Jump to content

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017


Sub-Ωhm

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017  

265 members have voted

  1. 1. Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ?

    • 0 mg/ml
      19
    • 1 mg/ml
      14
    • 2 mg/ml
      14
    • 3 mg/ml
      90
    • 6 mg/ml
      91
    • 9 mg/ml
      10
    • 12 mg/ml
      45
    • 15 mg/ml
      3
    • 18 mg/ml
      15
    • Hoger
      1

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Aangezien de populaire mg/ml nicotine poll uit 2014 al weer 3 jaar oud is, veel van de huidige dampers dampen inmiddels op een lager nicotine gehalte, heb ik een nieuwe poll aangemaakt.

 

Ben erg benieuwd naar de verschillen tussen 2014 en nu.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels iid. gezakt met de nicotine naar 7,2mg/ml.

Stond er wel niet bij maar ik kwam van 9 en 6 was het dichtste bij. Vandaar 6mg ingevuld.

 

PS. Ben nu aan de nicotinebase batch begonnen van 72mg/ml. Verdunnen voor 100ml rekent zo makkelijk dan (10ml).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben juist gestegen en damp nu maximaal 12mg (maar soms ook minder).

 

Mijn vloeistof verbruik is echter dramatisch gezakt en ik gebruik ook steeds minder aroma in mijn mixjes. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zit al tijden op 3mg maar wilde juist eens gaan experimenteren met 2mg en daarna 6 mg.

 

Ik vraag me af of ik het verschil merk tussen 2 en 3mg en of ik dan meer ga dampen. Zoniet dan heb ik opeens 50% meer nic voorraad en kan ik 20 jaar vooruit. 

 

Omgekeerd vraag ik me af wat voor invloed meer nic op de smaak heeft en of ik er minder van ga dampen.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Eelco said:

Ik ben juist gestegen en damp nu maximaal 12mg (maar soms ook minder).

 

Zit nu op 6mg/ml, maar ik overweeg ook weer een beetje hoger te gaan voor bepaalde momenten op de dag. Had laatst een flesje van achter uit de kast gepakt (half jaar oud) en -het was al laat- vergeten te schudden :shock kreeg zodoende een stoot nicotine binnen, en hoewel een klap, was de rush best fijn (kon alleen lastig de slaap vatten daarna...) :grins

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sub-Ωhm said:

Aangezien de populaire mg/ml nicotine poll uit 2014 al weer 3 jaar oud is, veel van de huidige dampers dampen inmiddels op een lager nicotine gehalte, heb ik een nieuwe poll aangemaakt.

 

Ben erg benieuwd naar de verschillen tussen 2014 en nu.

Ik verwarde de oude en nieuwe poll en kon nog stemmen op de oude (reactie mogelijkheid stond wel dicht en toen ging het lichtje branden)

Hier vrij standaard 6mgr/ml, alleen in de backup AIO gooi ik 12 mgr.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zit nu al weer een aantal maanden op 4mg, maar zit er eveneens over te denken wat omhoog te gaan. Want ik blijf maar lurken aan dat ding. Af en toe denk ik dat ik misschien wel wat te snel omlaag ben gegaan. Had voldoende nic in huis om de aankomende vier jaar af te bouwen van 4 naar 0, maar heb de voorraad al verdubbeld om de mogelijkheid te houden ook eens een poosje omhoog te gaan.

 

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen die hetzelfde hebben. Helpt het om even omhoog te gaan?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

0mg. Tijdens t stoppen met roken langzaam afgebouwd van 18mg naar 0mg en dat bevalt perfect, gaat nu zo langzaam aan al richting t jaar. Ik ben ook niet echt opzoek naar de throat hit van het roken, voor mij was 't lastigste de handeling van t roken achterwege laten en dat vangt het vapen nu prima op, dus als ik zonder nic kan, waarom dan met nic dampen :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Raycoupe said:

verwarde de oude en nieuwe poll en kon nog stemmen op de oude (reactie mogelijkheid stond wel dicht en toen ging het lichtje branden)

Thnx, heb de stem optie gesloten.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest vapenator

2 maanden terug nog 15-20 sigaretten de dag. Nu met liquid uit de winkel damp ik 3mg/ml daar waar dat het laagst is. Thuis met DIY maak ik 1,5 / 2mg ml en gaat me prima af.

