Jump to content

Dampende saunagast mag alleen dampen in de rookruimtes - idioot ?


Guest ed1973

Recommended Posts

Ik hou me bewust buiten de discussie, maar wat ik wel wil aangeven is dat het niet zinvol is de emoties hier de overhand te laten krijgen, en te vervallen in drogredenen.


 


Ja, er zijn meningsverschillen, maar probeer eens vanuit de andere persoon te beredeneren. Ik denk - voel/hoop - dat de intenties van ons allemaal nagenoeg hetzelfde zijn: het vergroten van de acceptatie van dampen. De methodes die we elk individueel er op na houden om dat doel te bereiken, die verschillen. Dat mag. Het is ondanks wat Rutte/Opstelten/Wilders/etc ons wil laten geloven nog steeds een relatief vrij land waar we wonen.


 


Nogmaals de oproep:


Is er ondertussen al iemand die bereid is om 17 februari aanstaande tijdens DampTV hierover mee te praten/discussiëren ?


Enige vereiste: microfoon (webcam is fijn, maar optioneel), Google+ account en een computer (of Android/iOS tablet met Google Hangouts er op).


Link to comment
Share on other sites

Aanslag? Ik weet niet wat voor gore liquids sommige van jullie dampen maar ik damp al 15 maanden dag en nacht binnen en er is nergens aanslag hoor.

Mijn ramen zijn nooit beslagen of vettig, dus zoals zoveel met dampen hangt veel af van de liquids die je gebruikt.

Ik hoef toch niet buiten te gaan dampen omdat jij je longen volpropt met chocola en caramel enzo? :wink

Goh, laat ik beiden nou net nooit dampen. ;)

 

Als ik nl niet eens een trekje van mijn dampertje mag nemen na de koffie, wil ik niet in de uitlaatgassen van jouw auto rondlopen.

Valt helaas niet op te lossen, life sucks.

Dus misschien moeten die hysterici die gaan klagen in restaurants omdat ze iets zien 'dat op roken lijkt', ook eens wat relaxter in het leven staan?

Zodra die auto met ronkende motor naast mij staat in het restaurant waar ik op dat moment zit te eten dan geef ik je gelijk, nu gaat die vergelijking echter nergens over...

Zolang er nog zoveel forumleden zijn die hardnekkig het dampen gelijk stellen aan roken,

wordt de kans steeds groter dat het dampen binnenkort overal wordt verboden en de

dampstichtingen opgeheven kunnen worden.

 

Jarenlange strijd geleverd voor noppes.

Wat ik (en anderen) al eerder aangaf, beetje de omgedraaide wereld...

Zolang dampers zich blijven gedragen als sommige rokers wordt de kans steeds groter dat het dampen binnenkort overal wordt verboden en de dampstichtingen opgeheven kunnen worden.

Ik ben er bijna zeker van dat juist de dampstichtingen ervoor zullen pleiten dat je je als damper zijnde zeker niet laat wegstoppen in een hoekje, maar wel dat je rekening houd met anderen...

Begrip en respect moet je verdienen, niet afdwingen...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Maar wat jij beschrijft is ook totaal niet waar ik voor pleit.

Ik denk inderdaad dat als je in restaurants ed met grote dampers megawolken gaat dampen mensen daar een negatief gevoel bij krijgen. Mensen kennen het niet en associeren het met roken.

Maar een klein bescheiden dampertje waar je zo nu en dan eens een trekje van neemt stoort niemand en roept alleen positieve reacties op en de mogelijkheid om vragen te beantwoorden en discussies aan te gaan.

 

Het gaat mij in dit geval niet eens om de associatie met roken. In een restaurant kom ik om te eten, dan hoef ik geen dampwolken te ruiken, hoe lekker ik ze ook zou vinden en hoe totaal niet schadelijk het ook is. Misschien is een restaurant dan een stom voorbeeld (of juist een heel goed voorbeeld), want het is de enige plek waar ik persoonlijk een issue met dampen heb.

 

Wat mij betreft wordt er helemaal niet gedampt in restaurants. Ik vind het ook de slechtste plek om acceptatie van dampen onder de aandacht te brengen. Er is altijd wel iemand in dat restaurant aanwezig die dampen niet op prijs stelt. Kwestie van fatsoen om daar dan gewoon (bij voorbaat al) rekening mee te houden, want zo werkt dat nou eenmaal.

