Jump to content

Dampende saunagast mag alleen dampen in de rookruimtes - idioot ?


Guest ed1973

Recommended Posts

Guest UGL 151222

Ik damp op zich overal behalve waar ik ook niet mocht roken, waarom zou je wel dampen in een restaurant, in een vliegtuig of kleuterschool.

heel simpel omdat ik toen ik rookte me al niet als een paria wilde voelen en me niet verplicht in een hoekje wilde laten dringen.

en in het geval van roken kon ik er nog in enige mate begrip voor opbrengen omdat duidelijk was dat het schadelijk was voor mn omstanders (die er zelf niet voor mochten kiezen om mij uit te sluiten, ze werden ertoe verplicht), maar aangezien ik op geen enkele manier overlast veroorzaak met dampen (nee, ik maak geen grote wolken die iedereen kunnen storen) zie ik niet in waarom ik nu weer een paria zou moeten zijn.

veroordeeld tot het delen van hetzelfde lot als rokers.

gelukkig maak ik het zelden mee, maar mij zie je niet in een rookhok, of buiten voor een deur in de kou en de regen omdat ik wil dampen.

en degene die dat van mij verlangt is degene die in mijn ogen onfatsoenlijk is.

Link to comment
Share on other sites

Grappig dat niemand het ook echt het woord fatsoen hier gebruikt. Ik zie veel van het soort "als hij het mag, mag ik het terugdoen" en de "het is geen roken, dus ik moet het maar mogen doen" reacties. Is het enige wat we van buiten roken geleerd hebben dat je een ander niet moet willen vergiftigen? Of is er ook nog zoiets als fatsoen in onze kadavers bij gekomen? Gewoon het benul dat het misschien wel eens storend kan zijn voor andere mensen om in onze dampwolken te moeten zitten?

Ik heb nog nooit ervaren dat iemand het storend vindt.

Mocht dat wel zo zijn (als iemand er wat van zou zeggen) hou ik gewoon op.

Dat vind ik persoonlijk fatsoen. Niet om al bij voorbaat in te vullen wat anderen evt zouden kunnen vinden..

Ik ben nogal eens in Italië en daar is dampen bij wet toegestaan in restaurants etc.

Daar ben ik dus gewoon binnen te dampen (nogmaals: heel bescheiden, ik ga heus geen grote dampwolken uitblazen ofzo) en dat is toch wel heel prettig.

Bovendien draag je er ook iets mee uit m.i.

Roken is verboden in openbare ruimtes omdat meeroken schadelijk zou zijn en meedampen is dat niet.

Ik denk persoonlijk dat, door gewoon bescheiden eens een pufje te nemen in een restaurant, je een voorbeeldfunctie kunt hebben voor het dampen en misschien een aanzuigende werking (bij wijze van spreken) op rokers.

Fatsoenlijk vind ik dat best, mits je niet met een gigantische damper met een heel opvallende geur dat hele restaurant vol blaast met damp.

Link to comment
Share on other sites

En als je nou op bezoek gaat bij familie of vrienden die liever hebben dat je binnen niet dampt.

Natuurlijk damp ik dan niet. Maar ik heb het nog niet meegemaakt.

Mijn familie en vrienden kennen mij en weten dat ik me helemaal de tering rookte en zijn stuk voor stuk dolblij dat ik niet meer rook. Zelfs bij de meest fervente anti-rokers mag ik binnen thuis dampen.

Maar mochten er mensen zijn die het liever niet willen doe ik het natuurlijk niet.

Ik vraag het eerst zowel bij mensen thuis als in een restaurant.

Het is een kwestie van fatsoen en samen leven op deze aardkloot.

Fatsoen is dat je niets doet waar een ander last van heeft...Dus zolang het niet schadelijk is en je het eerst vraagt zie ik niet in wat er onfatsoenlijk aan is.