Edited by vapenator
Link to comment
Share on other sites

Van 35 shaggies per dag, ben ik in maart begonnen met dampen. 2 weekjes op kant-klaar 12 mg/ml gedampt.
Na die 2 weekjes begonnen aan DIY, en de 2 daarop volgende weken op 9 mg/ml gezeten.

Daarna ongeveer 2 weekjes op 6 mg/ml gedampt. Maar dat bleek te laag te zijn, ik kon het toestel geen seconde neerleggen zonder hem direct weer op te pakken.

Ik heb vorige week het dus toch weer (minimaal) opgehoogd naar 7 mg/ml. Misschien is het psychisch want het is weinig verschil met 6, maar ik kan het toestel nu net voldoende lang neerleggen om geen "vergroeiingsverschijnselen" te krijgen.

Ik denk dat ik hier maar eens een aantal maanden op blijf zitten, 3 mg/ml is uiteindelijk mijn eindstreven. Naar 0 hoef ik niet persé.
Qua Nic voorraad hoef ik me nu al de eerste 5 jaar geen zorgen te maken, als dat dus nog naar 3 mg/ml gaat moet zeker een jaar of 8 haalbaar zijn.

 

Van de week mijn moeder ook aan het probeer-dampen gekregen. Voor haar e-liquid aangemaakt op 12 mg/ml, toen ik die zelf even probeerde merkte ik direct de hogere nicotine. Werd er werkelijk even duizelig van. Blijkbaar went lagere nicotine snel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

Ik neem meestal 0 mg/ml maar soms 3 mg/ml.... Destijds begonnen met 18 mg/ml met V2 cigjes... Zeer klein en weinig intake. Nu zijn mijn basis tankjes de Baby beastjes... Daar altijd met 3 mg tussen de 40 en 55 watt met altijd een VG van minstens 70%. Dit vind ik meer dan genoeg. Nic boeit mij niet zoveel meer. Sommige dagen damp ik als gek andere dagen helemaal niet... 

 

 

De tijd dat ik vroeger moest opstaan om mijn eerste analoog te roken zijn al lang voorbij. Eerder smaakgebonden dan nic gebonden nu :) 

Link to comment
Share on other sites

Ik damp sinds september 2016 en ben al vrij vlot met tussen stapjes van 12mg/ml naar 4 mg/ml gegaan. Dit alles in een Nautilus. Nu ik de Kayfuns ben gaan gebruiken is zelfs 4 mg mij nog te hoog en damp daar dus mee op 2 mg/ml.
Wat de Nautilus betreft en het af en toe wat hoger in Nic waar @Vaper69 dan bijvoorbeeld ook een vraag over heeft, moet ik zeggen dat het mij wel helpt vooral op de momenten dat ik slecht nieuws hoor en mij daar dan weer zorgen over maak. Op die momenten ga ik liever even een paar uurtjes op bijvoorbeeld 12 mg/ml zitten dan iets anders. Dus de Nautilus blijft bij mij op het plankje staan.

Wat de Nic voorraad betreft dat overleeft mij...... ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

Ik zou ook verwachten dat de gemiddelde sterkte nu lager ligt dan 3 jaar terug, maar vooral vanwege de opkomst van subohm tanks.

 

Ik damp verschillende RTA/RDA's door elkaar en mik daar telkens de bijbehorende sterkte in... voor mij:

3 mg/ml in een Goon/ Limitless

6 mg/ml in een Derringer/ Stumpy/ Rose3

12 mg/ml in een Magma/ Origen3/ Rose2 (in 2 jaar tijd afgebouwd van 18mg/ml)

 

Ik heb 12mg/ml gekozen omdat ik dat het meeste gebruik.

Link to comment
Share on other sites

Ik zit nu al weer een aantal maanden op 4mg, maar zit er eveneens over te denken wat omhoog te gaan. Want ik blijf maar lurken aan dat ding. Af en toe denk ik dat ik misschien wel wat te snel omlaag ben gegaan. Had voldoende nic in huis om de aankomende vier jaar af te bouwen van 4 naar 0, maar heb de voorraad al verdubbeld om de mogelijkheid te houden ook eens een poosje omhoog te gaan.
 