 

Of het alleen maar positieve reacties oproept, zoals je aangeeft, durf ik dus best te betwijfelen. Het nadeel van een restaurant is juist dat je niet in een setting bent waar je gemakkelijk een gesprek aangaat met een ander of vragen kunt beantwoorden. Klagen gebeurt zeker in zo'n setting bovendien (dus) vooral onderling, daar merk je dus als damper op dat moment weinig tot niks van, maar die toon is dan bij die mensen wel degelijk weer gezet.

 

Zolang je je blijft gedragen als een roker, ben je een roker.

Ik heb geen tenenkrommende liquids, dus waar hebben we het over?

O ja, over rokersgedrag.

 

Wat een lulkoek.

 

Je damper niet even kunnen laten liggen, als je in een restaurant bent, dat zou ik dan zelf "rokersgedrag" noemen. Zo zie je maar weer.

 

En wat mij betreft hoeft die negatieve holier than thou toon als het gaat om rokers ook niet zo, we zijn immers allemaal roker geweest en bovendien praktisch allemaal nog net zo verslaafd aan dampen, dus waar heb je het nou over. Het lijkt wel of sommige mensen zich ineens verheven voelen boven de "rokende plebs".

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Maar dan kan je toch aangeven dat je geen bezwaar hebt tegen het dampen, maar wel tegen het chainvapen of de geur.Soms is het niet de boodschap, maar de toon (maar ik was er niet bij dus.......).

Maar ik heb wel zeker bezwaar tegen dampen wanneer ik aan een lekkere maaltijd ga beginnen. Zodra ik er last van heb zal ik dat aangeven.

Dat heb ik in deze dus ook gedaan. Ik heb de man in kwestie vriendelijk verzocht of hij het dampen 15 minuten kon laten terwijl ik mijn eten kon nuttigen. Na dit verzoek kreeg ik het antwoord dat het daar gewoon mocht en ging de vamo weer demonstratief aan de lippen.

Toen heb ik het verhaal aan de uitbater uitgelegd en heeft deze gevraagd of de beste man het dampen wilde laten aan tafel en hiervoor naar buiten wilde gaan of de ruimte aan de voorkant van de zaak hiervoor wilde gebruiken. (Een ander zaaltje dat niet gebruikt wordt door het restaurant)

Dit allemaal omdat iemand dusdanig verslaafd aan zijn damper is, dat 15 min zonder al teveel gevraagd is.

Link to comment
Share on other sites

Wat een lulkoek.

 

Je damper niet even kunnen laten liggen, als je in een restaurant bent, dat zou ik dan zelf "rokersgedrag" noemen. Zo zie je maar weer.

 

En wat mij betreft hoeft die negatieve holier than thou toon als het gaat om rokers ook niet zo, we zijn immers allemaal roker geweest en bovendien praktisch allemaal nog net zo verslaafd aan dampen, dus waar heb je het nou over. Het lijkt wel of sommige mensen zich ineens verheven voelen boven de "rokende plebs".

Ik maak me toch ook niet druk om de opgetutte parfumverspreiders terwijl ik zit te eten.

Wat is dan het probleem als er subtiel gedampt word?

En niks verhevenheid, ik heb gewoon niks meer met rokers te maken, en wil er ook niet mee vergeleken worden.

Maar ja, zodra iemand hier een eigen mening heeft, noemen we het maar penisgebak.

Link to comment
Share on other sites

Ik maak me toch ook niet druk om de opgetutte parfumverspreiders terwijl ik zit te eten.

Wat is dan het probleem als er subtiel gedampt word?

En niks verhevenheid, ik heb gewoon niks meer met rokers te maken, en wil er ook niet mee vergeleken worden.

Maar ja, zodra iemand hier een eigen mening heeft, noemen we het maar penisgebak.

Ik ga hier een kleine nuance bij plaatsen Huub,

Jij maakt je niet druk om die parfumverspreiders.

En jij vind dat dat je niets met rokers te maken hebt.

Een ander maakt zich misschien wel druk om die parfumverspreiders en of je het nu wilt of niet, een ander kan jou heel eenvoudig in dezelfde categorie (of nog erger gezien de huidige trend van negatieve mediaaandacht in nl) als een roker plaatsen.

Of we het nu willen of niet, de manier waarop wij ons profileren als dampers bepaald uiteindelijk hoe wij als dampers bekeken worden en ik denk dat de grootste strijd een mediastrijd zal moeten gaan worden.