Link to comment
Share on other sites

Als ik met een groep vriend iets te enthousiast een sport overwinning vier, en een uitbater spreekt me erop aan met bijv. "heren, gefeliciteerd met de uitslag.. maar willen jullie er rekening mee houden dat niet iedereen fan is van fc.knudde" - dan is dat prima.

Ik ben niet van huis vertrokken met het idee om met 8 man OLE OLE zingend de avond door te brengen.. dat was enthousiasme, en dan voel ik me ook geen paria om even een uur niet te zingen binnen.. want het werd me netjes gevraagd.. en dan heb ik niet eens gerealiseerd dat een ander daar last van heeft, want in euforie heb ik daar niet aan gedacht.. maar ik trek wel de conclusie om de volgende fc.knudde overweging elders te vieren, en kom ook net zo vrolijk een week later lekker genieten van dit restaurant met mijn vriendin.

M.a.w. ik blijf het zeer vreemd vinden als sommige van jullie vijandig reageren als een uitbater vraagt om niet te dampen. Je bent gast in zijn/haar zaak, en de uitbater bepaalt wat het beste is voor het merendeel zijn clientele, in verreweg de meeste gevallen op basis van (eerdere) negatieve reacties van andere klanten. Iedereen die met klanten omgaat kan ook beamen dat je nooit 100% iederen tevreden kunt stellen.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

je zegt het zelf al, de volgende overwinning vier je elders.

en inderdaad de uitbater bepaald normaal wat het beste is voor zn algemene clientele.

en als er ergens niet gedampt mag worden zal het waarschijnlijk zo zijn dat er eerder mensen geklaagd hebben, terwijl tegen telefoon gebruik en overmatig parfumgebruik niet geklaagd wordt.

en daardoor krijgen de mensen die zich overal aan storen (bijv. de zingende fc knudde mensen) steeds meer de wereld voor zich.

en waarschijnlijk vinden ze telkens wel weer wat anders om zich aan te storen.

Link to comment
Share on other sites

je zegt het zelf al, de volgende overwinning vier je elders.

en inderdaad de uitbater bepaald normaal wat het beste is voor zn algemene clientele.

en als er ergens niet gedampt mag worden zal het waarschijnlijk zo zijn dat er eerder mensen geklaagd hebben, terwijl tegen telefoon gebruik en overmatig parfumgebruik niet geklaagd wordt.

en daardoor krijgen de mensen die zich overal aan storen (bijv. de zingende fc knudde mensen) steeds meer de wereld voor zich.

en waarschijnlijk vinden ze telkens wel weer wat anders om zich aan te storen.

En zo te zien stoor jij je gelukkig helemaal nergens aan......  :stom

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp het niet helemaal...

Je wil ergens dampen, ziet geen bordje dat het niet (of wel) is toegestaan.

Omdat dampen helaas nog niet algemeen geaccepteerd is binnen de samenleving, sommige mensen het misschien nog helemaal niet kennen of de horeca eigenaar geen sticker beschikbaar heeft om kenbaar te maken wat wel of niet mag met betrekking tot dampen, besluit je het even te vragen aan de eigenaar of het personeel.

Volgens mij heb je drie mogelijke antwoorden:

1) Geen probleem, je mag hier dampen!

2) Nee/Liever niet.

3) Wat is dampen?!

In het geval van 2 of 3 zou ik de apparatuur lekker in de broekzak, handtas of waar je het ook opbergt, houden.

Ga je op dat moment namelijk tóch tegen de richting in, dan bereik je juist het tegenovergestelde als damper en zal het nooit zomaar geaccepteerd worden door de rest van de samenleving dat je ook lekker in openbare ruimtes of horeca mag dampen.

Sterker nog, mocht de eigenaar van de tent er nog niet mee bekent zijn en je begint spontaan te dampen zonder het eerst te vragen, dan verpest je het mogelijk misschien zelfs voor degene ná je die het wél even fatsoenlijk hadden willen vragen. Inderdaad een kwestie van fatsoen zoals ook eerder al een aantal keren aangegeven.

