Jump to content

Fasttech.com


Guest ArjanR1

Recommended Posts

Guest UGL 151222

Ik probeer met het gezegde ook aan te geven dat het verschil in prijs ergens vandaan komt:

Het ontbreken van BTW en het uitschakelen van een deel van de tussenhandel schept zo zijn prijsvoordelen.

Evenals de afwezigheid van  marketing- en reclame-uitgaven door de producent.

Nadelen als effectieve kwaliteitscontrole worden deels ondervangen door eerlijke reviews van eerdere kopers.

En zo kun je er vast nog een hele rij bij bedenken

en dat is precies wat ik probeerde duidelijk te maken.

het aantal factoren wat de prijs bepaald is zeker tegenwoordig zo hoog dat de kwaliteit van het product niet meer afleesbaar is aan de prijs.

en dat zelfs als de kwaliteit beter is vaak het prijsverschil zo exorbitant is dat het vaak beter is om meerdere goedkope artikelen te kopen dan 1 van goede kwaliteit.

Link to comment
Share on other sites

Ik had bij Fasttech de Igo L besteld om hem te vergelijken met de originele. Over de prestaties kan ik nog niks zeggen maar nog een flinke schoonmaakbeurt om de machineolie te verwijderen (met Dasty en azijn kuch) blijkt dat een van de schroefjes met zekerheid geen RVS is, er komt een goudbruine kleur tevoorschijn. Dus even opletten als je deze kloon ook hebt. Ik ga de kloon vannacht nog eens in zijn geheel in azijn leggen, chroom kan daar niet tegen namelijk, even kijken of er nog meer gebeurt :-) Zo heb ik ook ooit een verchroomde driptip verknald namelijk LOL

Als het alleen schroefjes zijn ga ik ze vervangen voor RVS en dan is het een mooie backup.

Ik wilde voor dit bedrag de kloon graag zien en als de rest wel RVS hoeft het geen slechte kloon te zijn - de schroefjes komen in contact met liquid en als het geen RVS is kan dit potentieel schadelijk zijn voor je gezondheid.

Nah, toch in het vervolg maar braaf de originele blijven bestellen, gemoedsrust is toch wel erg prettig met dampen :-) Een dripper gaat zo lang mee dat ik daar het geld zeker voor over heb. Iedereen de keus voor zich natuurlijk maar blijf alsjeblieft wel alert op de gebruikte materialen.

Verder wacht ik nog op de brass M16, kan niet wachten!

Die Igo L heb ik ook van FT.

Het is m'n eerste dripper en uitsluitend aangeschaft om snel smaakjes te kunnen wisselen.

Ziet er goed uit en voelt degelijk  aan.

Ik heb nog niets aan de schroefjes gezien, maar bedankt voor de waarschuwing.

Ik had het ding eerst in heet water met wat citroensap gelegd en na een tijdje weer afgespoeld. Waarschijnlijk niet lag genoeg om erachter te komen.

Functioneert prima, ondanks mijn gebrekkige coilbouwvaardigheid.

Aan de Taifun zag ik wel dat het dekje, waar de posts voor de schroefjes op staan, er anders uitzag dan de de rest van het geheel.

Het oppervlak is minder strak, wat doet vermoeden dat het verchroomd is. Dit is later bevestigd middels het bericht van Red Chilly, eerder in dit toppic.

Hiervoor heb ik een ticket aangemaakt bij FT.

Wel apart dat beiden voor het grootste deel uit degelijk rvs bestaan, maar dat enkele kleine- en essentiële onderdeeltjes bagger zijn.

Link to comment
Share on other sites

eek.gif

Nou moe, de 17e aangekomen in NL en de 18e al op de mat.

Is dat rap of is dat rap?

Nu moet 't andere deel van de bestelling nog komen wat volgens de track and trace nog steeds niet in NL aangekomen is.

Rare jongens, die pakketdiensten.

☼ glare.gif ☼

Link to comment
Share on other sites

Ik probeer met het gezegde ook aan te geven dat het verschil in prijs ergens vandaan komt:

Het ontbreken van BTW en het uitschakelen van een deel van de tussenhandel schept zo zijn prijsvoordelen.

