Jump to content

Dampende saunagast mag alleen dampen in de rookruimtes - idioot ?


Guest ed1973

Recommended Posts

Guest UGL 151222

volgens mij waren we het al voorheen eens. ;)


met alles wat ik tot op heden van jou reakties zag ben je een tolerant mens.


 


ennuh uiteraard heb ik het niet over cola neerzetten wanneer ze al te lazerus zijn, want je bent geen vriend als je dat niet doet ;)


Link to comment
Share on other sites

ach weet je, het zijn mn vrienden. als ik niet eens een klein beetje rookgeur kan verdragen (terwijl ik zelf 25 jaar gerookt heb) van hun, hoe kan ik me dan HUN vriend noemen??????

Ik hoop dat mijn vrienden begrijpen dat ik mijn kind van anderhalf boven mijn vriendschap stel.... Zoniet dan pl**ren ze maar op....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aangezien mijn lijf tabak niet tolereert, vermijd ik het roken.

Een feestje met rokers, kost me 3 dagen rochelen als beginnend copd'er.

Nu heb ik het geluk, dat ik bijna al mijn vrienden en familie aan het dampen kreeg.

Komt er een roker, dan mag ie buiten onder de overkapping.

En ja, na 45 jaar roken is dat hypocriet, maar wel een gezondere keus.
Bij binnenkomst staat er ook duidelijk aangegeven, roken verboden, dampen toegestaan.

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop dat mijn vrienden begrijpen dat ik mijn kind van anderhalf boven mijn vriendschap stel.... Zoniet dan pl**ren ze maar op....

Denk jij nou echt dat jouw "kind van anderhalf" plotseling enge ziektes krijgt van af en toe een beetje rookgeur?

Zo ja, dan zijn die rookvrije ruimtes kennelijk helemaal niet zo gezond. Er zijn immers generaties kinderen blootgesteld aan heel wat meer rook en desondanks gezond groot geworden.

Link to comment
Share on other sites

Denk jij nou echt dat jouw "kind van anderhalf" plotseling enge ziektes krijgt van af en toe een beetje rookgeur?

Zo ja, dan zijn die rookvrije ruimtes kennelijk helemaal niet zo gezond. Er zijn immers generaties kinderen blootgesteld aan heel wat meer rook en desondanks gezond groot geworden.

Lekker belangrijk, ik ben zelf opgegroeid in een rookhol. Ik wil het gewoon niet hebben. Call me intolerant, so what!
Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch Navy Sailor

Ik damp nu ruim een jaar, tot op heden nergens commentaar gekregen ... op plaatsen waar niet gerookt mag worden damp ik dan ook niet. Dat sommige mensen zich ergeren aan personen die met een gigantische "damppluim" een circus act uitvoeren kan ik me best voorstellen. Zij verstieren het wellicht voor de no nonsens damper.


Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

Aangezien mijn lijf tabak niet tolereert, vermijd ik het roken.

Een feestje met rokers, kost me 3 dagen rochelen als beginnend copd'er.

Nu heb ik het geluk, dat ik bijna al mijn vrienden en familie aan het dampen kreeg.

Komt er een roker, dan mag ie buiten onder de overkapping.

En ja, na 45 jaar roken is dat hypocriet, maar wel een gezondere keus.

Bij binnenkomst staat er ook duidelijk aangegeven, roken verboden, dampen toegestaan.

uiteraard sprak ik niet over dergelijke situaties.

ik ga er zonder meer van uit dat als er hier in ons huishouden iemand ziek wordt en dergelijk veel last heeft van roken mijn vrienden er niet eens over zouden denken om hier te roken.

ook in dat geval zou ik het hun niet hoeven vragen om niet te roken, want dat zouden ze uit zichzelf al niet doen.

mocht 1 het dan ff vergeten dan zouden anderen hem/haar er wel aan herinneren.

 

ook sprak ik niet over situaties zoals huizen waar kleine kinderen wonen. ik vind het persoonlijk lichtelijk overdreven, maar ach.. ik kan ik dat geval begrip opbrengen voor deze ouders.

uiteraard wel ervan uitgaande dat ze als ouder zelf in hun rokerstijd ook bij hun kinderen wegbleven.