Link to comment
Share on other sites

Naar aanleiding van de discussie hier heb ik zojuist gesproken met de uitbater van het restaurant in kwestie. Ik ben er even langs gereden en ik heb hem gevraagd hoe zijn besluit tot een dampverbod tot stand is gekomen.

Hij vertelde mij dat hij dezelfde avond van verschillende gasten aan omringende tafeltjes te horen kreeg tijdens het afrekenen, dat ze blij waren dat de man in kwestie naar buiten werd gesommeerd om te dampen. Schijnbaar was ik niet de enige die hier een probleem mee had. Overigens was het ook niet de eerste keer dat mensen hun bezwaren betreffende het dampen in het eetgedeelte aan de damper kenbaar maakte. Het was wel de eerste keer dat de mate van overlast zo groot was en niet onderling geregeld kon worden.

Ook vertelde hij mij, dat hij nadat hij vele jaren geleden zijn restaurant rookvrij heeft gemaakt blij was van de rooklucht af te zijn en het prettig vond niet continu in een mistbank rond te lopen. Zijn restaurant oogde naar eigen zeggen een stuk frisser zonder die rookwolken. Ook had hij in de rokerstijd de ventilatie continu aanstaan en door het continue eentonige gebrom van dit apparaat raakte hij een stuk sneller vermoeid. Hij wilde deze geluidsbelasting dus absoluut voorkomen in de toekomst.

Ik heb hem daarna gevraagd hoe hij tegenover een subtiele damper staat en hij zei mij dat dat voor hem geen probleem had geweest zolang er geen klachten over waren gekomen. Maar om onderling onderscheid en discussie hierover te voorkomen heeft hij het nu dus volledig verboden.

Link to comment
Share on other sites

Goh, laat ik beiden nou net nooit dampen. ;)

En toch blijf je maar spreken over vette aanslag en een vet laagje dat zelfs igv 10 minuten een beetje dampen zou ontstaan...Logischerwijs roept dat bij alle mensen die al jarenlang dampen en nooit iets van aanslag zien/ merken de vraag op wat en hoe je dan precies dampt.

 

Zodra die auto met ronkende motor naast mij staat in het restaurant waar ik op dat moment zit te eten dan geef ik je gelijk, nu gaat die vergelijking echter nergens over...

De vergelijking gaat overal over. Storend gedrag/ dingen die je niet prettig vindt maak je de hele dag mee en helaas is dat nou eenmaal zo.

Wat jou in de ene situatie wel het recht geeft af te dwingen dat mensen zich aan jou aanpassen en in het andere geval niet, is dan wel degelijk to the point.

In het geval waarin jij het meent te mogen afdwingen dat mensen zich aan jou aanpassen is er nl geen enkele redelijke reden voor, dan: ik vind het niet prettig.

Niet: het is schadelijk, want we kunnen inmiddels met wetenschappelijk onderzoek aantonen dat dat niet zo is.

 

Dat we met zijn allen hebben geaccepteerd dat we niet meer roken in restaurants was nooit om "ik vind het niet prettig", maar om: "het is schadelijk".

Dampen is niet schadelijk dus ik heb letterlijk 0,0 reden me aan jou aan te passen aangezien jij je blijkbaar ook niet aan andere mensen wilt aanpassen in andere situaties, wanneer jouw gedrag wel schade aan de gezondheid van anderen toebrengt..

 

(Ik zeg bovenstaande even heel zwart/wit voor de discussie, omdat ik persoonlijk wel degelijk niet damp als mensen aangeven het onprettig te vinden.)

 

Dampen in een restaurant is inderdaad in de orde van grote van: ik vind het niet prettig ruiken als ik zit te eten, net zoals anderen parfum, zweet etc onprettig vinden ruiken tijdens hun diner.

Die vergelijking gaat op omdat al die dingen weliswaar onprettig zijn, maar totaal onschadelijk.

Zolang je dampen niet in die categorie zet, maar het vanzelfsprekend vind dat je ergens niet mag dampen zoals je er niet mag roken, vertoon je m.i. inderdaad gewoon nog rokers gedrag.

Of ben je althans in je hoofd niet in staat te zien dat dampen geen roken is en wij ons dus niet aan dezelfde ver en geboden zouden hoeven te houden.

