Jump to content

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017


Sub-Ωhm

[Poll] Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ? 2017  

265 members have voted

  1. 1. Hoeveel mg/ml nicotine damp jij ?

    • 0 mg/ml
      19
    • 1 mg/ml
      14
    • 2 mg/ml
      14
    • 3 mg/ml
      90
    • 6 mg/ml
      91
    • 9 mg/ml
      10
    • 12 mg/ml
      45
    • 15 mg/ml
      3
    • 18 mg/ml
      15
    • Hoger
      1

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

23 minutes ago, Lessram said:

Ik vind de koffie en smaakstoffen van dampen juist belangrijker dan de Nic en Caf, dus zoveel mogelijk inname.

 

(Wederom niet als kritiek bedoeld) Dat verbaasd mij. Meestal beginnen mensen met dampen omdat ze van het roken af willen. En ze willen van het roken af omdat dat zo schadelijk is. Ik ken eigenlijk niemand die dan met het dampen juist er bewust voor kiest om zoveel mogelijk van de meest onbekende, en mogelijk schadelijkste, component binnen te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MissFog said:

Daarmee bedoel ik dat je door het kunnen finetunen tot in de puntjes, uiteindelijk zo'n fijne dampervaring voor jezelf kan creëren, dat je inderdaad gewoon je damper niet meer wil wegleggen  :bloos. Voor mij is de enige reden om omlaag te gaan met nicotine tot nu toe alleen maar zodat ik meer kan dampen :ja (zonder dizzy te worden dus). Voor de echte sigaretten-momenten 12mg, voor langere dampsessies 6mg.

 

Dat herken ik wel ja, ik heb inmiddels toch wel voor mij de ideale dampertjes en vooral mijn ADV sapje kan ik onbeperkt door blijven dampen :-) komt me gewoon nooit de keel uit. Om die reden heb ik al gewisseld met een ander smaakje wat ik super lekker vind, maar wat zo zwaar is dat ik na een aantal hijsen er weer "even genoeg van heb". Ik zit er ook over te denken op dat smaakje op hogere nic te gaan mixen.

 

 

2 hours ago, Zino said:


Ja zeker heb juist over een jaar hetzelfde probleem gehad wou te snel naar 3mg nic. Resultaat nachtwinkel pak bastos. Ben dag daarna op 12 mg begonnen geen sigaretten meer na 11 maanden en nu 6mg nic is goed te doen wel iets meer verbruik groetjes zino

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

 

Bedankt voor de Feedback, fijn te horen dat dat dus wel werkt.

 

Edited by Vaper69
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Chasepoes said:

 Je hebt vast wel eens die wegwerp sig-alikes gezien. Die zaten op 54 mg/ml.

 

Zijn die zo hoog???

Heb ik er gisteren toevallig 2 van in de prullenbak gegooid.

2 jaar geleden gekocht voor tijden de vliegreis naar Thailand, stiekem gebruikt :)

Daar kun je tenminste ongezien mee dampen, al zijn ze goor.

Maar aangebroken, 2 jaar geleden, had ik niet meer het idee daar nu nog enige nicotine uit te krijgen, vandaar kliko.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Chasepoes said:

 

(Wederom niet als kritiek bedoeld) Dat verbaasd mij. Meestal beginnen mensen met dampen omdat ze van het roken af willen. En ze willen van het roken af omdat dat zo schadelijk is. Ik ken eigenlijk niemand die dan met het dampen juist er bewust voor kiest om zoveel mogelijk van de meest onbekende, en mogelijk schadelijkste, component binnen te krijgen.

 

Iets genuanceerder dan;

Ik rookte veel, blafte de longen uit mijn lijf en na 50 meter lopen moest ik uithijgen, om over een uur judo nog maar niet te spreken :)

Na tig stoppogingen (inclusief met medicijnen) had ik het stoppen al opgegeven. Dat ik opnieuw in aanraking kwam met dampen (in 2007 was dat 1 van de mislukte stoppogingen) was begin maart meer toeval. Terwijl ik in de Primera winkel stond om een rol kado papier af te rekenen, zag ik de vitrine met damp-spullen. In een opwelling bedacht ik me dat dat wel weer eens leuk was om mee te "spelen", in 2007 was het zo tegen gevallen, dus was benieuwd naar de evolutie ervan in de afgelopen 10 jaar. Nog geen 10 minuten later loop ik naar buiten met mijn rol kadopapier, een pakje shag, een Joyetech eGo AIO, en liquid 11 mg/ml watermeloen.
De dagen erna speel ik gewoon wat met die AIO, en zonder het in de gaten te hebben rook ik 4 dagen later nog maar 4 sigaretten. De AIO is lekkerder.