Link to comment
Share on other sites

…misschien waren wij dan anders wel gezonder en groter geworden…

Ik zie anders eerder een trend in de tegenovergestelde richting: Jeugd die geen weerstand opgebouwd heeft, nergens meer tegen kan etc. Iedereen heeft wel een gevoeligheid of allergie en loopt om het minste of geringste bij de huisarts de deur plat.
Link to comment
Share on other sites

Ik zie anders eerder een trend in de tegenovergestelde richting: Jeugd die geen weerstand opgebouwd heeft, nergens meer tegen kan etc. Iedereen heeft wel een gevoeligheid of allergie en loopt om het minste of geringste bij de huisarts de deur plat.

Oh natuurlijk, dat komt door het feit dat je weerstand opbouwt van rokende mensen om je heen, ach hoe kan ik dat nou missen....
Link to comment
Share on other sites

Lekker belangrijk, ik ben zelf opgegroeid in een rookhol. Ik wil het gewoon niet hebben. Call me intolerant, so what!

 

Het is jouw huis en jouw kind, jouw vrienden kunnen ook respect hebben voor jouw mening en 'omgekeerd' tolerant zijn.

 

Rene verduidelijkt zijn keuzes, het is niet bedoeld als voorschrift hoe jij moet handelen.

 

Link to comment
Share on other sites

Het is jouw huis en jouw kind, jouw vrienden kunnen ook respect hebben voor jouw mening en 'omgekeerd' tolerant zijn.

Rene verduidelijkt zijn keuzes, het is niet bedoeld als voorschrift hoe jij moet handelen.

Nee dat is ook zo, ik reageerde meer met verbazing op Lageveld....
Link to comment
Share on other sites

Ik zie anders eerder een trend in de tegenovergestelde richting: Jeugd die geen weerstand opgebouwd heeft, nergens meer tegen kan etc. Iedereen heeft wel een gevoeligheid of allergie en loopt om het minste of geringste bij de huisarts de deur plat.

 

http://www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-ziekte/sterfte-levensverwachting-en-daly-s/levensverwachting/trend/

Link to comment
Share on other sites

Vanzelfsprekend heb ik het niet over het roken zelf maar over (af en toe) de geur van rook. Er zijn overigens genoeg andere goede argumenten voor rookvrije ruimtes, daar niet van. Maar dat het gezondheidsschade aan derden oplevert hoort daar, naar mijn mening, gewoon niet bij.

Daarbij, don't shoot the messenger! Ik stel slechts vast wat ik door de jaren heen en om mij heen zie gebeuren. Over-bescherming in allerlei soorten en maten.

Je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om te kunnen bedenken dat zoiets van invloed is op het opbouwen van weerstand.

Dat er legio andere voortschrijdende inzichten en kennis ontstaat die er voor zorgt dat de levensverwachting per saldo toe neemt doet daar niet aan toe of af.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik wil me ook niet meer in het verdomhoekje laten zetten nu ik niet meer rook. Dat mensen het vervelend vonden als ik in hun omgeving rookte, dat kan ik me voorstellen want rook stinkt en kan irriterend zijn voor ogen en neus. Bovendien worden mensen gek gemaakt door de leugens van de WHO, die zegt dat meeroken net zo slecht, zo niet slechter is dan zelf roken.

Maar nu damp ik. Het is bewezen minder schadelijk dan roken en is voor omstanders niet schadelijk. Als het al te ruiken is, dan is de geur snel weer verdwenen. Dus het verbieden ervan, is een soort Pavlov-reactie: Het lijkt een beetje op roken en dus willen we het niet hebben. Ik vind dat mensen maar moeten leren dat dampen en roken twee verschillende dingen zijn, zelfs al lijkt het een beetje op elkaar.

Dampen geeft vooral visuele overlast voor anti-rokers bij wie daardoor de Pavlov-reactie wordt opgewekt, en voor rokers die balen dat ze ergens niet mogen roken.

Ik wil best rekening houden met mensen, zal nooit megawolken gaan blazen en let ook op dat ik iets damp dat geen sterke geur achterlaat. Maar ik heb eerlijk gezegd behoorlijk schijt gekregen aan mensen die in de kramp schieten zodra ze iemand een wolkje uit zien blazen.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...