Jump to content

[Poll] Forumtestje


Madman

Welke link opent het snelst  

32 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

47 minutes ago, Dr.Smoke said:

De onderste :ja

 

46 minutes ago, Mar1 said:

Bijmij ook de onderste. 

 

14 minutes ago, Fender said:

De bovenste

 

En hebben we het dan echt over het merkbare seconde werk, of meer onderbuik/voelt-als net ff anders?

Link to comment
Share on other sites

Drie seconden, als dat alles is. Wellicht een scriptje wat op de ene hardware/software sneller doorgeworsteld wordt dan op de andere.

 

Klik ik hier op Activity en dan onderaan die pagina "Load more Activity", dan mag ik zo een minuut wachten. Dat wordt erger als je daarna weer op "Load more Activity" klikt om verder te kijken wat er allemaal gebeurd is.

Dat is altijd al zo geweest hier sinds ik hier verkeer, waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik nog met IE werk en scripts, maar ja, zoek maar eens een browser die opgeslagen favorieten nog echt als link bestandjes in een terugvindbare map op je PC opslaat. Als sinds 2000 of zo werk ik met m'n eigen cloudopslag en dan heb je niets aan databases met exporteerbare favo's zoals de meeste browsers gebruiken, dat werkt niet cross platform.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Raycoupe said:

waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik nog met IE werk en scripts

Dat is nou net het eiereten....het kan daar niet aan liggen als meerdere mensen het ervaren ? 

Dit is iets wat server-side is en waarschijnlijk de database samen met php/js die adhoc een custom-pagina op moeten bouwen die voor iedereen anders is.

 

De eerste link is voor iedereen anders en wordt dus on-the-fly gegenereerd , de 2e is voor iedereen hetzelfde

 

De 2e link staat er bij mij direct, zonder wachttijd. Die eerste duurt wel n tijdje. Als de server vlug is, binnen n seconde, maar de laatste dag varieert het tussen 5 en 20 seconden

 

Korte screencap ter illustratie

 

 

Edited by Madman
filmpje toegevoegd
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Madman said:

De 2e link staat er bij mij direct, zonder wachttijd. Die eerste duurt wel n tijdje. Als de server vlug is, binnen n seconde, maar de laatste dag varieert het tussen 5 en 20 seconden

Korte screencap ter illustratie

 

 

 

Dit is dus de werkelijke vraag, wie o wie ervaart het ongeveer zoals Madman? Ik namelijk totaal niet en hoe graag ik Madman ook wil afwimpelen met een end-user-issue, is er toch de morele verplichting te kijken of dit wellicht een structureel probleem is en zo ja, waarom dan voor welke groep.

 

Misschien omdat Madman een veellezer is, de software moet dus dieper in de berichtenbundel moet spitten om naar nog iets ongelezen te zoeken....

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Sledge said:

Misschien omdat Madman een veellezer is, de software moet dus dieper in de berichtenbundel moet spitten om naar nog iets ongelezen te zoeken....

Dat laatste lijkt me niet, want als t goed is, krijg ik hetzelfde ongeveer op de 1e pagina als n ander, namelijk de laatste nieuwe berichten

 

Link to comment
Share on other sites

Ja en nee, de eerste x berichten wel, maar de rest van de pagina vullen zal bij een veellezer verder uit het archief komen.

 

Heb je al eens de inspector erbij gepakt om te zien of hij aangeeft waar hij op hangt? Want na het renderen *poeft* de hele pagina wel in 1x in beeld.

 

image.png

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Sledge said:

Anderzijds staat de 2e link natuurlijk voornamelijk in de cache van Madman, waarbij de eerste geforceerd wordt opgehaald (denk ik zo)

Zoals die 2e link, zo snel gaat t altijd met pagina's openen, ook bij nieuwe topics die nog niet gecachet zijn. En op de dagen dat alles prima is, gaat die andere link ook zo vlug.

 

Als anderen dat verschil niet ervaren, komt dat dan doordat allebei de links traag zijn, waardoor de server alle tijd heeft om die aanvraag bij de db te verwerken? Of zijn ze net zo snel als de snelste in mijn filmpje? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...