Jump to content

Flavor ban USA


vaper89

Recommended Posts

@Carioca Zodra de ban van kracht wordt zullen shops niet meer verzenden naar New York.

Volgens de dampers die ik op Reddit gesproken heb zijn shops die betrap worden op het verzenden naar staten waar een ban geldt mogelijk flink de Sjaak dus die gaan het risico niet lopen.

 

Ik dacht ook dat het net zoals in de EU zou zijn waar we zonder problemen onze grote tanks en Shake&Vapes uit andere EU landen kunnen bestellen.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Storm Dat was toch wel het minste wat hij kon doen.

En dan dat geblondeerde kroesharige mens, die haar ogen zowat niet open kon houden van de oxycodone of valium maar mekkeren the children, the children.

Ik liep de laatste dagen bij toeval een aantal keer in de middagpauze van een middelbare school bij mij in de buurt op straat, ik heb niet één dampende tiener gezien, wel tientallen rokende kids in groepjes een sigaret of shagje rokend. Leek mij niet echt een dampepidemie , ik begrijp dus echt niet hoe ze aan de cijfers komen dat er hier in NL ook van een epidemie sprake is. Ik kan mij niet voorstellen dat die kids openlijk roken en in het geniep stiekem dampen.

Edited by Hansy
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

@Hansy De jeugd die ik waarneem (wat eigenlijk niet echt jeugd meer is) omdat ik bijna 27 ben, en degene waar ik het over heb ook rond die koers ook. Die roken meestal omdat men dat makkelijk vindt (aansteken en klaar) en omdat ''iedereen'' uit de ''groep'' dat doet. Als jij dan als enige gaat dampen wordt je voor de gek gehouden (erg maar waar) Ook is er een deel dat wel dampt maar ''voor erbij'' maar tijdens het werk of met uitgaan peuken rookt.

 

De échte jeugd (14-18 jaar ongeveer) rookt ook in grotere getalen dan dat ze dampen, als ik dat zo lees, hoor en zie. Dat laatste zie ik als ik voorbij bushaltes rij of langs een school rij bijvoorbeeld.

 

Dus van een dampepidimie lijkt mij ook geen sprake in NL. Wel kan het zo zijn dat steeds meer jongeren verstandigere keuzes maken, en dus liever dampen dan roken. Maar dat zou juist positief moeten zijn. Als men dan toch de keuze wil maken om te dampen of roken, laat ze dan in godsnaam liever dampen!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De staten die als eerste de flavor ban invoeren ontvangen toevallig ook het meeste geld van Big Tobacco dankzij het Tobacco Master Settlement Agreement. 

 Zie hier:

tbcbonds-statemap

 

New York, Californië, Michigan, Illinois en New Jersey staan allemaal ergens bovenaan de "loonlijst" van Big Tobacco. 

 

En maar blijven volhouden dat ze het doen om de kinderen te beschermen. 

It's all about the money! 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Precies, de exacte reden waarom het vapen in de ban moet.

En hier in detail de gevolgen ervan, en nu allemaal raden wie er uiteindelijk het kind van de rekening zal zijn.

Dit land moet zich diep, diep schamen en zo hobbelen ze van de ene financiële crisis naar de andere.

https://www.propublica.org/article/how-wall-street-tobacco-deals-left-states-with-billions-in-toxic-debt

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Om het nu even heel simpel te stellen, als ze in de US niet weer heel snel sigaretten gaan roken, of het alternatief door Big Tobacco aangeboden HNB (IQOS) gaan dampen dan is een financiële crisis zoals in 2008 toen de huizen bubble barstte niet ondenkbaar. En we weten allemaal wat de gevolgen daarvan waren, een globale recessie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En wie profiteert er aan alle kanten van : Bloomberg

1 van de reacties op twitter op het bericht van Bloomberg:


https://www.investopedia.com/articles/investing/102015/how-bloomberg-makes-billions-hint-not-just-news.asp

https://libertarianhub.com/2019/09/11/michael-bloombergs-anti-vaping-crusade-is-objectively-pro-tobacco/
 

Edited by Quidam
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...