Evenals de afwezigheid van  marketing- en reclame-uitgaven door de producent.

Nadelen als effectieve kwaliteitscontrole worden deels ondervangen door eerlijke reviews van eerdere kopers.

En zo kun je er vast nog een hele rij bij bedenken

en dat is precies wat ik probeerde duidelijk te maken.

het aantal factoren wat de prijs bepaald is zeker tegenwoordig zo hoog dat de kwaliteit van het product niet meer afleesbaar is aan de prijs.

en dat zelfs als de kwaliteit beter is vaak het prijsverschil zo exorbitant is dat het vaak beter is om meerdere goedkope artikelen te kopen dan 1 van goede kwaliteit.

Dat ben ik deels ook met je eens, alleen is het de producent van de goedkope klonen alleen om de winst te doen.

Daar waar het de maker van het origineel ook nog te doen is om een zo goed mogelijk product op de markt te zetten.

En daar zit vaak het grote verschil in kwaliteit in.

De producent van de goedkope klonen interesseert het geen fluit welke materialen hij gebruikt. Nog afgezien van de duurzaamheid, is bijv. ook productveiligheid voor hem niet echt een issue.

Hoewel klonenfabrikanten zich hierin ook weer aan het onderscheiden zijn.

Een kloon van Tobeco of Hcigar heeft bij de consument een andere kwaliteitsperceptie dan van onbekende aanbieders.

Een perceptie die wel is gestoeld op ervaring.

Link to comment
Share on other sites

Guest Briggitte

Ik heb nog wel een paar tickets lopen bij FT, maar ik heb zomaar niks meer in bestelling bij FT..

Ik wil een FT-afkicktopic in dit topic!  :schreeuw

:haha

gewoon herbeginnen met roken Brigitte :gek

is voor mij waarschijnlijk de enige afkick methode :bloos

Snap ik niet, je kan toch ook dampen zonder iedere week iets te moeten bestellen!?

Was als een grapje bedoeld Tom: om te lachen dus.. jeweetwel.. beide mondhoeken ietsje richting ogen & oren bewegen, 't liefst vanuit een reflex.. evt ook nog met wat geluid erbij.. dat laatste mag.. hoeft niet perse.. > voorbeeld: :grins

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

Dat ben ik deels ook met je eens, alleen is het de producent van de goedkope klonen alleen om de winst te doen.

Daar waar het de maker van het origineel ook nog te doen is om een zo goed mogelijk product op de markt te zetten.

En daar zit vaak het grote verschil in kwaliteit in.

De producent van de goedkope klonen interesseert het geen fluit welke materialen hij gebruikt. Nog afgezien van de duurzaamheid, is bijv. ook productveiligheid voor hem niet echt een issue.

Hoewel klonenfabrikanten zich hierin ook weer aan het onderscheiden zijn.

Een kloon van Tobeco of Hcigar heeft bij de consument een andere kwaliteitsperceptie dan van onbekende aanbieders.

Een perceptie die wel is gestoeld op ervaring.

ik weet zo net nog niet of de makers van het origineel nou echt het idee hebben om een zo goed mogelijk product op de markt te zetten.

wellicht in de begin periode van het bestaan van het bedrijf. wanneer er nog enige mate van idealisme bestaat.

echter na verloop van tijd, en als er al meerdere producten op de markt gezet zijn, dan is dat ook weg en dan is geld nog het enige doel in de meeste gevallen.

maar ik spreek sowieso niet graag over klonen. simpel omdat je bijna niet kan achterhalen wie het origineel gemaakt heeft.

het is meestal net als in de muziek, de cover is vaak bekender dan het origineel.

Link to comment
Share on other sites

Kan iemand mij ook vertellen hoe lang het kan duren voor ze op een ticket reageren ?

Onder normale omstandigheden 1 a 2 dagen.

Als ze 't mega druk hebben kan dat oplopen tot 4 a 5 dagen.

Tot dusver heb ik altijd netjes antwoord gehad.