Zo moeilijk is het toch niet dames en heren?

Laten we nou echt een simpele vraag er tussen staan? Is dat een kwestie van gewoon eigenwijs willen zijn of menen we tegenwoordig dat we overal maar mogen doen wat we zelf willen als er geen bordjes hangen?

En mochten anderen er aanstoot aan hebben dat je dampt, vraag dan eerst eens waarom. Wellicht kun je ze uitleggen wat het precies inhoud omdat ze er niet bekend mee zijn. Mogelijk dat ze daarna van gedachte veranderen en aangeven dat ze er geen moeite mee hebben?

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp het niet helemaal...

...

En mochten anderen er aanstoot aan hebben dat je dampt, vraag dan eerst eens waarom. Wellicht kun je ze uitleggen wat het precies inhoud omdat ze er niet bekend mee zijn. Mogelijk dat ze daarna van gedachte veranderen en aangeven dat ze er geen moeite mee hebben?

Precies!

Maar wat doe jij? Op de vraag "Wat is dampen" hou de de boel in je broekzak.

Hoe wil de dan dat dampen ooit, zoals je het zelf zegt, "algemeen geaccepteerd" gaat worden?

Link to comment
Share on other sites

oh.. bij "wat is dampen" heb ik toevallig bij de Limburg meeting volgens mij van Marcello (meen ik, sorry zoveel nieuwe namen zaterdag dat ik al eerder een paar namen door elkaar gehald heb) wat kaartjes en een folder meekregen.. volgens mij is dit de PDF daarvan:

http://www.acvoda.nl/wp-content/uploads/2014/04/FlyerAcvoda_Printversie.pdf

Die heb ik deze week aan de directie op mijn werk gegeven.

Niet omdat ik het erg vind om buiten te dampen (sterker nog, voor iemand die 10-14 uur aan een stuk door op kantoor werkt, is een loopje niet eens een slecht idee tegen RSI, rugklachten etc.) maar omdat ik de vraag kreeg "wat is dampen nou precies Tim?".

Dat ik kan verkopen is binnen ons bedrijf wel bekend ;) het was voordat ik leiding ging geven mijn vak.. maar ik vond het juist fijn om dat niet te hoeven doen! Dat bewaar ik wel voor de rokers stuk voor stuk.. de teller staat inmiddels alweer op 4 collega's die ik overgehaald heb in 4 weken ;)

Zo'n folder van Acvoda is handzaam, makkelijk en straalt ook enige authoriteit uit zonder dat het opdringend is.. heerlijk.. geloof het niet op mijn blauwe (bruine) ogen, maar hier is wat informatie opgesteld door mensen die er ECHT verstand van hebben.. ze lichten onder anderen ook diverse media in als er vraagstukken over zijn..

Ik denk dat ik zelf een paar van deze folders netjes in dubbelzijdig en kleur afdruk en voortaan altijd op zak meeneem.

Link to comment
Share on other sites

Ja hoor, die folder is prima. Daarvan heb ik er ook altijd een paar in mijn tas.

Ik moet nog wel even nieuwe bestellen bij Acvoda of Senseo.

En de Acvoda-Factsheet geef ik aan mensen die na het lezen van de flyer serieus méér willen weten.

Link to comment
Share on other sites

Als je linkjes hebt welke nog meer goed te printen zijn, pik ik die graag ook mee over de printer :)

ps - heb me voorgenomen minimaal per maand een roker over te halen op dampen, of een tegenstander van dampen te overtuigen van zijn/haar ongelijk.. en het liefst natuurlijk beide en meer dan een :)

Mijn geheime wapen op dit moment?

Vapen Met Vinnie 104 - Introductie In Dampen! -- deze (totaal andere aanpak) doet het ook ERG goed onder collega's momenteel: https://www.youtube.com/watch?v=kW7QQRuBNBM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik damp zelf nagenoeg nooit in openbare gelegenheden. Het getuigd in mijn opinie van een grandioos gebrek aan fatsoen.