 

Beetje kort door de bocht gezegd, maar hier komt het op neer. Ik was totaal niet van plan te stoppen.

Had zelfs 2 dagen daarvoor net in Duitsland 10 pakjes shag gekocht, die ik dus vorige week voor 12,50 maar weer "doorverkocht" heb.

 

Natuurlijk heb ik er vervolgens voor gekozen om ook met die laatste shaggies te stoppen. Als ik opeens zo gemakkelijk van 30 shaggies afkom moeten die laatste 4 ook geen probleem worden. (Was het uiteindelijk wel een paar dagen, maar zelfs dat viel achteraf mee)

Ik vind de smaak wel lekker, dus dat wil ik echt niet minder. De stank in huis wilde ik wel minder.

Nou ja en als ik dus van dezelfde esig smaakjes continue kan blijven genieten, en daarmee van de tabak af kan komen, lekker gaan dus. Gewoon continue de damper in mijn mond. En omdat Nicotine ook geld kost, proberen we dat tegelijkertijd ook maar wat te verminderen. (Al kan me dat niet veel schelen, maar ons ben zunig als het kan). Dus kan ik de nicotine langzaam afbouwen en toch dezelfde kick houden (dus moet het heeeeel langzaam afbouwen) waarom niet. Die nicotine kick wil ik nog wel, maar niet persé zoveel mogelijk. (Daarmee bedoelde ik in het eerdere bericht, de koffie, en smaak van het dampen. En niet de nicotine)

Edited by Lessram
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Lessram said:

 

Iets genuanceerder dan;

Ik rookte veel, blafte de longen uit mijn lijf en na 50 meter lopen moest ik uithijgen, om over een uur judo nog maar niet te spreken :)

Na tig stoppogingen (inclusief met medicijnen) had ik het stoppen al opgegeven. Dat ik opnieuw in aanraking kwam met dampen (in 2007 was dat 1 van de mislukte stoppogingen) was begin maart meer toeval. Terwijl ik in de Primera winkel stond om een rol kado papier af te rekenen, zag ik de vitrine met damp-spullen. In een opwelling bedacht ik me dat dat wel weer eens leuk was om mee te "spelen", in 2007 was het zo tegen gevallen, dus was benieuwd naar de evolutie ervan in de afgelopen 10 jaar. Nog geen 10 minuten later loop ik naar buiten met mijn rol kadopapier, een pakje shag, een Joyetech eGo AIO, en liquid 11 mg/ml watermeloen.
De dagen erna speel ik gewoon wat met die AIO, en zonder het in de gaten te hebben rook ik 4 dagen later nog maar 4 sigaretten. De AIO is lekkerder.

 

Beetje kort door de bocht gezegd, maar hier komt het op neer. Ik was totaal niet van plan te stoppen.

Had zelfs 2 dagen daarvoor net in Duitsland 10 pakjes shag gekocht, die ik dus vorige week voor 12,50 maar weer "doorverkocht" heb.

 

Natuurlijk heb ik er vervolgens voor gekozen om ook met die laatste shaggies te stoppen. Als ik opeens zo gemakkelijk van 30 shaggies afkom moeten die laatste 4 ook geen probleem worden. (Was het uiteindelijk wel een paar dagen, maar zelfs dat viel achteraf mee)

Ik vind de smaak wel lekker, dus dat wil ik echt niet minder. De stank in huis wilde ik wel minder.