Link to comment
Share on other sites

Het gaat mij in dit geval niet eens om de associatie met roken. In een restaurant kom ik om te eten, dan hoef ik geen dampwolken te ruiken, hoe lekker ik ze ook zou vinden en hoe totaal niet schadelijk het ook is. Misschien is een restaurant dan een stom voorbeeld (of juist een heel goed voorbeeld), want het is de enige plek waar ik persoonlijk een issue met dampen heb.

 

Je ruikt geen dampwolken als ik zit te dampen, dat was geloof ik mijn hele punt..

Je kunt dampen op duizend verschillende manieren doen en zo nu en dan een klein pufje wat ik niet in de richting van mensen die zitten te eten uitadem merkt niemand, zeker niet als er een beetje ventilatie/ afzuiging aanwezig is in restaurants.

Ik ging zowaar even twijfelen en heb het even aan de mensen  waar ik normaal mee uit eten ga, gevraagd.

Letterlijk: als ik zit te dampen als we uit eten gaan, ruik je dat dan?

Antwoord: nee.

En ik zit heus niet te stealth-vapen maar ben er wel voorzichtig mee.

Mensen die gaan zitten sub-ohmen/ mega wolken uitblazen of uren dampen in een restaurant doen onze zaak denk ik niet zoveel goed.

Zo nu en dan eens een klein pufje merkt niemand en heeft niemand overlast van.

 

Mochten mensen het wel ruiken dan is dat op zich nog niet zoveel reden om het te verbieden trouwens, want je ruikt wel meer van andere mensen in restaurants..

Het is niet schadelijk, dat is het hele punt.

Link to comment
Share on other sites

En toch blijf je maar spreken over vette aanslag en een vet laagje dat zelfs igv 10 minuten een beetje dampen zou ontstaan...Logischerwijs roept dat bij alle mensen die al jarenlang dampen en nooit iets van aanslag zien/ merken de vraag op wat en hoe je dan precies dampt.

Direct te zien of te merken hoef je dat ook niet, neemt niet weg dat het er dan wel degelijk is. Hoef je verder ook niet jarenlang voor te dampen hoor, dat is gewoon een natuurkundig feit !

Damp, pak als voorbeeld met water koken, hecht zich op oppervlakten (en vormt afhankelijk van de temperatuur druppels), echter vervliegt dit ook weer. Tenzij er ook nog andere stoffen in zitten die van zichzelf vettig zijn, en laat VG dat nu net zijn,, die vervliegen dan niet maar vormen een laagje op het oppervlakte.

Zoals met veel dingen/zaken, iets wat niet direct zichtbaar is wil niet zeggen dat het er dan ook niet is...

Wat jou in de ene situatie wel het recht geeft af te dwingen dat mensen zich aan jou aanpassen en in het andere geval niet, is dan wel degelijk to the point.

In het geval waarin jij het meent te mogen afdwingen dat mensen zich aan jou aanpassen is er nl geen enkele redelijke reden voor, dan: ik vind het niet prettig.

Goh, en wederom die omgekeerde wereld...

Niemand hoeft zich voor mij aan te passen, laat staan dat ik iemand iets afdwing. (Sterker nog, ik pas mij meestal aan de meerderheid aan, voor de rest gebruik ik mijn gezond verstand)

Afdwingen is bijv. als een handje vol dampers met alle geweld daar willen dampen waar zulks niet echt wenselijk is. En juist bij díe dampers komt het schijnbaar niet in hun hoofd op om zich aan te passen aan de meerderheid, want ik weet zeker dat als bezoekers in een restaurant de keuze hebben om dampen daarbinnen te verbieden danwel toe te staan dan weet ik al meteen (kwestie van logisch nadenken) waarvoor de meerderheid kiest... Is echt niet zo moeilijk hoor.

Dat we met zijn allen hebben geaccepteerd dat we niet meer roken in restaurants was nooit om "ik vind het niet prettig", maar om: "het is schadelijk".

Dampen is niet schadelijk dus ik heb letterlijk 0,0 reden me aan jou aan te passen aangezien jij je blijkbaar ook niet aan andere mensen wilt aanpassen in andere situaties, wanneer jouw gedrag wel schade aan de gezondheid van anderen toebrengt..

Dus met andere woorden, pas als iets schadelijk blijkt dan zou er een reden zijn om je aan te passen, want dat is wat je letterlijk schrijft !?

Nou, lekker sociaal is zo iemand dan...