Wanneer ik in een net restaurant ga eten, zou ik het als fervent damper bijzonder storend vinden wanneer mensen om mij heen dampwolken gaan zitten uitblazen wanneer ik zit te eten.

Wat wij als dampers al gauw vergeten, is dat het visuele effect van een dampwolk heel vaak gelijk staat aan het effect van een rookwolk. Mensen beelden zich bij het zien van een dampwolk letterlijk een tabaksgeur in en dat ontneemt mensen in sommige gevallen de eetlust.

Ikzelf heb er totaal geen probleem mee om even buiten te gaan staan, daar kan ik ook gebruik maken van mijn mech op 0.14 ohm, ipv met kleine hijsjes van mijn ego'tje te moeten werken.

Argumenten als stinkende parfum en lichaamsgeuren waar je niet van gediend bent, gaan hier ook niet op. Je bezorgt niet rokers/dampers met je eigen gedrag eenzelfde gevoel/ervaring.

Hier in de regio zijn al verscheidene gelegenheden waar dampen niet meer is toegestaan. 1 van deze verboden is gecreeerd nadat ik een medegast aan de tafel naast mij heb gevraagd of hij het dampen zou willen laten totdat ik klaar was met eten. Zijn reactie was dat het daar mocht en hij ging gewoon verder met dampen. Ik kon mij natuurlijk verlagen tot zijn niveau en misschien een stapje lager zelfs, door 10ml 0mg tijdens zijn hoofdgerecht weg te dampen, maar de betere keuze was om mijn verzoek bij de uitbater neer te leggen. Deze had twee dagen later een sticker op de deur zitten dat dampen niet toegestaan is.

Zolang wij de samenleving met onze afwijkende gewoontes op willen zadelen, zullen wij als dampers altijd het onderspit delven.

Wil je het dampen echt promoten en een goede naam geven, ga dan buiten tussen de geiteresseerde rokers staan en begin maar eens over de kosten. Ineens vinden ze dampen toch wel tof.

Link to comment
Share on other sites

 Ik kon mij natuurlijk verlagen tot zijn niveau en misschien een stapje lager zelfs, door 10ml 0mg tijdens zijn hoofdgerecht weg te dampen, maar de betere keuze was om mijn verzoek bij de uitbater neer te leggen. Deze had twee dagen later een sticker op de deur zitten dat dampen niet toegestaan is.

 

Of we daar dan iets mee opschieten, kun je je ook afvragen. ;)

 

Verder eens met wat je schrijft. Ik ga zelf met Vamo+Kayfun meestal bewust en pontificaal bij de rokers staan (mits buiten, in een rookhol krijgen ze me niet meer) en dat levert vaak wel een gesprek op. Er is altijd wel iemand die met de standaardopmerking "goh, wist je dat dat slechter dan roken is?" komt, maar net zoveel mensen zijn eigenlijk vooral nieuwsgierig en oprecht geïntereseerd. Het zakje driptips wat ik meestal wel bij me heb komt dan ook van pas.

 

Het is jammer dat het vrijwel altijd eenmalige contacten zijn, dus je weet nooit of iemand daarna daadwerkelijk aan het dampen is begonnen, maar who knows. Ondanks dat ik het roken zelf ontzettend smerig vind sinds ik damp (ja, ik ben een echte anti geworden), doe ik erg m'n best om de rokers niet buiten te sluiten, integendeel zelfs, ik help ze liever over de streep.

Link to comment
Share on other sites

Wat wij als dampers al gauw vergeten, is dat het visuele effect van een dampwolk heel vaak gelijk staat aan het effect van een rookwolk.

En daar zal door dampers als jij nooit verandering in komen.

Schakel je een waterkoker en stoomstrijkijzer ook meteen uit als er damp uitkomt?

