

dus alleen datgene nuttigen en gebruiken wat de natuur voor je maakt - en ook zelf zeep soorten maken van de geslachte dierlijke produkten.

 

En als je dan wel dampt... dan heeft Steamboy inderdaad gelijk en wordt je absoluut niet dik van (alleen maar) dampen.

 

 

Edited by Camikease
Link to comment
Share on other sites

 

Ik damp al vele jaren maxVG + zoete aroma's, drink espresso met suiker (met soms ook nog een scheut Marakesh likeur), of cola met rum of bitter lemon met Cointreau, en heb zojuist weer een grote portie chocolade-ijs met een royale portie slagroom verorberd....

maar ik word geen grammetje dikker.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Marianna said:

 

Ik damp al vele jaren maxVG + zoete aroma's, drink espresso met suiker (met soms ook nog een scheut Marakesh likeur), of cola met rum of bitter lemon met Cointreau, en heb zojuist weer een grote portie chocolade-ijs met een royale portie slagroom verorberd....

maar ik word geen grammetje dikker.

En gelukkig ben jij de gouden standaard, toch? Ligt helemaal aan een ander als hun lichaam anders op die bagger reageert. Want wat jij kan, kan tenslotte iedereen.....zucht.

 

 

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marianna said:

 

Nee hoor, daar heb jij het alleenrecht op. 

Hoezo? Heb je mij ooit ergens zien beweren dat ik iets doe/merk/ervaar/vind etc. en het DUS zo en niet anders is of kan zijn? Ik struikel daar bij jou namelijk zeer regelmatig over, en heb het ook gegarandeerd al eens eerder aangehaald.

 

Naja laat maar zitten. Kwartje gaat duidelijk niet vallen

 

 

Link to comment
Share on other sites

Het kwartje valt schijnbaar bij meerdere mensen niet. :trilt

Nogmaals, van het inhaleren van verdampte liquid, in welke vorm, verhouding of smaak dan ook, wordt je niet dik, is fysiek gewoon onmogelijk.

 

@Camikease, jou hele betoog over het wel effect hebben van PG op het gewicht, gaat over orale inname, niet over het inademen van verdampte liquid !!

Het verschil tussen de inname van bepaalde soorten voeding, waarvan de een dik wordt en de ander juist niet, is al beschreven. Het heeft alles te maken met je darmflora.

Ze hebben steriele muizen gekweekt, muizen zonder eigen darmflora. Bij de ene muis werd de darmflora van een dik kind ingebracht, bij de ander de darmflora van een dun kind.

De muis met de darmflora van het dikke kind werd dik en die met de darmflora van het dunne kind bleef dun, terwijl ze exact hetzelfde voedsel kregen.

Voor degene die interesse hebben, over de invloed van je darmen op je leven, heb ik een Word-file klaarstaan  

 

https://pdjstorm.stackstorage.com/s/loH0CZdsbWsYMR3 

 

 

@Madman, wanneer paarden op een weiland staan waarvan het gras te kort gemaaid is of ze staan in een weiland dat bijna kaal gevreten is, krijgen ze vaak veel zand mee naar binnen bij het grazen. Daar kan een paard een zandmaag van oplopen, dat echt gevaarlijk kan zijn. Om de schade te beperken, krijgt een paard dan grote hoeveelheden VG toegediend om het schurend effect op de maag en ingewanden tegen te gaan. Van daaruit is ook de naam "horse fluid" ontstaan. Deze "horse fluid", kunnen wij gewoon gebruiken om te dampen.

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben de laatste 5 jaar toch wel dik tien kilo aangekomen.

Nu ben ik nog maar 3jaar aan het dampen.

Veel heeft te maken met cortisone in mijn medicatie.

Ook vertraagd je metabolisme door het ouder worden.

Ook smaakt alles veel beter als je stopt met roken, wat het eten dan weer bevorderd.

Het is niet één reden maar een samenwerking van veel factoren.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Steamboy said:

Het kwartje valt schijnbaar bij meerdere mensen niet. :trilt

Nogmaals, van het inhaleren van verdampte liquid, in welke vorm, verhouding of smaak dan ook, wordt je niet dik, is fysiek gewoon onmogelijk.