 

(Ik zeg bovenstaande even heel zwart/wit voor de discussie, omdat ik persoonlijk wel degelijk niet damp als mensen aangeven het onprettig te vinden.)

Maar waarom moeten mensen zoiets dan eerst letterlijk aangeven, je kunt zelf toch ook wel bedenken dat de meerderheid zoiets liever niet heeft, en draag je het dampen echt een warm hart toe, dan zorg je daarmee ook dat het geen onderwerp van discussie gaat worden waardoor het dampen nog meer in de verdrukking komt.

 

Of ben je althans in je hoofd niet in staat te zien dat dampen geen roken is en wij ons dus niet aan dezelfde ver en geboden zouden hoeven te houden.

Ik ben 'in mijn hoofd' heel goed in staat om onderscheid te maken tussen roken en dampen.

Schijnbaar zijn er echter daarentegen best nog wel veel dampers die 'in hun hoofd' niet in staat zijn om zich aan hun omgeving/omstandigheden aan te passen...

Maarre, dit blijft zo toch alleen maar een welles/niettus spelletje, dus bij deze; I rest my case...

Link to comment
Share on other sites

Direct te zien of te merken hoef je dat ook niet, neemt niet weg dat het er dan wel degelijk is. Hoef je verder ook niet jarenlang voor te dampen hoor, dat is gewoon een natuurkundig feit !

Damp, pak als voorbeeld met water koken, hecht zich op oppervlakten (en vormt afhankelijk van de temperatuur druppels), echter vervliegt dit ook weer. Tenzij er ook nog andere stoffen in zitten die van zichzelf vettig zijn, en laat VG dat nu net zijn,, die vervliegen dan niet maar vormen een laagje op het oppervlakte.

Zoals met veel dingen/zaken, iets wat niet direct zichtbaar is wil niet zeggen dat het er dan ook niet is...

Je houdt er een hele merkwaardige manier van redeneren op na. Iets is er niet, mensen zien het niet, kunnen het niet merken, maar het is er toch volgens jou omdat dat volgens de wetten van de natuurkunde zo is..Waar je dan vervolgens geen enkel bewijs voor geeft.

En zelfs als mensen al 15 maanden of veel langer in dezelfde ruimte dampen richting bv hun computerscherm waar zich volgens jou een vettig laagje afzet na zelfs maar 10 minuten dampen merken ze na 15 maanden niets van dat vette laagje (dat zich inmiddels met honderduizend vermenigvuldigd heeft), zelfs als ze zoals in mijn geval niet erg huishoudelijk zijn ingesteld en dat ding nooit schoon maken.

Misschien....omdat het er gewoon niet is?

Heb je je wel eens afgevraagd dat het zo kan zijn dat zich op bepaalde oppervlaktes iets (bv VG) wel vastzet en op andere niet?

Als ik jouw manier van redeneren volg moeten er inmiddels wel heeeeeeeel veel vette laagjes in je longen zitten. En nee die zitten er nou juist niet, net zoals ze niet op je eten zitten.

 

 

Afdwingen is bijv. als een handje vol dampers met alle geweld daar willen dampen waar zulks niet echt wenselijk is.

Nee, afdwingen is dat jij meent te kunnen bepalen voor andere mensen wat wel of niet wenselijk is.

Het komische is dat je zo’n zin opschrijft en je niet eens realiseert hoe bizar die zin is...

 

En juist bij díe dampers komt het schijnbaar niet in hun hoofd op om zich aan te passen aan de meerderheid, want ik weet zeker dat als bezoekers in een restaurant de keuze hebben om dampen daarbinnen te verbieden danwel toe te staan dan weet ik al meteen (kwestie van logisch nadenken) waarvoor de meerderheid kiest... Is echt niet zo moeilijk hoor.

Schijnbaar zijn er echter daarentegen best nog wel veel dampers die 'in hun hoofd' niet in staat zijn om zich aan hun omgeving/omstandigheden aan te passen...

 

 

We hebben een wereld vol met meelopers en makke schapen en die zorgen ervoor dat er nooit, helemaal niets, never zal veranderen.

Het is juist omdat er een aantal vapers zijn die zich niet bij de meerderheid willen neerleggen dat er actie pro dampen wordt gevoerd, tegen alle klippen op.

Godzijdank passen die mensen zich nou juist niet aan de omstandigheden aan..

Als we het aan de meerderheid moeten overlaten dan weet ik vrij zeker dat de meerderheid er geen enkel probleem mee zou hebben het hele dampen zo te verbieden. Nee daar leg ik me liever niet bij neer als je het niet erg vindt.