 

Mensen beelden zich bij het zien van een dampwolk letterlijk een tabaksgeur in en dat ontneemt mensen in sommige gevallen de eetlust.

En daarom moeten wij ons aanpassen aan een stel holbewoners die nog nooit gehoord hebben van een elektronische sigaret?

 

Link to comment
Share on other sites

ga dan buiten tussen de geiteresseerde rokers staan en begin maar eens over de kosten. Ineens vinden ze dampen toch wel tof.

 

Dat kan ik beter maar niet doen. 'k Heb in de afgelopen 4 maanden beduidend meer uitgegeven aan dampen dan ik zou hebben gedaan wanneer ik nog gewoon shag en vloei had gekocht...

Link to comment
Share on other sites

 

Ik damp zelf nagenoeg nooit in openbare gelegenheden. Het getuigd in mijn opinie van een grandioos gebrek aan fatsoen.

 

 

Ik zou het om te beginnen prettig vinden als je dat soort uitspraken achterwege laat. Ik ben het zinloos anderen op messageboards beledigen een beetje erg zat aan het worden.

 

Wanneer ik in een net restaurant ga eten, zou ik het als fervent damper bijzonder storend vinden wanneer mensen om mij heen dampwolken gaan zitten uitblazen wanneer ik zit te eten.

Wat wij als dampers al gauw vergeten, is dat het visuele effect van een dampwolk heel vaak gelijk staat aan het effect van een rookwolk. Mensen beelden zich bij het zien van een dampwolk letterlijk een tabaksgeur in en dat ontneemt mensen in sommige gevallen de eetlust.

 

Sorry?

Dat is weer een nieuw argument. Dus het lijkt op roken, mensen beelden zich een tabkasgeur in en dat psychische feit ontneemt mensen de eetlust?

Het moet ook niet veel gekker worden...

Ik damp altijd in restaurants (heel bescheiden) en nog nooit heeft iemand het zelfs maar geroken laat staan er last van gehad.

Ik heb laatst heel prettig mogen dampen in de nachttrein naar Italië en het aantal rokers dat kwam vragen om een trekje/ interesse toonde in het dampen was overweldigend. Ook niet rokers reageerden enorm positief. Heel veel leuke gesprekken erover gehad.

Dat is voor mij ook de enige reden om wel te dampen in openbare gelegenheden: omdat je mensen het dampen laat zien, ze kunt uitleggen dat het niet schadelijk is en omdat het een aantrekkende werking op rokers heeft.

Er zijn genoeg rokers die het altijd maar buiten moeten staan spuugzat zijn en zo misschien overgehaald worden om te gaan dampen. Ik ken in mijn persoonlijke kenniskring al 2 mensen die alleen om die reden zijn gestopt met roken en nu zeer tervreden dampen.

 

Nee je moet niet met een gigantische damper en een doordringend geurtje zo'n restaurant volblazen maar als je zo nu een dan eens een bescheiden trekje neemt (heerlijk zo even na de koffie) heeft geen hond daar last van. Mensen merken het niet, of als ze het wel merken (omdat ze het zien) zijn ze erg geinteresseerd en positief.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

Ik damp zelf nagenoeg nooit in openbare gelegenheden. Het getuigd in mijn opinie van een grandioos gebrek aan fatsoen.

Wanneer ik in een net restaurant ga eten, zou ik het als fervent damper bijzonder storend vinden wanneer mensen om mij heen dampwolken gaan zitten uitblazen wanneer ik zit te eten.

Wat wij als dampers al gauw vergeten, is dat het visuele effect van een dampwolk heel vaak gelijk staat aan het effect van een rookwolk. Mensen beelden zich bij het zien van een dampwolk letterlijk een tabaksgeur in en dat ontneemt mensen in sommige gevallen de eetlust.

Ikzelf heb er totaal geen probleem mee om even buiten te gaan staan, daar kan ik ook gebruik maken van mijn mech op 0.14 ohm, ipv met kleine hijsjes van mijn ego'tje te moeten werken.