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen die hetzelfde hebben. Helpt het om even omhoog te gaan?

Ja zeker heb juist over een jaar hetzelfde probleem gehad wou te snel naar 3mg nic. Resultaat nachtwinkel pak bastos. Ben dag daarna op 12 mg begonnen geen sigaretten meer na 11 maanden en nu 6mg nic is goed te doen wel iets meer verbruik groetjes zino

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Lessram said:

Van 35 shaggies per dag, ben ik in maart begonnen met dampen. 2 weekjes op kant-klaar 12 mg/ml gedampt.
Na die 2 weekjes begonnen aan DIY, en de 2 daarop volgende weken op 9 mg/ml gezeten.

Daarna ongeveer 2 weekjes op 6 mg/ml gedampt. Maar dat bleek te laag te zijn, ik kon het toestel geen seconde neerleggen zonder hem direct weer op te pakken.

Ik heb vorige week het dus toch weer (minimaal) opgehoogd naar 7 mg/ml. Misschien is het psychisch want het is weinig verschil met 6, maar ik kan het toestel nu net voldoende lang neerleggen om geen "vergroeiingsverschijnselen" te krijgen.

Ik denk dat ik hier maar eens een aantal maanden op blijf zitten, 3 mg/ml is uiteindelijk mijn eindstreven. Naar 0 hoef ik niet persé.
Qua Nic voorraad hoef ik me nu al de eerste 5 jaar geen zorgen te maken, als dat dus nog naar 3 mg/ml gaat moet zeker een jaar of 8 haalbaar zijn.

 

Van de week mijn moeder ook aan het probeer-dampen gekregen. Voor haar e-liquid aangemaakt op 12 mg/ml, toen ik die zelf even probeerde merkte ik direct de hogere nicotine. Werd er werkelijk even duizelig van. Blijkbaar went lagere nicotine snel.

 

Als je niet wilt stoppen met de nicotine, waarom is je streven dan om op 3mg/ml uit te komen? (geen kritiek, bedoeld als oprechte vraag)

 

Mijn streven is het om zo weinig mogelijk te dampen, aangezien we vooral van de smaakstoffen nog helemaal niet weten wat dat op de langere termijn met je doet. En zo als met alles, bepaalt de dosis het vergif. Van nicotine weten we dat dit nagenoeg onschadelijk is, ondanks wat men ons wil doen laten geloven. Ik hou dus mijn nicotine zo hoog mogelijk, zodat ik zo min mogelijk moet/wil dampen op en dag. Op die manier houdt ik mijn intake van voornamelijk smaakstoffen zo laag mogelijk en loop ik het minste risico. Want van die nicotine-addictie wil ik no helemaal niet af. Die is veel te lekker.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 2017-5-6 at 17:21, Vaper69 said:

Ik zit nu al weer een aantal maanden op 4mg, maar zit er eveneens over te denken wat omhoog te gaan. Want ik blijf maar lurken aan dat ding. Af en toe denk ik dat ik misschien wel wat te snel omlaag ben gegaan. Had voldoende nic in huis om de aankomende vier jaar af te bouwen van 4 naar 0, maar heb de voorraad al verdubbeld om de mogelijkheid te houden ook eens een poosje omhoog te gaan.

 

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen die hetzelfde hebben. Helpt het om even omhoog te gaan?

Ik denk hetzelfde als @Zino, bij mij zorgt lichte duizeligheid er meestal voor dat ik mijn damper even weg leg en dit gebeurt simpelweg eerder als ik bij elke hijs meer nicotine binnenkrijg.
Wel merk ik ook -en dan ben ik weer benieuwd of dat ook herkenbaar is- dat het dampen soms wat toeneemt door meer ervaring met smaken/setups en het 100% kunnen optimaliseren van je dampervaring uiteindelijk. Daarmee bedoel ik dat je door het kunnen finetunen tot in de puntjes, uiteindelijk zo'n fijne dampervaring voor jezelf kan creëren, dat je inderdaad gewoon je damper niet meer wil wegleggen  :bloos. Voor mij is de enige reden om omlaag te gaan met nicotine tot nu toe alleen maar zodat ik meer kan dampen :ja (zonder dizzy te worden dus). Voor de echte sigaretten-momenten 12mg, voor langere dampsessies 6mg.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, MissFog said:

Voor de echte sigaretten-momenten 12mg, voor langere dampsessies 6mg.