 

Ik denk dat daar ook wel consensus over is ?

ALS je al dik wordt "van dampen"  (of : sinds je dampt) zal dat 9 van de 10 keer (een combinatie van) andere factoren zijn. Het stoppen met roken en de daarbij behorende veranderde stofwisseling en hormoonhuishouding, de veranderde nicotine-opname, leefstijlveranderingen, en bij veel dampers vast en zeker ook de voortschrijdende leeftijd, meer trek, betere smaak, in die hoek zoek ik het zelf ook allemaal een beetje. 

 

Neemt niet weg dat je niet kunt uitsluiten dat je VG en/of PG binnen krijgt in het maagdarmstelsel (dat begint namelijk al bij de mond), en dat die vloeistof een calorische waarde heeft (in tegenstelling tot tabaksrook), maar de hoeveelheden zullen dermate klein zijn dat het geen zoden aan de dijk zet (of vet op de botten ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eerst viel ik juist af toen ik stopte met roken. Misschien omdat ik minder ging "zitten roken" en dus actiever werd. Het laatste half jaar echter best wat aangekomen. Als ik dan bedenk of ik meer of minder damp: neen. Ik loop minder, ik eet meer en heb verdorie veel te veel feestjes. 

15 hours ago, Madman said:

Propyleenglycol wordt gebruikt tegen slepende melkziekte bij hoogproductieve dieren Het gebruik van propyleenglycol in de droogstand en het eerste deel van de lactatie bevordert de gezondheid en de melkproductie van de koe. Aanvullend diervoeder.

Is dus goed voor "de tetten" ? <- gaat meer vapen :ponpon

  • Like 2
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

On 7/20/2018 at 9:09 PM, L33ntje said:

Nee dat zijn de grenzen ;-). Daaronder moet er de een speldje in, daarboven weet je niet hoe snel je hem moet uittrekken thuis ;-). Maar eerlijk gezegd zweef ik al vijftien jaar in het 48/52-gebied, dus geen recente ervaring. En met de rest van de kleding die ik draag, zie je sowieso altijd alleen een stukje van de pijpen.

 

http://magnafashion.com/full_collection/trousers?product_id=151

Ik heb die link gevolgd en zo kwam ik uit op een leuke winkel in Bussum, hier vlakbij. Om te onthouden als ik eens speciale kleding nodig heb. In het dagelijks leven ben ik meer van de spijkerbroek met een lange blouse of een shirt erover.

Ik had, sinds mijn gewichttoename, een tijdlang moeite met een geschikte broek voor thuis te vinden. Een joggingbroek vind ik zelfs thuis te erg, dus het werd lastig omdat alles in mijn maat ‘s avonds in het buikgebied ging knellen. Op een zeker moment vond ik een voor mij ideale broek bij Otto: van eenzelfde soort stof als zo’n joggingbroek, maar wel wat dunner, zwart en lange, wijde pijpen. 

Voor het werk enzo kan het weer net niet. Tenminste, dat vind ik. Met dit weer lopen veel van mijn collega’s in hun ondergoed (daar doen die strakke shorts en hempjes tenminste aan denken), dus wie weet, zou niemand ervan opkijken als ik in mijn thuisbroek kwam aanzetten.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nijmegensmoke said:

Eerst viel ik juist af toen ik stopte met roken. Misschien omdat ik minder ging "zitten roken" en dus actiever werd. Het laatste half jaar echter best wat aangekomen. Als ik dan bedenk of ik meer of minder damp: neen. Ik loop minder, ik eet meer en heb verdorie veel te veel feestjes. 

Is dus goed voor "de tetten" ? <- gaat meer vapen :ponpon

Snoeper ?

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

14 hours ago, L33ntje said:

Heb je mij ooit ergens zien beweren dat ik iets doe/merk/ervaar/vind etc. en het DUS zo en niet anders is of kan zijn?

 

14 hours ago, L33ntje said:

 Ligt helemaal aan een ander als hun lichaam anders op die bagger reageert.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...