Argumenten als stinkende parfum en lichaamsgeuren waar je niet van gediend bent, gaan hier ook niet op. Je bezorgt niet rokers/dampers met je eigen gedrag eenzelfde gevoel/ervaring.

Hier in de regio zijn al verscheidene gelegenheden waar dampen niet meer is toegestaan. 1 van deze verboden is gecreeerd nadat ik een medegast aan de tafel naast mij heb gevraagd of hij het dampen zou willen laten totdat ik klaar was met eten. Zijn reactie was dat het daar mocht en hij ging gewoon verder met dampen. Ik kon mij natuurlijk verlagen tot zijn niveau en misschien een stapje lager zelfs, door 10ml 0mg tijdens zijn hoofdgerecht weg te dampen, maar de betere keuze was om mijn verzoek bij de uitbater neer te leggen. Deze had twee dagen later een sticker op de deur zitten dat dampen niet toegestaan is.

Zolang wij de samenleving met onze afwijkende gewoontes op willen zadelen, zullen wij als dampers altijd het onderspit delven.

Wil je het dampen echt promoten en een goede naam geven, ga dan buiten tussen de geiteresseerde rokers staan en begin maar eens over de kosten. Ineens vinden ze dampen toch wel tof.

je kon je verlagen tot zijn niveau, maar je besloot dat niet te doen. ipv daarvan besloot je om gelijk maar 2 etages dieper in de kelder te gaan zitten.

niet alleen dampers maar de hele mensheid verliest door het type gedrag dat jij hier nu vertoont.

ja zo winnen we de oorlog wel.

 

sorry mag ik ff een kotszakje???

Link to comment
Share on other sites

Wikipedia: Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving...


 


En daarbij ook al een paar keer aangehaald (maar waar iedereen gemakshalve steeds maar weer aan voorbij gaat), en ik zal het bij deze dus weer aanhalen...


Iedereen kent de vettige ramen die onstaan door het dampen wat dus overduidelijk aangeeft dat het dampen een vettige (welliswaar dunne) filmlaag achterlaat. Kortom, deze vettige laag daalt ook neer op het eten en in drinken van andere gasten en dat vinden jullie normaal...!?


In plaats van begrip proberen te krijgen voor het dampen, willen jullie gewoon ten koste van alles en iedereen jullie gelijk halen, daarbij de niet-dampers het electrisch roken door de strot duwend, daarbij ook alle aangehaalde argumenten om dat beter niet te doen gewoon naast jullie neergooiend.


En dan ook nog met het vingertje wijzen naar mede-dampers die wél begrip ervoor hebben dat dampen eigenlijk niet thuishoort in een eetgelegenheid, beetje de omgedraaide wereld...


 


Ja, zo winnen we de oorlog wel.


 


Sorry, mag ik ff een kotszakje ???


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Of we daar dan iets mee opschieten, kun je je ook afvragen. ;)

Verder eens met wat je schrijft. Ik ga zelf met Vamo+Kayfun meestal bewust en pontificaal bij de rokers staan (mits buiten, in een rookhol krijgen ze me niet meer) en dat levert vaak wel een gesprek op. Er is altijd wel iemand die met de standaardopmerking "goh, wist je dat dat slechter dan roken is?" komt, maar net zoveel mensen zijn eigenlijk vooral nieuwsgierig en oprecht geïntereseerd. Het zakje driptips wat ik meestal wel bij me heb komt dan ook van pas.

Het is jammer dat het vrijwel altijd eenmalige contacten zijn, dus je weet nooit of iemand daarna daadwerkelijk aan het dampen is begonnen, maar who knows. Ondanks dat ik het roken zelf ontzettend smerig vind sinds ik damp (ja, ik ben een echte anti geworden), doe ik erg m'n best om de rokers niet buiten te sluiten, integendeel zelfs, ik help ze liever over de streep.