☼ smile.gif ☼

Link to comment
Share on other sites

Dacht ik blij te zijn dat mijn pakje gister in NL was, word ie vandaag afgeleverd  :knuf

Ik kijken want hij word door de brievenbus gedropt, das ook vreemd dacht ik  :tomaat

Uhmm... wle erg klein pakje.... pakje open en tadaaaaa, Mijn K100 MOD zit er niet bij  :fight

Daarom had ik daar besteld potverdikkie.....

Zitten er alleen 2 driptips en een RDA in  :gek

Nu maar weer een ticket terug gestart met de vraag waar de K100 is, krijg er ondertussen grijze haren, puisten en pukkels van  :mep

DUS NU NOG GEEN KERSTKADO...... dank je FT!

Iemand dit al vaker gehad? spullen niet in pakje? of zou die opgesplitst kunnen zijn?

Link to comment
Share on other sites

Hallo, kan iemand in het kort uitleggen hoe het werkt omdaar iets te kopen ?

Creditcard nodig ?

Werkelijk free shipping ?

Levertijden ?

Bedankt

Om daar te bestellen heb je een paypal account nodig.

En een account bij Fasttech zelf.

Het is echt free shipping  :ja ook betaal je niks voor de verzending vanaf het vliegtuig naar je huis (daar had ik in eerste instantie mijn twijfels bij ,ik dacht dat ik 6.75 zou moeten betalen :haha )

Je moet er wel even om denken dat je onder de 22 euro blijft ivm invoerbelasting etc. (paypal hanteert een andere wisselkoers maar als je rond de 27/28 dollar blijft zit je wel goed.)

De levertijden varieren van zo'n 18 dagen en ik zag zelfs 75 dagen voorbij komen.  :pan

Link to comment
Share on other sites

Je moet er wel even om denken dat je onder de 22 euro blijft ivm invoerbelasting etc.

Valt wel mee. FastTech zet op de enveloppe dat het een gift is, en op de bijgesloten pakbon staan geen prijzen, en dan is het heffingvrij. Steekproefsgewijs maakt de douane wel eens een pakje open en als ze dan de waarde hoger inschatten heb je pech en moet je wat invoerrechten betalen aan de postbode. Komt zelden voor.

P.S. Kijk uit met batterijen, die mogen officieel niet met luchtpost. Valt onder gevaarlijke goederen. Als de nederlandse douane merkt dat er batterijen in het pakketje zitten gaat het linea rectae retour afzender.

Link to comment
Share on other sites

Je moet er wel even om denken dat je onder de 22 euro blijft ivm invoerbelasting etc.

Valt wel mee. FastTech zet op de enveloppe dat het een gift is, en op de bijgesloten pakbon staan geen prijzen, en dan is het heffingvrij. Steekproefsgewijs maakt de douane wel eens een pakje open en als ze dan de waarde hoger inschatten heb je pech en moet je wat invoerrechten betalen aan de postbode. Komt zelden voor.

P.S. Kijk uit met batterijen, die mogen officieel niet met luchtpost. Valt onder gevaarlijke goederen. Als de nederlandse douane merkt dat er batterijen in het pakketje zitten gaat het linea rectae retour afzender.

Denk eerder dat de zendingen met batterijen in China al worden tegengehouden en retour gaan. De NL Douane zal deze echt niet om die reden retour China sturen.

Link to comment
Share on other sites

Iedereen die internetaankopen doet zou dit moeten weten.

Er zijn bedrijven die hier rekening mee houden en bestellingen opsplitsen zodat het totaal bedrag van het pakketje niet te hoog wordt. Ook worden er vaak fictieve prijzen op een pakketje gezet. (Zo had mijn rc helicopter met een waarden van zo'n $160,= en fictief bedrag van $21,57 op het pakketje staan).

Link to comment
Share on other sites

Denk eerder dat de zendingen met batterijen in China al worden tegengehouden en retour gaan. De NL Douane zal deze echt niet om die reden retour China sturen.

Jawel hoor, zonder blikken of blozen. Ik had ooit een MOD bij FT besteld met twee batterijen erbij, die zijn door de douane van het ontvangende land terug naar Hong Kong gestuurd. Klinkt misschien gek omdat ze dan 2x die reis moeten maken, maar als de douane ze doorlaat blijven mensen ook doorgaan met versturen.