 

Voor de echte sigaretten-momentjes (en dat zijn er gelukkig maar heel weinig) staat er bij mij een setup klaar met 24mg/ml erin. Best stoer, want die zat eerst op 36mg/ml. :e33

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Chasepoes said:

 

Voor de echte sigaretten-momentjes (en dat zijn er gelukkig maar heel weinig) staat er bij mij een setup klaar met 24mg/ml erin. Best stoer, want die zat eerst op 36mg/ml. :e33

 

Wow, uit 36mg zou ik denk ik niet eens 1 hijs geperst krijgen, haha. Ik heb eigenlijk nooit hoger dan 12 geprobeerd (daar ben ik maar 'gewoon' begonnen). Ik kan me voorstellen dat een paar trekjes van de 24-setup je snel van de sigaretten afhoudt in ieder geval! 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, MissFog said:

Wow, uit 36mg zou ik denk ik niet eens 1 hijs geperst krijgen, haha. Ik heb eigenlijk nooit hoger dan 12 geprobeerd (daar ben ik maar 'gewoon' begonnen). Ik kan me voorstellen dat een paar trekjes van de 24-setup je snel van de sigaretten afhoudt in ieder geval! 

 

Dat valt eigenlijk best mee hoor. Het ligt heel erg aan je setup en de manier waarop je dampt. Ik doe geen DL (vind ik vooral zonde van de smaak) en alleen maar MTL. En met een KF Lite + op iets van 11 Watt heb ik na hooguit 10 hijsjes wel genoeg. Precies eender aan een sigaret.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Chasepoes said:

Als je niet wilt stoppen met de nicotine, waarom is je streven dan om op 3mg/ml uit te komen? (geen kritiek, bedoeld als oprechte vraag)

 

Om 2 redenen (vooral de laatste);

- kosten (met mijn huidige voorraad Nic doe ik dan 2x zo lang)

- omdat ik gewoon met minder wil aankunnen. Net als met caffeïne. De kick ervan is lekker, maar teveel cafeïne/nicotine geeft me iets teveel "high". Een beetje is lekker.

Zo heb ik naast mijn Nespresso Ristretto cups (ristretto natuurlijk, want koffie en zelfs esspresso "blief ik niet") ook cafeïne vrije cups liggen.

 

Ik vind de koffie en smaakstoffen van dampen juist belangrijker dan de Nic en Caf, dus zoveel mogelijk inname.

 

Eigenlijk hetzelfde als @MissFog dus schrijft (ik las dat pas na mijn antwoord)

Edited by Lessram
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Chasepoes said:

Voor de echte sigaretten-momentjes (en dat zijn er gelukkig maar heel weinig) staat er bij mij een setup klaar met 24mg/ml erin. Best stoer, want die zat eerst op 36mg/ml. :e33

 

36 mg/ml ???? Wow.....

 

atomic-mushroom-cloud-explosion-2-2.gif

 

Ooit werd 24 mg/ml nog verkocht in de winkels, maar 36 mg/ml.... geloof niet dat ik dat ooit gezien heb.

Edited by Lessram
Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf trouwens inmiddels wel echt het idee dat ik meer verslaafd ben aan de handeling dan aan de nicotine. De reden dat ik op 12mg (of de laatste tijd dus soms 6mg) damp in plaats van 0mg, is omdat ik geen voldoening uit dampen haal zonder  throathit. En in mijn Tootlepuff-setupjes verkrijg ik die helaas niet met minder dan 6mg.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Lessram said:

Ooit werd 24 mg/ml nog verkocht in de winkels, maar 36 mg/ml.... geloof niet dat ik dat ooit gezien heb.

 

 Je hebt vast wel eens die wegwerp sig-alikes gezien. Die zaten op 54 mg/ml.

De side-kick van VaportrailsTV (die oude man) dampt ook op 54 mg/ml

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...