Inderdaad jammer dat je nooit meer hoort van het uiteindelijke resultaat inderdaad.

Wat betreft het verbod in die gelegenheid. Worden wij er als dampers beter van, nee. Maar ik ga mijn maaltijd waar ik genoeg voor mag betalen, niet laten verpesten door iemand die de damper na vriendelijk verzoek niet eens 15 minuten opzij kan leggen. Deze beste mededamper vertoonde hetzelfde gedrag als menig roker waar wij zo over klagen ook doet en dan krijg je vanzelf dezelfde behandeling. Helaas.

Link to comment
Share on other sites

Wikipedia: Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving...

 

En als die mensen stuk voor stuk aangeven dat ze er geen probleem mee hebben?

Ik damp nooit ergens zonder het te vragen en indien iemand zou zeggen er last van te hebben of het vervelend te vinden stop ik natuurlijk.

Maar jij en anderen lijken wel extreem overdreven roomser dan de paus te willen zijn...

 

Er is wetenschappelijk onderzoek genoeg dat aangeeft dat meedampen niet schadelijk is. En vettige aanslag op je eten??

Ik loop meestal in de gore damp van andersmans auto en bus buiten, vind ik ook heel onprettig én is ook nog eens bewezen ongezond, dus als jullie allemaal zo vriendelijk willen zijn morgen je auto effe te verkopen ben ik een stuk gelukkiger en jullie een stuk fatsoenlijker.

En als jullie dan ook nog 's allemaal ophouden te zuipen (want daar hou ik ook helemaal niet van, van die alcohol nevels) dan ben ik helemaal blij.

 

We leven in een situatie met zijn allen dat je wel eens iets van overlast ervaart van je medemens. Als je echt helemaal niks van je medemens wilt merken moet je in Alaska onder de ijsberen gaan wonen ofzo.

Die dampen ook maar dat is schone lucht. :gek

Link to comment
Share on other sites

Wat wij als dampers al gauw vergeten, is dat het visuele effect van een dampwolk heel vaak gelijk staat aan het effect van een rookwolk.

En daar zal door dampers als jij nooit verandering in komen.

Schakel je een waterkoker en stoomstrijkijzer ook meteen uit als er damp uitkomt?

Mensen beelden zich bij het zien van een dampwolk letterlijk een tabaksgeur in en dat ontneemt mensen in sommige gevallen de eetlust.

En daarom moeten wij ons aanpassen aan een stel holbewoners die nog nooit gehoord hebben van een elektronische sigaret?

Wat betreft je eerste opmerking, hoezo dampers als ik? En als ik het in deze thread over een dampwolk heb, heb ik het niet over de waterkoker.

Over je tweede reactie. Lekker inlevingsvermogen heb je. Verreweg het meerendeel van de mensen in nederland heeft geen verstand van elektrisch roken. Het is niet interessant voor ze of ze hebben er buiten de media om nog geen contact mee gehad. Een niet roker/damper heeft geen noodzaak om zich voor elektrische sigaretten te interesseren. Maar volgens jouw uitlating zijn het toch maar holbewoners.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

Wikipedia: Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving...

 

 

klopt, m.a.w. wanneer je bij een eigenaar gaat lopen klagen en ervoor zorgt dat iedereen de vrijheid om te kunnen dampen, als niemand er bezwaar tegen heeft, ontnomen wordt.

daarmee houd je dus geen rekening met dampers in je omgeving en dus is het asociaal.

 

heel goed weergegeven.

 

daarbij komt ook nog dat mensen zoals ik de nietdampers het electrisch roken niet door de strot duwen omdat ik blijf zeggen dat andere mensen het niet meekrijgen wanneer ik damp.

op mijn glazen tafel kan ik trouwens absoluut geen vettige laag terug vinden. net zo min als op het kristal wat in de huiskamer staat.

 

mededampers die begrip hebben zal ik niet met mn vinger naar wijzen hoor. matenaaiers die wijs ik wel de vinger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...