Nou ja en als ik dus van dezelfde esig smaakjes continue kan blijven genieten, en daarmee van de tabak af kan komen, lekker gaan dus. Gewoon continue de damper in mijn mond. En omdat Nicotine ook geld kost, proberen we dat tegelijkertijd ook maar wat te verminderen. (Al kan me dat niet veel schelen, maar ons ben zunig als het kan). Dus kan ik de nicotine langzaam afbouwen en toch dezelfde kick houden (dus moet het heeeeel langzaam afbouwen) waarom niet. Die nicotine kick wil ik nog wel, maar niet persé zoveel mogelijk. (Daarmee bedoelde ik in het eerdere bericht, de koffie, en smaak van het dampen. En niet de nicotine)

 

Ah, duidelijk. 

 

Als je dan echt zo zuinig bent, moet je zelf gaan mixen. Mij kost het geloof ik ongeveer een kwartje om 10ml liquid te maken, inclusief die 18 mg/ml nicotine

Link to comment
Share on other sites

Na 5 dagen niet gedampt te hebben en met de constatering dat ik daar geen enkele moeite mee had, daarbij genomen dat ik m'n -ine inname zoveel mogelijk wil beperken, ben ik gelijk maar naar 0 mg/ml gegaan. Merkte direct weer dat mn hart sneller ging kloppen na de eerste paar hijsen met nic. Dat stond me zo tegen dat ik gelijk zoiets had: kappen maar. Ik wil de hobby nog niet opgeven, maar heb nu wel bijna een liter onbruikbaar spul staan. Aangezien ik even tijd genoeg heb gaan we alles maar opnieuw aanmaken.. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Aangezien ik 2 liter k&k 70vg-30pg 6mg had gekocht toen ik pas begon met zelf mixen,

damp ik zo'n 5.4mg na het toevoegen van ongeveer 10% aroma.

Nog een klein litertje heb ik daarvan en dan kan ik aan mijn flesjes 48mg beginnen,

dan kan ik ook wat gaan experimenteren met de hoeveelheid vg,pg,nicotine,....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

Toch wel een kleine update. Vandaag "oude" Bonogurt" van 12 Monkeys in tankje TFV12 gepropt. Deze heeft 3 coils in RBA en op ohm 0,20. Awel (op zijn vlaams) dit pikt gewoon in de keel. Niets aangenaam aan. Tankje terug leeggemaakt en er een Congo cream (ook 12 aapjes) ingestoken met 3 mg nic en veel aangenamer. Veel hangt toch af van setup hoor. Alles subohm is 3 nic wel echt meer dan genoeg. Voor mij dan toch...

Edited by Philippe VB
Link to comment
Share on other sites

In de KF5 damp ik 3 mg. 

In nautilus mini 6 mg. 

Van beide ong 1 tankje per dag, soms iets meer en soms iets minder. Dat was met roken ook zo.

Zelf denk ik dat ik niet minder ga dampen met hoger nic.

ik merk wel als ik minder vaak damp dat de smaak lekker blijft. Veel achter elkaar dampen wordt de smaak minder intens. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 2017-5-9 at 2:35 PM, Chasepoes said:

 

Als je dan echt zo zuinig bent, moet je zelf gaan mixen. Mij kost het geloof ik ongeveer 

 

Ik neem aan dat hij dat al doet want anders zou meer nicotine voor hem geen extra geld kosten, toch? Of is een flesje prefab op 12mg tegenwoordig duurder dan dito sapje op 6mg?

Link to comment
Share on other sites

On 2017-5-9 at 20:12, /Marc/ said:

Aangezien ik 2 liter k&k 70vg-30pg 6mg had gekocht toen ik pas begon met zelf mixen,

damp ik zo'n 5.4mg na het toevoegen van ongeveer 10% aroma.

Nog een klein litertje heb ik daarvan en dan kan ik aan mijn flesjes 48mg beginnen,

dan kan ik ook wat gaan experimenteren met de hoeveelheid vg,pg,nicotine,....

 

Je kan daar ook een klein litertje 70/30 0mg bij doen en dan de hoeveelheden aroma ook verdubbelen. Kom je weer op 70/30 met 10% aroma maar dan met 2,7 mg/ml ( = 5,4 / 2).

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, monotom said:

 

Je kan daar ook een klein litertje 70/30 0mg bij doen en dan de hoeveelheden aroma ook verdubbelen. Kom je weer op 70/30 met 10% aroma maar dan met 2,7 mg/ml ( = 5,4 / 2).