Link to comment
Share on other sites

Je moet er wel even om denken dat je onder de 22 euro blijft ivm invoerbelasting etc.

Valt wel mee. FastTech zet op de enveloppe dat het een gift is, en op de bijgesloten pakbon staan geen prijzen, en dan is het heffingvrij. Steekproefsgewijs maakt de douane wel eens een pakje open en als ze dan de waarde hoger inschatten heb je pech en moet je wat invoerrechten betalen aan de postbode. Komt zelden voor.

P.S. Kijk uit met batterijen, die mogen officieel niet met luchtpost. Valt onder gevaarlijke goederen. Als de nederlandse douane merkt dat er batterijen in het pakketje zitten gaat het linea rectae retour afzender.

Sorry dat ik het zeg maar ik blijf liever onder die 22 euro en dan maar 20 pakketten dan dat ik ineens allerlei belastingen etc erover heen mag gaan betalen.Stel dat ik daar een vamo(kloon) á 32 dollar koop en dus boven de 22 euro uitkom en ze komen erachter dat hij meer waard is dan kan ik voor dat geld toch echt beter een echte Vamo in Nederland kopen :wink

Link to comment
Share on other sites

Misschien een handige link om hier meer te zetten.

Nieuwe IATA (International Air Transport Association) richtlijnen voor Lithium batterijen per 1-1-2014:

Belangrijkste conclusie om te weten is denk ik dit:

NEW IATA RESTRICTIONS FROM 1.1.2014:

The restrictions are based on the "Wh" value. "Wh" means Watt hours.

The following batteries cannot be shipped:

LITHIUM ION BATTERIES with

• over 2.7 Wh and less than 100 Wh per battery and more than two batteries per box, OR

• over 2.7 Wh and less than 100 Wh per battery and more than 8 cells per package.

LITHIUM METAL BATTERIES with

• over 0.3g lithium and less than 1g lithium per battery and more than two batteries per box, OR

• over 0.3g lithium and less than 1g lithium per battery and no more than 8 cells per box.

HOW TO CALCULATE WH VALUE

mAh = milliamps

V = volts

mAh/1000 x V = WH

Het volledige document is -> http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Pages/lithium-batteries.aspx

Hoop dat mijn pakketje met batterijen voor het nieuwe jaar aankomen in ieder geval!

Link to comment
Share on other sites

Dus alleen nog 650mah batt's ?

Niet perse.

* Over 2.7 Wh and less than 100 Wh per battery and more than two batteries per box.

In ieder geval nooit meer dan 2 batterijen per pakket, zoals ik het begrijp in ieder geval

b.v

2000 mAh batterij van 3.7 Volt (Nominale aangegeven waarde? Daadwerkelijke waarde? Weet niet hoe ze de Volts definiëren) = (2000mAh / 1000) * 3.7V = 7.4Wh

Zou dus beteken dat ik 2 maal 3.7V batterijen van 2000mAh mag hebben zitten in een pakket. Om boven de 100Wh uit te komen moet je toch flinke batterijen hebben (laptop batterijen, boormachine batterijen, etc) Kan het verkeerd hebben hoor!

Link to comment
Share on other sites

Ow dan begrijp ik het waarschijnlijk verkeerd ,ik dacht dat het niet hoger mocht dan die 2.7Wh.

Je zou het inderdaad ook zo kunnen lezen, maar dan zou er bijna niets meer met een lithium batterij verstuurd kunnen worden. Lijkt me onwaarschijnlijk omdat de luchtvaartmaatschappijen ook graag geld willen blijven verdienen met gadgets versturen!

Ik lees het in ieder geval als "nooit meer dan twee batterijen tussen de 2.7Wh en 100Wh".

Link to comment
Share on other sites

www.dhl.nl/nl/express/verzenden/verzendadvies/lithium_batterijen.html

Hier staan de nieuwe regelingen ook. Is overal hetzelvde qua regels en wetgeving.

Hoop dat sommige er wat aan hebben.

Klik op documentatie dan krijg je de regelgeving en ect in pdf.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...