Kijk, in Italië zal de meerderheid niet veel verschillen van de meerderheid in Nederland (qua mening) maar daar was godzijdank een minister van volksgezondheid (een oncoloog) die het belang van vapen snapte en er een wet doorjaste die dampen in publieke gelegenheden (restaurant, cinema etc etc) toestond. En de meerderheid heeft vervolgens gezien en geaccepteerd dat dat helemaal niet vervelend was en nu dampen ze er nog lang en gelukkig (althans als de huidige regering het dampen niet de nek omdraait met haar krankzinnige belastingmaatregelen).

En het eten smaakt er nog steeds veel en veel beter dan bij ons. :ja

Link to comment
Share on other sites

We waren gisteren uit eten,bij het koffiehuisje in Overveen.

Ik was er nog nooit geweest,een klein intiem tentje,met denk ik acht tafeltjes.

Zag steeds mensen naar buiten gaan om te roken,omdat het zo klein was dacht ik,ik ga even in het gangetje dampen.

De serveerster zei meteen ga maar lekker aan je tafeltje zitten,en de baas riep vanuit de keuken dat mag hier best hoor.

Je rookt toch niet.

Zo kan het dus ook,hun vonden het netjes van mij en ik vond het top van hun.

Trouwens ook heel lekker gegeten.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Als ik dit allemaal lees vind ik dit zwaar triest...

We willen allemaal het zelfde op het forum dat het dampen gerespecteerd wordt, maar hou toch aub op met zo rebels te doen.

Wat als ooit elke roker een damper wordt (stell je voor) en dan allemaal lekker dampen op 80vkm in een restaurant / vreethuis daar zit ik totaal niet op te wachten en niemand niet volgens mij.. Een café is een andere zaak( als het toegelaten is)

Niemand verplicht je om bij de rokers te staan, ga lekker bij iemand staan die uit het restaurant gestapt is omdat hij wou telefoneren... Of mag nu iedereen door elkaar bellen op restaurant kippenhokregime?

Arme mensen die telefoon gebruikers.. Mss kunnen ze in een opstand gaan ?.( in dit topic kunnen ze wel leidster vinden die de dampcommunitie niet nodig heeft (imo)-)

De niet dampers en niet rokers moeten we respect voor hebben dan zullen zei dat ook voor ons ook hebben.

Geef ze info, maak een praatje, maar ga niet zomaar robust overall dampen waar het roken ook niet mag , voor de rest sluit ik mij aan bij Julian.

Dit is mss niet het antwoord of de oplossing maar wel mijn mening ;)

Grtz Vapor

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

Wat als ooit elke roker een damper wordt (stell je voor) en dan allemaal lekker dampen op 80vkm in een restaurant / vreethuis daar zit ik totaal niet op te wachten en niemand niet volgens mij.. Een café is een andere zaak( als het toegelaten is) 

ik heb er zelfs nog geen bezwaar tegen als iemand in een restaurant een peuk op zou steken, laat staan dat ik bezwaar zou hebben als er iemand zou dampen.


uiteraard wel zodanig als er vroeger gepropageerd werd "we komen er samen wel uit"


maw. mensen die rekening met elkaar houden en elkaar tolereren. ik accepteer dan de vervelende telefoontjes, de parfums, en alle andere dingen waar ik zelf niet voor kies en een ander accepteert dan een damper.


dat heet samenleven.


 


een cafe is namelijk geen andere zaak. wellicht in de ogen van sommigen, die vinden dat eten en dampen niet samengaan, waar ik juist denk dat eten en dampen prima samengaan, net als koffiedrinken en dampen.


in een cafe zitten ook weer mensen die een dampvrije ruimte willen. en mensen die een parfumvrije ruimte willen, en een telefoonvrije ruimte, en, en ,en...


 


samenleven is rekening met elkaar houden tot een bepaald niveau en ook dingen van elkaar tolereren.


echter door een overheid die overal regeltjes voor instelt zijn we dat in de afgelopen eeuw geloof ik vergeten.