Oke thank's voor de tip,

ik was aan het denken om mss wat omhoog te gaan met nicotine,

mss dat ik er dan meer voldoening uit haal met minder te dampen...

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, /Marc/ said:

Oke thank's voor de tip,

ik was aan het denken om mss wat omhoog te gaan met nicotine,

mss dat ik er dan meer voldoening uit haal met minder te dampen...

 

In dat geval mijn tip negeren en 100ml 48 mg/ml toevoegen om op een slordige 10 mg/ml uit te komen :-)

 

Overigens is mijn ervaring dat ik (na de eerste dagen) niet meer of minder ga dampen van 1,5mg, 2mg, 3mg of 6mg / ml. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, monotom said:

 

In dat geval mijn tip negeren en 100ml 48 mg/ml toevoegen om op een slordige 10 mg/ml uit te komen :-)

 

Overigens is mijn ervaring dat ik (na de eerste dagen) niet meer of minder ga dampen van 1,5mg, 2mg, 3mg of 6mg / ml. 

 

Mijn 48mg flesjes zijn pg,

Wat ik wou proberen is enkele flesjes mixen met een iets hoger nicotinegehalte,

verschillende vg ,maar hoger dan 70%,

heb een k&k liquid 90% vg en die dampt lekker weg (furiosa jungle trouble),

daarom mijn diy liquids ook eens wat hoger in vg gaan.

En als ik zoals jij mss niet veel merk van een hogere nicotine dat ik dan ook wel eens lager ga proberen.

Toen ik begon zelf te mixen heb ik 2 liter van die k&k base 70vg-30pg-6mg gekocht,

die damp ik eerst op voor ik aan mijn 48mg flesjes begin.

Link to comment
Share on other sites

ah ja zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb mijn PG en VG altijd los gekocht dus ben niet gewend daarmee rekening te moeten houden. In dit geval opnieuw mijn advies negeren en in plaats daarvan 100% VG aanschaffen en bij je base mengen, dan sla je die twee vliegen (hoger vg, lager nic) in één klap. Maar goed, ik denk dat dat een beetje een open deur is, dus voor de volledigheid zal ik maar zeggen.

 

Overigens is het verschil tussen 70%, 75% en 80% VG niet bijster spectaculair, als het je al lukt het in een blinde test van elkaar te onderscheiden....

Edited by monotom
Link to comment
Share on other sites

On 2017-5-9 at 18:29, TheRich said:

Na 5 dagen niet gedampt te hebben en met de constatering dat ik daar geen enkele moeite mee had, daarbij genomen dat ik m'n -ine inname zoveel mogelijk wil beperken, ben ik gelijk maar naar 0 mg/ml gegaan. Merkte direct weer dat mn hart sneller ging kloppen na de eerste paar hijsen met nic. Dat stond me zo tegen dat ik gelijk zoiets had: kappen maar. Ik wil de hobby nog niet opgeven, maar heb nu wel bijna een liter onbruikbaar spul staan. Aangezien ik even tijd genoeg heb gaan we alles maar opnieuw aanmaken.. 

 

Waarom stond het een verhoging van je hartslag je tegen? Dat is tenslotte ook iets dat gebeurt als je je inspant, of een kop koffie drink. Fysisch gezien is het niet slecht voor je. Maar voelde het niet prettig/goed of zo?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Chasepoes said:

 

Waarom stond het een verhoging van je hartslag je tegen? Dat is tenslotte ook iets dat gebeurt als je je inspant, of een kop koffie drink. Fysisch gezien is het niet slecht voor je. Maar voelde het niet prettig/goed of zo?

Heb een week geleden een infarct gehad. Ik kan me niet meer verenigen met nicotine of het dampen op zich, vanwege de associatie met het roken.  Inmiddels heeft bovenstaan inzicht zich ontwikkeld in de wil om volledig te stoppen met dampen en verkoop ik de hele boel. Ik kan het niet meer...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ook heel begrijpelijk, zo'n gebeurtenis schud je wel even wakker en er is zoveel in het leven om van te genieten. Zo belangrijkheid is dat dampen niet. @TheRich Welkom als degene die niet in een spagaat schiet als ik in zijn buurt een dampwolk uitblaas.  :duim

Edited by Raycoupe
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...