Link to comment
Share on other sites

Ik wist al wel
-dat dampen schadelijker is dan roken,
-en dat de batterijen kankerverwekkend zijn,
-en katten en peuters er doodziek van worden,
-en dat jongeren erdoor aangezet worden tot roken,
-maar dat dampen asociaal is in openbare ruimtes plus horeca-gelegenheden,
-en zelfs op het perron,
-en dat een damper verlinkt wordt door mededampers,
-en straks ook in je eigen tuin omdat de buren daar last van hebben,
-en in je eigen auto omdat de vettige ruiten daardoor onvoldoende zicht geven,

zijn meer dan voldoende redenen om het dampen af te bouwen
en morgen een paar sloffen shag te kopen.

 

Link to comment
Share on other sites

ik heb er zelfs nog geen bezwaar tegen als iemand in een restaurant een peuk op zou steken,

 

Uhm ? Denk niet dat er nog veel te zeggen valt als jij dit vind kunnen, maar maakt het wel makkelijk om te  tegen argumenteren.

Maar mss kunnen de genen op dit forum  die die-hard tegen de wet in willen gaan  gewoon een lederen jasje  en een motor kopen dan heb je de hells vapor's clubje en jullie onzin vertegenwoordigen(afdwingen).. dan zullen de beschaafde mensen (hier trap ik op een gevoelige snaar ) dit democratisch oplossen en het dampen in het goede regime brengen  en iedereen weet dat de media het ons niet makkelijk maakt maar als er 1 manier is om niet gepast te reageren is wel onder het motto ze moeten maar tolereren dat wij dampen in restaurant of ze het nou willen of niet, lekker afdwingen!!(ruil je damper daar maar in voor een banaan = kun je raden over welk dier ik het heb die zo handelt)  zo breng je de onwetenheid van de niet damper snel tot conclusie wat een aso's die dampers.. Ik hoop nu niet dat ik een tekening moet maken wat de gevolgen zijn als de meerderheid  van de bevolking ons aso's vinden + de media die ons dan dubbel in het vuistje heeft.. dan pas kun je praten over # "morgen een paar sloffen shag te kopen"

Als mij dit nou een damp verrader maakt  in iemand zijn ogen => wordt mijn boodschap duidelijk bevestigd bedankt alvast

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

lol vapor, sorry hoor maar als:


 


samenleven is rekening met elkaar houden tot een bepaald niveau en ook dingen van elkaar tolereren

 


jou tegen de borst stoot, vraag ik me of hoe jij jezelf tot de beschaafde mensen wilt rekenen. dan kan je mij een aap noemen maar ik ben dan wel een aap met gevoel voor zn medeapen in zn donder.


als jij beschaafde mensen moet vertegenwoordigen, dan ben ik liever een aap.


Link to comment
Share on other sites

Mijn boodschap is ook maar een mening namelijk "mijn mening wat ook onder een eigen mening valt "  dus klopt niet echt wat je zegt. en ik heb ook niks tegen motors en leren jasje's... Maar als jij zo wil intrepreteren is dat jou keus en "jouw mening" even goede vrienden.


Link to comment
Share on other sites

ik vertegenwoordig mijn mening.

Als jij je dan aangesproken voelt dan ligt dat aan jou niet aan mij als ik een gevoelige snaar raak
Je hoeft niet met me ééns zijn dat zeg ik niet.
Als jij overal willen dampen waar het niet mag en gewoon doet dan gedraag je als  een banaanliefhebbend dier in mijn ogen  en in de meerderheid van de bevolking,
als jij dat ook nog ééns steunt in jou mede-banaanliefhebbende dieren dan ben ik blij voor je kudde gevoel M-see M-DO..
Maar dit zal de damp wereld lekker vooruit brengen.. ga zo door zeg ik !  

Schrijf ik een heletekst haal jullie der 3 dingen uit Leren jas, motor , Banaanliefhebbend dier  en derest wordt genegeert...

 

Link to comment
Share on other sites

"jullie" bedoel je dan de DAMPVERADERS zei die het complot smeden als undercover dampers die samen werken met de tabaks lobby om de dampwereld ten onder te brengen de duivels van dit forum. Trek je super-man pakje maar aan en ga maar zo snel wat restaurant binnen stormen en spreid het woordt  en als je buiten wordt gezet ga je gewoon een ander restaurant in ze moeten het maar horen en zien of ze het willen of niet. pas op voor de damp veraders niemand is te vertrouwen...


Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

toch verbaasd het me als mensen denken das ze zelf beschaafd zijn, wanneer ze mensen die tolerant zijn en fatsoenlijk een mening delen gelijk voor aap uitmaken.


nee, echt dat blijft me verbazen.


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...